Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil Challenge v2023

Så er det tid til at lægge 52 Spil Challenge v2023 op, hvis en mod gider give den lidt lim, så ville det være værdsat!

Vi skal prøve at nå igennem 52 spil, og vi har 52 uger til det. Eller i hvert fald at komme så tæt på! Spil nogle spil, skriv en lille anmeldelse og anbefal herlige eller forbandede digitale oplevelser til de gæve drenge og piger i Gamereactors land.

1. Sværhedsgrad er ganske valgfrit, du må sågar bruge snydekoder hvis det er.

2. Gennemfør spillet - ingen krav til completion, trofæer eller andet tryhard shit. Credits er nok.

3. DLC og expansions tæller. Hvorfor skulle Cyberpunks udvidelse på formentligt 10+ timer ikke tælle når et indie-spil på 2 timer gør?

5. Hvis du gennemfører resten af et påbegyndt spil fra 2022 i 2023 så tæller det med. Jeg kunne ikke selv nå 52 sidste år, så derfor bevarer vi denne regel så jeg kan starte året med en buffer!

13. Alle spil gælder, såfremt vi blot kan klassificere dem som videospil. Selv Pokemon tæller.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad gør jeg for at deltage/når jeg gennemfører et spil? Du følger bare følgende eksempel, eller whatever formular du lige gider.

For eksempel:

1/52
Dream Girlfriend: Twitch Thot 18+
Antal timer: 18 timer fordelt udover 200 sessioner.
Kan det anbefales: Ja!! Haha.. just kidding... medmindre?

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Så sindssygt som det er, så kan jeg starte året med to entries, to spil jeg NÆSTEN havde gennemført, men fik klaret i rap her med tømmermænd. 

1/52

Inscryption

Antal timer: 9+ fordelt over seks dages spilletid

Kan det anbefales: Ja, gu' fanden kan det. Bizart, selvbevidst og strategisk komplekst. Jeg elskede det. 

2/52

Cult of the Lamb

Antal timer: 10 timer fordelt ud på et par dage - spillet anbefaler flere playthroughs

Kan det anbefales: Et sjovt take på roguelike formularen med solid basebuilding oven i, men jeg synes ikke på den måde at det er al hypen værd. Det er ret fint, generelt. 

Var ikke i nærheden af 52 spil sidste år (Mit spilvalg var nok skyld i det), og målet i år er at slå de 17 spil jeg kom igennem i 2022. Kan dog få mig en buffer, da jeg de sidste par måneder har været god til at spille meget forskelligt, så har en del spil jeg er i gang med.

Godt 2023 til alle herinde, både i de virtuelle verdener og i den virkelige!

Jeg lavede rekord sidste år med 33 gennemførelser. Jeg er sikker på, at det bliver mindre i år, da jeg går et travlere år imøde. Målet må være 20-25 spil for mig i år.

• 0

Det kommer jo helt an på spillene. Jeg tror jeg kan nå 52 titler på arkade maskinen, på omtrent den samme tid jeg brugte på Persona 5 Royal😅

Live Service - Nej Tak.
  • 0

In reply to: @runes

Det kommer jo helt an på spillene. Jeg tror jeg kan nå 52 titler på arkade maskinen, på omtrent den samme tid jeg brugte på Persona 5 Royal😅

Lige præcis. Jeg er også "udfordret" af, at jeg hvert år bruger hundrevis af timer på multiplayer spil, but I wouldnt have it any other way!

1/52

God of War: Ragnarok 

Tid: 47 timer

9/10

Ragnarok er alt hvad en AAA banger skal være. Teknisk er det én lang tour de force. Det ser fantastisk ud. Mechanics spiller bare, det føles for lækkert at styre Kratus og søn. Jeg var fint udfordret på normal, det er forholdsvist nemt at gå til, men bestemt ikke let at mestre. Historien er medrivende og virkelig godt fortalt. Lydsiden er storslået og stemmeskuespillet helt i top. I min optik er Ragnarok noget nær den perfekte opfølger, produktionsværdien er bare vanvittig høj. Mine eneste kritik punkter er opgrade systemerne. Rpg elementerne synes jeg var spild af tid, og for min skyld kunne man have undladt 80% af det man foretager sig i menuen. De fleste af sidemissionerne virker også lidt ligegyldige, og det er derfor jeg ikke kvitterer med et 10 tal. Det er dog mindre ting i det store billede. Ragnarok er et awesome spil.

