Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge - 2022 Edition


In reply to: @manutdxdk

2/52 The Legend of Heroes: Trails in the Sky FC Antal timer: 62 timer Karakter: 10/10 Intet mindre end et fremragende spil. Spillet er godt nok fra 2004, men det holder stadig. Gameplayet og i særdeleshed orbments (en måde at give en karakter skills og passives) er blevet forbedret i de nyere spil, men det ændrer dog ikke.ved at gameplayet stadig holder. Historien er fantastisk, karaktererne er velskrevet og world building er som altid fra Nihon Falcom gjort til UG. Grafisk er spillet ældet virkeligt godt på den måde at stilen og grafikken er virkeligt charmerende.  Ser frem til at skulle i gang med 2. ud af 3 kapitler i Trails in the Sky.

Har faktisk købt denne sidste år uden at gå i gang med det. Har gennemført Cold Steel 1 og jeg måtte til slut erkende at jeg stadig ikke helt fattede Orbs systemet 😂

Y can't metroid crawl ?

In reply to: @The_Dude

In reply to: @manutdxdk 2/52 The Legend of Heroes: Trails in the Sky FC Antal timer: 62 timer Karakter: 10/10 Intet mindre end et fremragende spil. Spillet er godt nok fra 2004, men det holder stadig. Gameplayet og i særdeleshed orbments (en måde at give en karakter skills og passives) er blevet forbedret i de nyere spil, men det ændrer dog ikke.ved at gameplayet stadig holder. Historien er fantastisk, karaktererne er velskrevet og world building er som altid fra Nihon Falcom gjort til UG. Grafisk er spillet ældet virkeligt godt på den måde at stilen og grafikken er virkeligt charmerende.  Ser frem til at skulle i gang med 2. ud af 3 kapitler i Trails in the Sky. Har faktisk købt denne sidste år uden at gå i gang med det. Har gennemført Cold Steel 1 og jeg måtte til slut erkende at jeg stadig ikke helt fattede Orbs systemet 😂

Synes det er mere simpelt i Cold Steel i det mindste, da hvert orb fortæller en hvilke skills de giver. I Trails in the Sky er det åbenbart kombinationen af orbs der afgør hvad man har af skills. Men det er dog heldigt at der stadig er yderligere 3 spil i Cold Steel arc'en til at du kan få styr på det 😉

  • 0

1/52 - Yakuza 6: Song of Life

3/5 - 43 timer

Pretty decent, men en blandet pose bolcher. Som vanligt med Yakuza serien er mængden af cutscenes abusive lol, første gennemspilning tog 25 timer, og en Youtube video der samler alle cutscenerne er 13 timer lang 😂. Og det er ikke 13 timer af skarpt redigeret indhold, det er meget tit 3-4 guys der står og taler af hinanden i et rum uden at bevæge sig i en halv time af gangen, og det er svært at holde fokus. De kunne virkelig godt trænge til nogen der kan lære dem at formulere deres dialog mere koncist.

Det er heldigvis stadig fedt nok at tæve folk, og historien synes også ok selvom deres twist var ekstremt gennemskueligt, man havde jo gættet hvem der var faren fra første gang man så ham lol. Jeg er stadig vild med blandingen af seriøst crime-drama der samtidigt giver sig selv frie tøjler til at være helt vanvittigt til tider. Og så vil jeg også gerne vide hvordan Kiryu formår at holde sig i så god form efter alle disse år

Be gay, do crimes. #Armthequeer

1/52 - Deathloop

2/5 - 11 timer for platin.

Hyggeligt lille skydespil. Dog kedelige maps med få variationer på dagen. Kedelig AI. Gameplayet kan dog tweekes en helt del, så man kan fuske godt rundt i verdenen

2/52 - Suikoden

5/5 - 16 timer for alle 108/god endning.

Fantastisk spil. Minigames, gameplay og historien er sublim. Skal herefter i gang med GOAT - Suikoden 2. Spillet som har inspireret en hær af spil - herunder trails of sky

  • 0

1/52

Halo Infinite

Platform Xone gennem gamepass

Karakter 8/10

Kan det anbefales? Ja da

Et ret sølle spilår blev reddet på målstregen af Halo, en serie der eller historisk ikek rigtig har sagt mig noget. Som de fleste shooters blev det lige et par timer for langt og det der med at rende rundt og finde Power cores kunen de godt have droppen. Grapple Hooken er en genial tilføjelse og han ikke forstille mig at spille Halo igen uden den.

