Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge - 2022 Edition


16/52

Cultic

Karakter: 10/10

Tid: 6 Timer

Anbefales: Ja

Nok en af de bedste spil fra hele Boomer shooter bølgen. På overfladen ligner det Blood, men det er langt mere tight og har en hel del Resident Evil 4 i sig. Et af gameplayets omdrejningspunkter er at man har dynamit som kan anvendes på mange forskellige måder i og med at man ikke nødvendigvis behøver at antænde dynamitten når man kaster det. Det giver en hel del muligheder for at lave ravage som kun gøres endnu bedre af at alle våbnene er super sjove at bruge. Det er de små detalljer der binder det hele sammen, såsom at fjendernes hoveder eksploderer i en fontæne af blod hvis man lander et headshot, samtidigt med at man ofte også belønnes med et kort øjebliks bullet time som giver anledning til endnu et kill. 

En ting jeg er ret vild med er at spillet bruger en del tid på at etablere en stemning. Det tager gyser delene fra Dusk og tager skridtet videre gennem noter og enviromental storytelling. Det er stadig primært et skydespil, men alle detaljerne er med til at hæve hele oplevelsen op på et højere niveau. 

Level designet er eminent, det eneste negative jeg har at sige er nok at sidste 5-10 minutter af Excavation site (sidste bane), føltes en smule tom ved siden af resten af spillet. Men spillet er næsten slut når man når så vidt, så det er ikke det store problem, særligt ikke da der stadig er et par fine ildkampe at finde i dette segment. 

Bemærker at jeg aldrig fik nævnt Inscryption så den kommer her:

17/52

Inscryption

Karakter: 10/10

Tid: 12 Timer??

Anbefales: Ja

Det er en deck builder ikke helt ulig Slay The Spire. Men det er tilsat en historie med en hel del syrede twists der påvirker gameplayet på meget spændende måder. Jeg var helt vild med det første kapitel, som føltes som et spil i sig selv, at det så opfølges af yderligere 2 kapitler der bøjer reglerne på alle tænkelige måder gør kun det hele endnu bedre. Elsker atmosfæren og fmv historiefortællingen. Der er så meget kærlighed lagt i det her spil at det er svært ikke at være begejstret. 

Bye bye

39/52

Pentiment - Series X

Tid: 20 timer måske

10/10

Pentiment er sådan en oplevelse man ikke lægger fra sig efter rulleteksterne er slut. Historien er fabelagtig godt skrevet, og det samme er personerne. Det grafiske udtryk emmer af originalitet. De valg man træffer betyder noget, hele tiden. En mindre beslutning i første akt, kan pludselig få store konsekvenser 25 år senere i 3. Akt. Det er uhyre intelligent sat sammen, og jeg har sjældent været så engageret i et spil. Selvom spillet foregår for ca. 500 år siden er det nemt at genkende temaer der er ligeså relevante i dag, ligestilling, undertrykkelse, social ulighed, religion og forskellige måder dyrke disse på osv. Det er på alle måder relevant. Men vigtigst af alt så formår Pentiment noget som hører sjældenhederne til, nemlig at gøre spilleren følelsesmæssigt involveret i karaktererne. Man føler deres smerte og armod, man føler glæde ved at se det gå dem godt og deres bevæggrunde fremstår ægte. Pentiment er et mesterværk og mit GOTY.

40/52

Return to Monkey Island - Series X 

Tid: idk 12 timer måske 

9/10

Ingen spilserie ligger mit hjerte mere nær end Monkey Island. Derfor var jeg også lettere skeptisk, men det var der slet ingen grund til. Jeg skulle lige vende mig til artsstylen, det gjorde jeg heldigvis hurtigt, og så står det klart, at her er tale om et rigtigt Monkey Island spil. Puzzles er gode og finurlige, humoren er intakt, der er gensyn med de fleste af de elskelige karakterer og musikken er smuk og stemningsfuld. Return to Monkey Island er et tæt på perfekt Lucas Arts point and click spil anno 2022. Ingen grund til bekymring, Ron Gilbert har stadig fuldstændig styr på det.

Og med de to titler blev 2022 afsluttet med manér. Kæmpe anbefaling til dem begge.

Live Service - Nej Tak.

40 spil, du har været flittig Rune. Ikke mindst fordi du er holdt ved tråden her, ikke ligesom Stant, den store idiot!

