Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?

Takket være Sonys gavmildhed, har jeg kastet mig over Subnautica. Det er en af de bedre survivaltitler jeg har spillet. Ret vanedannende.
  • 0
Jeg prøver at se om jeg kan nå det i denne omgang, men ellers bliver det i hvert fald næste. Som jeg ser det kunne spillet her godt klemmes op på en 8'er, hvis ikke det var for den open-world struktur der fuldkommen uberettiget maser sig ind.

Hvilket jo er noget jeg har læst mig frem til at spillet begynder på i akt 2, fortsætter i akt 3 men så dropper igen i akt 4, samt Hivebusters. Og i så fald tror jeg godt jeg ville kunne lide den. Der hvor Gears 5 spiller pt. er når de bliver kreative med deres ildkampe, det kan f.eks. være et scenarie hvor du først skal flankere en træls fjende med et Dropshot, hvorefter du selv tager hævn med selvsamme Dropshot og bruger den til at lave huller i isen under mobs med skjolde der kommer bagfra bagefter. Det er de små twists til kampene der gør dem til at huske, og den åbne verden byder bare ikke rigtigt på noget af dette. Ikke desto mindre vil du gerne lave de her sidequests alligevel fordi belønningerne virkelig er det værd, buffs til Jacks Flash-evne etc, så vi er ikke engang ude i at det er anbefalelsesværdigt bare at skynde sig videre
Be gay, do crimes. #Armthequeer
Deus Ex - begge dele i orden - den fedeste historie!
  • 0
Er ved at downloade en patch til Returnal, så tænker det skal afprøves senere i dag. De sidste par dage har den stået på Pinball Arcade og Horizon. Er tæt på at opgibe Ultra Hard i Horizon, det er sådan set ret fedt, men det bliver lidt drøjt når man møder store fjender. Både fordi man ikke kan se deres helbred og fordi de som regel slår dig ihjel med 1-2 skud/slag. Udover det virker det ellers meget godt.
Bye bye
  • 0
Har startet op på Resident Evil Village,

Første indtryk var ikke helt positivt. Jeg endte med at rende rundt og forsøge at kæmpe mod de her lycans lige i starten, og de var ganske ligeglade med mine headshots, men til gengæld kunne de rive mig i stykker rimeligt hurtigt. Det viser sig så dog man bare skulle overleve, så da det først blev mit fokus at holde afstand, ja, behandle det lidt mere som en hektisk overlevelses situation og lidt mindre som Doom Eternal, ja så gik det fint for sig.

Indtryk er - grafikken har godt nok meget pop-in, men jeg har også indstillet den til at favorisere performance og jeg tænker at de 170fps som spillet ofte spytter efter mig måske lige er i overkanten, så jeg prøver at bede den om at favorisere kvalitet i stedet.

- Gameplay virker klassisk RE. Rimeligt fornuftigt inde i slottet, omend fjenderne derinde var komplette pushovers.

- Headshots og bodyshots lader til at give samme skade, men muligvis med fordel ved headshots værende chancer for insta-kill critical hits. Er min umiddelbare hypotese.

- Lady Dimitrescu og hendes døtre udgør ikke just kompetente trusler, og i vanlig RE stil var bossen meget bullet sponge uden nogen nævneværdig måde at bekræfte dig i at du faktisk gør skade. Lidt øv at Capcom ikke rigtig lader til at lære hvordan man laver bosser i den her serie.

- Ethan Winters er stadig en ret kedelig karakter. Jeg savner Leon og de andre.

Er underholdt so-far dog.
  • 0
Er lidt inde i Re village og finder det super frustrerende. Det er som om det vil være super arkadeagtigt men uden at give en værktøjerne. Kæmper med Bela mini bossen hvor man er fanget i et mikroskopisk rum med en fjende der instakiller hvis man kommer tæt på og hun tager 1000 skud.

Er endnu ikke helt solgt på spillet, det var bedst i det korte tidsrum med kornmarkerne udenfor slottet. Håber det vender tilbage til noget i den stil igen snarligt. Kunne være fedt nok hvis der vat rum med fjender og sådan noget, tror der har været 2 steder i den første 1 1/2 time. Re7 havde i det mindste kælderen ret tidligt.