5/52

Ender Lilies

Tid: omkring 16-18 timer

Karakter: 7/10

Jeg er normalt lidt skeptisk overfor de fleste Soulslike, og Metroidvania spil. Ofte synes jeg de misser målet, eller de er bare halv ringe kopier. Der er selvfølgelig undtagelser såsom Nioh 2, Surge 2, Salt & Sanctuary, Bloodstained.

Men Ender lilies gør rent faktisk noget nyt, og det virker. Selve historien siger mig absolut nul, men gameplayet er hvor spillet gør det rigtigt godt. Du kan ikke som sådan finde nye våben og udstyr, faktisk kan  man slet ikke angribe. Dette er fordi du er en lille pige, en præstinde, der ikke kunne forsvare sig selv mod en vred kat. Derimod kan du finde et hav af spirits, som er dine reelle angreb og abilities. Du starter ud med en standard ridder, som gør at du kan lave et standard "tryk firkant for at slå med et sværd", men hurtigt bliver dit arsenal udvidet med alt fra en kæmpe hammer, ildkugler, en bueskytte, en ordentlig jernkugle på en kæde, flammetornadoer og overraskende mange andre spirits. Derudover kan de opgraderet, og du kan finde et væld at relics der kan give bonusser, opgraderinger til ens Prayer "host estus flask host", opgraderinger til hvor mange relics du kan have på, og meget andet.

Alt i alt et godt spil, der dog lider under en uinspireret og lidt for "melankolsk bare for at være det" historie, og en tand for ensformige områder.

1. Spil i år: Mass Effect 1: LE

Brugte vel ca. 12 timer i på det. Det får en 7'er. 

Combat og controls i det hele taget er clunky og makoen er stadig lort.

Man kan godt mærke spillet er gammelt, men det er stadig underholdende nok. 

Companions var til gengæld kedeligere end jeg husker.

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."

2/52

50 Cent: Blood on the Sand

Karakter 10/10

Platform: Spillet som bagudkompetibelt 360 spil på seris X

Kan det anbefales? Ja sgu!!!!

Det er igen hemmelighed at jeg er kæmpe fan af alt der er idiotisk. Og et spil hvor Fiddy får stjålet sit daimantkranie og derefter smadre hele mallemøsten sammen med G-Unit er gennemført idioti. Når det er sagt er gameplayet ret godt, dog ikke helt så tight som i Gears. Og der er genialt at der hele spille igennem er soundtrack fra Fiddy, der sender en tanker tilbage til ungdom.

Bonus info. Fat Joes diss track til Fiddy, er det bedst diss track der er lavet 

Hah det spil må jeg sgu prøve😁

Det bedste disse track nogensinde er dog BDP's The Bridge is Over. Skarpt efterfulgt af Ice Cube's No Vaseline og Jay-Z's The Takeover.

Live Service - Nej Tak.

Blood on the Sand er overrasskende godt, på trods af at være hjernedødt dumt. Men et mesterværk eller en 10er bliver det aldrig 😁
Jeg tænker heller ikke, at NG er super seriøs med karakteren.

Fat Joe er ikke den bedste til noget som helst, måske udover buffet.



No Vaseline har en fed tekst, men musikalsk er det ikke noget særligt .

Nahh bedste diss tracks må tælle bangers som: Eazy-E - Real motherfucking Gs, Tupac - Hit em' Up og Jay Z - The Takeover

Tillagt 2022-01-11 15:22:

Eminems Killshot, hvor han fuldstændig knuste MGK var også ret fed. MGK stoppede efterfølgende med at lave rapmusik.

Killshot er awesome! Real mutherfucking G's er fedt, og ligesom alt andet med Eazy er det bare for grinereen. Fat Joe's to første plader er fandme dope, men det har gået stødt ned af bakke lige siden

Live Service - Nej Tak.

Ja kan godt være jeg lige blev grebet af stemningen med det 10 tal, men der får sgu point for man bare kan slå hjernen fra. Og når man snakker om idioti, så bemærk at det første spil jeg spiller på series X er et 360 spil!

Jeg skammer mig lidt, men jeg synes faktisk rap devil var godt. Hvis vi lige glemmer det det med med your beard is wierd...

2/52

Forza Horizon 5

Karakter 10/10

Tid: 42 timer

Tiden afspeljer, hvor lang tid jeg havde spillet, da jeg havde afsluttet den sidste story mission. Det kan gøres på den halve tid, hvis man vil.

