Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge 2021


På side 4 i denne tråd gav jeg det 7/10 med denne begrundelse:

In reply to: @hjorth

16/52 Hades Timer: For mange Karakter: 7/10 Udemærket spil med lækker æstetik og et fedt gameplay loop. Desværre bliver det meget ensformigt trods variationer undervejs. Det endte dog med at blive lidt kedeligt at nå spillets krævede antal gennemførelser for at se slutningen

Så det er heller ikke fordi jeg synes det er et ringe spil, men det gentagne gameplay og de 'samme' runs igen og igen fungerede ikke rigtigt for mig i længden og efterlod mig med en 'lad os få det overstået og streget af listen' følelse.

Hades skal dog have ros for et super skarpt og tilfredsstillende kampsystem samt en sprød grafisk stil!  

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all

Jeg er på team-Rune. Hades er ren spilnarko og selv hvis jeg ikke havde andet end 15-20min indtil jeg skulle ud af døren, så blev der fyret op for konsollen og  Hades.

Det er fuldstændig fantastisk skruet sammen og jeg er helt enig i, at et 10-tal er velfortjent.

Ok, først må jeg lige degradere Ratchet et par points, jeg har ovenpå nylig reflektion nået frem til at jeg har vægtet tekniske præstationer lidt for tungt. Det med hurtige loadetider/60fps er jo blot noget der bør forventes, og straffes når det udebliver, ikke noget der bør give bonus. Så 5/10 for det faktiske indhold.

45/52

Final Fantasy VII Remake: Intergrade (Part 1, i guess?)

7/10

38 timer

Anderledes gameplay der spiller ret ulig noget jeg erindrer nogensinde at have spillet, og som virker bedre end jeg havde troet, tænk bare - et AAA spil hvor jeg ikke øjeblikkeligt kan drage paralleller til godt med andre spil der minder om det. Jeg var bange for at det bare havde tænkt sig at være FFXV om igen, men nope! Finder det også spændende at se de mange friheder der er taget både ifht. historien, musikken (der næsten hele tiden er fed, et rigtigt game score!!, ikke det der generiske nymodens crap) etc. Også begejstret for hvor meget indhold der egentligt er i det, men spillet undslipper en 8'er fordi ikke alt indholdet er skabt lige, man kunne nok godt barbere en del timer af længden uden at det ville blive savnet, da det til tider bliver ret tydeligt at de bare forsøger at trække hvad der oprindeligt var 2-3 skærme der tog et par minutter at krydse, til at i stedet blive en time hvor der ikke rigtigt sker noget.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Dishonored (minus dlc)

8/10

8 Timer

Det var godt, langt bedre end jeg tidligere har antaget. Dejligt åbne baner i bedste Deus Ex stil med masser af charmerende arkitektur. Det slutter meget anti-klimatisk, fik noget der lignede en god slutning men føltes stadig som om jeg havde gjort noget forkert. Men alle banerne var gode, selvom mindcontrol kræfterne måske er lidt overdrevne og jeg havde nok havde nok fået mere sjov ud af finalen uden.

Bye bye
  • 0

46/52

Psychonauts 2

15 timer, 5/10

Visuelt kreativt, og narrativt ulig meget man ser på markedet i dag, men dets gameplay føles meget meget basic. Antal af udfordrende baner: 0. Antal af udfordrende kampe: 0 - Jeg forstår ikke rigtigt behovet for den udødelighedsmode da man allerede fra starten er nær uovervindelig sammenlignet med de ynkelige modstandere man er oppe imod, og skulle det endelig halte, så kan du også købe potions eller bære op til 3 items der genopliver dig med fuldt liv skulle du falde i kamp.

Det er Psychonauts på godt og ondt, så for dem der har nostalgiske minder med 1'eren så er det uden tvivl lige præcist det man står og mangler, men personligt, ja så søger jeg lidt mere efter nogen der vil lave 3D platformerens Doom Eternal. Nytænkende, skarpt og udfordrende, og det var ikke hvad jeg fik her, eller med Rift Apart for den sags skyld, eller som minimum blot noget på niveau med Crash eller Mario. Psycho her lader meget til at fokusere på sit narrativ, mens jeg i en platformer forventer noget der stadig sparker røv hvis du skipper alle cutscener og kun fokuserer på gameplayet.

