Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge - 2022 Edition


Så er det tid til at lægge 52 Spil Challenge Mk 2022 op, hvis en mod gider give den lidt lim, så ville det være værdsat!

Som sædvanligt er der en ildhu for bare at måtte følge med i hvad der foregår hjemme hos de 6-7 andre der også deltager i udfordringen, og til det formål denne tråd. Alle kan deltage, og målet er at prøve at nå at gennemføre 52 spil på et år, eller bare så langt man nu lige når, når resten af éns liv står i vejen.

There are some rules. Break them, and i will give you death. Men det er ikke svært, hør blot:


1. Sværhedsgrad skal minimum være på den nemmeste.

2. Et spil tælles som gennemført efter any%-regler! In short, du skal bare nå slutningen, trofæer, 100% etc. er ganske valgfrit.

3. DLC og expansions tæller. Assassin's Creeds udvidelser er længere end et marathon af Ringenes Herre trilogien, det ville være synd ikke at anerkende din indsats.

5. Hvis du gennemfører resten af et påbegyndt spil fra 2021 i 2022 så tæller det med. Hvis du har haft gang i 20 spil hvor du har spillet lige til endgame, og gør dem alle sammen færdige i 22, så er du... weird, men det tæller.

6. Alt er velkomment, både indie, som AAA. Idéen er nok lidt at det skal være primært single-player, men hvis du selv føler at et multiplayer-spil du har gang i kan betragtes som gennemført, så go for it.

7. Alle gennemførsler tæller, både nye som gamle spil.

8. Alle spil gælder, såfremt vi blot kan klassificere dem som videospil. Hvad end det er Playstation, Xbox, PC, Nintendo eller sågar noget du hygger med på mobilen. Der er ingen diskrimination her, medmindre det er Stadia. Så vil der nok blive peget og grint hånligt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad gør jeg for at deltage/når jeg gennemfører et spil? Du følger bare følgende eksempel.

For eksempel:

1/52
Balan Wonderworld
Antal timer: 10,753
Kan det anbefales: Nej


Skriv endelig også en lille kommentar til spillet, så bliver det også lidt mere spændende at læse med for andre. God vind, og hyg jer med spillene i 2022

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Fedt med en ny tråd!

Sidste år var mit mål 30 gennemførelser og jeg nåede 31, yay!

Jeg deltager igen i år, men jeg sætter baren lidt lavere, da der kommer en baby til marts. Jeg håber på 20+ gennemførte spil i år.

Jeg glæder mig til at læse om alle jeres spiloplevelser. 

Godt nytår! Og fedt med en ny omgang 52 spil udfordring. Tak fordi du gad at sætte en ny tråd op Lillian😊

Sidste år nåede jeg at gennemføre 36 spil hvilket må være record. Det skyldtes især, at corona spolerede min families stort anlagte barselstur til Asien. Ret nederen, men så blev der spillet en masse i stedet. I år når jeg helt sikkert ikke 36 titler, jeg prøver med et forsigtigt estimat der hedder 20 titler, og jeg er faktisk i gang. På årets første dag havde jeg familiefri, og fik således gennemført årets første spil.

1/52

Broken Age - PS5

Tid: 13ish

7/10

Broken Age fra 2014 fik jeg aldrig spillet dengang, selvom jeg er stor fan af Tim Schafer. Det fik jeg så råddet bod på igår. Det er Schafer point and click adventure, men desværre ikke blandt hans bedste spil. Det voksede dog på mig, som historien udfoldede sig. Historien var pænt syret, og spillet havde et par fine puzzles, hvor et af dem gav mig et par grå hår. Alt i alt var det et okay eventyr, og vi sniger os op på et lille 7 tal.

Anbefales: tjoe.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

Jeg vil virkelig gerne prøve, men hverdagen er sindsyg travl... 
Så det bliver nok ikke til 52 spil. Men smider gerne de spil op jeg får fuldført 

In reply to: @Gungner

Jeg vil virkelig gerne prøve, men hverdagen er sindsyg travl...  Så det bliver nok ikke til 52 spil. Men smider gerne de spil op jeg får fuldført

Det højeste jeg er nået, er de 31 spil jeg fik sidste år. Jeg kommer heller aldrig op på 52 😁

  • 0

Jeg nåede kun en håndfuld sidste år fordi jeg jeg gik helt død i gaming. Nu er jeg oppe at køre igen takket være Gamepass. Jeg når nok næppe de 52, men lad os nu se.