Normalt kan jeg godt lide at lade et spil synke lidt ind, inden jeg kaster om mig med det helt store 10-tal.
Men jeg kender Horizon 5 ret godt efter over 40 timers spil og på en måde kendte jeg det allerede fra første minut, da det bygger videre og forbedrer på formlen som Forza Horizon 4 var lavet efter. Mange af systemerne er helt magen til.
Men Horizon 5 er en forbedret og en forfinet version. Præcis ligesom man kan skrue, fintune og justere dæktryk i bilerne i spillet, så har Playground Games fintunet Horizon oplevelsen. 

- Og det gælder faktisk alle aspekter af spillet. Jeg er velbevandret i single og multiplayer(her bliver det kun endnu bedre).
Horizon 5 er det bedste og mest komplette bilspil jeg nogensinde har spillet og på en måde føles det som om, at det er kulminatonen af en rejse af arkaderæs, som startede helt tilbage med PGR spillene.
Jeg har endnu ikke spillet alle af GotY kandidaterne fra 2021, men af dem jeg har spillet, så er Horizon 5 det bedste.
Jeg kommer til at lægge mange flere timer i det. 
Best. Drving. Game. Ever.

Tillagt 2022-01-12 09:45:

In reply to: @Niceguy69

Jeg skammer mig lidt, men jeg synes faktisk rap devil var godt. Hvis vi lige glemmer det det med med your beard is wierd...

Rap Devil er et O-K nummer. Men Killshot kørte det fuldstædnig over.

2/52

Pokemon Brilliant Diamond

Karakter 8/10

Tid: 29:38

Efter jeg blev champion er jeg færdig med spillet. Jeg kan se der er masser af post game men jeg er mættet nu. 

Men kan sagtens anbefales.

Y can't metroid crawl ?

1/52

 Full Throttle

Karakter 8/10

Tid ??

Anbefales? Ja for pokker!

Jeg syntes første halvdel er tæt på perfektion, ville ramme 9/10 hvis der var et par længere områder i sidste halvdel, det går pludseligt lidt stærkt. Men det er en glimrende historie og et rigtigt fedt univers.

Bye bye

3/52

Firewatch - Series X via Gamepass

Tid: 6 -7 timer

8/10

Runes gennemspilning inspirerede mig til at prøve Firewatch og jeg 100% enig i de ord han knyttet til det. Sjældent har jeg var fanget så meget at en historie, omend jeg sad lidt skuffet tilbage da mysteroet endelig blev afsløret. Normalt hader jeg spil hvor der ikke er waypoints, men her fungerede det egentlig meget godt. Lydsiden er fantastisk. Kan klart anbefales

Historien i Firewatch bliver helt klart mest spændende når den ikke, ligesom så mange andre walking simulators, bliver for optaget af begivenheder der skete for længe siden og personer der ikke længere er til stede.

Bye bye
  • 0

3/52

Untitled Goose game

3-5 timer

10/10 (kærestens karakter)

2. Gang jeg gennemfører dette awesome lille spil. Denne gang i Coop med min ikke gamer kæreste. Hun vurderer det til en 10/10 på grund af musik, stilen på grafikken og ideen. 

Nu skal vi igang med post game. Kan anbefales

Y can't metroid crawl ?
  • 0

1/52
Yakuza 0
Antal timer: 42,2 timer
Kan det anbefales: Ja

Klart et spil der er værd at spille bare for historien alene. Jeg lavede en fejl og valgte at spille på hard, hvilket ikke er besværet værd. Det var ikke særligt udfordrende for det meste, men når det var svært var det ofte fordi en boss ville counter/dodge/grab og det resulterede i at jeg simpel hent gjorde brug af Poke & dodge strategien. Det passer ikke særlig godt til et spil hvor du bruger dine in-game resurser til at upgraderer din move-pool og combo-sæt. Mini-games var ikke tiden værd ved undtagelse af en side-mission som også fungerer som bonus historie.

In reply to: @SkelligerDog

1/52 Yakuza 0 Antal timer: 42,2 timer Kan det anbefales: Ja Klart et spil der er værd at spille bare for historien alene. Jeg lavede en fejl og valgte at spille på hard, hvilket ikke er besværet værd. Det var ikke særligt udfordrende for det meste, men når det var svært var det ofte fordi en boss ville counter/dodge/grab og det resulterede i at jeg simpel hent gjorde brug af Poke & dodge strategien. Det passer ikke særlig godt til et spil hvor du bruger dine in-game resurser til at upgraderer din move-pool og combo-sæt. Mini-games var ikke tiden værd ved undtagelse af en side-mission som også fungerer som bonus historie.

