Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge - 2022 Edition


5/52
Cyberpunk 2077
Antal timer: ca. 25

7/10

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

10/52

Pokémon Legends: Arceus (Nintendo Switch)

Tid: 106 timer og 6 minutter (100% Completed Pokédex, ikke perfected - så sadistisk er jeg ikke). 

Karakter: 9/10

Legends føles som det Pokémon-spil man ønskede sig som barn. Udover den grafikiske side og lidt bøvl med styringen, så føles spillet som årets første kandidat til GOTY. 

Grafisk er Legends: Arceus desværre noget bagefter i forhold til titler som fx Breath of The Wild. Men hvor spillet grafisk fejler, imponere det på lyd- og gameplaysiden. Især musikken er brilliant. Gameplay-loopet i denne omgang er det bedste det nogensinde har været. 

Historien er marginal bedre … end andre moderne Pokémonspil. Nej, Pokémon vil historiemæssigt aldrig være det næste Halo, Mass Effect eller The Last of Us, men i forhold til andre Pokémon-spil er det godt.

Men Legends: Arceus trækker virkelige franchisen i de retninger, som fans har tigget og bedt om i flere år. Stor bravur og højlydt applaus fra mig

Grafisk: 🌟🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣

Lyd: 🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Gameplay: 🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Genafspilningsværdi: 🌟🌟🌟🌟🌟*️⃣

In reply to: @runes

Sisse Søby! Det var sgu et navn jeg nærmest havde glemt. Men nu det er oppe og vende, så kommer her lidt sjov bonus info. Hendes far, som bare gik under navnet Søby,  var i en årrække det mest fremtrædende medlem af en af de tre bander i Aalborg, nemlig uropatruljen, de andre to værende kendte MC klubber. At sige han var et sadistisk og voldspsykopatist møgsvin er en kæmpe underdrivelse! Faktisk var han, i nogle kredse, muligvis den mest hadede mand overhovedet på de kanter. Det var han også, da datteren pludselig var på alles læber, gudesmuk og begyndte at gå i byen. Tror i hun blev feteret af alle bride krimi typer deroppe? Ikke kun pga. hendes skønhed, men i særdeleshed pga. hendes far. Han fik sgu travlt gjorde han, det var fedt🤣

Altid fantastisk med extra info! Jeg endte faktisk engang til en morgenfest hos nogle nordjyske holigans, der senere blev en del af en af de værende kendte MC klubber, men jeg aldrig stødt på hverken den gode eller onde Søby

6/52
Sifu
Antal timer: ??

7/10

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

5/52

Ys: Memories of Celceta - PS4

Antal timer: ca. 26 timer

Karakter: 8/10

Det blev så det fjerde Nihon Falcom spil i træk på listen. Generelt et glimrende spil. Historien er god og fortalt i et godt tempo. Spillet giver også en fin følelse af at udforske noget ukendt, på trods af at lige denne del er forholdsvis liniær, og spillet har et godt cast. Når det kommer til gameplay, så fungerer det generelt fint. Kampsystemet er godt, og bliver aldrig kedeligt, på trods af at det ikke er det mest avancerede af sin slags. Men det fungerer bare. Eneste minus her er at kameravinklen er fastlåst, så det er ens placering der bestemmer kameravinklen, hvilket kan være træls i kamp. Grafisk skinder spillet ikke igennem, og man kan godt se at der er tale om et spil der oprindeligt udkom til PS Vita.

Dog overordnet set et godt JRPG.

  • 0

8/52

Lego The Ninjago Movie Game - Series X

Tid: 15 timerish

6/10

Mens jeg sidder i Horizon sumpen, nåede jeg også at afslutte endnu en lego coop titel med sønnike. Ikke godt, men ej heller helt skidt. Jeg forstår ikke, og kommer nok aldrig til at digge, Ninjago universet. Jeg er ved at have det sådan med lego spillene - if you've seen one you've seen em all.