Og tak Lil for lige at losse til Stadia, det burde nogen gøre hver dag. Tillykke med at dilleren virker Morten!

Hej!

Jamen jeg starter ud med to spil jeg har spillet til hudløshed allerede.

1/52

Bloodborne

10/10

Tid: Sammenlagt så er vi i fire cifre land, men den her gennemspilning tog nok omkring 19 timer.

Det er mit all time favorite spil, så der er ikke så meget at sige.

2/52

Dark Souls 2

10/10

Tid: Det samme som før sammenlagt, denne gennemspilning tog omkring 30 timer.

Det er også et af mine yndlingsspil, så der er heller ikke så meget at sige.

2 gennemført so far:

1/52

8/10

Kena Bridge of spirits.

En sød og lige til tomb raider klon. Tog 15 timer at 100% det.

2/52

Archvale

7/10

En pixeleret original Zelda klon. Hyggede mig med det, Men var ikke synderligt svært. Tog 10 timer at komme igennem

Er 100% med igen! 

1/52

Shin Megami Tensei V

Antal timer: 55-ish

Karakter: 8/10

Mit første møde med Shin Megami Tensei-serien, på trods af at jeg er vild med Persona. Generelt er jeg godt tilfreds med spillet. God historie og kampsystemet sidder lige i skabet. Er godt klar over at det er meningen at verdenen skal virke tom og gold, men i perioder bliver det for meget for min smag når historien er lidt på pause. Heldigvis er kampsystemet dog aldeles fremragende, så selv i de perioder hvor man bare skal fra A til B så får man stadig lidt underholdning så snart man går i kamp. Overordnet set er det dog en mere end solid titel fra Atlus som jeg har haft en god tid med. 

3/52

Lost in Random

8/10

Tid: omkring 12 timer

Spændende spil, med et af de mest interessante kampsystemer jeg har prøvet i lang tid. Det er en blanding af deckbuilder og klassisk third person action. Du er en lille tøs, med en levende terning som companion. Man samler kort, som decideret er ens våben, angreb og abilities. I kamp har man en slange bøsse, som man bruger til at skyde krystal tumorer der sidder på fjenderne, som bliver til energi som man bruger til at kaste med ens terning. Når man har kastet terningen, fryser spillet, og ens hånd kommer frem, med 5 kort fra ens deck på 15 kort. Her vælger man så kort udefra hvilket tal terningen viser. Det kan for eksempel være en bue, et sværd, forskellige abilities, healing osv. Der er 4 forskellige kategorier af kort, og alle kort jeg prøvede var nyttige på hver sin måde.

Det er et fantastisk innovative kampsystem, og håber inderligt at nogle af de helt store udviklere lader sig inspirere for det har så fandens meget potentiale.

Historien i spillet var overraskende okay, og spillet har lidt e  "Nightmare before christmas" stil, med nogle fede omgivelser. Jeg kan på det kraftigste anbefale spillet, også selvom man ikke synes det ligner noget for en, alene for det fantastiske kampsystem. Mine eneste anker er at det føles en anelse kort, lidt for lineært, lidt for simple sidequests.

1. Sværhedsgrad skal minimum være på den nemmeste.

Det hedder: 'Sgu', ikke 'sku'. 'Generelt', ikke 'generalt', 'nødt' til, ikke 'nød' til. 'Vist' nok, ikke 'vidst' nok. 'Masser', ikke 'massere' Det var alt for nu

Fedt med endnu en omgang. Sidste år nåede jeg 21 spil, og jeg tvivler ærlig talt på jeg når over det i år. Ikke desto mindre skal det have et skud 

Tråden er gjort sticky

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all

In reply to: @hjorth

Fedt med endnu en omgang. Sidste år nåede jeg 21 spil, og jeg tvivler ærlig talt på jeg når over det i år. Ikke desto mindre skal det have et skud  Tråden er gjort sticky

Jeg er glad, hvis jeg når 21 i år. Tak for at gøre den sticky! 

