Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge - 2022 Edition


23/52

Slay the Spire

Karakter: 8/10

Tid: 21 timer

Jeg er for tiden helt bidt af deck-builders og har fundet nogle nyklassikere frem igen. Efter at have smidt 20-30 timer efter Monster Train hentede jeg Slay the Spire. Personligt kan jeg lidt bedre Monster Train, da jeg synes det har større genspilningsværdi og det ser pænere ud. 
Men derfor er Slay the Spire stadig et spil fra øverste hylde. Jeg beluttede at køre det igennem med alle tre klasser, da det er krævet for åbne op fjerde akt og dermed den sidste boss. 
Jeg havde ingen intentioner om at gennemføre spillet, da jeg ikke troede, at jeg kunne. Men jeg er blevet mærkbart bedre til deck-builder, hvilket kun gør dem mere tilfredsstillende at spille.
Det tog mig så også over 20 timer og utallige forsøg.

24/52

Halo Reach

Karakter: 8/10

Tid: ? 8 timer cirka, tror jeg-

Coldcrow og jeg har kørt endnu et Halo spil igennem. Bungie blev bedre og bedre til dem, som tiden skred frem. Halo Reach er et glimrende spil, selv efter nutidens standard. Her 12 år efter udgivelsen er det stadig bedre end meget andet der bliver udgivet i genren. Historien er til at følge med i(det er ikke en selvfølgelig for et Halo spil), det ser godt ud, fjenderne yder god modstand og der er god varriation i kampagnen. Good game is good.

Ved årets start troede jeg ikke, at jeg ville nå mere end 25 gennemførte spil i år, nu ser det alligevel ud til, at jeg skal op på de 30!

  • 0

Halo Reach er peak Halo for mit vedkommende. Det går kun ned af bakke derfra. Spændt på hvad i synes om Halo 4 og 5

32/52

Mario Bowsers Fury

6/10


For nemt, ikke synderligt originalt og kunne ikke holde en stabil framerate. Det var dog stadig lidt sjovt, og da det var en kort omgang (5-6 timer for alle shines), så er det stadig en decent portion ekstra værdi nu når Nintendo alligevel er i gang med at sælge folks Wii U spil til dem igen på deres Switch. For fuld pris naturligvis.

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Jeg havde Halo Reach på 9-tal, back in the days.
Det kunne jeg måske også godt stadig give det i dag. Men nu føltes et 8-tal lige mest rigtigt.  
Men jeg synes er et glimrende spil.

Jeg husker Halo 4 som fint, men ikke nær så godt som Reach. Jeg glæder mig også til at besøge det igen.

Vi tager dog et lille afbræk fra Halo og kører den nye Outriders udvidelse igennem først.

  • 0

13/52

XCOM: Chimera Squad

Antal timer: ca. 20-25 timer

Karakter: 8/10

En meget god beskrivelse er at kalde det XCOM Lite, hvilket dog ikke nødvendigvis er negativt, for det fungerer sgu meget godt. Missionerne er delt op i forskellige encounters, typisk 1-3 styks, hvor man på en eller anden vis, skal engage fjenderne. Det kan fx være ved at sparke en dør ind, sprænge hul i en væg, krævle igennem en ventalationsskakt eller ved at rappelle ned fra et tagvindue. Missionerne er derved typisk kortere og mere actionprægede end i de to forgængere, da man ikke først skal finde fjenderne.

En anden og væsentlig forskel fra de to forgængere er at Chimera Squad består af både mennesker og aliens. Derudover er det unikke karakterer frem for autogenerede soldater, som man har med sig. Dette gør at samtlige soldater man har med sig er unikke, både i forhold til personlighed, udseende og egenskaber, og det fungerer sgu meget godt. Også selvom karaktererne ikke er de dybeste.

Historien er der ikke meget at sige om. Den er der.

Det er ikke et full-blown XCOM, men kan sgu meget godt lide det.

26/52

Crash Bandcoot 4 - PS 5

Tid: aner det ikke, et døgn måske.

9/10

Jeg elsker Crash! Og remake trillogien har min søn og jeg hygget os gevaldigt med for et par år siden. Derfor glædede vi os rigtig meget til 4eren da det udkom. Vi måtte dog hurtigt sande, at det var for svært for den lille, da hans tre årige fingre ikke kunne nå R og L knapperne. Vi spillede to verdener, og besluttede at vente med det til det var nemmere for ham, og det var det nu.

