Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil Challenge 2024

23/52: Astro Bot

9/10 - ca. 15 timer

Ja, det var så det. En klar GOTY-kandidat er fundet. Jeg må sige, jeg var lidt skeptisk da jeg først hørte mange af de her previews, og da jeg senere så anmeldelserne rulle ud, så blev jeg bekymret for om det skulle ende med at blive sådan endnu én hvor internettet ikke vil holde kæft om noget der er en 7'er at best! I kender typen! Red Dead Redemption, Baldurs Gate, Elden Ring... Ja, jeg har haft lidt af en streak hvor der har været store 10-taller, og jeg har bare ikke været fanget. Fine spil, ganske vist, men det var bare ikke mig. Astro Bot dog... det er mig. Det er ikke så tit der kommer en solid collectathon af den skuffe som normalvis kun Nintendo producerer dem, eller fra mere ydmygt ophav, A Hat in Time, men hvis gjort rigtigt, så er kombinationen af charmerende audiovisuelt udtryk, god styring og levels spækket med hemmeligheder svær at sige nej til. Spillet tjener også som hyldest til Playstation brandet, og hvor man nemt kunne risikere at dette kunne fremstå lidt for selvfedt, så finder jeg det hele i god smag. Jeg siger tak for nu til Asobi, bravo og godt gået. Og tak for beviset på at man godt kan lave et pænt og godt spil på 3 år med et hold på blot 60 mennesker, selvom vi skriver 2024 - det er bare resten af industrien der bevidst har valgt at fucke det op.

Be gay, do crimes. #Armthequeer

6/52

Sekiro: shadows die twice

9/10

Ca. 18 timer

Jeg gennemførte denne for 5 år siden og ville se om det stadig holder. Det gør det!

Gameplayet er noget mere simpelt end f.eks. Elden Ring, men hold op hvor er det vanedannende.

Jeg føler mig meget mere investeret i bosskampene end jeg gjorde i Shadow of the Erdtree. I sekiro føler jeg nærmere at jeg spiller mod en anden spiller end mod en AI og jeg har ikke noget problem med at prøve at banke den samme boss 20 gange.

Der er et par småting som trækker ned for mig. Irriterende svømmesekvenser og hvis du vil have alle skills i NG så skal du altså farme i laang tid og det bliver altså kedeligt i længden.

11/52

South Park The Fractured But Whole (PC)

8.5/10

27 timer

Så kom jeg igennem dette spil samt dens DLC'er. Main story var fed at komme igennem, og føltes ligesom at se en episode af South Park. Historien er en parodi på superheltegenren. Spillet havde dog 1 game breaking bug, hvor man skulle klikke på alt+tab for at komme ud af spillet også ind igen for at kunne komme videre med ens tur. Den bug var nok et par timer inden slutningen.  De to andre story dlc'er var ikke så lange. De kunne begge to klares på under 2 timer, men historien i dem var god, og man får et par nye skill sets som er bundet op omkring historien     

8/52 Starfield – Seriex X

Tid:100+

7/10

Jeg har spillet Starfield henover sommeren, og det har været en blandet fornøjelse. Der er RPG elementer hvor det er virkelig godt. Du skal træffe svære moralske valg og de har en vis betydning for handlingen. Gunplay er også det bedste jeg har oplevet i et Bethesda RPG, og det kører nogenlunde stabilt, når man holder sig fra crowdede områder. Alligevel sad jeg tilbage med en lidt flad fornemmelse da spillet endelig var slut. Især fordi hovedhistorien ikke rigtig bed på mig, og fordi Starfield gaber over alt for meget, hvilket resulterer i, at intet af det bliver sådan rigtig godt. Det er masser af planeter, men ikke noget spændende at lave på dem. Der er sindssyg mange systemer, basebuilding, weaponmodding, spaceshipbuilding og selvfølgelig mere almindelige RPG level-systemer. Men der var ikke nogen af dem der sådan for alvor tiltalte mig, og de fremstår mest som overflødigt fyld. Menuerne fandt jeg ekstremt ikke-intuitive, og følelsen af virkelig at være i det uendelige univers indfandt sig aldrig rigtigt.

Der var også de sædvanlige Bethesda bugs, og en hel sidestory arc blev ødelagt på den sidste mission af en sådan. Pisse irriterende. Måske jeg kommer til at spille Shattered Space DLC’en en dag, idk, lige nu har jeg i hvert fald bestemt ikke behov for mere Starfield.

9/52 Bubble Bobble – Arkade

Tid: Idk alt for længe

6/10      

Normalt skriver jeg ikke arkadespillene på listen, men min søn og jeg har haft vores hyr med denne evergreen. Det skyldes, at man er gameover hvis begge dør samtidig på sidste liv, så er der ingen mulighed for continue-spamming. Det er blandt andet sket for os tre gange ved sidste bossen på lvl 100. Fucking irriterende!!!