In reply to: @McCandlessDK

Jeg er glad, hvis jeg når 21 i år

Ja mon ikke du får rigeligt med andre ting at se til udover gaming. Tillykke med det i øvrigt

Personligt var jeg overrasket over at nå 21 sidste år. Jeg ved godt det ikke er så mange sammenlignet med andre deltagere, men tjekker jeg min egen liste over gennemførte spil gennem årene, kan jeg se jeg klarede 10 i 2020 og 8 i 2019. Og så er jeg egentligt godt nok tilfreds alligevel. Mit personligt mål for i år må være 12, et pr. måned 

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all

Mange tak

Jeg ved heller ikke om 20 for i år er for "ambitiøst" sat. Det må tiden vise. 

Jeg har nul muligheder da jeg som regl kun når igennem en 5-7 stk på et år.  Spiller spil i virkelig lang tid hvis de fanger så tager de måneder at gennemføre med mindre det er mindre bane spil som the last of us og den slags. Så jeg har nul chance. 

In reply to: @Smolinsk

Jeg har nul muligheder da jeg som regl kun når igennem en 5-7 stk på et år.  Spiller spil i virkelig lang tid hvis de fanger så tager de måneder at gennemføre med mindre det er mindre bane spil som the last of us og den slags. Så jeg har nul chance.

Tror ikke antallet betyder så meget. Personligt deltager jeg for at have et overblik over hvad jeg spiller samt at få sat lidt ord og vurdering på dem. Får andre lyst til at spille et af dem også, så er det da bare fedt. Derudover tjekker jeg jævnligt tråden for at se hvad andre kommer igennem og om der er noget som jeg selv skal have et kig på. Så kom da endelig forbi med de 5-7 spil, eller hvor mange du end kommer igennem, måske der er noget der interesserer os andre herinde.

In reply to: @manutdxdk

In reply to: @Smolinsk Jeg har nul muligheder da jeg som regl kun når igennem en 5-7 stk på et år.  Spiller spil i virkelig lang tid hvis de fanger så tager de måneder at gennemføre med mindre det er mindre bane spil som the last of us og den slags. Så jeg har nul chance. Tror ikke antallet betyder så meget. Personligt deltager jeg for at have et overblik over hvad jeg spiller samt at få sat lidt ord og vurdering på dem. Får andre lyst til at spille et af dem også, så er det da bare fedt. Derudover tjekker jeg jævnligt tråden for at se hvad andre kommer igennem og om der er noget som jeg selv skal have et kig på. Så kom da endelig forbi med de 5-7 spil, eller hvor mange du end kommer igennem, måske der er noget der interesserer os andre herinde.

Præcis, antallet er underordnet. Det kommer jo meget an på hvilke spil man spiller. Sidste år havde jeg også 5-6 arkade titler på listen, som måske tager 2-5 timer at gennemføre. Så i princippet kunne jeg nå 20 af dem, på samme tid som et enkelt AC.

Live Service - Nej Tak.

Kanon initiativ.👍

Jeg har ikke været med før, men here goes.

1/52

ReCore Definitive Edition (Xbox Series S)

Tid: 25-30 timer ca.

Anbefalet: Ja

Jeg er som sædvanligt sent ude (backlog og real life etc.), men det ændrer ikke på at Keiji Inafunes ReCore fra 2016 er ganske sjovt. 

Spillet er en sammensmeltning af platformer og action, præsenteret i tredje person. Grafikken er udemærket og passer ganske godt stilen og designet i spillet. Vi snakker på ingen måde "high end" grafik her, men der er dog tilsat HDR effekter, hvilket ser fedt ud, specielt på ens forskellige companions.

Dette er ikke en "AAA" titel, men mere et spil hvor du kan koble fra og bare øffe rundt, og nyde fordums tid simple spilmekanikker. Er du fan af spil som Rachet & Clank, samt Horizon Zero Dawn (ikke at sammenligne), så er der muligvis noget at hente her.

2/52

Firewatch - Series X

Tid: 6 -7 timer

8/10

Indiespillet Firewatch fra 2016, er et first person adventure i samme boldgade som Gone Home og Edith Finch. Det er helt lineært, og ens valg har ingen konsekvenser, men det gør faktisk ikke noget i dette tilfælde, for det er historien der driver værket, og den er både særdeles velskrevet og dragende. Spillet emmer af stemning, og jeg blev virkelig grebet af det, ikke mindst fordi det også indeholder en fortrinlig lydside. Der er kun én slutning, og først følte jeg mig en smule uforløst, men efter at have tænkt den igennem mens end credits rullede, fandt jeg den alligevel tilfredsstillende. Firewatch er den type spil, der bliver hængende i underbevidstheden i en rum tid efterfølgende, og det kan jeg godt lide.