Anbefales? Det er helt sikkert sjovere hvis man synes Ninjago er the shit.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

In reply to: @McCandlessDK

Efter at læst dit indlæg i går, så slog jeg spillet op på youtube. Jeg havde aldrig hørt om det, men det så/lød til at være ret cool. Er det i forbindelse med, at det er bliver genudgivet, at du har spillet det?

Beklager det sene svar. Jeg spillede det for første gang her med genudgivelsen (sådan rigtig) og jeg var vældig godt underholdt. Kan klart anbefales hvis man er til retro shooters.

10/52

King of Figters 15

Antal timer: 13

Kan det anbefales: Ja hvis man er til figthers er det en af de fedeste imo.

Gennemført med alle 39 karakter. Story mode er ikke lang i sig selv men synes den skal tælle med nu hvor jeg har fået alle official slutninger

Y can't metroid crawl ?
  • 0

8/52

Chorus 

Karakter: 8/10

Tid: 21 timer 

Chrous er et arcady space combat spil fra december 2021, som du sikkert ikke har hørt om og det er en skam! Budgettet for spillet er AA og det ses til tider, særlige ved sidemisisoner. Historien tager sig alt for seriøst og jeg blev hurtigt ret ligeglad med den.
Men heldigvis er gameplay virkelig godt. Kampene er hurtige, sjove og udfordrende og spillet er flot! 
Jeg har været virkelig godt underholdt af Chorus stort set hele vejen igennem og hvis man er til genren, kan jeg ikke anbefale det nok - det er tilmed heller ikke dyrt. Det sidste boss gav svedige håndflader og jeg var ved at blive lettere frustreret, men det kan også noget.
Chorus står tilbage som en af de største positive spiloverraskelser, som jeg har haft indenfor det sidste års tid. 

6/52

Pokemon: Legend Arceus

Antal timer: ca. 31 timer (Har set credits. Mangler stadig post-game, godt med side-quests og at få færdiggjort Pokedex'en)

Karakter: 8/10

Legend Arceus er ikke perfekt, men det gør også mange ting rigtigt. Den semi-åbne verden fungerer godt i spillet. Gameplayet fungerer rigtigt godt, selvom det er simpelt, så er det stadig underholdende at jagte pokemoner selv efter 30 timer i spillet. Kampsystemet fungerer også rigtigt godt. Det er blevet strømlinet, så ting som abilities er væk og freeze og sleep status effects er ændret, men det at kampen reelt foregår direkte i verdenen, tilføjelsen af turn orders, samt agile og strong attacks, fungerer glimrende. Kampe starter først når man selv sender en pokemon i kamp, og skulle man få lyst til at løbe fra kampen, ja så løber man bare. Ikke noget med at skulle trykke run i menuen.

Historien og spillets karakterer er, for et Pokemon-spil, i den gode ende. Det grafiske burde et studie af Gamefreaks kaliber dog kunne gøre bedre. Heldigvis ser det ud til at det måske sker med Scarlet & Violet. Derudover ville det klæde serien med voice acting.

Alt i alt er Legend Arceus en positiv overraskelse, som gør rigtigt meget godt, og som Gamefreak forhåbentligt tager med videre i Main-series spillene og gerne til endnu et spil i Legends-serien også.

  • 0

4/52

Ducktales remastered (PS3)

Antal timer: 4-5?

Karakter: 7/10

Anbefales: Ja

Var egentlig startet på Horizon FW, da jeg var ret vild med det første, men af en eller anden grund fangede det mig ikke (det får en chance mere på et tidspunkt).

Så faldt jeg over Ducktales, som jeg havde liggende på min PS3, og det fangede mig med det samme.

Oldschool og ret vanedannende synes jeg!👍😊

  • 0

8/52 - Cyberpunk 2077

35 timer 'ish

2/6 - Ok

+God historie

+Fed setting

-Kører af lort, stadig.

-Ligegyldigt gameplay, ikke et godt stealth-spil, ikke en god shooter, ikke et godt taktisk RPG, blot et forsøg på at være alle tre på én gang, og klarer sig middelmådigt.