Savner også generelt bare Re gameplayet. Virker mere som en serie af events indtil videre. Vil hellere udforske et sted med fjender og puzzles end det her checkpoint helvede fyldt med umulige bosskampe. Tror Hardcore var en fejltagelse, men ved ikke om det ville være mere spændende på normal. Problemet er lidt at man ikke rigtigt kan undgå at blive at blive ramt fordi man knap kan bevæge sig og fordi man ikke har plads til at slåsse.

Man skal også lige være heldig ikke at blive instakilled på vejen indtil boss arenaen, det er sådan lidt tilfældigt om det lykkedes eller ej.

Edit: Der har været så meget gøgl at jeg glemte at man kunne blokke, det gjorde det lidt lettere. tog kun 7 shotgun skud og 20 med pistolen.
Bye bye
  • 0
Jeg er igang med CoD WW2- jeg holder mig nok til Singleplayer, da jeg lige for tiden ikke rigtig gider online skyderi.
Umiddelbart er det en af de svageste CoD kampagner. Det er selvfølgelig flot og velspillende, som de altid er. Men spillet er så selvhøjtideligt, at jeg er ved at brække mig over det, samtidig er historien fyldt med Michael Bay idiot øjeblikke og de to ting harmonerer på ingen måde.
Af en eller anden årsag, synes Sledgehammer, at det var en god idé at indføre QTE-sekevenser, hvilket kun fungerer forstyrrende på gameplay'et.
Jeg var heller ikke imponeret af snigebanen, hvor man ikke kunne undgået at blive opdaget, ligesom sekvensen med barnet også var skrækkelig.
Spillet er heldigvis ikke så langt og jeg er nået til sidste mission.
Indtil videre er jeg på en 5'er eller en lille 6'er.
  • 0
@NG - I know, men brokkede du dig ikke over First Aid funktionen? For den synes jeg egentlig meget godt om, men ellers er jeg ikke videre begejstret. Men nu var det, det eneste CoD, som jeg ikke havde spillet og jeg har lånt det på biblioteket, so no harm done.
  • 0
First Aid var fedt, så behøvede man ikke spilde tid bag cover, og der var ligesom en konsekvens ved at blive skudt på. I og med at du jo ikke bare kan blive ved med at gøre det ud i det uendelige.

Spillet var til gengæld piss easy selv på Veteran, det sgu ikke World at War det her. Det var langt federe, til trods for at det havde cringe auto-healing systemet. Det kompenserede japanerne så for ved at kaste ca. 4-5 granater i sekundet der alle sammen nærmest var magnetisk tiltrukket det område man befinder sig I. Deres rækkevidde var også imponerende, men det er jo også et land der er meget glad for baseball, måske det er sådan de gør det!
  • 0
Jeg er ved at færdiggøre Soulstorm. Jeg fik den dårlige slutning, fordi jeg generelt har været sygt ond ved Mudokons, og ofret dem på bestialsk vis. Så nu kører jeg banerne igennem igen, for at opnå god quarma i alle levels og åbne op for de to sidste. Det har været et glædeligt gensyn med Abe, det er ret udfordrende, og jeg har været fint underholdt. Det vækker gode minder om PS1 og ungdomshybel.
Live Service - Nej Tak.
  • 0
Jeg er enig med dig Miliian, First Aid systemet er helt okay.
Bare en skam, at der er så meget andet, der ikke spiller i WW2
  • 0
lige gennemført RE8.
Godt spil. Kan anbefales.
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Prøvede lige Shadow Warrior 2

Det bekræftede mig sgu lige i at looter shooters er designet til at dræne din sjæl for livslyst med kedsomhed. Bullet sponges, no skill involved, og *konstant* vedligehold af våben fordi du hele tiden får mods, som man så løbende vil checke om er gode eller ej, jeez.

