Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Hvad spiller du nu?

@Stampe @Fresh
Det kan jo skyldes at andre interesser har overtaget. Har fået gang i træningen igen efter Corona og er for nylig begyndt at læse comics igen og der er jo kun et begrænset antal timer i døgnet. Var egentlig midt i Dying Light som jeg hyggede mig rigtig godt med, da jeg pludselig mistede lysten til at game. men må da håbe den kommer igen
  • 0
Niceguy69 må jeg spørge lidt off topic, men hvad læser du af tegneserier? Jeg har selv lige (gen)læst Fables og Frank Millers Dark Knight og er egentlig på udkig efter noget nyt.
I think of dieting, then i eat pizza
  • 0
@Niceguy69: Mit bedste råd er bare at bruge tid på det, der interesserer dig mest lige nu. Det dummeste jeg gjorde i begyndelsen var at tvinge mig selv til at spille eller se film, når jeg mest havde lyst til at læse. Eller omvendt. Det tog lang tid for mig selv at lære.
Læs comics, hvis det er dét du synes der er fedt lige p.t.
Lysten til at spille skal nok komme igen.
Anyways back to topic, ovenpå TLOU 2 hvor hjertet op til flere gange var ved at blokere for min vejrtrækning, har jeg kastet mig over en ny genre, nemlig deckbuilders.

Lige pt. er jeg igang med Thronebreakers (tak til ham hikeren som nu sidder i Vestre), og as we speak er min Switch ved at downloade Slay the Spire, som jeg er meget spændt på.
Og så har jeg også downloadet MTG: Arena. Er der dog OBS på ikke at gå all in på indkøb af packs... håber jeg ;)
  • 0
@Fresh
Fables er fantastisk, det var den der fik kickstartet min lyst til at læse igen. Pt læser jeg Curse og the Spawn, som jo er en helt anden genre og Mystic fra Crossgen. Mystic tror jeg dog ikke jeg kommer til at læse igen når jeg er færdig med den.
Hvis du ikke har kigget på den så vil jeg helt sikkert anbefale Saga Eller Powers af Brian Bendis
Er begyndt på The Last of Us: Remastered efter at have gennemført Part II. Det havde haft så stor indvirkning på mig, at jeg slet ikke var klar til at forlade universet. Troede længe at jeg "kun" kunne give Part II 9/10, men den måde hvorpå det stadig sidder i kroppen, gør at jeg efterhånden må erkende at det er en ren 10/10. Også selvom at alle elementer og passager i spillet ikke er perfekte.

Derudover er jeg også - desværre lidt halvhjertet - gået i gang med FFIX til PS4. Rigtig fint at de har remastereret spillets sprites, men det får baggrundene til at fremstå desto mere forældede. Det kræver lige noget tilvending.
Fedt med cheat-muligheden for at køre High speed mode. Det gør grinding en del mere overkommeligt.
  • 0
Jeg er ret langt inde i Tlou 2 og er godt tilfreds indtil videre. Historien giver fint mening og er ikke helt med på hele kritikken. Mangler dog også en 10 timer, så meget kan gå galt der.

Det er dog gameplayet der står bedst, meget mere involveret end det første spil. Er 29 timer inde og er stadig ikke træt af det hele. Det er også som om det fungere bedre som et survival horror spil end det første.

Udover det er jeg gang i evighedsprojektet Doom 2, hvor der lige er kommet endnu en wad med baner jeg aldrig har spillet. Denne gang også med ny musik og nye teksturer.

Er også et par baner inde i Ion Fury på den sværreste, men det er næsten for meget af det gode. Dark Souls er vand i forhold til den her udfordring.
Bye bye
  • 0
Er gået igang med et par deckbuilders i form af Thronebreakers og Slay the Spire, hvilket er rigtig fed. Og så kom jeg til at købe hele Bioshock trilogien grundet Steams summersale, så,er igang med 1eren
  • 0
Efter Tlou 2 blev jeg lokket til at spille Tlou 1 og det er godt nok langt fra lige så godt. Men det er sjovere end jeg husker, måske fordi jeg nu holder mig til survivor. Men det føltes lidt skrabet i forhold til 2eren og jeg er ikke helt nede med atmosfæren.
Bye bye
  • 0
Brugte aftenen i går på What remains of Edith Finch. Wauw just wauw! Jeg har haft det liggende siden det var gratis på ps plus, og havde faktisk helt glemt det. Hvor er jeg bare glad for, at jeg faldt over det i går. Det var da en uhørt smuk oplevelse. Min kone, som ellers ikke gamer, sad også naglet til skærmen og var fuldstændig tryllebundet.
Live Service - Nej Tak.
Fallout: New Vegas, på GOG for en helt frisk start. Er godt 10 timer inde, og nyder historiefortællingerne og med en masse mods, shaders, klokker og fløjter ser det helt fint ud. Det kører dog lidt som et gammelt lokomotiv og styringen og gunplay er super træls, når den primære shooter man spiller er Apex Legends.

