Gamereactor Danmark. Gamereactor er Nordens største gaming site. Vi bringer nyheder og anmeldelser af de nyeste spil. Opret en profil i dag! Gamereactor-siden bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du vælger at fortsætte antager vi at du godkender, og er tilfreds med vores cookies-politik.

Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge - 2022 Edition

Everybody gangsta until Kiryu pulls out the Tiger Drop

Be gay, do crimes. #Armthequeer

6/52

Assassin's Creed: Valhalla + fated encounter DLC 

Karakter: 7/10

Tid: 90 timer (fordelt udover 4 måneder)

Jeg vil gerne starte med at sige, at AC Valhalla er et godt spil. Det er flot, kører godt, spiller godt, forbedrer formlen på alle måder og er ofte velskrevet.  
Men det er for fucking langt! Jeg har på ingen måder støvsuget kortet, men lidt ekstra opgaver tog jeg da. Disse var også vellavet, om det så var et puzzle eller en lille side quest, hvor Eivor fandt en god kat til sin båd, så var det af høj kvalitet. Men 90 timer var bare +30 timer for meget for mig. Jeg måtte flere gange holde lange pauser på ugevis, for ikke at give op på spillet.
Valhalla har også et balanceproblem. Jeg spillede på normal og i starten var det ret svært, men det vender og pludselig var der ingen modstand overhovedet. Da jeg havde 20-30 timer tilbage af spillet satte jeg det op på hard, det gjorde ikke rigtig nogen forskel, Eivor var for længe siden blev alt for stærk.

Kan det anbefales? Nej, det synes jeg ikke, selvom det er et godt spil. Det er simpelthen for langt. Jeg synes at have læst, at det tager 60 timer at gennemføre, hvis du går direkte igennem hovedhistorien.

2/52
Sekiro: Shadows Die Twice
Antal timer: en 35 stykker

8/10

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

Beskrivelsen af Valle foroven er primært årsagen til at jeg ville ønske at Ubi kunne holde den i deres bukser og levere varen på 20-25 timer.

Jeg sværger, der er sgu nærmest intet AAA der ikke er lort hvis jeg skal bruge 90 timer på det lol, bare af ren og skær "træt af det"-faktor.

Nåh ja, og så fik jeg lige Spil 6 gjort færdig,

6/52 - Shin Megami Tensei: Nocturne HD Remaster

Nok et af de sværeste JRPG jeg har spillet, goddamn. Vi snakker en grad af straffende, hvor random encounters kan nuke dit hold hvis du er dårligt forberedt. Angreb mod fjender straffes med miste ture hvis man bruger noget de er resistente overfor, eller hvis man misser, og hvis man rammer deres svagheder eller laver crits, så får man flere ture. Det gælder også for fjenden, så sørg altid for at holde ryggen dækket, og straf deres svagheder med et kløgtigt system der byder på en imponerende grad af custom team-building, der gør at selv håbløst urimeligt virkende bosser kan nedlægges, og det er der hvor spillet skinner. 4/5. Eneste reelle minusser er at grafikken er virkelig low-budget PS2, framerate er stadig låst til 30. Jeg kører dog med dobbelt hastighed gennem mods, hvilket giver mig 60fps og gør at en 100 timers rejse nok kunne klares på ca. 50-60 stykker.

PS: Normal er for øvrigt allerede tough, Hard mode får fjender til at skade dobbelt, gør dem mere tilbøjelige til at udnytte svagheder og gør for øvrigt at man også sjældent kan flygte fra randoms, hvilket gør det med at komme igennem en dungeon og bevare ressourcerne... tricky.

6/52

Quantum Break - Series X- Via gamepass

7/10

Det var bedre end første gang jeg spillede det, men våbene har bare ikke nok tyngde. Det får dog automatisk extra point for at være på Gamepass og på Beth Wilder. Aidan Gillen er som altid god til at spille pikhoved.

• 0

4/52
Valfaris
Antal timer: 6,2
Kan det anbefales: Ja

Jeg blev virkelig tiltrukket af det metal soundtrack der følger med i dette spil. Det også dejligt at se at de har lært fra deres første spil i "serien" nemlig, Slain: Back from Hell. Sværhedsgraden blev lige pludselig forhøjet ret voldsomt ved sidste bossen da det er den eneste boss fight der har 3 faser.
Smuk 2D sidescroller hvor jeg også med lettet åndedræt kunne konkluderer at de ikke tilføjede metroidvania-esque elementer, fordi det kan jeg ikke fordrage i 2D sidescrollers.

