Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge - 2022 Edition


5/52

Lake - Series X- Via gamepass

Tid: 6-7 timer

5/10

Det blev lidt steneren i længden at køre rundt med breve, men fint lille spil bare at slå hjernen fra til. Den indre idiot i mig nød virkelig at ignorere alle dem der skulle have hjælp. Det er nok ikke sådan spillet skal spilles, men jeg havde grineren over det. Jeg kommer nok ikke tilbage til det, selvom det kunne være meget sjovt at se de andre slutninger

  • 0

4/52

Aliens: Fireteam Elite 

Karakter: 6/10

Tid: 8 timer 

Habil co-op shooter som formår at fange Aliens universet ret godt. Det er ren action ala Gears of War og ingen gys ala Alien Isolation. Man kan sagtens se spillet er lavet på et begrænset budget, men de slipper ret godt afsted med det og grafikken er nydelig.

Aliens Fireteam er delt ind i 5 kapitler, som hver tager cirka halvanden time at komme igennem. I slutningen af et kapitel, er banerne begyndte at være noget ensformige og man kunne også godt have ønsket sig lidt mere varriation i fjenderne.

Man kommer dog både til at slås mod forskellige xenonorphs og robotter med skydevåben og begrænset AI. 
Intet i Aliens Fireteam er dårligt lavet, men der er heller ikke megen originalitet at finde i det. 
Det er et godt mindre spil og vi(mig og to venner) var underholdt hele vejen.

Slutningen var måske lidt mehh, men det hjalp på underholdningen, at to af os døde i en dramatisk slutscene og kun den sidste mand fik reddet sig hjem.

- Set i bakspejlet skulle jeg nok ikke have valgt en sort soldat, hvis jeg ville have overlevet historien.


Aliens Fireteam får et pænt 6-tal og jeg siger tak for 8 timers fin co-op underholdning.

6. Blasphemous

7/10

Tid: omkring 13-15 timer

En fin Metroidvania, med en af de fedeste artstyles, fjende, boss, område design og tema jeg har set i et spil. Helt fantastisk, og ikke noget jeg havde forestillet mig komme fra Team17. Gameplay er traditionel Metroidvania.

7. Deaths Gambit

8/10

Tid: omkring 11 timer

Helt fantastisk metroidvania, godt leveldesign og flydende combat. Fedt skill og gear system, og er også venligt for begyndere 

8. Kingdom Two Crowns 

9/10

Et af de bedste spil jeg har spillet i lang tid, og et af de bedste Indies jeg nogensinde har spillet. Super simpelt gameplay, men med en fantastisk dybde og massere af muligheder. Der er stor forskel på de forskellige factions, og hvordan de spiller. Om man har 5 minutter eller 5 timer kan man opnå noget. Virkelig originalt og kan meget meget varmt anbefales. Er omkring 35 timer inde og har kun rigtigt spillet 2 ud af 4 factions.

9. Aliens Fireteam.

6/10

Tid: 8 timer

Jeg er helt enig med Mccandless.

6/52

The Gunk

7/10

4 timer og 3 minutter.

Udemærket puzzle-platformer-action-adventure(!).

Lidt ligegyldig historie der ikke sagde mig så meget, men hyggeligt gameplay. 

Spillet er meget nemt hele vejen igennem, men det var alligevel hyggelig nok til at jeg gerne ville se slutningen.

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."

1/52 - Resident Evil 8


8/10

Mere underholdende at spille end 7, men man kan kun ryste på hovedet af, hvor fjollet hele handlingen er. Én sekvens i spillet er ret uhyggelig, ellers er uhyggen så godt som ikke-eksisterende, men det gør mig egentlig ikke så meget.
 

2/52 - Persona 5 Strikers
 

8/10
 

Det tog lidt tid, men efterhånden kom jeg til at sætte pris på gameplayet. Til at starte med virkede det hele lidt kaotisk og arbitrært, men det gik over. 
I sidste ende er det dog også kun gameplayet, der hiver stikket hjem. Historien - og måden den er fortalt på - er alt det mest irriterende, man kan hive op af hatten inden for JRPG. Tåkrummende og overfortalt. Charmen mellem karaktererne, som jeg elsker husker som et af P5's store styrker, er kun lige til ane. Det hele er væsentligt mere banalt i denne ombæring.