-Gigs/NCPD requests er metervarefyld

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

2 ud af 6 kan da ikke være ok? Det hedder 3/6

ellers har du fire karakterer til god-fantastisk, en til ok og en til under ok. 
Det giver ikke mening. 
 

2/6 er dårligt eller i hvert fald under middel.

  • 0

Problemet er at jeg har kinda brug for lidt mere range til at beskrive hvor jeg synes gode spil står i forhold til hinanden, hvilket kunne pege på en 10-trins skala, men så hører folk mig bare sige Horizon 2 er en 6'er, lol hvad sker der lige for den trolling, men budskabet er jo ikke ment som trolling men blot for at sige "det her var godt. Jeg nød min gennemspilning, der er bare andre spil jeg har nydt så meget mere at det er svært at stille det på samme hylde som disse andre titler"

Det kan selvfølgelig være jeg bare skal lunte tilbage til den 10-trins skala, og så lade være med at interessere mig for om forsmåede (typisk Sony) fanboys synes det lyder som trolling, who knows?!

Anywho! Pointen er i hvert fald den at Cyberpunk pt. er i en state hvor det er værd at spille, i hvert fald en enkelt gang. På en skala fra 1-10 så er det nok en 5'er.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

5/10 svarer vel også til 3/6 - det er begge 50% 😝

  • 0

In reply to: @Lilium11

Problemet er at jeg har kinda brug for lidt mere range til at beskrive hvor jeg synes gode spil står i forhold til hinanden, hvilket kunne pege på en 10-trins skala, men så hører folk mig bare sige Horizon 2 er en 6'er, lol hvad sker der lige for den trolling, men budskabet er jo ikke ment som trolling men blot for at sige "det her var godt. Jeg nød min gennemspilning, der er bare andre spil jeg har nydt så meget mere at det er svært at stille det på samme hylde som disse andre titler" Det kan selvfølgelig være jeg bare skal lunte tilbage til den 10-trins skala, og så lade være med at interessere mig for om forsmåede (typisk Sony) fanboys synes det lyder som trolling, who knows?! Anywho! Pointen er i hvert fald den at Cyberpunk pt. er i en state hvor det er værd at spille, i hvert fald en enkelt gang. På en skala fra 1-10 så er det nok en 5'er.

Ender du tilbage i 10-skalaen, så eventuelt knyt et ord til tallet. Enten det som GR selv bruger eller noget du selv mener er passende. Så burde fanboys da ikke kunne brokke sig... eller, de skal sgu nok brokke sig uanset hvad, så lad dem sejle deres egen sø

  • 0

11/52

Rise of the Tomb Raider

Antal timer: 14 inkl. 2 dlc

karakter: 7

Kan det anbefales ? Ja

Y can't metroid crawl ?
  • 0

5/52

Halo 2

Karakter 6/10

Tid 6 Timer?

Anbefales? Ikke rigtigt

Det var ret godt et stykke af vejen, det spiller finnt. Men der er for mange arenaer og de senere baner er for ensformige. Morede mig fint med det i de første par timer, men nåede et punkt hvorjeg fik nok, her opdagede jeg at man ofte bare kan løbe forbi fjenderne, så gik det lidt hurtigere.

Det har Mange af de samme level design problemer som 1eren med alt for mange copy pastede rum. Mens det aldrig bliver ligeså shitty som Halo 1's Archive baner, så når det heller ikke rigtigt de samme højder. Det er lidt mere i midten hele vejen hvor de veksler mellem ret godt og mindre godt.

Bye bye
  • 0

11/52

Marvel’s Spider-Man (PS5)

Tid: ca. 19 timer

Karakter 8/10

Spider-Man har en fremragende historie, stemmeskuespil og musik. Netsvingeriet virker særdeles sjovt, dog en anelse kluntet til tider, men det er meget lidt. 

Hvordan Spider-Man falder lidt sker selve i hvordan den åbne verden bliver præsenteret … det fungere på præcis samme måde som samtlige åben verden-spil fra Ubisoft … og jeg må erklærer at jeg ikke er fan. Og så kan jeg ikke lade vær at tænke, at Rocksteadys Batman trilogi gør alt hvad Spider-Man gør … bare bedre. 