Live Service - Nej Tak.

Jeg har sørget for superlim, og vil forsøge efter bedste evne selv at deltage i år 😎

Godt nytår og god fornøjelse med 2023 - må det blive et år der er spækket med lækre spiloplevelser!

Spændende koncept. Jeg vil være med (:

er i gang med CP2077 til PS5 (jeg er så glad for at jeg ventede med at prøve det rigtig efter jeg købte en ps5)

Yay! Endnu en tråd jeg kan ghoste halvvejs!!!

Tillagt 2023-01-05 10:03:

In reply to: @Magnus Groth-Andersen

Så sindssygt som det er, så kan jeg starte året med to entries, to spil jeg NÆSTEN havde gennemført, men fik klaret i rap her med tømmermænd.  1/52 Inscryption Antal timer: 9+ fordelt over seks dages spilletid Kan det anbefales: Ja, gu' fanden kan det. Bizart, selvbevidst og strategisk komplekst. Jeg elskede det.  2/52 Cult of the Lamb Antal timer: 10 timer fordelt ud på et par dage - spillet anbefaler flere playthroughs Kan det anbefales: Et sjovt take på roguelike formularen med solid basebuilding oven i, men jeg synes ikke på den måde at det er al hypen værd. Det er ret fint, generelt.

Inscryption er fantastisk!

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
  • 0

Jeg vil også gerne prøve at deltage. Så må vi se om det bliver lige som et januar fitness center commitment. Jeg har en tendens til ikke at gennemføre spil, hvis interessen undervejs slipper. 😅

Hvordan har vi det med genspilninger? Altså blandt alle gennemførte tæller også gamle som nye?

In reply to: @kiLLerboots

Hvordan har vi det med genspilninger? Altså blandt alle gennemførte tæller også gamle som nye?

Ja ja, man må godt have et spil fra 1987 med, og også ét man har gennemført før

1/52

As Dusk Falls

Antal timer: 6-7 timer (co-op med manden).

9/10

Det er et spil der kun bliver bedre af, at blive spillet med andre. Havde vi været flere end 2, havde det sikkert været bedre endnu af den årsag, at man skal tage ufatteligt mange valg som har reelle konsekvenser både for den karakter man spiller, men også for dem omkring. Og valgene kan være ufatteligt svære, fordi nogle af dilemmaerne virkelig kræver at man vender en tanke eller 10, før man trykker på knappen. Vi spillede det fordi det var nomineret i kategorien 'Games for impact' til The Game Awards. Vi blev ikke skuffede. Ja, historien er lidt overdrevet, men hvis man skulle følge almindelige mennesker i deres almindelige kødpølsede hverdag, så ville det være for kedeligt. Next!

1/52
Fire Emblem Three Houses
Antal timer: 60-ish (lidt over halvdelen spillet i 2022)
Karakter: 10/10

Mit GotY tilbage i 2019 og det er stadig et fremragende spil her efter 5. gennemspilning. Glimrende opvarmning til Engage der kommer her i januar, som forhåbentligt også bliver godt.

1/52

Lord of The Rings Online: Mines of Moria 

Omsider kom jeg igennem Moria. Tror det tog mig omkring 20-25 timer. Flotte områder men også en kende kedelig i den lange ende. Jeg er i tvivl om jeg klarede denne udvidelse i år eller i julen sidste år. Da denne og næste udvidelse hænger sammen. Men tænker jeg tæller den her

7/10 

Ca. 20-25 timer 

2/52

Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood

Kunne godt lide Mirkwood og Lorien områderne som man besøger i denne udvidelse. 

8/10

Ca. 10 timer tror jeg.

Tillagt 2023-01-12 21:29:

In reply to: @manutdxdk

1/52 Fire Emblem Three Houses Antal timer: 60-ish (lidt over halvdelen spillet i 2022) Karakter: 10/10 Mit GotY tilbage i 2019 og det er stadig et fremragende spil her efter 5. gennemspilning. Glimrende opvarmning til Engage der kommer her i januar, som forhåbentligt også bliver godt.