Nå men Bubble Bobble er jo en bare en arkade klassiker. Styringen er pisse uskarp og frustrerende og melodien gør en lettere sindssyg. Jeg elsker det!

10/52 Dungeons of of Hinterberg – Series X (gamepass)

Tid: no idea 20 timer vil være et bud

8/10

Super fed indie titel! Progressionen er meget inspireret af Persona. Man interagerer med folk i byen, for at opbygge venskaber med dem, og sådan stiger man i de diverse opgraderinger. Dem bruger man så i forskellige dungeons, som består af lige dele action og puzzles. Action delen er ret middelmådig, men flere af spillets puzzles er virkelig raffinerede, veludførte og til tider mindbending. Der er stor variation af systemerne i de forskellige områder, og alt i alt fungerer det bare pisse godt. Historie er fin og velskrevet, jeg bed på krogen fra start, og nød spillet helt til rulleteksterne.

Dungeons of Hinterberg er det hyggeligste spil jeg har stiftet bekendtskab med i år, det kan klart anbefales, og er kandidat til årets indie for mig.

Live Service - Nej Tak.

@runes

Ved ikke helt hvorfor, men synes ikke rigtigt at din tekst til Starfield får det til at lyde som en 7'er. 😅

• 0

In reply to: @manutdxdk

Der er RPG elementer hvor det er virkelig godt. Du skal træffe svære moralske valg og de har en vis betydning for handlingen. Gunplay er også det bedste jeg har oplevet i et Bethesda RPG, og det kører nogenlunde stabilt

Jeg kan godt følge dig og så alligevel ikke helt, han skriver trods alt
"Der er RPG elementer hvor det er virkelig godt. Du skal træffe svære moralske valg og de har en vis betydning for handlingen. Gunplay er også det bedste jeg har oplevet i et Bethesda RPG, og det kører nogenlunde stabilt"

Nu var jeg også dialog med Rune undervejs i hans gennemspilning og jeg ved, at han var rigtig godt underholdt de første 70-80 timer, så kom metaltrætheden + en questline der buggede for ham.

Og så til noiget andet. Jeg spillede den første mission af Space Marine 2 i går. Nu er jeg klar til at dø for kejseren! 

@runes Ved ikke helt hvorfor, men synes ikke rigtigt at din tekst til Starfield får det til at lyde som en 7'er. 😅

Det er nok rigtigt, men som Morten også skriver, så var jeg længe fint underholdt og halvvejs igennem lå jeg på en 8er. Desværre tog hovedhistorien nogle multiverse drejninger, og da mistede jeg gejsten. Og så den bug i en, faktisk ret fed, questline som jeg havde lagt 10+ timer i, men som bliver ødelagt af en bug i den sidste mission🤬

Jeg kunne heller ikke undgå løbende at sammenligne med CP2077 undervejs, og det får godt nok Starfield til at fremstå ret middelmådigt.

Live Service - Nej Tak.

Multi-verse historier er bare sjældent særlig spændende og det gælder alt fra Starfield til Marvel til Everywhere Everything All at Once

Dont @ me

• 0

In reply to: @McCandlessDK

Multi-verse historier er bare sjældent særlig spændende og det gælder alt fra Starfield til Marvel til Everywhere Everything All at Once Dont @ me

Nah sidstnævnte var fed.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

In reply to: @runes

Jeg kunne heller ikke undgå løbende at sammenligne med CP2077 undervejs, og det får godt nok Starfield til at fremstå ret middelmådigt.

Også en hård konkurrent at blive sammenlignet med. 

Cyberpunk der i forvejen led under sammenligninger med Prey og Deus Ex er nu blevet til urimelig standard for Starfield. Starfield er dermed det discounteste discount. Great! Jo større verden bliver i spil, jo mindre kan indholdet.

Men jo. Jeg synes indtil videre vi bare skal sige at Cyberpunk 2077 2.0 er den nye standard for open world RPG-spil, i hvert fald rent mekanisk, og i sammenligning med det så lugter Starfield bare ikke særligt godt.

In reply to: @runes

Nah sidstnævnte var fed.

Som i 7/10

Tillagt 2024-09-11 11:40:

In reply to: @Lilium11

Cyberpunk der i forvejen

Cyberpunk havde flere bugs halvandet år efter udgivelsen end Starfield havde 7-8 måneder efter sin udgivelse.

Jeg havde en del bugs og jank i min gennemspilning af CP77 som var i april/maj 2022 og bedste Bethesda stil havde jeg også en questline der gik i stykker og ikke kunne gennemføres i sidste quest - det havde jeg så også i Starfield.

• 0

Cyberpunk havde flere bugs halvandet år efter udgivelsen end Starfield havde 7-8 måneder efter sin udgivelse

Det er rigtigt ja. Det er derfor det er 2.0 versionen der bør udgøre baseline.

• 0

Det er rigtigt ja. Det er derfor det er 2.0 versionen der bør udgøre baseline.