Æstestikken minder mig meget om Conan the Barbarian hvis det forgik i et space-opera setup. Tilføj en go' gang H.R. Giger og du har Valfaris. Kunne godt ha' været lidt strammer i controls. Der var nogle akavet tidspunkter hvor det føltes lidt urimeligt at jeg blev slagtet. Fedt at man bliver belønnet for go' parry window timing. Troede det ville blive svært i starten, men det er bare en lille oplæringsperiode der skal overvindes. Rigtig godt (og billigt) indie spil.

• 0

8/52

Unpacking

~2 timer

7/10

Fint hyggeligt lille OCD-spil. Så kan autisten i en virkelig blive sluppet løs!

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
  • 0

4/52

The Legend of Heroes: Trails in the Sky The 3rd

Antal timer: 42 timer

Karakter: 9/10

3. og sidste spil i Trails in the Sky. Er modsat de to tidligere spil i serien, og spillene i Trails-serien generelt, ikke en et spil med masser af world building og et fokus på historien, men er derimod en mere personlig historie. Fokus er på de forskellige karakterer som man har rejst med og lært at kende i de to foregående spil, samt et par enkelte nye. Frem for at rejse Liberl rundt foregår det i en stor dungeon. Generelt fungerer det meget godt og det er sjovt at gå lidt mere i dybden med de forskellige karakterer og se hvad de har været i gang med efter SC sluttede. Gameplay er meget det samme som i SC to. Lidt flere orbments og arts er tilføjet og der er tilføjet lidt mini games, som variere fra hyggelige til lettere irriterende. 

Generelt en glimrende slutning på arc'en, som dog ikke helt når niveauet fra de to foregående spil.

• 0

3/52
Dark Souls 2: Scholar of the First Sin 
Antal timer: 30 timer

8/10

• 0

7/52 - Halo Infinite

Oh my goodness man. Ekstremt mixed her, på den ene side er spillet super godt, men så kommer det så også bare til kort på mange ærgerlige punkter. Kampene er glimrende skruet sammen, og de nye mekanikker med Master Chiefs nye udstyr er glimrende, det er lidt som det udstyr man kunne få i tidligere spil, men nu er det hele tilgængeligt ved et tryk på en knap, hvilket vil sige at udstyr der ikke er grapple-hook faktisk har en chance for at blive brugt, herunder en gadget der ikke alene viser hvor fjender er, men også hvor meget liv de har, såvel som et bærbart skjold der kan redde dit skind. Jeg gad godt det var boble-skjoldet fra OG-spillene, men det er fint nok og kræver lidt mere omtanke at bruge. Og så den grapple hook, en af de bedste grapple hooks jeg har set i et spil længe der kan bruges til at samle våben op på afstand og til at navigere verdenen nemmere, og kan kombineres med et sprint/slide for at opnå høje hastigheder.

Desværre er spillet så open world. Der var historiemissioner hvor jeg bare tænker "dammit, hvorfor er hele spillet ikke sådan her?!", og der er desværre bare alt for meget filler der adskiller dig fra spillets killer-content, og som gør at jeg næppe har lyst til at spille det igen. Den åbne verden er i det hele taget ret svag, og ensformig i sit visuelle design. Det samme gælder desværre også halvdelen af missionerne. Der var potentiale for et mesterværk her, men desværre har de haft brugt tid på at lave rigtig meget content, i stedet for at holde det til 7-8 timer der konstant holder niveauet af de bedste missioner. Jeg vil se noget ala Halo 2 eller Reach, men med den her combat, så er der sgu et 5/5 på vej.

Men indtil da, 3/5. Awesome but Mediocre. Og så er der kun 0.9% på Steam der har klaret Legendary, hvilket forstås, det kunne godt blive ret spicy til tider.

9/52

Powerslave: Exhumed

Antal timer: 4t 37m

8/10

Fed fed old school shooter i et setting man ikke rigtig har set siden. fedt OST og cool våben.

Fik begge slutnigner. vil tro main game var 4 timer og så brugte jeg lige en god halv time på at støvsuge Transmitter items så jeg kunne få den rigtige slutning. Man kan altid klare bossen. men suuuuper nem boss. spilede på normal så skal ikke kunne sige hvor svær den ellers er. 

Y can't metroid crawl ?

Efter at læst dit indlæg i går, så slog jeg spillet op på youtube. Jeg havde aldrig hørt om det, men det så/lød til at være ret cool. Er det i forbindelse med, at det er bliver genudgivet, at du har spillet det?

Nå jeg har gennemført et lille spil her til formiddag:

7/52

Unpacking 

7/10

Tid: 4 timer 

Et sødt lille spil, hvor man skal pakke flyttekasser ud og får fortalt historien om et halvt liv gennem tingene og hjemmet. Da jeg var nået til sidste bane, var jeg dog ved at være mættet, så det var fint spillet sluttede der. Historien tog også en lidt woke drejning, som jeg ikke have behøvet. Men sødt lille spil. Det kan godt anbefales. 

