Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?


Nå lige pt. spiller jeg druide DLC til Assassin's Creed som ikke gør ret meget ved spiloplevelsen, for at sige det mildt. Hvis man får optur over gameplayet i AC spillene, så giv gas.

Så er jeg også igang med Story of Seasons, og nogle af de farming spil er stærkt vanedannende. Især nu hvor jeg bare kan ligge på min flade inde i sengen glo ind i min Switch.

Jeg har også spillet World of Warcraft en stund, da jeg traditionens tro lige skulle afprøve den "nye" udvidelse. Og igen igen, rammer jeg endgame grind og tænker "hvad fa'en jeg egentlig bruger mit liv på?" uninstaller Battlenet og lover mig selv aldrig at gå igang med WoW igen... indtil næste udvidelse.

Og ellers har jeg opdaget Game Pass.... konsekvensen af at være så meget inde på diverse Xbox sider på face (fordi fanboys derinde generelt er mindre rabiate), har sat sine spor. Har lige hentet West of Dead derinde, som jeg nok ikke ville have prøvet hvis det ikke havde været "gratis". Der er en rigtig spændende service, som jeg glæder mig til at udforske noget mere.
I think of dieting, then i eat pizza
  • 0
Xbox fanboys er generelt noget mere tålelige. Det bliver sjældent meget værre end at de skal forklare hvordan State of Decay er et overset mesterværk. Det forekommer, men oftest så er det altså klart Playstation fanboys der er de mest toksiske, og der er 10 gange så mange af dem

Selvfølgelig er der også nogle PC-fanboys der er alt for meget, men jeg synes nu generelt at befolkningen er chill. Jovist, så kommer der måske lige en kommentar eller 10 om hvad højere framerates kan, men det kan da godt være at det har været med til at få konsolfolk til at efterspørge den slags mere, og nu får de så - Eller check trådene når PC spil udkommer på konsol, eller vice versa. Det er vitterligt "det er et genialt spil, glæd jer konsolfans " og så "neeeej!!! fuck Sony, i har svigtet os, det her må bare ikke skeeee!!!" ovre i den anden lejr

PS: Jeg er ved at runde 'platinet' af i Resi Village, mangler kun lige et par baner i Mercenaries mode, og lur mig ikke om Mercenaries mode gør combat bedre. For det første er der HP-barer over fjendernes hoveder, så det virker lidt mindre mismodsinspirerende at tømme magasiner ind i fjender der ikke lader til at påvirkes synderligt af det, men så har de også ekstra headshot-skade og drop-off på skade over afstand, elementer der ikke rigtigt er med i hovedspillet i samme omfang. Underligt.

Men helt ærligt, bosserne var sgu blevet en anelse mindre belastende hvis man kunne se hvor meget liv de har. Det måske ikke så immersive, men immersion is for chumps
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Velkommen til Gamepass Fresh- Eller sekten, som vi kalder det nede i klubben.
Sååh den ged jeg skal have med til næste klubmøde er... til... hvad??? Men tak tak
I think of dieting, then i eat pizza
  • 0
Lige pt. står den en på en blanding af Cities Skylines og Stellaris.

Derudover er jeg igen igang med det her Eksamenslæsning. Fremragende grafik, ser næsten virkeligt ud. Frame raten er også udmærket, men gud hvor er gameplayet godt nok ikke godt. Har aldrig oplevet noget så kedeligt. Historien og karaktererne er virkeligt heller ikke noget at skrive hjem om. Men det er meget lærerigt. Måske det er derfor jeg vender tilbage til det et par gange om året?
  • 0
I aftes starterde jeg ME Legenday Edition. Jeg forestiller mig, at det bliver det eneste jeg kommer til at spille de næste par måneder. Sygt fedt at se Shepard igen, som denne gang er en kvinde. Jeg spillede et par timer, og må desværre konstatere, at combat i 1eren stadig virker håbløst outdated.
Live Service - Nej Tak.
  • 0
Efter at have delvist gennemført Fez (de første 32 cubes - jeg ville aldrig udsætte mig for 200 % completion), som var glimrende, forsøgte jeg mig med Shadow Warrior (PS4). Mistede interessen efter 45 min. Så prøvede jeg The Fall. Det var ikke lige mig.

Så nu er jeg i gang med Witcher 3 igen, som jeg havde på pause mens jeg gennemførte Nier Replicant.