Be gay, do crimes. #Armthequeer

47/52 - Castlevania: Harmony of Dissonance

6 timer

4/10

Castlevania Advance Collection er på banen, og hvor jeg har spillet meget af de andre to, har jeg kun været igennem denne én gang før, og fik mig sgu lige en frisk reminder på hvorfor. Alt for kryptisk level design, dovne bosser og et tarveligt soundtrack, selv hvis man ser bort fra at det et GBA spil. Yikes!!

48/52 - Spider Man Remastered

25 timer

8/10

Gav det en 7'er sidste gang iirc, så det må være en 8'er denne gang fordi det nu er i 60fps

Stadig sjovt spil imo, og med en historie som er lidt nemmere at sluge end det man skal igennem med deres moderne fortolkning af Ratchet and Clank, ønsker derfor et teen-rated Ratchet and Clank spil i fremtiden

49/52 - Spider Man Miles Morales

6-7 timer

7/10

Fair nok udvidelse, not too bad. Bedre bosser end sidste spil, og Miles' nye Venom kræfter er vanvittigt kraftige tilføjelser, men det er nu også tilfredsstillende, så det går an.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Control

9/10

13 timer(?)

Jeg var meget begejstret, virkeligt fed stil og er ret vild med musikken i spillet og den kiksede Darling musikvideo. Glimrende valg med Porcupine Tree til credits. Hvis man skulle lave en 2er ville det nok være fint med lidt flere fjendetyper, men jeg syntes det virkede fint til det ene spil. Nåede aldrig at blive træt af det hele, syntes også at de forskellige evner virker rigtigt godt sammen selvom seize måske er en smule ubrugeligt.

Bye bye
  • 0

Meget enig med dig Pez angående Control. Har du planer om at tag udvidelserne med? 

  • 0

Jeg er i gang med Alan Wake dlc'et. men tror jeg venter med den sidste, det er ved at være nok for nu. 

Bye bye
  • 0

25/52

Lost Judgment PS5

70 timer

9/10

Endnu et fantastisk spil fra Ryu Ga Gotoku. Jeg var sygt godt underholdt fra start til slut. Kampsystemet har fået endnu et nøk op, det er stadig ikke perfekt, men det er det bedste de har præsteret indtil videre, der er bedre flow end tidligere og det kører lækkert med stabil framerate. Spillets historie med mobning som hovedtematik er dragende, velfortalt, og blandt de bedste fra studiet til dato. Side missionerne er mindre crazy end i Yakuza serien, men de fungerer fint med detektiv temaet.

I spillets endgame sættes ens egen moral lidt på spil, i forhold til om man kan lide slutningen eller ej, og jeg må nok erkende, at mit moralske kompas er mere sløret end den altid retfærdige og sandhedshungrende Yagami's er. Faktisk var jeg langt hen af vejen klar til at signe op på team Kuwana.

Kan det anbefales? Ja! Kan man lide Ryu Ga Gotoku, må man selvfølgelig ikke snyde sig selv for Lost Judgment, det er et virkelig godt spil.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

50-51-52/52

Corpse Party

8/10 - 20 timer

Castlevania: Aria of Sorrow

7/10 - 6 timer

Castlevania: Circle of the Moon

7/10 - 6 timer

Holy moly, Battle Area i Circle of the Moon er sgu alligevel noget andet, jeg bad om et svært spil og de leverede. Og så finder jeg selvfølgelig én eller anden guy på nettet der har taget banen i et lavere level end jeg, og uden skade og subweapons. Hah, så fik jeg lige konstateret at jeg er dårlig igen 😂

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

@lillian 

Så nåede du i mål, og endda næsten to måneder før tid, impressive😊

Det når jeg helt sikkert ikke, medmindre den arkade maskine jeg går og venter på snart dukker op. Hvis den snart kommer, så er der faktisk mulighed for, at jeg kan gennemføre 25 80er titler inden nytår, med  unlimited credits selvfølgelig😁

Live Service - Nej Tak.
  • 0

In reply to: @runes

@lillian  Så nåede du i mål, og endda næsten to måneder før tid, impressive😊 Det når jeg helt sikkert ikke, medmindre den arkade maskine jeg går og venter på snart dukker op. Hvis den snart kommer, så er der faktisk mulighed for, at jeg kan gennemføre 25 80er titler inden nytår, med  unlimited credits selvfølgelig😁

Men bliver det ikke super kedeligt? Syntes altid den slags spil er dødens pølse hvis man spammer continues.