Damn. Jeg holdte en time i det spil 🤣

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @The_Dude

In reply to: @manutdxdk 1/52 Fire Emblem Three Houses Antal timer: 60-ish (lidt over halvdelen spillet i 2022) Karakter: 10/10 Mit GotY tilbage i 2019 og det er stadig et fremragende spil her efter 5. gennemspilning. Glimrende opvarmning til Engage der kommer her i januar, som forhåbentligt også bliver godt. Damn. Jeg holdte en time i det spil 🤣

Og jeg rundede 200 samlet i for et godt stykke tid siden 😂

Men smag og behag og Fire Emblem er ikke en serie for alle. Langt fra

1/52 - Soul Hackers 2

39 timer 5/10

Meh. Skuffende. Atlus lader til at være på en quest for at forsøge at skabe sig noget 3., der kan løbe parallelt med Persona og Shin Megami Tensei, tidligere set med Mirage Sessions og nu dette, men det er ikke særligt godt imo. Hvor Persona 5 f.eks. har sit Baton Pass eller SMT har sit Press Turn system, så er spillet her bygget sådan op at man opbygger såkaldte Sabbaths ved at ramme fjendernes svagheder, som så giver lidt ekstra skade til alle fjender ved enden af hver tur, og det er ca. det eneste der rigtigt er anderledes. Det er ikke noget der ændrer din approach til kamp, du belønnes bare ensidigt for at ramme svagheder, men det havde du jo gjort uanset, så det tilføjer ikke noget interessant strategisk lag. Dungeons er også dybt uinspirerende, og idéen med at halvdelen af spillet består af den her Soul Matrix der føles decideret tilfældigt genereret er nok til at give mig en hjerneblødning. Spillets historie sagde mig heller ikke ret meget, jovist så har vi en dude med hajtænder, hans big tiddy goth gf og regelmæssige rants omkring society, men det meste af det har bare ikke nok hjerte og puls til at få mig interesseret. Udgiv en port af SMT 5 på non-Switch i stedet Atlus.

Ikke anbefalet.

@Lilium

Meget enig, var også skuffet over det. Og Atlus har bare en track record der gør at man kan forvente noget mere. De ved hvordan man skruer et fremragende kampsystem sammen, en god historie og interessante karakterer... det glemte de så bare her. 

• 0

1/52

Deathloop

Karakter: 8/10

Tid: cirka 31 timer

Årets første gennemførelse blev Deathloop. Spillet indeholder nogle kvalitet fra øverste hylde, dem vil jeg starte med at nævne: 

Universet og historien er interressant og Colt er en gennemført cool fyr. 

Art design er det bedste i noget spil, overhovedet. Det ligner Dishonored, men med et grovvy 60er look. Jeg kan ikke understrege nok, hvor godt jeg synes det her spil ser ud.

Banerne er ekstremt veldesignede og jeg vil gå så langt som at sige, at de er Arkanes bedste.

Desværre bliver selv gode baner trættende at spille igen og igen og her også mit problem med Deathloop - det er for langt. For mange gange bliver man nødt til at besøge den samme bane på det samme tidspunkt. Dertil kommer de gange, hvor man dør eller glemte at gøre noget i banen(skete for mig flere gange), så det ender ud med, at man kommer nogle steder alt for mange gange.

For mig var det især 'The Complex' som hang mig ud af halsen. Selv hvis man ikke roder rundt i det, skal man derhen 3-4 gange på samme tidpunkt af dagen, for at tænde nogle genratorer, der åbner nye dele op i de andre baner. Ideen med at banerne udvider sig er glimrende, det kom bare til at føles som bloat at rende tilbage til de generatorer igen og igen.

Jeg skulle nogle gange tage tilløb til at starte Deathloop op og andre gange kunne jeg slet ikke overskue at starte det. Men når jeg så spillede det var jeg godt underholdt hver gang. Men især historien gjorde meget for mig og min lyst til at færddiggøre det. 

Sidste Arkane spil jeg spillede før Deathloop var Prey og på nogle måder er Prey bedre et spil, men Deathloop tiltalte mig meget. Prey har jeg på et 8-tal og det får Deathloop også.
Men det er et 8-tal der er tættere på 7 end på 9.

Kan det anbafales? Ja det kan det, men det er med et forbehold. Deathloop er lidt længere end hvad godt er og 2/3 dele gennem spillet havde jeg nær givet op på det. Jeg er dog glad for jeg ikke gjorde. Jeg synes stadig Arkane kan noget helt unikt og Deathloop er ingen undtagelse på det punkt.