Ja ja Starfield er uden tvivl også et bedre produkt, når det har været ude i 3år

• 0

In reply to: @Lilium11 Det er rigtigt ja. Det er derfor det er 2.0 versionen der bør udgøre baseline. Ja ja Starfield er uden tvivl også et bedre produkt, når det har været ude i 3år

Måske på det tekniske, men der var faktisk ikke så mange problemer med det synes jeg. Problemet drejer sig imo mere om, at f.eks. companions og deres questlines ikke var særlig spændende, det samme med hovedhistorien. Det tænker jeg ikke ændrer sig om tre år. Med CP ved release var det i høj grad det tekniske, systemer og manglende liv på gaderne den var gal med, og det er alt andet lige lettere at rette til.

Live Service - Nej Tak.

Ja jeg tænkte udelukkende på det tekniske. Jeg synes også CP77 er et bedre skrevet spil. 

Jeg har begge på en 8er, men med CP var det tættere på en 9er, men jeg mødte bare for mange bugs og jank til det kunne forsvares.

Som rpg med skill trees og det jazz, synes jeg dog også CP77 skuffende ret meget. 

• 0

Imo så er Cyberpunk 2.0 også bare bedre på combat og stealth (omend dette godt kunne belønne spilleren noget mere)

CP2077 kommer også ovenpå med hensyn til grafik. Og banedesign. Og story. Og karakterer. Hele møllen faktisk

Nu har jeg som sagt ikke spillet 2.0 men skilltree kunne meget lidt i den orginale CP77 oplevelse.

• 0

Nu har jeg som sagt ikke spillet 2.0 men skilltree kunne meget lidt i den orginale CP77 oplevelse.

Lyder som en fejl fra din side at du ikke har spillet 2.0 og Phantom Liberty! 

In reply to: @McCandlessDK Nu har jeg som sagt ikke spillet 2.0 men skilltree kunne meget lidt i den orginale CP77 oplevelse. Lyder som en fejl fra din side at du ikke har spillet 2.0 og Phantom Liberty!

Det er indkøbt, men så mange spil gode spil og alt for lidt spilletid lige for tiden!

• 0

Jeg kunne nok godt tænke mig liiidt mere fra CP2077 2.0s skill tree ja. Det er mere spændende end det originale, men jeg synes stadig der er lige rigeligt af procentmæssige forbedringer. Ideelt set ville alt du køber vel være noget der låser op for "nye moves", og ikke noget lidt halvkedeligt som "bedre headshot skade" eller "længere tid før vagter spotter dig". Men det kunne jo så eventuelt være der fremtidens næste gamechanger kunne slå til!

Starfields synes jeg dog ikke så godt om, det der med at man skal lave challenges for at låse op for de næste tiers, lyder som en dårlig idé. I al fairhed har jeg ikke spillet nok til at finde ud af om det er noget der pretty much kommer af sig selv for alle dine skills dog.

• 0

Starfields synes jeg dog ikke så godt om, det der med at man skal lave challenges for at låse op for de næste tiers, lyder som en dårlig idé. I al fairhed har jeg ikke spillet nok til at finde ud af om det er noget der pretty much kommer af sig selv for alle dine skills dog.

Det er dog challanges som i store træk kommer af sig og giver mening. Vil du blive bedre til at heale dig selv? Jamen så skal du heale dig selv med medkits etc. 
Vil du være med shotgun? Så skal dræbe fjender med shotgun.

Nogle af dem bliver dog lidt grindy til sidst. 

• 0

In reply to: @Lilium11 Starfields synes jeg dog ikke så godt om, det der med at man skal lave challenges for at låse op for de næste tiers, lyder som en dårlig idé. I al fairhed har jeg ikke spillet nok til at finde ud af om det er noget der pretty much kommer af sig selv for alle dine skills dog. Det er dog challanges som i store træk kommer af sig og giver mening. Vil du blive bedre til at heale dig selv? Jamen så skal du heale dig selv med medkits etc.  Vil du være med shotgun? Så skal dræbe fjender med shotgun. Nogle af dem bliver dog lidt grindy til sidst.

Ja de fleste kom af sig selv, især ift. gunhandling. Men jeg sad til sidst og skulle have mit rumskib til at have længere rækkevidde, og det blev ren grind og medvirkede yderligere til at jeg endte på 7 og ikke 8. 

Du bør spille CP 2.0 fra start til slut Morten. Hvis du efterfølgende stadig mener at de to spil skal have samme karakter, så bør du virkelig dufte mindre til limstiften. Jeg kan vitterligt ikke komme på et eneste punkt hvor SF kommer i nærheden af CP.

Live Service - Nej Tak.

Og du bør tag din familie med til Lemvig i stedet for Bangladesh! 

• 0

Og du bør tag din familie med til Lemvig i stedet for Bangladesh!

Hah, det bliver et nej til Lemvig herfra. Og jeg har aldrig været i Bangladesh, men i år har de både været med i Indien, Grækenland, Frankrig, snart Italien OG Jylland! De har intet at klage over.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!