Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Spilbutik råd fra tidligere ansat


Jeg har brug for lidt insider viden omkring collectors editions fra en der har været ansat i en spilbutik (eller elektronik kæde).

Situationen er jeg har købt 2 collectors edition (henholdsvis Coolshop og Gamestop) - altså fysisk pakke, med et par DLC sæsonkort i. Gamestop er er der som sagt ikke mere, og jeg har først åbnet det fra Coolshop for nylig, og har overskredet reklamationsfristen (og de har sagt ikke deres problem) -> Så behøver ikke det råd.

Men DLC'en koderne virker ikke (kommer med svingende fejlmeldinger "not available at this time, try again later" osv.

Jeg har kontaktet Playstation DK, og deres påstand er butikken man køber hos skal aktivere koderne før de virker. Jeg ved dette er tilfældet hvis man køber et "digitalt produkt" (altså en pap-skive, med en kode).

For dette skal kunne lade sig gøre, betyder den enten at collectors edition pakningen skal åbnes fysisk (og derved bryde forsejlingen), eller at der ved hver sending medsendes en kode til butikken parallelt som skal aktiveres.

Men på mig lyder det mest af alt som om Playstation DK ikke har styr på deres egne produkter. Men håber på en insider kan svare mig her, om fysiske produkter, med DLC også skal aktiveres?

DLC-koder skal butikken ikke aktivere. Det skal man kun ved gavekort, PSN kort og den slags. DLC er altså altid klar til brug. Du er blevet fejlinformeret af Sony, måske har de misforstået hvad henvendelsen drejer sig om, da deres kort ganske rigtigt, skal aktiveres.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok prøve at kontakte udvikleren, eller måske dem der distribuerer spillene for den udvikler her i DK. Jeg håber at det giver mening for dig, ellers må du gerne kontakte mig, og så skal jeg prøve at hjælpe dig videre. 

FYI, så arbejdede jeg i Fona og har solgt spil i 7 år. Altså er det ikke gætværk

Takker Det bekræfter min fornemmelse...egentlig føler jeg svaret er ment som en afviftning af mig. Først kontaktede jeg dem, og fik beskeden det skulle aktiveres. Så jeg forsøgte Coolshop mht aktivering, som trak på skulderen (har overskredet reklamationsretten på tid), men henviste til Sony/Playstation, som jeg ringede til, og fik ham sat ind i sagen. Som ville have jeg affotograferede sedlerne og kvitteringerne på købet.

Sendte hele baduljen ind, og fik et par timer efter, samme beskeden "koderne skal aktiveres" tilbage. Hvilket er årsagen til mit opslag her - da det ganske enkelt lød forkert i mine ører (men teoretisk kunne hver sending have en bunke stregkoder, der skulle scannes inden salg - så ville jeg dobbelttjekke)

Kan du hjælpe mig med hvor jeg skal henvende mig mht. udvikler/distributør (det er Lego Star Wars: Force Awakens og Metro: Exodus)? På Lego kan jeg se "Lucasfilm ltd", "TT Games" og "WB games". Banalt set, hvor kan jeg finde udvikler/distributør kontakt på kassen eller?

  • 0

Nevermind. Jeg fandt løsningen Metro spillet var nemt nok...da jeg gik ind på producents hjemmeside, og spillet og FAQ, viste det sig der er en kendt fejl ved en "lille andel" af europæiske DLC koder, hvor jeg kunne indtaste den gamle og få en ny der fungerede.

Nu krydser jeg bare fingre for WB reagerer på Lego delen.

(Men jeg har været uheldig at ramme ind i 2 problemer uafhængigt)

Endnu engang tak for hjælpen

In reply to: @confused101

Nevermind. Jeg fandt løsningen Metro spillet var nemt nok...da jeg gik ind på producents hjemmeside, og spillet og FAQ, viste det sig der er en kendt fejl ved en "lille andel" af europæiske DLC koder, hvor jeg kunne indtaste den gamle og få en ny der fungerede. Nu krydser jeg bare fingre for WB reagerer på Lego delen. (Men jeg har været uheldig at ramme ind i 2 problemer uafhængigt) Endnu engang tak for hjælpen

Det var så lidt. Jeg håber at det sidste også løser sig for dig 😀

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!