Jeg vidste godt, at det var en hidden gem jeg havde liggende i skabet, og det har været svært at lade det ligge, men jeg holdt mit løfte og ventede, og det var fandme ventetiden værd. Crash 4 er imo alt hvad et platformspil anno 2020 bør være. Dels er det én stor kærlighedserklæring til den originale trillogi, som jeg elsker meget højt og har spillet til fingrene var hudløse på PS1, og dels fungerer de nye tiltag bare sindsygt godt. Det er stadig møg svært og udfordrende, dog uden at være alt for ubamhjertigt, og så er det bare sindsygt sjovt. Historien er klassisk Crash, hvilket er ret ligegyldigt, og nok også grunden til jeg ikke rammer et 10 tal. Der er sindsygt mange baner, så der er virkelig bang for the buck her. Selvom vi nu har gennemført hovedspillet, er der stadig rigtig meget at lave. Jeg tror også Crash 4 må være et at de sværeste spil overhovedet at tage platin i, og det kommer aldrig til at ske for mig.

På PS5 kører det fantastisk. Jeg oplevede ingen tekniske problemer. Styringen er skarp, alle kan være med i begyndelsen, men det er ekstremt svært at mestre. Ham på 5 år var virkelig dygtigt til det nu, og han klarede mange tjekpoints, han havde dog lidt problemer med et par af bosserne, så jeg fik også lov at brilliere. Jeg tænker han overhaler sin far inden han fylder 7😅

Anbefales? JA! Crash 4 er med længder det bedste spil jeg har spillet i år.

Live Service - Nej Tak.

@runes

Enig. Crash Bandicoot 4 er virkeligt vellykket. Har dog grundet sværhedsgraden også opgivet at få Platinum i det 😅

Crash 4 er goated, hvis der ikke kommer et Crash 5 der holder fast i det niveau fra Spencer efter opkøbet, så skal jeg personligt bruge hans smørrede grin som kegler næste gang jeg bowler!

Be gay, do crimes. #Armthequeer

27/52

The Lego Movie Videogame - PS5

Tid: 10 timer

6/10

Mens det har pisset ned hele weekenden, fik vi endnu et Lego Coop hak i bæltet. The Lego Movie Videogame, samme gameplay, samme småirriterende styring og samme klodser som alle de andre Lego spil. Det er bestemt ikke godt, men ej heller helt skidt. Med børn er det okay på en regnvejrsdag.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

28/52

Lego Starwars The Force Awakens- PS5

Tid: idk 15 timer måske, men det har stået på i flere måneder.

6/10

Endelig fik vi færdiggjort det her også. Præcis det samme som ovenstående, bare med Starwars.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

25/52

Outriders World

Karakter: 7/10

Tid: pas

Coldcrow og jeg har kørt udvidelsen igennem til Outriders og for at gøre det enkelt: Det er mere Outriders- kunne man lide hovedspillet, vil man også kunne lide udvidelsen - jeg kunne godt lide hovedspillet.

Efter afslutningen i hovedspillet er tingene ikke blevet bedre på Enoch, tværtimod! Hele planeten er ved at falde fra hinanden og det er din opgave at se om du kan gøre noget ved det. Dette indebærer selvfølgelig, at du dræber ALT på din vej. For at få udvidelsens egentlig slutning skal man køre det nye endgame igennem. Her begynder historien faktisk at blive rigtig interessant, men netop som man tænker "hey det kan noget det her", så slutter det hele med en kæmpe cliffhanger.
Man skal ikke gå til Outriders eller Worldslayer for stor historiefortælling, men fordi man vil have noget hurtig third person action shooter med lette RPG elementer og loot. Det er nemlig det spillet før godt, især i co-op. 

In reply to: @manutdxdk

13/52 XCOM: Chimera Squad Antal timer: ca. 20-25 timer Karakter: 8/10 En meget god beskrivelse er at kalde det XCOM Lite, hvilket dog ikke nødvendigvis er negativt, for det fungerer sgu meget godt. Missionerne er delt op i forskellige encounters, typisk 1-3 styks, hvor man på en eller anden vis, skal engage fjenderne. Det kan fx være ved at sparke en dør ind, sprænge hul i en væg, krævle igennem en ventalationsskakt eller ved at rappelle ned fra et tagvindue. Missionerne er derved typisk kortere og mere actionprægede end i de to forgængere, da man ikke først skal finde fjenderne. En anden og væsentlig forskel fra de to forgængere er at Chimera Squad består af både mennesker og aliens. Derudover er det unikke karakterer frem for autogenerede soldater, som man har med sig. Dette gør at samtlige soldater man har med sig er unikke, både i forhold til personlighed, udseende og egenskaber, og det fungerer sgu meget godt. Også selvom karaktererne ikke er de dybeste. Historien er der ikke meget at sige om. Den er der. Det er ikke et full-blown XCOM, men kan sgu meget godt lide det.