Det bliver måske endnu en snakke-gennemspilning, men måske denne gang jeg skulle gå all-in på at være ond? Det er meget sjældent jeg gør det i spil, men i et lang og forholdsvist dybt spil som FO:NV kunne det måske være sjovt at være at røvhul! Det er stadig for tidligt i spillet til at træffe nogle rigtige beslutninger. Men en ting er sikkert, Wild Wastelands perket ER aktiveret, og denne gang skal jeg finde alle encounters. Fandt mange af dem sidst, men manglede et par stykker og da jeg fornylig i en gennemspilning af FO:4 pludselig stødte på en en anden vault dweller i wasteland omgivet af raiders, så fik jeg blod på tanden til at finde mere skjult content i NV. Fo4 blev droppet (igen) til fordel for spillet med bedre historier og på nogle punkter også bedre gameplay.

Men FO:NV er mit go-to spil når tiden er svær, så går der hurtigt et par timer eller 5 med at vade rundt i Mojave. God eskapisme.
  • 0
Slay the Spire og Thronebreaker er lige sat på hold til fordel for Ghost of Tsushima, hvor jeg lige er startet på Act 2. Rent grafisk er det noget af det flotteste jeg har set på en PS4. Spillet bærer stadig præg af at være et open world, og dets sideaktiviteter bliver relativ hurtigt ensformigt. Kampsystemet er lidt dybere end f.eks. Assassin's Creed grundet de forskellige stances man kan tage, alt efter hvilken form for fjende man skal kæmpe imod. Kameraet kan godt gå hen og blive irriterende. Nu spiller jeg selv på normal, hvilket er ret overkommeligt, men jeg kunne tænke mig til at folk som spiller på hard, vil finde det irriterende at kameraet i visse tilfælde nogle gange er zoomet så meget ind, især under kampene.
  • 0
Er hoppet på Thief Gold. Det er sjovt så detaljeret stealth gameplayet er. Det virker på mange måder mere ambitiøst end de fleste andre stealth spil jeg har prøvet i nyere tid. Blandt andet spiller lys og overflader en utroligt vigtig rolle. Så vigtig en rolle at man har vandpile til at fjerne lyskilder og mospile til at skabe plamager af blød belægning på gulve.

Det er ret forfriskende. At det samtidigt er super atmosfærisk gør det kun mere tillokkende. Glad for at jeg er vendt tilbage.
Bye bye
Ugh har gang i alt for mange spil I øjeblikket, som alle er fantastiske. Judgement på PS4'eren, Digital Devil Saga på PS2'eren, Killer7, Max Payne og Pathologic 2 på Laptopperen. Og har kun en måned til at få gennemført dem før det er tilbage på skolebænken ahaha D:
  • 0
Jeg har lige spillet de første par baner i Desperados 3 og det er virkelig godt so far synes jeg. Jeg er kun lige i early-game, men allerede her bliver min problem-løsnings itch kløet, og det føles som altid tilfredsstillende når man finder en metode der fungerer efter at have siddet og scannet kortet og revet et par enkelte hår ud over at de tilsyneladende har placeret vagterne så svinsk godt at de altid lige har nogen der holder de andres ryg dækket. Det er som linket sammen i en ubrydelig "kæde" på en måde.

Her bruger du så distraktioner og diverse gadgets og udnytter omgivelsernes særlige muligheder for at skabe svage led i den her kæde, så du til sidst kan knække den. Det er måske lige tæt nok på studiets tidligere projekt, Shadow Tactics: Shogun. Det er meget tydeligt at Hector bare er Mugen, men nu med Yuki's fælde og at Cooper bare er Hayato. Fjenderne er også som vi kender dem, Long Coats erstatter Samurai'er (guys der kun kan nedlægges af din buff-guy) og så har vi Poncho'er som erstatter Straw Hats (guys der er vanskelige at distrahere). Der er ikke meget decideret nyt mekanik-wise indtil videre, men flere baner til Shadow Tactics men nu med et western-tema gør nu heller ikke noget.

PS: Thief Gold er genialt. Mos-pile er sgu ikke noget du ville se i et spil i dag. Generelt synes jeg mange Stealth-spil eller stealth-muligheder i spil - som jo egentligt er hvad man ser mest - glemmer at give spilleren effektive værktøjer til at påvirke spilverdenen på.

Synes Thief II er endnu bedre, og jeg kan godt fælde en tåre over at den slags spil desværre ikke bliver udviklet længere, i hvert fald ikke fra AAA land af. Gad godt nogle AA studier ville få lov at arbejde på licensen, eller at de ville lave noget lignende.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Hmmm det trigger lidt min interesse, selvom jeg havde jeg skubbet Desperados 3 til engang i efterårsferien. Hvordan er sværhedsgraden ift. Shadow Tactics? Jeg fandt Shadow Tactics sværhedsgrad passende for det meste, men der var dog nogle steder, hvor jeg følte at jeg kom igennem grundet tilfældigheder, og ikke god planlægning fra min side.
  • 0
Desperados 3 tilføjer den nye Desperado sværhedsgrad, og det virker umiddelbart til at være en hårdere udgave af Hard. Man kan selv skræddersy sin sværhedsgrad med sliders, og så forklarer den hvor meget sværere tingene bliver afhængigt af sværhedsgrad illustreret med tal. Den forklarer også hvor meget ammunition du finder i kasser og hvor meget du starter med etc. - ret nydeligt egentligt. Man kan også vælge at begrænse antallet af saves man kan lave eller helt slukke for dem... men så Hardcore er jeg sgu ikke på første run! Måske i fremtiden, hvem ved!