Svæver mellem 7/10 og 8/10, men mår man tænker på antallet af timer jeg brugte ad gangen, og hvor stor lyst jeg havde til næste spilsession hver gang, lander det på en 8'er.

2/52

A Plague Tale: Innocence (PS5)

Antal timer: 12

Karakter: 8/10

Var egentlig startet på det, på Xbox Gamepass, men fik det aldrig gjort færdig. Tænkte det skulle have en chance til, når det nu var “gratis” på PS Plus for noget tid siden.

Det fortrød jeg ikke, og synes faktisk det  var rigtig godt😊

Fin grafik og historie👍

8/52

Sonic Forces - PS5

Tid: idk vi har spillet på det løbende i et års tid.

6/10

3d Sonic er jeg ikke fan af, og heller ikke her. Men Sønnike og jeg har alligevel hygget os meget med at spille det sammen. Vi har skiftedes til at spille et liv, og da vi startede for et års tid siden, havde han meget svært ved det. I dag var det så ham der alene klarede sidste boss. Far er fandme stolt!!! Og det trækker en karakter op.

Anbefales? Nah, men som familie hygge er det okay.

Live Service - Nej Tak.

1/52
Control
Antal timer: ??

7/10

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

In reply to: @hjorth

1/52 Control Antal timer: ?? 7/10

Startede du ikke på det for et par år siden? 
fik du så kørt resten igennem eller startede du forfra?

  • 0

In reply to: @McCandlessDK

Startede du ikke på det for et par år siden

Jeg tror faktisk jeg startede det op første gang omkring dengang det kom, så en 2-3 år lyder ikke forkert. Men lige hvor mange timer der er røget på det igennem årene bliver til gengæld væsentligt sværere at udregne Jeg startede ikke forfra denne gang, selvom jeg ligeså godt kunne have gjort det, jeg var virkelig ikke kommet langt i mit sidste forsøg. Starten er virkelig virkelig tung, og den følelse varer ved ret lang tid synes jeg. MEN jeg må indrømme at jeg også synes at spillet åbner op til sidst, og missionen 'Polaris' var jeg egentligt decideret begejstret over

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

7/52

Call of Juarez Gunslinger til PC

Tid: 5 timer 

Karakter: 10/10

Elsker det her spil. Det er er perfekt fps i mine øjne. Kan ikke anbefales nok.

Y can't metroid crawl ?
  • 0

In reply to: @hjorth

In reply to: @McCandlessDK Startede du ikke på det for et par år siden Jeg tror faktisk jeg startede det op første gang omkring dengang det kom, så en 2-3 år lyder ikke forkert. Men lige hvor mange timer der er røget på det igennem årene bliver til gengæld væsentligt sværere at udregne Jeg startede ikke forfra denne gang, selvom jeg ligeså godt kunne have gjort det, jeg var virkelig ikke kommet langt i mit sidste forsøg. Starten er virkelig virkelig tung, og den følelse varer ved ret lang tid synes jeg. MEN jeg må indrømme at jeg også synes at spillet åbner op til sidst, og missionen 'Polaris' var jeg egentligt decideret begejstret over

Jeg var også oprigtigt overrasket over, at du endte på et 7-tal, hvilket jo betydet 'godt spil', når jeg tænker på alle de hårde ord du har sendt efter det 😁

In reply to: @The_Dude

7/52 Call of Juarez Gunslinger til PC Tid: 5 timer  Karakter: 10/10 Elsker det her spil. Det er er perfekt fps i mine øjne. Kan ikke anbefales nok.

Jeg har flere gang overvejet at genspille Bound in Blood. 