Heldigvis er lyd, PS5-udgavens grafik, skuespil og historie rigtig godt. Anbefaldelsværdigt helt sikkert - hvis du lyster efter et superheltespil, og du er træt af Batman. 

Grafik: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

Lyd: 🌟🌟🌟🌟🌟*️⃣

Gameplay: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

Genafspilningsværdi: 🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣

12/52

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (PS5)

Tid: ca. 9 timer

Karakter: 7/10

SM:MM har de samme styrker og svagheder som sin storebror … bare at på den grafiske side brillerer den, men falder meget på det tekniske. 

For SM:MM ser mildest talt fantastisk ud på PS5, men det lider af mange irriterende bugs. En af dem hvor lyde eller musikstykker sætter sig fast i et loop, og den eneste måde du fjerne er ved at slukke spillet. Jeg havde i hvert fald meget bøvl med det. 

Historien er fin, musikken og lydsiden er fandeme fed og skuespillet acceptabelt. 

Jeg synes personligt at få replikker lyder lidt for søgte, og Miles’ stemme lyder som Morty (Rick & Morty) på antidepressiv medicin. 

Grafik: 🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Lyd: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

Gameplay: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

Genafspilningsværdi: 🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣*️⃣

Næste stop; Elden Ring! Er næsten 120 timer inde, da jeg ikke kan lade vær at støvsuge mappet for hemmeligheder og nye bosser. 

In reply to: @hjorth

5/52 Cyberpunk 2077 Antal timer: ca. 25 7/10

Kørte du historienn direkte igennem?
Jeg er nemlig 25 timer inde og jeg føler, at jeg stadig mangler meget.
Jeg vil tro, at jeg er lidt over halvvejs i historien, men så er der også sidemissioerne, som jeg måske også har taget halvdelen af.

  • 0

7/52

Gran Turismo 7 - PS5

Antal timer: Ingen ide. (Har set ending, men har stadig en håndfuld løb jeg ikke har kørt)

Karakter: 6/10 (8 hvis MTX blev fjernet eller gjort meget mindre aggressive. Se det med fed skrift)

Generelt er der tale om et godt spil. Spillet ser fremragende ud og teknisk er der ikke en finger at sætte på det. Fysikken i spillet er meget som man kender den fra Gran Turismo. Personligt er det ikke noget jeg har et problem med. Jeg har været godt underholdt og nydt at køre ræs rundt omkring i verdenen. Banerne er varierede og det samme gælder for bilerne. 

Campaign er dog noget kort. Derudover nåede jeg at blive godt træt af at tæt på samtlige løb i campaign har rolling start, og at der ikke er noget mere variation der.  Når det så er sagt så er Gran Turismo 7 det bedste Gran Turismo siden PS2-eraen, og forhåbentligt et godt tegn for seriens fremtid.

Polyphonys brug af MTX, høje bilpriser og angivelige ændring af payouts i specifikke løb for at gøre grinden endnu mere besværlig trækker ned! Vil normalt give det et stort 8-tal, med dette kan spillet ikke få mere end 6. Måske endda 5.

7/52
Empire: Total War Grand Campaign
Antal timer: ??

9/10

8/52
Marvel's Guardians of the Galaxy
Antal timer: ??

8/10

In reply to: @McCandlessDK

Kørte du historienn direkte igennem?

Mere eller mindre ja, gunplay var ikke stærkt nok til at jeg gad gå dybere ind i sideindhold

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all

9/52

Warhammer Chaosbane: Tomb Kings 

Karakter: 6/10

Tid: ca. 3 timer 

Årets niende gennemførelse blev første udvidelse til ARPG spillet Chaosbane. Udvidelse bød på et tiltrængt sceneskift og en lille simpel historie. Rent indholdmæssigt er der ikke meget at komme efter. Level cap er ikke blevet udvidet, men der er da mulighed for at finde lidt nyt gear. Men stadig en fin lille udvidelse, som ikke var bemærksværdig på nogen måde, men heller ikke dårlig.
Jeg belønner Tomb Kings med 6-tal, ligesom jeg også gav hovedspillet, som jeg spillede igennem sidste år.

