Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge 2021


53/52 - Deathloop

7/10

19 timer

Jeg har været en del efter det, og det er fordi jeg er overbevist om at Arkane kan gøre det langt bedre. Men fair skal være fair, det er ikke et dårligt spil, men der er en del issues.

>For meget handholding, og gameplay er for simpelt og nemt for min smag, så spilleren har på intet tidspunkt brug for at tænke sig om, eller spille klogt/dygtigt for at vinde, det hele leveres bare gratis til dig.

>For få baner, og for meget genbrug. I know, det er idéen, men der er ikke nok forskel fra run til run til at det ikke føles som om du bare gentager de samme 4 baner igen og igen.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

31/52

Raji - Series X

Tid: idk 8 timer måske

7/10

Raji er en indie action platformer sat i indisk mytologi, så setting var lige mig. Områderne er smukke og grandiøse, og lydsiden er ligeledes røvlækker. De cutscenes der fortæller historien er originalt og fedt lavet, og generelt emmer Raji bare af god stemning, der vækker minder om Rajastan. Desværre lever gameplayet ikke op til alt det rundt om. Platformdelen er banal og det bliver aldrig udfordrende, at klatre og hoppe rundt i flotte omgivelser. Kampene er også til den nemme side, det går lige an men uden at blive godt. Alt i alt en fin oplevelse, jeg kun fik grundet Gamepass. 

Anbefales? Hvis man finder indisk mytologi spændende, så helt klart ja.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

32/52

Psychonauts 2 - Series X

Tid: 15-20 timer maybe

8/10

Fed oplevelse! Fantastisk, crazy og original historie. Banedesign og grafisk udtryk er vanvittigt fedt. Stemmeskuespillet er ligeledes i top. Det her er Tim Schafer når han er bedst. Hver gang jeg hoppede ind i en ny hjerne, var spændingen helt i top, og jeg blev ikke skuffet. Min eneste anke imod Psychonauts 2 er, at det gameplaymæssigt ikke rigtigt bringer noget nyt. Både platform og action delen føltes hele tiden som noget jeg havde prøvet mange gange før, det er bestemt ikke dårligt men ej heller rigtig godt, og det er lidt synd, for spillets grafiske udtryk, narrativ og setting er noget af det mest originale jeg har prøvet til dato. Selvom jeg kunne have ønsket mig mere af gameplayet isoleret set, laver det ikke om på, at psychonauts2 er et rigtig godt spil, og et af højdepunkterne i et ellers skuffende spilår.

Live Service - Nej Tak.

29/52

Dead Space 3

7/10

Tid: ca. 15 timer vil jeg tro

I jagt på et "nyt" co-op spil faldt Coldcrow og jeg over Dead Space 3, et kendt flop fra stutningen af PS3/X360 generationen. Dead Space 3 er mere horror action end survival horror og det var folk sgu sure over, back in the days.
Jeg havde intet forhold til Dead Space serien og CC. måtte sætte mig ind i historien.
Vi spredte spillet ud over et par måneder med en session hver anden eller tredje uge. Det gjorde spillet ret godt, for til tider blev det noget ensformigt og især sidequests, selvom de ellers var godt skrevet, gjorde de brug af meget genbrug, når det kom til områder og korridorer.
Undervejs i vores gennemspilning blev spillet opdateret med auto hdr og fps boost, så det blev afviklet i 60 fps. Det hjalp gevaldigt på oplevelse. Det er sgu en fin feature.
Alt i alt var spillet fin underholdning, men til tider noget ensformigt.

Et lille 7-tal herfra. 

(et spil fra at nå mit mål om 30 spil i år)

  • 0

33/52

Rainbow Island - AtGames Ultimate Arcade

Tid: 4 meget frustrerende timer

3/10

Et af de få spil jeg husker at have købt originalt til C64. Jeg huskede det også som værende sjovt, det var det så ikke fordi styringen er helt horribel. Vanvittigt frustrerende, og der blev credit spammed i en sådan grad, at havde jeg spillet det i en arkade, så havde der ikke været råd til julegaver i år. Melodien var sjov at høre igen, men tror det var sidste gang.

Anbefales: nope

Live Service - Nej Tak.

34/52

Ori and the Blind Forrest - Series X

Tid: 15ish

8/10

Ori er en sej platformer. Det har nogle fine mechanics, det grafiske udtryk er både originalt og smukt og det kører lækkert på SeX. Sværhedsgraden er er godt afbalanceret, det bliver aldrig modbydeligt svært, men der er god udfordring i de sidste par baner.  Historien sagde mig ikke rigtig noget, men jeg var stadig godt underholdt.

Anbefales: Helt sikkert.

Live Service - Nej Tak.

Axiom Verge 2

Tid: 11 timer.