In reply to: @McCandlessDK

Jeg var også oprigtigt overrasket over, at du endte på et 7-tal, hvilket jo betydet 'godt spil', når jeg tænker på alle de hårde ord du har sendt efter det 😁

Jeg er også ret overrasket over at det endte der, men næsten endnu mere over at jeg kort overvejede en lille 8'er. Desværre åbnede spillets sig først ordentligt op for mig omkring mission 6-7 og så var det som om det næsten var slut. Derfor kunne det ikke blive til mere end en 7'er

Jeg har dog ændret syn på en potentiel efterfølger. Jeg ved ikke om det er nødvendigt med en fortsættelse, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at se dem bygge videre på elementer de får etableret igennem de sidste missioner i det første spil. Kommer der en fortsættelse stikker jeg nok tæerne i, og det havde jeg sgu ikke forventet inden jeg startede det op igen. Det var egentligt bare for at komme igennem det når det nu snart forlader Gamepass

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all

4/52

Blood (Fresh Supply, minus expansions)

Karakter 7/10

Tid 10 Timer 

Anbefales? Hvis man glad for genren

Det er et godt skydespil. De første to episoder er generelt bedre end de to sidste, selvom der dog stadig er mange rigtigt gode baner i sidste halvdel. Balancen er lidt off, jeg syntes munkene, som bruges som en form for standard fjende er langt farligere end de burde være. De reagerer ofte det sekund de ser en og giver relativt meget skade med deres hitscan våben. Det gør at spillet kan blive ret svært, det har dog også den fordel at man kommer til at spille mere forsigtigt. Man kaster dynamit ind i nye rum og prøver at forudsige bagholdsangreb og det er relativt let at finde helbred så man har en chance selv når det ser håbløst ud, hvis bare man bruger sine våben fornuftigt. Men det kan stadig være lidt frustrerende til tider og enkelte baner bliver relativt forvirrende, tilgengæld er der også mange gode baner og det er fedt at se deres fortolkninger af forskellige typer af lokationer. 

Så er det videre til Cryptic Passage, Death Wish og Plasma Pack, når humørt er til det. 

Bye bye
  • 0

Jeg har været hjemme med et sløjt barn de sidste par dage, så vi har haft god tid til at få afsluttet et par spil.

9/52

Ben 10 Power Trip - Series X

Tid: 12-15 timer

3/10

Det her er definitionen på en stor åben verden uden indhold overhovedet. Missionerne består af 80% fetch, gaaaab. Alt for nemt og totalt ligegyldigt, men tilsyneladende sjovt hvis man er 5 og synes Ben 10 er the shit.

Anbefales? Nej!

10/52 

Lego DC Super Villains - PS5

Tid: idk quite a lot.

7/10

Formlen er stort set den samme som altid i TT Games' Lego spil. Det er bestemt ikke noget jeg ville bruge tid på alene, men det er fin familie hygge. 

Anbefales? Tjoe.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

11/52

Golden Axe - ATgames Ultimate

Tid: ca 30 minutter

6/10

Sega's klassiske side scrolling hack n slash fra 89, er et blast from the past. Jeg har efterhånden gennemført det mange gange over de sidste par måneder, og kæmper stadig med at gøre det på én mønt. Der er et stykke vej endnu, men i dag klarede jeg det på 3 credits, hvilket ikke er så skidt endda. Så nu skal jeg have en pause fra det, og derfor bliver det ført til protokols.

Anbefales? Klart, det er nostalgi en masse.

Live Service - Nej Tak.

@Runes

Husker jeg elskede det på Commandor64. Hvilken platform spiller du det på?

  • 0

In reply to: @Niceguy69

@Runes Husker jeg elskede det på Commandor64. Hvilken platform spiller du det på?

Jeg var også vild med det på C64, og på den lokale grillbar. Nu spiller jeg det på arcade maskine.

https://www.elgiganten.dk/product/gaming/spillekonsol-tilbehor/retro-gaming/atgames-legends-ultimate-home-arcade-gaming-konsol/216384

Live Service - Nej Tak.
  • 0

5/52

The Artful Escape 

Karakter: 5/10

Tid: 4-5 timer (føltes som længere)

Runes(fin fyr) sagde Artful Escape ikke var for alle og det havde han ret i.

Det er hovedsageligt for folk, der leder et efter flot spil med mange farver, minimal gameplay og halvsløj dialog. Spillet starter røvsygt ud og først efter cirka 20 lange minutter begynder der at ske noget. Desværre sker der aldrig specielt meget. Farvepaletten springer godt nok i luften og spillet ser drøn godt ud!
Man alt for ofte stopper det op og tvinger dig igennem kejtet dialog, i et forsøg på at fortælle dig en uendelig ligegyldig historie, som du sikkert føler dig 0% investeret i.
Den eneste grund til jeg kom igennem, var fordi jeg vidste, at det ikke var særlig langt. 
Kan det anbefales? Nej.