 

33/52

Vampire Survuvors Mt. Moonspell

Karakter: 8/10

Tid: 4 timer

Med Mt. Moonspell udvidelsen til Vampire Survivors, fik jeg min undskyldning for igen at dykke ned i årets absolut største overraskelse for mig. Udvidelsespakken som kun koster 14kr byder på én ny bane, nogle nye våben, nye spilbare karaktere og lidt andet jazz. De 4 timer dækker over, hvad jeg har brugt på spillet efter jeg købte udvidelsen. Jeg manglede også at klare nogle bonusbaner fra hovedspillet.

Det nye bane er spillets bedste og overraskende udfordrende. Den tog mig 3 forsøg at klare og jeg troede ellers, at jeg havde fuldstændig styr på det spil.

Har du ikke spillet Vampire Survivors endnu, så synes jeg du skal prøve det. Det er en del af GamePass og ellers koster det kun 30kr.

18/52

Hrot (Early Access, 2 episoder ud af 3)

Karakter: 9/10

Tid: 4.6 Timer

Anbefales: Ja

Endnu en boomer shooter, denne gang går det Quake i bedene. Det er et godt varieret udvalg af fjendetyper og våbenarsenalet er rigtigt tilfredstillende at bruge. Spillet henter inspiration i Tjekkiet før soviet unionens fald, tilsat overnaturlige elementer. Spillets helt store styrke er level designet, til trods for at spillet er meget brunt, så står alle banerne alligevel ud. Udvikleren formår at gøre utroligt meget med velvalgte og velplacerede assets. Det er ret fascinerende at se hvordan man kan skabe memorable rum, der ligner det de skal ligne, med meget få elementer. Jeg var helt hooked hele vejen igennem de 2 episoder og ser meget frem til den tredje.

Bye bye
  • 0

30/52

AC Valhalla Wrath of the Druids DLC. Alle trophies.

8/10

13 timer 

Hyggeligt tidsfordriv at vende tilbage til mere eivor.så mangler jeg bare Paris DLC

31/52

Pokemon Scarlet 

8/10

30 timer

Det bedste pokemon spil i mange år. Tiltrænkt med open World. Godt spil men alt for mange tekniske fejl og ringe performance. Men gameplayet var ikke påvirket så 8/10

32/52

Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar story.

8/10

98 timer ca.

Efter mange år hvor jeg har ønsket mig at spille igennem base game er det endelig lykkedes mig. Har været spændende at følge en lille del af historien igennem et spil. Jeg er nu godt igang med Moria.

Tillagt 2022-12-27 23:14:

In reply to: @Lilium11

34/52 - Call of Duty Modern Warfare II 6/10 7 timer

Godt at se vi er næsten enig. Det nye her er klart ringere end det forrige. Jeg er glad for jeg fik det spillet igennem gratis. Fik alle penge retur på Steam fordi jeg returnerede inden den officielle launch dag 😅

Y can't metroid crawl ?
  • 0

In reply to: @The_Dude

Godt at se vi er næsten enig. Det nye her er klart ringere end det forrige. Jeg er glad for jeg fik det spillet igennem gratis. Fik alle penge retur på Steam fordi jeg returnerede inden den officielle launch dag 😅

Duuuude, life hack!

God lavet bro

Be gay, do crimes. #Armthequeer

In reply to: @Lilium11

In reply to: @The_Dude Godt at se vi er næsten enig. Det nye her er klart ringere end det forrige. Jeg er glad for jeg fik det spillet igennem gratis. Fik alle penge retur på Steam fordi jeg returnerede inden den officielle launch dag 😅 Duuuude, life hack! God lavet bro

Tak xD

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Tak alle for deltagelse, især jer der holdte hele vejen.

Er der stemning for en ny omgang i 2023 eller hvad siger folket?

Jeg laver nok en fortsættelse uanset hvad folk siger, så må de deltage eller lade være!

Vi skal nok få folk til at deltage i hvert fald i Januar og Februar :3

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Er helt sikkert med på en 2023 udgave

Altid rart at have overblik og få sat ord på det man kommer igennem og så er det fedt at se hvad i andre får spillet og hvad i synes om det. 

In reply to: @Lilium11

Jeg laver nok en fortsættelse uanset hvad folk siger, så må de deltage eller lade være! Vi skal nok få folk til at deltage i hvert fald i Januar og Februar :3

Fornemt, så vil jeg ikke lave forsættelsen. Jeg er også helt klar på en omgang mere.

Det er fedt lige at få reflekteret over, og sat et par ord på, de spil man gennemfører. Jeg er også frisk på en omgang mere. 

Live Service - Nej Tak.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!