Åhh hvor jeg godt gad, at det udkom til konsol!

@McCandless 

Både XCOM og XCOM 2 fungerede glimrende på konsol, så undrer mig over at det ikke er udkommet til dem endnu. 

In reply to: @manutdxdk

@McCandless  Både XCOM og XCOM 2 fungerede glimrende på konsol, så undrer mig over at det ikke er udkommet til dem endnu.

Jeg spillede XCOM 2 igennem i sin tid på min PS4 Pro. Det fungerede glimrende på den måde, at styrringen var fin. Men det var skrækkeligt optimeret, hver eneste bane tog længere og længere tid at indlæse. Jeg mener, at sidste bane endte med at tag næsten 10 minutter at indlæse og så ligeså lang tid at "udlæse".

Tidligere på året købte jeg faktisk XCOM 2 + udvidelse til xbox på bud til en 50er. Jeg har det som plan at genspille når jeg går på barsel. Turbaseret spil er lidt nemmere at have med at gøre, hvis der er et spædbarn der pludselig vågner fra en lur

Er der ikke snart nogle der tilføjer nogle gennemførte spil?!

  • 0

Jeg er deeeep i Cyberpunk, og der går stadig noget tid før jeg er done med det. Det eneste andet der spilles pt, er klassikere på bipbip maskinen med sønnike. Dem til tilføjer jeg snart et par stykker af.

Live Service - Nej Tak.

29/52 

Joe and Mac: Caveman Ninjas - AtGames Ultimate

Tid:en times tid tid completion. Vi har nok brugt fire timer i alt. 

7/10

Klassiker som stadig er sjov i dag.

30/52 

Joe and Mac Returns -  AtGames Ultimate 

2-3 timer

7/10

Stor ændring i forhold til det første spil, fordi det ikke længere er side scrolling, men i stedet fastlåste baner som man kender det fra Bubble Bobble. Stadig sjovt og ret nemt at dygtiggøre sig i.

31/52

Psycho Pigs - AtGames Ultimate 

2 timer tror jeg 

5/10

Jeg huskede det som sjovt til C64 i sin tid. Det var det så ikke rigtig længere, men sønnike elsker det. Han mente godt vi kunne give det 7, men her det mig sgu mig der har det sidste ord, så det bliver en 5er.

Live Service - Nej Tak.

14/52

Xenoblade Chronicles 3

Antal timer: ca. 135 timer (mangler en lille smule post game)

Karakter: 10/10

XC3 er kort sagt et fantastisk spil. Spillet har en glimrende historie og et fremragende cast af karakterer, hvilket både gælder main castet og dem man møder på sin vej. Kampsystemet fungerer fint, men er stadig ikke solgt på det lidt for automatiske kampsystem. 

Verdenen er stor, åben og oftest for tom. De steder som er beboede er interessante nok, da folk her jævnligt har noget nyt at snakke om og langt de fleste er unikke personer.

I forhold til XC2 er det generelt et step up. Der er, efter min mening, ikke umiddelbart et punkt, hvor XC3 ikke gør det bedre. Main castet og historien er selvfølgelig en smagssag, men foretrækker det i XC3. Kampsystemet synes jeg fungerer en tand bedre og grafisk er det nok noget af det flotteste på en Switch. Side quests har, i hvert fald når det kommer til Hero Stories, fået noget mere kød på. Der er stadig en del, som ikke er meget værd, men stadig et skridt i den rigtige retning.

Generelt står spillet tilbage som mit, indtil videre, bedste bud på et Game of the Year. 

Jeg glemte to arkade titler i går.

32/52

The Deep - AtGames Ultimate

Tid: 2-3 timer i alt

6/10

Sidescrolling u-båd's shoot 'em up med masser af smæk på. Det var underholdende, og nok et spil jeg kommer til at vende tilbage til med limit på credits. Vi trykkede lidt for mange gange på continue her.

33/52

Dynamite Dux - AtGames Ultimate

Tid: et par timer

6/10

Sega's butterfly klædte boksebombe-and var knap så sjov som jeg huskede den. Tegnefilms stilen i denne Beat 'em up klassiker virkede bedre for min søn end den gjorde på mig. Dog okay underholdning trods alt.