In reply to: @hjorth

Mere eller mindre ja, gunplay var ikke stærkt nok til at jeg gad gå dybere ind i sideindhold

Fair
 

  • 0

6/52

Gears of war

Karakter 7/10

Tid 6 timer?

Anbefales? Det er ok.

Et ret sjovt skydespil. Det er lidt for gråt og sprint funktionen er vanvittig men det meste af tiden er det underholdende. Det er sjovt at bruge de få forskellige våben og de få fjendtyper der er, virker ret godt. Det ville gøre godt med flere våben og flere fjendetyper men spillet er kort nok til at det slår an. 

Bye bye
  • 0

7/52

Hal0 3

Karakter 5/10

Tid 6 timer?

Anbefales? Måske første halvdel? Jeg vil være helt okay med aldrig at skulle spille Halo 3 igen.

I starten tænkte jeg at det ville blive bedre end 2eren. De første par baner er ret sjove, men så går det ligeså stille nedad bakke og de 3 sidste baner er skrækkelige. Afslutningen prøver at toppe Archive banerne fra 1eren i elendighed og jeg tror måske at det lykkedes? Spillet er rigtigt godt når man slipper for Flood og køretøjer.  Musikken er også fin, men langt fra ligeså mindeværdig som musikken i 2eren.

Krydser fingre for at der er bedre held med Reach. De skal bare lave gode missioner i stedet for dårlige missioner, så er den hjemme :p.

Bye bye
  • 0

9/52

Horizon Forbidden West - PS5

tid: 96 timer

9/10

Sikke en mundfuld Aloy! Det blev præcis ligeså tidkrævende som jeg havde forventet og frygtet. Heldigvis levede det generelt set op til mine forventninger.

Formlen kender man efterhånden alt for godt. En fin overordnet historie, lidt rpg, lidt klatring med tilsat puzzles, sidemissions med blandet fyld og en helt masse combat. Alt sammen placeret i en kæmpemæssig sandkasse. Den væsentligste forskel er, at combat er langt sjovere i HFW end f.eks. i Ubi's openworlds. Generelt holder HFW et rigtig fint bundniveau. De fleste sidemissions giver ret god mening, de er varierede og ofte velskrevne og engagerende. Cauldrons er godt lavet, og giver fine afbræk fra den åbne verden. Historien er slet ikke dårlig og selvom jeg godt kunne have ønsket mig en anden slutning, var der ligesom i forgængeren, kød nok på til at holde mig fanget så længe, at min kone igen hader Aloy og robodinoer.

Spillet ser forbandet godt ud, og kører stabilt og lækkert. Ved release havde jeg enkelte tekniske issues, men de blev løst i takt med opdateringerne.

Combat med bue er sjovt, men lidt til den nemme side. Faktisk satte jeg sværhedsgraden op, hvilket er ret atypisk for mig. Det er stadig super tilfredsstillende at nedlægge kæmpe robotter med bue og pil.

HFW er et rigtig godt spil, og det er som om de fleste ting går op i en  højere enhed. Indenfor openworld formlen må det her være den nye standart. Men det laver ikke om på, at jeg er ved at være rigtig træt af denne formel generelt, og glæder mig til igen at komme igang med nogle mindre og meget kortere titler. Spillet bringer desværre ikke en masse nyt og innoverende, men det gør egentlig ikke så meget. Hvad det gør, gør det godt.

Og så må jeg også krybe til korset og erkende, at jeg har haft endnu et tilbagefald. For på de knap 100 timer tog jeg også et platinum trophy på vejen. Fuck!😔

Anbefales? Absolut, indenfor den overeksponerede openworld formel, er HFW blandt de klart bedste titler.

Live Service - Nej Tak.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!