Det er meget anderledes end etteren på mange måder, men det føltes alligevel som et Axiom Verge spil. Det tog mig noget tid at komme ind i det, men da det først klikkede så var det en virkeligt god oplevelse. Musikken er som i etteren, helt fantastisk og der er masser af fede områder at udforske. Jeg savnede lidt de mange våben, men det er sådan set også forfriskende nok med nærkamp i fokus.

9/10

Bye bye
  • 0

18/52
Portal
Timer: En lille håndfuld ?
Karakter: 8/10

Portal er super hyggeligt og holder stadig i dag. Det kan virke en smule simpelt i forhold til de mekanikker efterfølgeren bringer, men det er stadig et super spil 

19/52
Superliminal
Timer: Pas
Karakter: 8/10

Sjovt koncept med underholdende puzzles

20/52
Pokemon: Let's go Pikachu
Timer: 40-50
Karakter: 9/10

Bortset fra nogle ændrede mekanikker er det en dejlig nostalgisk tur igennem Kanto med væsentligt pænere grafik. Det er måske blevet en tand nemmere hvilket er lidt ærgerligt, de originale spil var heller ikke ligefrem svære at gennemføre

21/52
Spider-Man: Miles Morales
Timer: Pas
Karakter: 9/10

Miles Morales bygger videre på meget af det gode fra Spider-Man og leverer fede kampe og en detaljeret lækker verden at svinge rundt i. Måske en anelse til den korte side 

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

35/52

Ori And The Will Of The Wisps

Tid:20ish

9/10

Spillets mechanics er blevet lidt refined i forhold til det første ori. Det er smukt, og kører fantastisk i 120fps. Jeg spillede på normal sværhedsgrad og det passede fint til mine skills, dog havde jeg seriøst besvær med edderkoppebossen, og måtte faktisk ty til en youtube video for klare den. Lydsiden er også skøn, og alt går egentlig bare op i en højere enhed i dette spil. Klasse platforming, sjove og udfordrende bosskampe og så emmer det bare af melankolsk stemning. Havde denne juleaften ikke stået i corona isolations og Roskildesygens tegn havde jeg måske givet det 10. 

Anbefales: absolut.

Glædelig jul🎅🏿

Live Service - Nej Tak.
  • 0

36/52

Sackboy et stort eventyr - PS5

Tid: no idea vi har "hygget" med det i et år

5/10

Ikke noget at skrive hjem om. Det er for nemt og for børn. 3D platformers med låst kamera er generelt bare for nederen, og styringen var her ofte ganske frustrerende. Boss battles er 80% genbrug, og der var intet originalt og nytænkende ved dette "store" eventyr. Sønnike er vild med det, mig not so much. Jeg kunne godt lide de gamle Little Big Planet, men skiftet fra 2 til 3D har bestemt ikke været sundt for Sackboy.

Anbefales? Næh.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

30/52

Peggle 2

Karakter: 7/10

Tid: Ved det ikke

Et farverigt puzzle spil fra Popcap(hvad blev der egentlig af dem), som jeg først hentede fordi jeg skulle have en 4-årig på besøg. Efter han var smuttet opdagede jeg dog, at det var ret underholdende. Det er et spil målrettet casualmarkedet, men når det er sagt, så blev de sidste baner ret langhårede. Så selv en garvet gamer vil kunne modstand, udfordring og muligvis frustation i Peggle. 
 

Kan det anbefales? Ja, det synes jeg godt det kan. 

31/52

The Forgotten City

Karakter: 8/10

Tid: 8-9 timer

Forgotten City startede som et mod til Skyrim, men er senere blevet til et helt spil, bygget i Unreal Engine 4 af bare 3 mand!
Med sådan viden havde jeg ikke de store forventinger til mysterie/adventure spillet om en hemmelig by, der konstant trues af udryddelse.

Hvis bare en indbygger begår en synd, bliver alle byens indbyggere forvandlet til guld. Byens borgmester fortæller os, at en indbygger snart skal til at synde. 
Det er din opgave at finde ud af hvem og i bedste groundhog day stil, så starter dagen forfra, hvis det ikke lykkedes for dig at stoppe personen.

Spillet er enormt godt skrevet! Det er både spændende, sjovt og til tider lidt uhyggeligt. 
Helt ligesom 'What Remains of Eddith Finch' så tog det her spil mig med bukserne nede.

Jeg mødte få bugs under min gennemspilning, men desværre også to større. Den ene krævede, at jeg reloadede et tidligere save game og gjorde nogle quests i en anden rækkefølge, da spillet ellers gik i stykker og jeg faldt gennem banen.

Den anden gjorde, at spillets slutning 3 (ud af 4) ikke ville trigger. 
Især den sidste bug irriterede mig og havde det ikke været for den, så var jeg måske oppe på en lille 9er!

Dont sleep on this game!

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!