Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?


Blandt babybleer og sutteflasker er jeg gået i gang med at genspille God of War (2018 ).

Jeg var ikke ubetinget fan af God of War, første gang jeg spillede det. Vil endda gå så langt og kalde diverse lovprisninger overvurderede.

Men hold kæft hvor ser det smukt ud på PS5, i 4K og med en langt mere stabil FPS. Jeg kan allerede mærke nu, at jeg kommer til at kunne lide spillet meget mere denne gang.
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0
Er lige blevet færdig med Tell me why. Synes første kapitel var godt med det gik nedad derfra. karaktererne var forfærdelige og cringy og Olli/Tyler, som man spiller med halvdelen af tiden var både usympatisk og egoistisk. Det behøver ikke at være en dårligt ting, hvis det passer i setuppet, men det gjorde jeg slet ikke havde lyst til at spille som Tyler/Olli. Efter det er jeg begyndt på Man of Medan. Det virker som om det er et spil meget mere for mig.
  • 0
Man of Medan er meger sjovt. Det har sine fejl, men syntes formatter er perfekt til trashy horror. Selv er jeg i gang med Little Hope og det er indtil videre rigtigt underholdende.

Udover det er jeg hoppet på Metroid Prime 1-2 og Baldurs Gate 1-2. Prime spillene styrer bedre end jeg huskede, platormingen virker faktisk ok og det er let at sigte. Stilmæssigt er det stadig lidt skuffende, syntes meger Metroid kører i standarder med Lava verdener, is verdner osv. Super Metroid var fedt fordi miljøerne var underlige og fremmede, det er helt forsvundet fra serien. Så gjorde han der bedre i Axion Verge.

Baldurs Gate 1-2 er fede. 1eren er mere med kampe og dungeons mens 2eren fokuserer mere på historie. Det er to ret forskellige spil og det er egentligt meget fedt.
Bye bye
  • 0
@Pez
Jeg var lige inde og læse anmeldelse af Man of Medan og GR og den er ikke imponerende. Kommentarerne virker også skuffede. jeg synes umiddelbart det er meget bedre end både anmeldelsen og hvad brugerne mener, men de fleste sætter det også op mod Until dawn, som jeg ikke har spillet.
  • 0
Until Dawn er større og pænere og mere poleret. Men det er også med et langt højere budget, så det er forventeligt. Jeg spillede dog Man of Medan først, så det gjorde mig ikke alverden. Men hvis man går ind til det med en forventing om at det er en billig interaktiv gyserfilm så er det svært at være skuffet. Jeg var godt tilfreds, der sker ting i tredje akt som jeg ikke er helt nede med, men det er ikke noget der ødelægger spillet for mig.

Jeg kan godt lide kuratoren og er glad for at han er tilbage i det næste. Han er super underholdende. Men Until Dawn havde Peter Stormare i en lignende rolle, så det kan også virke som et skridt ned.

Men glæd dig til Little Hope, det er mere af det samme og syntes næsten det er endnu bedre indtil videre.
Bye bye
  • 0
Bloodborne
Har klaret et par bosser, men er nu gået totalt død i mine forsøg på at klare Blood-Starved Beast. Jeg har simpelthen ikke tålmodigheden til at grinde og farme blood vials m.m. efter hvert forsøg. Det er for benhårdt til min smag. For 10 år siden, som ung knejt, havde det været ren lykke.