Jeg må sige jeg var noget skuffet over Nier Replicant. Man kan godt mærke at det er produceret for et par generationer siden. Historien har fine takter (omend det ofte kammer over i det lidt for følelsesladede anime-pjat), men blev gjort meget bedre i Automata senere. Og selvom kampsystemet er ganske udmærket, så er alt andet simpelthen bare ufatteligt kedeligt. Jeg mener ellers at jeg har en ret høj smertetærskel for backtracking, men det er grotesk ensformigt i dette spil. Ærgerligt.
  • 0
Hmm, lyder til at Niet Replicant er ligeså nedderen som det oprindelige spil var i sin tid. Det er en skam at de ikke har forsøgt at fjerne de mere åbenlyse problemer. Da det kom ud virkede det rigtigt meget som et spil der havde højere ambitioner end budgettet tillod, så det hele blev strukket meget tyndt.

Har kigger mere på Mortal shell og er endeligt begyndt at komme lidt fremad. Det første område er meget stort og meget svært, har en fornemmelse at det nok bliver lettere når jeg kommer væk derfra.
Bye bye
  • 0
@Pez
Jeg mener at have læst at de har fiflet lidt med kampsystemet i remaket, og det er også ganske hæderligt.

Men jeg tror (læs: håber) ikke de har pillet ved udbuddet og indholdet af sidemissionerne. Der er rigeligt af dem, men 80 % fetch quests i de samme tre områder, hvoraf nærmest ingen bidrager med noget særligt til spillets lore, og alle sidemissioner - uden undtagelse - giver kun penge. Ingen særlige items eller våben, hvilket hurtigt dræber incitamentet for at give sig i kast med dem. Det er virkelig ærgerligt.
  • 0
Lyder meget som det gamle, det var meget ensformigt og havde alt for meget fyld. Men godt de i det mindste har rettet op på kampsystemet, det var ret tyndt i det gamle.

Det gode ved det gamle Nier var alle de overraskende indslag, det var lidt sjovt at komme videre i spiller og se hvad de fandt på, men skal igennem mange drøje ting for at komme til de gode steder.
Bye bye
  • 0
Jeg har stadig gang i Outriders og så har jeg lige købe Mass Effect Legandary Edition.

Jeg ville egentlig have startet på Mass Effect i går, men jeg følte en trang til at spille Control, så i stedet for, startede jeg på den første udvidelse - The Foundation.

Historien lader til at være ret interessant, især fordi The Former er med igen, men jeg fornemmer, at en stor del af udvidelsen foregår i The Astral Plaine, hvilket jeg måske ikke er så hooked på. The Oldest House var klart mere interessant at udforske.
  • 0
Har smidt en del flere timer i Returnal, det kan noget. Prøver at komme igennem den tredje verden, men er også meget insisterende på at skynde mig derhen, så er relativt udfordrende, særligt da fjendernes homing missiler hele tiden overrasker mig. Men det er ikke blevet kedeligt endnu, så tænker spillet holder hele vejen.

Kører også lidt Curious Expedition på siden, der er rigtigt fedt. Det er svært og uforudsigeligt men det er også det der gør det interessant. Man ved aldrig helt hvad der kommer til at ske.

Har tænkt over Roguelike formatet, syntes det er sjovt at folk skræmmes væk fordi de ikke føler de har tid, men samtidigt er det spil jeg nyder netop fordi de ikke er særligt forpligtende. Man kan altid spille en halv times Curious Expedition, fordi det ikke rigtigt betyder noget om man gennemfører det ellet ej, det er mere øjeblikket der tæller.
Bye bye
  • 0
Jeg har lige gennemført ME1 Legendary, og er nu hoppet direkte over i 2eren. Det føles lidt som at skifte fra en Trabant til.......en VW Passat 2011. Det er sygt fedt at være tilbage i det univers, og få genopfrisket hvor meget jeg elsker den serie.
Live Service - Nej Tak.
  • 0
Jeg er lige gået tilbage til min gymnasietid og er begyndt at spille Age of Empires 2 igen, samtidig hygger jeg mig også fra tid til anden med Football Manager.
Vh Anne
  • 0
Gode gamle AoE.

Jeg har lidt Control udvidelsen lidt fra mig, da jeg fik strygl. Så nu er jeg gået igang med Mass Effect Legendary Edition.
  • 0

Necromunda: Hired Gun

Meget oldschool shooting men med lvls og upgrades.

Jeg så dog helst de undlod den slags og bare lod det være en FPS uden alt det.

Fedt soundtrack når der er kamp.

Store mærkelige baner som minder meget om gamle baner fra gamle FPS synes jeg.

Nier: Automata

bliver episk. Er kun lige gået i gang

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Så kom jeg igen Hired Gun

Den vil nok stå på Nier Automata nu.

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Så står den på Ratchet and Clank: Rift Apart

  • 0

Jeg rykker noget Returnal for tiden og når jeg er træt af at dø ind imellem, så har lige genstartet mit FFVII Remake savegame nu, hvor PS5 upgraden er kommet. Det er altid lidt op ad bakke at komme tilbage til et 10-15+ timers savegame efter en lang pause. 