Live Service - Nej Tak.

In reply to: @runes

Jeg er deeeep i Cyberpunk, og der går stadig noget tid før jeg er done med det. Det eneste andet der spilles pt, er klassikere på bipbip maskinen med sønnike. Dem til tilføjer jeg snart et par stykker af.

Er også kommet godt i gang med det, men tænker også der går noget tid inden det kommer på listen. Kan dog godt mærke at der er sket noget siden først gang jeg spillede det. Det og at jeg har skiftet PC siden sidst. 

In reply to: @manutdxdk

In reply to: @runes Jeg er deeeep i Cyberpunk, og der går stadig noget tid før jeg er done med det. Det eneste andet der spilles pt, er klassikere på bipbip maskinen med sønnike. Dem til tilføjer jeg snart et par stykker af. Er også kommet godt i gang med det, men tænker også der går noget tid inden det kommer på listen. Kan dog godt mærke at der er sket noget siden først gang jeg spillede det. Det og at jeg har skiftet PC siden sidst.

Jeg synes virkelig godt om det nu. Jeg kan ikke helt sætte en finger på hvad det præcis er der er blevet bedre, det hele kører bare mere smooth og byen virker langt mere levende denne gang. Jeg føler også der er kommet mere tyngde i køretøjerne, og tech-våben fungerer bedre. Ved release lavede jeg et male streetkid tank build, og gik bananas med samurai sværd. Denne gang spiller jeg female corpo med fokus på hacking og snigeri, og selvom stealth stilen stadig ikke er i nærheden af f.eks Deus Ex, så er denne tilgang klart mere underholdende og udfordrende. Det er stadig ikke helt det mesterværk jeg havde hede drømme om i flere år, men CP er sgu blevet en solid spiloplevelse, og jeg tror jeg ender på et 9 tal.

Live Service - Nej Tak.

In reply to: @runes

In reply to: @manutdxdk In reply to: @runes Jeg er deeeep i Cyberpunk, og der går stadig noget tid før jeg er done med det. Det eneste andet der spilles pt, er klassikere på bipbip maskinen med sønnike. Dem til tilføjer jeg snart et par stykker af. Er også kommet godt i gang med det, men tænker også der går noget tid inden det kommer på listen. Kan dog godt mærke at der er sket noget siden først gang jeg spillede det. Det og at jeg har skiftet PC siden sidst. Jeg synes virkelig godt om det nu. Jeg kan ikke helt sætte en finger på hvad det præcis er der er blevet bedre, det hele kører bare mere smooth og byen virker langt mere levende denne gang. Jeg føler også der er kommet mere tyngde i køretøjerne, og tech-våben fungerer bedre. Ved release lavede jeg et male streetkid tank build, og gik bananas med samurai sværd. Denne gang spiller jeg female corpo med fokus på hacking og snigeri, og selvom stealth stilen stadig ikke er i nærheden af f.eks Deus Ex, så er denne tilgang klart mere underholdende og udfordrende. Det er stadig ikke helt det mesterværk jeg havde hede drømme om i flere år, men CP er sgu blevet en solid spiloplevelse, og jeg tror jeg ender på et 9 tal.

Det er uden tvivl blevet mere smooth og føles mere levende. Var sidste gang male corpo med fokus på skydevåben. Prøver denne gang med et female street kid med mere fokus på hacking og... hvad end jeg nu finder på. Skal nok blive godt. 

26/52

Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Karakter: 9/10

Tid: pas

Som opvarmning til det kommende CoD: MW2(2) begyndte jeg for et par uger siden at spille CoD: MW19 igen online. Selvom jeg fik røvfuld i spil efter spil, var det en fornøjelse, for jeg havde glemt, hvor godt et spil det er. Stille og roligt blev jeg også bedre og bedre - eller mindre rusten om man vil.

Det gav mig lyst til at genspille den glimrende kampagne, hvilket jeg så gjorde - på veteran(sværeste sværhedsgrad). 

Historien og kampagnen er klart en af de bedste kampagner i nyere CoD spil og er man til genren, så kan jeg varmt anbefale den.

Veteran er dog ikke, efter min mening, den optimale måde at spille på. Man dør simpelthen for meget. Især et segment i sidste bane gav mig problemer og tog mig nok 10 forsøg. Det var bare ufedt. 
Spil det på regulær eller hard og få en langt bedre oplevelse.