Det kan klart anbefales som en anderledes, omend ret steneren, men også smuk spilopleevelse.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

Jeg glemmer at skrive dem ind men prøver at huske i år 😆

1/52

Asterix & Obelix Slap Them All

Tid: ca. 6 timer på medium

Karakter: 7/10

Det kan nok bedst anbefales til Asterix fans. Det bliver lidt ensformigt. Miljøerne ligner meget hinanden men har også unikke steder. Har lidt tåbelige design valg imo.

Men det er flot. Det er forbandet flot.

Indeholder Coop for 2 spillere lokalt.

Y can't metroid crawl ?
  • 0

4/52

Back4Blood

Tid: Jeg kan ikke huske det, spillet over længere tid. Men en 12-15 timer tror jeg?

Karakter: 6/10

Det er et ganske hyggeligt spil i coop, men heller ikke mere end det. Jeg kunne slet ikke forestille mig det er noget værd i singleplayer.

Spillede det med Mccandless og en anden kammerat, på recruit (fuck friendly fire), og specielt i akt 3+4 var det en okay udfordring. Det er jo meget i stil med L4D, dog med et deck system som lige giver det lidt ekstra. Jeg tvivler på jeg kommer til at spille det igen, men har man et par kammerater så er der fin underholdning til et par aftener.

  • 0

1/52

Back4Blood

Karakter 7/10

Tid: cirka 15 timer

Årets første gennemførelse kom i hus! Det blev Back4Blood som er en co-op zombie shooter, tænk Left4Dead anno 2021.

Jeg spillede hele kampagnen igennem sammen med Coldcrow og en tredje mand. Jeg var lidt bedre underholdt end de to andre, hvilket nok skyldes, at de skulle høre på mig eller fordi jeg er ret begejstret for deck building.
Vi løb flere gange ind i et ammoproblem, da vi rendte og brugte den samme ammonutionstype. Jeg satte mig derfor for at lave et velfungerende shotgun/melee build via spillets decksystem. Jeg fandt det meget tilfredsstillende, da jeg kunne konkludere, at mit deck/build fungerede fuldstændigt efter hensigten.
Personligt synes jeg spillet er bedre end L4D spillene nogensinde var, netop pga. det her element med, at man skulle lave builds.
Vi sad lidt fast i sidste bane i akt 3 og efter tre forsøg, hvor vi havde fået røvfuld hver gang, reviderede vi vores build ud fra banens udfordringer og sørgede for at få mere synergi - det gjorde en verden til forskel. Vi gik fra at få røvfuld, til at vade gennem banen uden problem.

Sådan noget er jeg helt pjattet med.
Nå jeg ikke er "højere" end en 7'er, så er det fordi spillets AI-instruktør virker lidt for tilfældig og spillet kom flere gange til at føle uretfærdigt, når det gang efter gang smed special-zombier efter os igen og igen.

God co-op underholdning, som jeg godt vil anbefale. Jeg kan også sagtens se mig selv smide flere timer efter det.

Jeg hader at være blevet voksen (for ca. 20 år siden), så tiden ikke rigtig er til at spille xD
Men... Jeg har to ugers ferie coming up, og ved godt hvad de skal bruges på. 

  • 0

2/52

The Legend of Heroes: Trails in the Sky FC

Antal timer: 62 timer

Karakter: 10/10

Intet mindre end et fremragende spil. Spillet er godt nok fra 2004, men det holder stadig. Gameplayet og i særdeleshed orbments (en måde at give en karakter skills og passives) er blevet forbedret i de nyere spil, men det ændrer dog ikke.ved at gameplayet stadig holder. Historien er fantastisk, karaktererne er velskrevet og world building er som altid fra Nihon Falcom gjort til UG. Grafisk er spillet ældet virkeligt godt på den måde at stilen og grafikken er virkeligt charmerende. 

Ser frem til at skulle i gang med 2. ud af 3 kapitler i Trails in the Sky.

  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!