Standard detection-speed er på 1.00 på Normal, på Hard er den 2,5 gange hurtigere, hvad jeg gætter på er lidt som i Shadow Tactics på Hard, og så på Desperado så er det 10 gange hurtigere end standard, altså med andre ord stort set øjeblikkeligt. Spillet anbefaler at man ikke tager Desperado på første gennemspilning, men det har jeg nu valgt at gøre alligevel og jeg synes jeg bruger godt med kalorier på at udtænke strategier til at løse spillets problemer. I dag blev jeg færdig med en mission som jeg brugte 3 timer på, jamen yikes da! Det hænger selvfølgelig også lidt sammen med at jeg kom til at smide doktorens taske (svarer lidt til Mugens sake) et sted hen hvor han ikke kunne hente den igen!

Spillet har også fået en speed up feature der går at man kan spole ved at holde en tast i bund, hvilket er nyttigt så man ikke skal vente så meget
Jeg sad og rodede med psvr opdateringen til Dreams. Det er ret vildt, nok en af de største ting der er sket for vr. Det fungerer rigtigt godt og er meget let at bikse ting sammen. Bliver spændende at se hvad folk laver. Det er pt den letteste måde at lave vr spil, vil jeg mene.
Bye bye
  • 0
Ok, nu har jeg fået den sidste karakter i Desperados 3, og det er sådan en witch doctor kinda type. Hun har skills der minder mig lidt om Emily i Dishonored 2 som at kunne linke to fjenders skæbner sammen - hvad der sker med den ene, sker for den anden også. Derudover muligheden for at styre fjender. Meget interessant, der var intet lignende i Shadow Tactics, dette låser op for nye og unikke måder at løse problemer på.

Spændende, spændende.
  • 0
FF VII Remake.

Det startede godt. Holdt sig ret tro mod originalen men tilføjede lidt mere karakter til Jessie og sådant. Men der er også en del middelmådigt nyt musik og noget animu bras som har sneget sig ind.

Er nu ved Don Corleone segmentet og her er det kørt helt af sporet. Det starter med et skrækkeligt techno/ska remix af Junkyard theme og de har tilføjet en masse nyt her som virkeligt ikke gør noget godt for pacingen og som rammer fuldstændigt forbi tonen. Starten føltes som FF VII men jeg kan ikke længere genkende noget.

Er også lidt bekymret over at de allerede introducerer Sepiroth nu. Jeg var glad i starten men er godt nok tæt på at miste tålmodigheden.
Bye bye
  • 0
Fortsætter med FFVII som langsomt bliver bedre igen, efter et par særdeles drøje timer.

Har smidt Long Dark oveni. Det er rigtigt lovende indtil videre. Har generelt meget held med spil i survival genren.
Bye bye
  • 0
Det er rigtigt lovende indtil videre. Har generelt meget held med spil i survival genren.

Generelt også en fed genre. Der er et par bludsugere imellem, men foreksempel Subnautica er det fedeste spil jeg har spillet i flere år! Fantastisk oplevelse. Vender af og til tilbage til uendeliglighedsspillene ark og conan. Også godt tidsfordrivl. Subnautica, The Forest, Rust og The Long Dark er dog absolutte favoritter. Ja, det er de mest kendte, men virkelig også de bedste. Stærke spil på hver deres måde. Survival er dope, survival er life! Get to it, og hvis du mangler en partner i nogle af de spil, så hit me up! Jeg er klar på en session eller 80

Edit: Og DU gælder over alle der er friske på lidt sjov i coop survival vær ikke genert, det forkert.
  • 0
Subnautica er også i blandt mine favoritter, det og Don't starve. Men har ikke spillet så mange endnu. Long Dark ender nok på listen, det er ret creepy og atmosfærisk til tider.

Coop er tiltalende, men er for nærig til ps+ :p.
Bye bye
  • 0

Coop er tiltalende, men er for nærig til ps+

Kender det jeg har kun + når spillene der følger med er i orden!

Har du prøvet Terraria endnu? Ved ikke hvordan det spiller på PS4, men på PC er det er en af de bedste survival og base building spil jeg har spillet. Der er så åndssvagt meget at lave i det spil. Hold dig fra spil som rising World, de mange ark copycats som du vil støde på og i særdeleshed metal gear survive. Det har intet med survival genren at gøre.

Men fedt du nyder genren lidt. Jeg er glad for den selvom den også straffer spilleren for hårdt nogle gange. Men det kan jeg gode lide. Så kan man sgu lære det!
  • 0
Lige pt. står den hovedsageligt på et nightmare run i Trails of Cold Steel III og Yakuza 4. Nyder begge dele.... Ved dog endnu ikke helt, hvor godt jeg synes om at man spiller som forskellige karakterer i Yakuza 4.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!