• 0

@Lil hvorfor er det du kører med 5 skalaen når alle andre kører med 10? Er det bare for et være edgy som altid?

• 0

In reply to: @Niceguy69

@Lil hvorfor er det du kører med 5 skalaen når alle andre kører med 10? Er det bare for et være edgy som altid?

Hvad med Skelligedog, der deler timer op i tiendedele?

32,9 timer, der havde jeg nok bare skrevet 33 timer - eller  32 timer og 54 minutter, hvis man absolut skulle være præcis.

In reply to: @McCandlessDK

In reply to: @Niceguy69 @Lil hvorfor er det du kører med 5 skalaen når alle andre kører med 10? Er det bare for et være edgy som altid? Hvad med Skelligedog, der deler timer op i tiendedele? 32,9 timer, der havde jeg nok bare skrevet 33 timer - eller  32 timer og 54 minutter, hvis man absolut skulle være præcis.

Så vil jeg sgu også køre mig eget pointsystem. Hvor laveste score Alone ind the dark på xbox360 og topscore er et handjob af Sisse Søby anno 2005

• 0

Sissy Søby M!

Teenage drengeværelse, vi kører!

In reply to: @McCandlessDK

Haha jeg skriver faktisk bare ned hvad Steam skriver. Tænkte slet ikke over det.

Fucking Gabe Newell!

• 0

4/52
Dark Souls 3
Antal timer: ca. 35

8/10

• 0

Jeg synes godt om 5-trins skalaen for et 3/5 bliver betragtet som over middel, mens et 6/10 lyder som at jeg ville foretrække at være en jøde under Holocaust end at spille det spil et minut mere. Eller sådan opfattes det i hvert fald tit

• 0

In reply to: @Lilium11

Eller sådan opfatter jeg det i hvert fald selv, fordi jeg har grød i hovedet

Fixed it for ya😝

5-trins skala er i øvrigt lort. Der er ikke noget middel.

Det bedste alternativ til en 10-trins skala, er en 6-trins skala. Facts!

Sisse Søby! Det var sgu et navn jeg nærmest havde glemt. Men nu det er oppe og vende, så kommer her lidt sjov bonus info. Hendes far, som bare gik under navnet Søby,  var i en årrække det mest fremtrædende medlem af en af de tre bander i Aalborg, nemlig uropatruljen, de andre to værende kendte MC klubber. At sige han var et sadistisk og voldspsykopatist møgsvin er en kæmpe underdrivelse! Faktisk var han, i nogle kredse, muligvis den mest hadede mand overhovedet på de kanter. Det var han også, da datteren pludselig var på alles læber, gudesmuk og begyndte at gå i byen. Tror i hun blev feteret af alle bride krimi typer deroppe? Ikke kun pga. hendes skønhed, men i særdeleshed pga. hendes far. Han fik sgu travlt gjorde han, det var fedt🤣

Live Service - Nej Tak.

Pas nu bare på jeg ikke trækker en skala fra D til S frem

In reply to: @Lilium11

Pas nu bare på jeg ikke trækker en skala fra D til S frem

Er lige så god som 5-trins skalaen så slå dig da bare løs.

5/52
A Plague Tale: Innocence
Antal timer: 7 timer
Kan det anbefales: Nej

Spillet er flot og vellykket på næsten alt undtagen gameplay. Det mindede mig godt nok meget om The Last of Us i tonelejet og udtrykket. Kan næsten mærke at de holder min hånd og prøver at kigge mig dybt i øjnene med deres fortælling. Fint nok og jeg var da også interesseret i at se spillet til vejs ende, men hold nu op en walking simulator. Jeg døede godt nok pinligt mange gange fordi det simpel hent gik så langsomt at jeg forsøgte at løbe igennem områder hvor der blev kraftigt efterspurgt at man snigede sig. Følte mig også virkelig dum da jeg ikke vidste hvor jeg skulle placerer en stor kasse på et tidspunkt. Kan godt forstå de ikke tilbyder nogle sværhedsgrad - Det er virkelig unødvendigt.

Til sidst vil jeg også sige at jeg godt kan se hvorfor folk er tiltrukket af denne slags spil. Er dog glad for jeg ikke betalte en øre for det da jeg fik det via EGS.

Når ja forsatan! Var lige ved at glemme at nævne at dette spil har lært mig at børn er de farligeste mennesker i verden. Modig udtalelse, men hey jeg kan respekterer det

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!