  • 0

27/52

Star Wars Battlefront 2

Karakter: 6/10

Tid: cirka 6 timer

Den her anmeldelse går kun på kampagne i SW:BF2, jeg har ikke prøvet kræfter med multiplayer.
Overordnet set er det er et glimrende Star Wars 3. person action/shooter spil.

Det er flot, ser korrekt ud, har den rigtige musik og de rigtige lyde. Takket være FPS boost på Xbox kører spillet også i stabile 60 fps.
Desværre er historien decideret forudsigelig snot, klasket til i fanservice.

Det starter ellers godt med, at man er en agent for imperiet og man skal bekæmpe rebellerne.

Dog tager det kun to baner, før hovedpersonen og hendes bedste ven opdager, at emperiet er 100% nederen og derfor tilslutter de sig rebellerne, gab!

- Så blev det heller ikke denne her gang, at vi skulle få en anderledes SW historie.

Udviklerne har åbenbart tænkt, at ingen gider spille Star Wars uden at spille som heltene fra filmene. Så man kommer til at spille som dem alle! Luke, Leia, Han Solo og Lando! De er alle generaler nu, men åbenbart ikke for fine til at kaste sig ud på frontlinjerne for selv de mindste opgaver, det giver ingen mening, udover at tjene som fanservice til verdens i forvejen mest nederen fans, næstefter Elon Musk fans.
Havde historien ikke været så jammerlig, så kunne vi godt have snakket et 8-tal.

Der er god varriation på banerne og spillet er flot og underholdende.

Kan man se bort fra historien, så kan kampagnen i Star Wars Battlefront 2 godt anbefales.

34/52

Cyberpunk 2077 - Series X

Tid: 125 timer

9/10

Der er virkelig sket meget med CP, siden jeg spillede det ved release, og kvitterede med et lille 8 tal, hvilket nok var lidt for gavmildt. Historie, karakterer, lore og setting er stadig noget af det fedeste jeg har prøvet i et spil. Især nu nu hvor Night City føles meget mere smuk og fuld af liv de fleste steder. Desværre giver det stadig ingen mening at interagere med npc's, og de reagererer stadig ikke på, at jeg render rundt kun iført barrøv, patter og pumpgun. Det til trods, er det fedt at færdes i NC. Der er stadig framedrops og lidt jank hist og her, men det var væsentligt mindre end hvad jeg har oplevet i f.eks. Bethesdas rpg's.

Mit største kritik punkt sidste gang var, at upgrade, crafting og skill systemer var ret kedelige, og ikke særlig godt integreret i spillets gameplay. Det er heldigvis blevet lidt bedre, men store dele af skill træerne føles stadig som ligegyldig filler. Crafting brugte jeg slet ikke, indtil jeg satte sværhedsgraden op, så gav det lidt mere mening. 1/3 inde i denne gennemspilning valgte jeg at sadle helt om, og udelukkende fokusere på stealth og diverse quickhacks, altså netrunner cyberninja stilen. Det blev min oplevelse meget bedre af. Omgivelserne indbyder ikke til kreativ problemløsning i et omfang som i f.eks. Deus Ex, men det var stadig sjovt og udfordrende at tilgå spillet med så lidt skyderi som muligt.

Gunplay føles væsentlig bedre nu, og der er kommet mere tyngde i køretøjernene. Det er stadig ikke top shelf, men det er bestemt acceptabelt, og denne gang brugte jeg fast travel væsentlig mindre end sidst. Smart weapons fungerer ganske fint nu, og da jeg ikke er ekspert i shooters, blev smart sniperen hurtigt mit foretrukne våben, når shootouts ikke kunne undgås.

Jeg endte med at støvsuge kortet for alt undtagen NCPD missionerne som kun fungerer som kedelig grind. Sidemissioner holder generelt et tårnhøjt niveau. Gigs er mere blandede, fra rigtig godt til ligegyldigt meh. Der er fandme meget kontent i CP! Jeg ville dog foretrække mindre, men med et højere bundniveau.

Alt i alt var jeg virkelig godt underholdt, og jeg nød de mange timer I Night City. CP er ikke helt det mesterværk jeg håbede på i sin tid, men faktisk ikke så langt fra. Det er klart blandt mine bedste openworld RPG oplevelser, ikke mindst fordi jeg er en sucker for settingen. Jeg glæder mig helt vildt til dlc'en, og især at se hvilken ending de vil bygge videre på. Jeg loadede og fik set alle slutningerne, og de var sgu alle fede på hver sin måde. 

Jeg kan absolut anbefale Cyberpunk nu.

Live Service - Nej Tak.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!