Kingdom Hearts: Melody of Memory
Er godt halvvejs og det er blevet bedre jo mere man har fået rytme-controls under huden. Men de små video-resumeer af handlingen fra hovedspillene er næsten grinagtigt dumme. Muligt at det skulle forsøge at give en mere brugbar sammenfatning af den notorisk komplicerede historie, men det giver simpelthen stadig hat mening

Dead Cells
Ny udvidelse med to ekstra baner. Så jeg er på den igen. Et af de eneste spil der har fanget min interesse vedvarende nok til, at jeg køber DLC'erne. Det er stadig helt genialt.
  • 0
Kan man ikke bare skippe ham? Kan ikke helt huske hvordan det virker, men der er ting man kan lave først. Han er spillets største udfordring.
Bye bye
  • 0
Pez: Jo, han er vist bare optional. Men jeg er masochistisk gamer, så jeg har en tendens til at køre mig selv træt i selv ikke-underholdende elementer af et spil, bare fordi jeg ikke kan holde tanken ud om ikke at kunne klare det og ikke få der hele med.
Kan være jeg skal fortsætte ad anden vej og vende tilbage til ham. Men først efter en pause fra spillet

I det mindste betryggende at vide, at han trods af alt (noget af) det sværeste ved spillet.
  • 0
Jeg kørte også død i ham første gang. Anden gang gik jeg en anden vej og kom tilbage senere, så var han lettere fordi jeg havde bedre udstyr og bedre stats.

Men ja, jeg vil mene at det er den sværeste boss i spillet. Langt over de fleste andre. Måske endda en af de sværeste på tværs af alle From Softwares spil.
Bye bye
  • 0
Gav lige Doom Eternal en chance men for satan hvor er jeg skuffet.
Det er jo nærmest mere et parkour spil end en shooter? kan heller ikke forstå hvorfor man skal have så lidt ammo. yes jeg ved man kan opgradere sine våben, men det tager jo tid inden med kan få et våben man rent faktisk kan bruge til noget.
Doom eternal må være året skuffelse so far.
  • 0
Du skal bruge motorsaven så meget som muligt, den hjælper dig til at få mere ammo.
Bye bye
  • 0
@pez den synes jeg også jeg løber tør for benz på hele tiden? Anyway jeg blev ægte pigefornærmet, så nu er det allerede slettet. Er gald for det var på gamepass og keg ikek har kastet dollars efter det.
  • 0
Den lader vist op når man skyder fjender, så når det går godt så har man hele tiden ammo og helbred ved hånden. Men det kræver lidt tilvænning, er trods alt lidt anderledes end i så mange andre spil.

Personligt ville jeg dog nok prøve Doom2016 i stedet. Det er imo lidt bedre og der er langt mindre af det kedelige platformeri. Jeg vil mene at det er et lidt mere fokuseret spil med fokus på skyderi. Hvor Eternal imo er lidt af en rodebutik.
Bye bye
  • 0
Jeg er i RPG mode og er i gang med Persona 2 og Breath of Fire IV på PS3.
Ingen klager indtil videre.
  • 0
@Pez
Jeg hyggede mig faktisk overraskende godt med Doom 2016 sidste år, på trods af det var lidt for langt og jeg heller ikke var fan af Glory systemet. Måske også derfor jeg havde lidt for højere forventninger til Eternal
  • 0
Jeg husker faktisk også jeg havde det med at løbe tør for ammo hele tiden i Eternal, men det bliver bedre efterhånden som man får et bredere arsenal af våben, samt opgraderet ens dude.

Motorsaven træder i den grad i karakter her, og kan bruges langt mere hyppigt end i 2016-spillet. Det skal man så også for at tanke ammunition op. Det er blevet til en del af spillets økonomi med "take what you need", hvor der er glory kills til at tanke op på liv, flammekasteren til at tanke op på panser og motorsaven til at tanke op på ammunition.

Jeg synes ikke der er så meget platforming med i spillet, men det er selvfølgelig også meget muligt at jeg har været så tryllebundet af selve kampene at jeg ikke har tænkt over at de måske er lidt kedelige. Oh well, det er noget man kan ta' fat på i en eventuel 3'er.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
Er kommet godt i gang med System Shock 1 og Metro Last Light. Det er første gang jeg spiller System Shock 1 med plot slået til, så bliver spændende at se hvordan det fungere.
Bye bye
  • 0
Når jeg spiller selv, står den pt. på Gears Tactics, som jeg er ret positiv over.