Jeg endte med at bruge en hel del timer på host club management mini spillet, og blev mere hooked på det end hvad godt er. Var det tiden værd? Probably not😆

Live Service - Nej Tak.

Ja holy shit jeg har også smidt nogle timer i både det hostess mini-game og real-estate missionen

3/52

House Flipper inkl. Al DLC

9/10

Et perfekt "imellem store spil" spil. Og ren afslapning.

Du begynder som hus renovatør og skal istandsætte huse for kunder og med din betaling kan du købe og istandsætte dit eget hus, som du så kan sælge, med profit helst, for at kunne købe større og bedre huse. De huse man får til opgave at istandsætte skal man oftest også indrette med møbler, maling, gulv, pudse vinduer!! Man kan ydermere også ordne haverne og med dlc sågar end of the world bunkere. Jeg vil dog også nævne at stemme workshop er implementeret til perfektion. Du finder et møbel, farve, brædder som du syntes om, klikker abonnér, og næste gang du starter op har du det i spillet. Genialt.

3/52

Persona 5 Strikers - PS5

Tid: 49 timer

8/10

Overordnet set var det en god oplevelse, men jeg savnede det turbaserede kampsystem fra P5. Kampsystemet i Strikers er bestemt ikke dårligt, det er bare ikke min kop the. Historien var okay, omend jeg meget tidligt havde regnet både plot, tvist og den skjulte skurk ud. Strikers' force er helt klart interaktionen mellem karaktererne, og det var fedt at se Joker og slænget igen. Den del er god, men slet ikke ligeså god som i P5, og det er umuligt ikke at komme til at sammenligne de to spil. P5 var et af de bedste spil fra forrige generation, den piedestal kommer Strikers ikke op på, men kan man lide P5 bør man ikke snyde sig selv for Strikers.

Jeg spillede på normal, og det var faktisk okay udfordrende.

Live Service - Nej Tak.

2/52 Mass Effect 2: LE

Ca. 60 timer.

Så kom jeg igennem ME2 også. 

Det var bedre end det første på næsten alle parametre, bortset fra inventory-systemet som jeg bedre kunne lide i det første. 

Men synes godt man kan mærke det også er nogle år gammelt, så jeg kan ikke sætte det højere end en fin 8'er.

"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."

Jeg byder lige ind med to anmeldelser. 
 

1/52

Sekiro: Shadows Die Twice (XSX)

Tid: 22 timer ca. 

Karakter: 7/10

Sekiro er endnu er skud ind i stammen af Soulsborne-spil, som der er lavet af Dark Souls-skaberne; FROM Software. Tvistet er dog anderledes denne gang. Færre rollespilselementer, mere almen historiefortælling og som noget helt nyt: Stealth. 
Historien er fin, verdenen er spændende og gameplayet er skægt. Desværre er fjendeudvalgtet mindre (eller det føles i hvert fald sådan) og mulighed for at finde sin egen spillestil fraværende. 
 

Grafik: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

Lyd: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣
Gameplay: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣
Genafspilningsværdi: 🌟🌟🌟*️⃣*️⃣*️⃣ 


2/52

Horizon: Zero Dawn (PS5)

Tid: 42 timer

Karakter: 8/10


Denne korte anmeldelse er baseret på Complete Edition; derfor betragter jeg udvidelsen - The Frozen Wilds - som del af den anmeldelse. 

Horizon er et friskt pust ned i øllerbajsen vi kalder postapokalyptisk. Men i stedet for den forventelige hule lyd som nemt opstår i denne genre, så kommer der fulgekvidre og solskin. Horizons største drivkraft er mysteriet og de spørgsmål som driver hovedkarakteren - Aloy - stiller sig selv. Hendes rejse er spændende, historien fin og til tider kan replikkerne godt virke lidt ... søgte. 
gameplayet er skægt og kan måske bedst sammenlignes som en blandning mellem Tomb Raider rebooten og Monster Hunter. Horizon har desuden en fantastisk lydside!

Grafik: 🌟🌟🌟🌟🌟*️⃣

Lyd: 🌟🌟🌟🌟🌟🌟

Gameplay: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣
Genafspilningsværdi: 🌟🌟🌟🌟*️⃣*️⃣

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!