In reply to: @The Pez Dispenser

Har smidt en del flere timer i Returnal, det kan noget. Prøver at komme igennem den tredje verden, men er også meget insisterende på at skynde mig derhen, så er relativt udfordrende, særligt da fjendernes homing missiler hele tiden overrasker mig. Men det er ikke blevet kedeligt endnu, så tænker spillet holder hele vejen.

De forbandede missiler er retti´ nedern. De owner mig næsten hver gang. Er du kommet videre og har du fundet en god dodge teknik til ikke at blive ramt?!!!?! 🙃

  • 0

In reply to: @kiLLerboots

De forbandede missiler er retti´ nedern. De owner mig næsten hver gang. Er du kommet videre og har du fundet en god dodge teknik til ikke at blive ramt?!!!?! 🙃

Det blev pludseligt lettere. Min strategi er som regel at bruge hjørner, så er de lettere at undgå. Render rundt i den femte verden nu. 

Er gået i gang med God of War, men ved ikke helt. Det er meget pænt, men kampene virker lidt halvkedelige, håber der bliver tilføjet lidt mere til kampsystemet. Virker som et super simpelt beat-em-up i starten, det er ikke rigtigt sjovt nok tila t bære det. Men historien virker spændende nok, så håber der kommer lidt mere kød på senere. 

Bye bye
  • 0

In reply to: @The Pez Dispenser

Det blev pludseligt lettere. Min strategi er som regel at bruge hjørner, så er de lettere at undgå. Render rundt i den femte verden nu.

Thx. Det prøver jeg lige af her en af dagene. Jeg er kommet til bossen og har været tæt på at nakke ham. Men de sidste 5 runs har jeg ikke engang nået ham pga. at jeg prøver at tonse hen til ham, og så får dronerne mig hver gang. Nice med 5 verden. 

Enig med at God of war kampene er lidt kedelige i starten. Jeg synes det hjælper lidt hen ad vejen, når de forskellige alternative angrebsruner bliver flere og opgraderes (dem der der giver ancient damage el hvad søren det hedder og har cool down) sammen med Atreus kan bruges mere og mere. Men kampene når aldrig rigtigt op i nogen nævneværdigt hæsblæsende pacing....

  • 0

Er noget længere i God of War nu, det bliver helt klart bedre når man får lidt flere muligheder. Men man skal vælge Normal, fjenderne har alt for meget helbred på de højere sværhedsgrader, det gør det hele super drøjt. Virker mere passende på normal.

Bye bye
  • 0

Jeg ved ikke hvorfor indavlede spiludviklere stadig tror at det er specielt fedt at gøre alle fjender til sponges på højere sværhedsgrader.

Problemet er nemlig at allerede på Hard bliver God of War noget der borderline spiller sig selv, men på Gimme God of War, så har vi den her army af sponges, som leveller up mid-fight og muligvis løfter dem op på et niveau hvor de går fra at kunne pareres til nu at være unblockable og insta-kill. Fun stuff

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Vil måske sige at det er lige meget nok at sige at det spiller sig selv på normal. Syntes det giver en nogenlunde respektabel udfordring set i lyset af at det er et AAA spil. Man er da trods alt nødt til at spille nogenlunde hvis man vil undgå at dø.

Det der får det til at føltes let er at de er lidt for rundhåndede med checkpoints og man får fuldt liv når man dør. Det vil sige at det ofte bliver lettere efter man har tabt, hvis man kom ind i kampen med lavt helbred. Det er jeg ikke helt fan af, da man så ikke får lov til at prøve igen. 

Jeg kan bedre lide når man kun gemmer ved synlige checkpoints, så man skal klare sig igennem en lidt længere strækning med de tilgængelige resurser, så får det hele lidt mere vægt i stedet for at man bare klare små isolerede bidder. 

Bye bye
  • 0

Det er nok bare klassisk gammelt Lilium overdrev. Det forekommer

Jeg kan godt sætte mig ind i irritationen over det med at de healer dig når du dør, det kender jeg godt fra andre spil. Det bliver så dumt, fordi man bliver jo nærmest opfordret af spillet til bare at lave et hurtigt selvmord for at få den bedste start. Og omvendt, hvis man nu gerne ville have udfordringen af at klare sig på lavt liv, så får man så også kun det ene forsøg :/

Tillagt 2021-06-24 17:43:

PS: Synes også spillet har en lidt weird sværhedsgradsprogression. Jeg startede ud med ikke rigtigt at kunne tage særligt mange slag, og havde nærmest ingen skills at gøre med. Men omkring mid-game, så var det nærmest som om det eneste der rigtigt skulle til var at bede Atreus om at skyde på ting men den der bue.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!