Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Server shutting down-Nostalgi forekommer


I de senere år har jeg fundet det sværere og sværere at føle mig indlevet i "nutidens" mmorpg'er, oftest står jeg og venter på et dungeon pop i wow, imens vi sidder på discord, nogle mindre tålmodige end andre, men alle det tilfælles at vi bare venter.

venter på næste dungeon/battleground, venter på vores tur.

De sidste par dage har jeg prøvet andre ældre mmoer (og spillet dem for mange år siden) og det jeg engang betragtede i wow anno 2004 (eller hvornår det launchede) som et mere simpelt mmo, med mange små quest narrativer, som man kunne følge til endgame, fremstår idag som et mere fuldbyrdet mmorpg, der opfylder visse uskrevne forventninger, bl.a at man møder og kommunikerer med andre, skal klare mål sammen og modstandere der også er spillere.

Men i de senere år, har genren, om nogle vil, stagneret, mens andre endnu vil påstå at mmo genren har udvilket sig.
til det vil jeg godt tilføje, at det er en separat debat, og jeg er enig i at det stagnerer.

Iaftes, 10 min. inden en classic server lukkede ned, sad der 4 mennesker om et bål, og havde et addon der gjorde at man kunne høre midi omkring det, og folk sad og gættede sange, og nogle snakkede om deres quests. lamt, men helt sikkert sjovt at se opstå.
nu har jeg rantet så meget jeg har glemt det oprindelige formål, men når det handle om mmoer, så lader jeg mig rive med, sorry.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!