5/52 - Rage 2

12 timer, 2/5

Det var ok, gunplay fungerer skarpt - men det bliver hurtigt ret ensformigt pga. begrænset med fjendetyper, og kedeligt missionsdesign, samt Mad Max style open world design. Jeg kunne godt se nogen være ret vild med spillet, men eh. Det føles egentligt bare som et meget begrænset Doom, med færre fjendetyper, færre våben og ikke lige så gode våben, men til gengæld open world og deprimerende meget af det 😂

I mean, go for it hvis du bare godt kan lide at skyde ting, men jeg vil enten gerne se shooters få mig til at svede - på en god måde, vel at mærke, og/eller byde på fede missioner og fed verden/god historie/mindesværdige figurer etc., og this ain't it chief. Men stadig, hvis folk leder efter noget hvor de bare casually kan slagte folk med godt fungerende gunplay, så vil jeg nok stadig anbefale det.

Be gay, do crimes. #Armthequeer

3/52

Concrete Genie (PS4)

Antal timer: 8

karakter: 6/10

Anbefales : Måske

Havde glædet mig til det her, men blev lidt skuffet. Kedede mig lidt undervejs, men synes alligevel den måde spillet udviklede sig på fangede mig, så jeg synes det var værd at spille færdigt.

Det var ok, men heller ikke mere end det.

In reply to: @McCandlessDK

anbefales nok. Jeg har flere gang overvejet at genspille Bound in Blood.

Har aldrig spillet de andre. Men Gunslinger er bare perfekt.

8/52

Flynn Son of Crimson

5 timer ish 

7/10

Fin lille platformer. Skarp kontrol.

Y can't metroid crawl ?
  • 0

7/52

Dying Light 2

58 timer

6/10

Så er jeg færdig med DL2. I hvert fald historien.

Grundet en lydbug der også gik udover underteksterne har jeg forstået meget lidt af detaljerne mens de store træk i historien er lidt meh. 

Dvs. Jeg har spillet 90% af spillet uden lyd da jeg ikke gad genstarte hvert 5. minut. Det trækker også en hel karakter ned, det var ret nederen!

Men det var sgu et helt ok spil.

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."

In reply to: @Stant

Dvs. Jeg har spillet 90% af spillet uden lyd da jeg ikke gad genstarte hvert 5. minut. Det trækker også en hel karakter ned, det var ret nederen!

Kun én karakter ned, damn, det er sgu en bedrift i sig selv at du har gennemført det😆

Live Service - Nej Tak.

3/52
Yakuza Kiwami
Antal timer: 32,9
Kan det anbefales: Ja

Det virkelig vigtigt at man faktisk kan li' historien i den her serie og derfor er jeg også glad for at jeg spillede Yakuza 0 før jeg gik i gang med Kiwami. Det her spil er et remake af det originale PS2 spil men i den engine som de lavede 0 i. Tror faktisk ikke jeg ville ha' synes om det havde det ikke været for 0 da det virkelig danner et grundlag for mange af dem der er med i spillet. Den ene person (Yumi) som ikke var med i 0, lider også meget af at hendes forhold med Nishiki og vores hovedkarakter, Kiryu, ikke er synderligt overbevisende. Jeg tror også det havde været tilfældet for den meget populære Majima.

Gameplay var virkelig belastende i de første 10 timer, men efter det begyndte jeg at få adgang til mange elementer som gjorde at det blev lettere. Selvom jeg ikke synes Y0 var særligt rart at spille på Hard fik mit ego alligevel lov til at bestemme og jeg spillede igen på Hard. Omkring slutpunktet havde jeg fået adgang til en alt alt for overpowered funktion der gjorde at jeg slagtede alt uden at skulle prøve særligt meget. Det udradderede sværhedsgraden og det blev jeg egentlig også glad for, fordi gameplay er godt nok tungt når alt bliver blokeret og modsvaret uden nogle chance for at undvige.

Der var ikke rigtig noget nyt på minigame fronten, men prøvede at minde mig selv om at det oprindeligt var et spil på PS2 og at det nok havde en del mindre at byde på i dens originale udgave. Tror ikke jeg ville ha været solgt på dette spil i PS2 dagene.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!