Hvilket er Liliansk for "jeg tror ikke den her genre er noget for mig, og vil nok undgå det fremover". Idk, det er sikkert fedt og underholdende for nogle, jeg kan jo se at den slags er populære, og det er egentligt også fint, men jeg gad sgu godt have været mere advaret her. Det var ikke ligefrem Division jeg havde regnet med, men mere noget i still med et moderne take på en Boomer Shooter, som det oprindelige Shadow Warrior jo var.
  • 0
I går smed jeg en time efter CoD ww2 online. Det var helt klassisk CoD, det føles egenligt lidt gammel, men jeg var faktisk ret godt underholdt.
Det trækker op i min samlede vurdering af spillet, for jeg er virkelig ikke imponeret over kampagnen, som konstant skifter mellem at være fin og rædderlig.
  • 0
@Lillium
Havde samme oplevelse. Syntes dog også at 1eren hurtigt blev ret drøjt.

Spiller lidt Mortal Shell. Det er ret lovende, men syntes man går irriterende langsomt. Det hele føltes bare lidt sløvt til tider, men ellers virker det meget fint. Kamp er spændene, når man vænner sig til det. Det er lidt det samme som Dark Souls på overfladen men alligevel lidt noget andet i praksis.

Er også videre i Revillage og det er begyndt at lysne. Der er rent faktisk områder med fjender og det kan være underholdende. Nu er jeg tilfreds med hardcore, fjenderne er besværlige men det gør også at man skal tænke sig lidt om, syntes hurtigt man kan ende i en lorte situation. Er på vej mod slot 2, håber ikke de fucker det op.

Edit:
Fedt, er kommet til et sted hvor man kun har en chance hvis man finder sniper rifle ammo i en kasse. Så er det bare med at restarte indtil det dukker op, godt der ikke er loadtider...
Bye bye
  • 0
Nå lige pt. spiller jeg druide DLC til Assassin's Creed som ikke gør ret meget ved spiloplevelsen, for at sige det mildt. Hvis man får optur over gameplayet i AC spillene, så giv gas.

Så er jeg også igang med Story of Seasons, og nogle af de farming spil er stærkt vanedannende. Især nu hvor jeg bare kan ligge på min flade inde i sengen glo ind i min Switch.

Jeg har også spillet World of Warcraft en stund, da jeg traditionens tro lige skulle afprøve den "nye" udvidelse. Og igen igen, rammer jeg endgame grind og tænker "hvad fa'en jeg egentlig bruger mit liv på?" uninstaller Battlenet og lover mig selv aldrig at gå igang med WoW igen... indtil næste udvidelse.

Og ellers har jeg opdaget Game Pass.... konsekvensen af at være så meget inde på diverse Xbox sider på face (fordi fanboys derinde generelt er mindre rabiate), har sat sine spor. Har lige hentet West of Dead derinde, som jeg nok ikke ville have prøvet hvis det ikke havde været "gratis". Der er en rigtig spændende service, som jeg glæder mig til at udforske noget mere.
I think of dieting, then i eat pizza
  • 0
Xbox fanboys er generelt noget mere tålelige. Det bliver sjældent meget værre end at de skal forklare hvordan State of Decay er et overset mesterværk. Det forekommer, men oftest så er det altså klart Playstation fanboys der er de mest toksiske, og der er 10 gange så mange af dem

Selvfølgelig er der også nogle PC-fanboys der er alt for meget, men jeg synes nu generelt at befolkningen er chill. Jovist, så kommer der måske lige en kommentar eller 10 om hvad højere framerates kan, men det kan da godt være at det har været med til at få konsolfolk til at efterspørge den slags mere, og nu får de så - Eller check trådene når PC spil udkommer på konsol, eller vice versa. Det er vitterligt "det er et genialt spil, glæd jer konsolfans " og så "neeeej!!! fuck Sony, i har svigtet os, det her må bare ikke skeeee!!!" ovre i den anden lejr

PS: Jeg er ved at runde 'platinet' af i Resi Village, mangler kun lige et par baner i Mercenaries mode, og lur mig ikke om Mercenaries mode gør combat bedre. For det første er der HP-barer over fjendernes hoveder, så det virker lidt mindre mismodsinspirerende at tømme magasiner ind i fjender der ikke lader til at påvirkes synderligt af det, men så har de også ekstra headshot-skade og drop-off på skade over afstand, elementer der ikke rigtigt er med i hovedspillet i samme omfang. Underligt.