Sammen med vennerne er det CoD Cold War eller Warzone og Apex Legends.
  • 0
Fortsat System Shock, det er federe end jeg husker, så det er en god overraskelse. Det er ret meget forud for sin tid på mange punkter, der er sådan set ikke rigtigt noget nyt i Bioshock, System Shock gør der bare bedre.

På siden er jeg begyndt på MGS1, spiller på hard, så er ret besværligt men meget underholdende indtil videre.
Bye bye
  • 0
Jeg er på Nioh 2, og det er faktisk noget bedre end 1'eren. Det nye Burst Counter system er lidt som taget ud af Sekiro, og jeg kan godt lide det element af "dodger jeg eller skal jeg prøve at counter dem... og er der overhovedet tid til at jeg kan nå tæt nok på?!"

Bosserne er fede nok, men jeg er kommet til 4. region nu med omkring 2-3 dødsfald til hver i snit, nogle på første forsøg men den der ugle-boss tog faktisk lidt gøren, så indtil videre er kampene underholdende og måske sådan lidt på niveauet ikke hjernedødt men heller ikke noget hvor sejren giver mig den her varme fornemmelse af stolthed der bare gør at jeg må optage et gameplay-klip som jeg typisk gør når noget har føltes som et rigtigt bedrift. Men jeg morer mig i hvert fald, og det er det vigtigste. Også selvom jeg synes jeg bruger ret meget tid på at lede efter kodama'er og hotsprings. Man må jo ha' de trofæer

Jeg elsker også at de har lavet end "tag all" knap til når du vil sælge/scrappe eller donere udstyr. Det er sådan en no-brainer, men alligevel formåede de at mangle det i 1'eren.

Tillagt 2021-02-10 02:08:
Oh, og den der skill der gør at Soul Cores healer dig 80% gør sgu non-boss gameplay ret basic. Men det er også ok, for det er ikke hver gang du får dem, og du skal nu engang stadig banke monstrene, og nogle af dem (jeg tænker primært Tengu) kan godt drille.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Kastede mig over Amnesias editor, men kunne ikke hitte hoved og hale i styringen så flygtede tilbage til Quakes editor hvor jeg nu overvejer at få flærdiggjort et mareridtsprojekt. Mangler bare lidt våben og lidt fjender, så er det færdigt.

Ellers har jeg været i gang med Alien resurrection som er bedre end husket. Jeg syntes de får rigtigt meget ud af lyset og teksturene. Desværre er det meget buggy når man spiller på ps3, så sidder fast i bane 3 hvor en dør nægter at åbne. Havde jeg vidst at spillet havde problemer havde jeg nok brugt min ps2 i stedet.
Bye bye
  • 0
Jeg købte Resident Evil 3 til 150kr på PS Store sidste weekend.

Ikke siden Far Cry 5, har jeg oplevet så håbløs en spilintroduktion. Spillet giver Zero Fucks for hvorfor jeg som spiller, skulle interessere mig for denne Jill, og hvorfor jeg ikke bare skulle lade damen blive ædt af en doven zombie.

FFS, det er som om Capcom bevidst laver en EA;

"Tager et positivt skridt frem - og to tilbage hele tiden."
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0
Enig, det er virkelig en skam. Jeg havde nogle småting at sætte på 2'erens remake, men tænkte at da 3'eren var et mindre ambitiøst spil med mere af en action-vinkel til sig, så måtte det være nemmere for et moderne Capcom at remake det, men åbenbart ikke!
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Har langt om længe skaffe Squadrons. Meget bedre end ventet, de har masser af de mere komplicerede mekanikker med fra Tie Fighter, hvilket gør meget for gameplayet. Derudover virker det rigtigt godt i VR, er ret hurtigt ved at snige sig op blandt de bedste Psvr titler.
Bye bye
  • 0
Du skal dog ikke have for store forventninger til historien, den er ligegyldig og fyldt med plothuller.

Men gameplay delen af Squadrons var jeg også ret vild med.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!