2/52

As Dusk Falls - Series X 

Tid: 8 timer

8/10

Min bedre halvdel og jeg har sammen spillet As Dusk Falls, og det var en spændende og anderledes spiloplevelse. Det er som en lang film hvor man sammen vælger handlingen, og dine valg betyder alt her. Der er intet traditionelt gameplay, der er lidt QTE, men det er historien der driver værket, og det gør den godt. Vi var flere gange meget uenige om hvilken vej vi skulle gå, og der har man så i hver af spillets 6 akter, hver især 3 muligheder for at overrule den andens valg. Det er smart lavet, og vi nød virkelig denne intense rejse.

Artstylen kunne jeg rigtig godt lide, det er film med et lag maling på, i samme stil som Richard Linklater's fremragende A Scanner Darkly. 

Det kan varmt anbefales, især hvis man "spiller" flere sammen, og endnu engang må jeg bare kippe med kasketten af Microsoft, for at turde satse på nogle anderledes spiloplevelser. Og så vil jeg også lige tilføje, at havde det ikke været for denne tråd, så havde min kone og jeg slet ikke fået denne fede oplevelse sammen. Stilen er god.

Live Service - Nej Tak.

1 / 52 (kommer aldrig i nærheden af 52)

Star Wars: Jedi Fallen Order:

Timer brugt: 15 timer og 3 minutter

Kan det anbefales?
Ja forhelvede, er man Star Wars fan som jeg, og har brugt timer på at se serier som clone wars osv, er det super fedt, at få en fornemmelse af, hvordan en Jedis verden ændrede sig, efter order 66.

In reply to: @runes

Det kan varmt anbefales, især hvis man "spiller" flere sammen, og endnu engang må jeg bare kippe med kasketten af Microsoft, for at turde satse på nogle anderledes spiloplevelser. Og så vil jeg også lige tilføje, at havde det ikke været for denne tråd, så havde min kone og jeg slet ikke fået denne fede oplevelse sammen. Stilen er god.

Hvis der ikke kommer en book 3, så går jeg op i limningen. Dejligt at I nød oplevelsen! 

In reply to: @Carmillah

Hvis der ikke kommer en book 3, så går jeg op i limningen. Dejligt at I nød oplevelsen!

Jeg håber virkelig også at der kommer en tredje bog. Vi var begge to ret kede af at det sluttede. Vi fik dog den bedste slutning, hvilket var fint.

Live Service - Nej Tak.

1/52

Vampire Survivors - PC

Tid: 102 timer

9/10

Da jeg startede Vampire Survivors troede jeg, at jeg havde fingrene i en hurtig og let oplevelse som jeg lige kunne drøne igennem og så måske finde frem når jeg kedede mig en gang imellem. Hverken det visuelle udtryk, menuerne, eller prisen indikerede hvor stort et spil der egentlig er tale om. Men det er snyd, for man bliver bare ved og ved og ved med at låse op for nye ting. Pludselig er der dobbelt så mange knapper i menuerne, en god røvfuld baner, hele 41 spilbare karakterer, og et kæmpe væld af våben der alle føles unikke og (næsten alle) kan kambineres til at skabe endnu flere våben. Det er skide vanedannende. Det er sgu ikke for sjov at det var ét af de kun to spil der fik 10/10 hos GR i 2022. 

Nu har jeg fået 152 af de 158 achievements og klarede sidstebossen igår aftes, så jeg føler godt at jeg kan anmelde spillet, men jeg kommer stadig lige til at score den sidste håndfuld achievements senere. Og jeg kommer helt sikkert tilbage når der kommere flere opdateringer og DLC'er.

Min bøn til dig er, at når du prøver første bane af for første gang og tænker "det er da mega kedeligt, der er jo intet at gøre" - så spil videre. Når du senere hen slås mod Gud, svinger om dig med flammekastere og sværd, tryllestave og økser, bomber tusindvis af skeletter og tænker 7 skridt forud, så er spillet nærmest ugenkendeligt fra hvor du startede.

Det mærkeligste er dog, at der er 198 forskellige fjendetyper i spillet, men ingen vampyrer. Overhovedet. I et spil der hedder Vampire Survivors. Der har en vampyr på coveret.

Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!