Men helt ærligt, bosserne var sgu blevet en anelse mindre belastende hvis man kunne se hvor meget liv de har. Det måske ikke så immersive, men immersion is for chumps
  • 0
Sååh den ged jeg skal have med til næste klubmøde er... til... hvad??? Men tak tak
I think of dieting, then i eat pizza
  • 0
Lige pt. står den en på en blanding af Cities Skylines og Stellaris.

Derudover er jeg igen igang med det her Eksamenslæsning. Fremragende grafik, ser næsten virkeligt ud. Frame raten er også udmærket, men gud hvor er gameplayet godt nok ikke godt. Har aldrig oplevet noget så kedeligt. Historien og karaktererne er virkeligt heller ikke noget at skrive hjem om. Men det er meget lærerigt. Måske det er derfor jeg vender tilbage til det et par gange om året?
  • 0
I aftes starterde jeg ME Legenday Edition. Jeg forestiller mig, at det bliver det eneste jeg kommer til at spille de næste par måneder. Sygt fedt at se Shepard igen, som denne gang er en kvinde. Jeg spillede et par timer, og må desværre konstatere, at combat i 1eren stadig virker håbløst outdated.
Live Service - Nej Tak.
  • 0
Efter at have delvist gennemført Fez (de første 32 cubes - jeg ville aldrig udsætte mig for 200 % completion), som var glimrende, forsøgte jeg mig med Shadow Warrior (PS4). Mistede interessen efter 45 min. Så prøvede jeg The Fall. Det var ikke lige mig.

Så nu er jeg i gang med Witcher 3 igen, som jeg havde på pause mens jeg gennemførte Nier Replicant.

Jeg må sige jeg var noget skuffet over Nier Replicant. Man kan godt mærke at det er produceret for et par generationer siden. Historien har fine takter (omend det ofte kammer over i det lidt for følelsesladede anime-pjat), men blev gjort meget bedre i Automata senere. Og selvom kampsystemet er ganske udmærket, så er alt andet simpelthen bare ufatteligt kedeligt. Jeg mener ellers at jeg har en ret høj smertetærskel for backtracking, men det er grotesk ensformigt i dette spil. Ærgerligt.
  • 0
Hmm, lyder til at Niet Replicant er ligeså nedderen som det oprindelige spil var i sin tid. Det er en skam at de ikke har forsøgt at fjerne de mere åbenlyse problemer. Da det kom ud virkede det rigtigt meget som et spil der havde højere ambitioner end budgettet tillod, så det hele blev strukket meget tyndt.

Har kigger mere på Mortal shell og er endeligt begyndt at komme lidt fremad. Det første område er meget stort og meget svært, har en fornemmelse at det nok bliver lettere når jeg kommer væk derfra.
Bye bye
  • 0
@Pez
Jeg mener at have læst at de har fiflet lidt med kampsystemet i remaket, og det er også ganske hæderligt.

Men jeg tror (læs: håber) ikke de har pillet ved udbuddet og indholdet af sidemissionerne. Der er rigeligt af dem, men 80 % fetch quests i de samme tre områder, hvoraf nærmest ingen bidrager med noget særligt til spillets lore, og alle sidemissioner - uden undtagelse - giver kun penge. Ingen særlige items eller våben, hvilket hurtigt dræber incitamentet for at give sig i kast med dem. Det er virkelig ærgerligt.
  • 0
Lyder meget som det gamle, det var meget ensformigt og havde alt for meget fyld. Men godt de i det mindste har rettet op på kampsystemet, det var ret tyndt i det gamle.

Det gode ved det gamle Nier var alle de overraskende indslag, det var lidt sjovt at komme videre i spiller og se hvad de fandt på, men skal igennem mange drøje ting for at komme til de gode steder.
Bye bye
  • 0
Jeg har stadig gang i Outriders og så har jeg lige købe Mass Effect Legandary Edition.

Jeg ville egentlig have startet på Mass Effect i går, men jeg følte en trang til at spille Control, så i stedet for, startede jeg på den første udvidelse - The Foundation.

Historien lader til at være ret interessant, især fordi The Former er med igen, men jeg fornemmer, at en stor del af udvidelsen foregår i The Astral Plaine, hvilket jeg måske ikke er så hooked på. The Oldest House var klart mere interessant at udforske.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!