Bye bye
  • 0

Det ville jeg nok synes, 1cc (one credit clear) all the way baby, det er mit kriterium for gennemførsel i den slags spil. Men det kommer nok også an på spillet, måske noget er fedt nok at opleve for lidt nostalgia rush, mens andre giver mere mening at synke lidt tid i at beherske.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Det kan du nok have ret i faktisk, i hvert fald i nogle titler, men den har så også 300 indbyggede spil at vælge imellem. Bortset fra nogle få besøg på Bibbib Bar er det heller ikke meget arkade gaming jeg har præsteret siden legendariske Klodshans på Nytorv i Aalborg lukkede i midt 90erne. Så der er god chance for at jeg bliver skuffet over maskinen, og ikke kommer til at bruge den så meget, men tanken om at kunne spille Pacman, Bubble Bobble, Bomber Man, Asteroids, Spaceinvader osv. med min søn uden at skulle tænke på at løbe tør for en kroner, var alligevel nok til, at jeg bare måtte have den. Det bliver et crazy nostalgi trip.

Tillagt 2021-11-07 20:16:

In reply to: @Lilium11

Det ville jeg nok synes, 1cc (one credit clear) all the way baby, det er mit kriterium for gennemførsel i den slags spil. Men det kommer nok også an på spillet, måske noget er fedt nok at opleve for lidt nostalgia rush, mens andre giver mere mening at synke lidt tid i at beherske.

1cc er helt sikkert målet, men det er fandme svært medmindre man er Kim Kanonarm. Jeg har dog et mål med Bubble Bobble, det var jeg ret ferm til som knægt, og kunne komme næsten halvt igennem på en mønt, så hvis jeg skal opnå et 1cc så bliver det i BB.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

Jeg kan godt lide arcade spil, men syntes gassen går lidt af ballonen hvis man spammer continues og går efter at nå til enden. Det er sjovere bare at se hvor langt man kan komme og prøve at slå diverse highscores. Det er blandt andet fordi man som regel bare fortsætter fra hvor man slap, det er lidt som at slå udødelighed til med en snydekode. Bliver lidt meningsløst det hele.

Bye bye
  • 0

Igen kommer det an på spillet for mig. Hvis vi snakker Pacman, Spaceinvader, Donkey Kong og lignende er jeg helt enig. Men med nogle af de platformers der er på maskinen f.eks Aladdin, Lion King og New Zealand Story, som jeg skal spille med sønnike på knap fem, der ser jeg ikke noget problem i at spamme continues til vi gennemfører dem.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

Ah, ok Aladdin, New Zealand Story og lignende er noget andet, i øvrigt også R-Types fordi man sættes et stykke tilbage når man dør. Tænker mere på alle de her spil hvor man respawner samme sted som man døde, der mister man en del hvis man bare spammer mønter.

Bye bye

Helt enig😊

Live Service - Nej Tak.
  • 0

26/52

New Super Lucky Tale- Series X

Tid: no idea

6/10

3d action platformer. Børne spil som er alt for nemt, alt for happy, fluffy og pastelfarvet. Ikke min kop the, men sønnike elsker det. To eneste plusser er, at det kører godt i 120fps, og at det er så nemt, at jeg klarede sidste boss i tredje forsøg, så min søn nu synes jeg er en slags gaming gud - han skal nok blive klogere en dag😆

Anbefales? Nah, eller jo, som familie spil består det vel lige akkurat.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

8/52
Kill it with fire
4 timer
6/10
Spillet på Xone via Gamepass

Endnu er spil jeg aldrig var kommet forbi hvis det ikke havde været for Gamepass. En gang i mellem blev det lidt irriterende a gå og vende samtlige sten, fordi jeg lige manglede en enkelt spider for at komme videre, men bortset fra det så var det sgu meget sjovt

  • 0

27/52

Snow Bros - ATgames Ultimate (arcade)

Ca 2 timer

7/10

Jeg har haft et uafsluttet udestående med den sidste boss i Snow Bros i 30 år, og nu fik jeg endelig skovlen under dem. Jeg har brugt mange mønter på den maskine på Hong Kong grillen i Nørresundby i sin tid, og jeg var stadig overraskende god til det, men det kostede mig alligevel 16 continues at gennemføre det, fordi det bliver rigtig svært hen mod slutningen.

28/52

Teenage Mutant Ninja Turtles -ATgames Ultimate (arcade)

Ca en time

5/10

Nostalgi trip i beat em up form. Coop med sønnike, det var simpelt men stadig sjovt.

29/52

Teenage Mutant Ninja Turtles - Turtles in Time ATgames Ultimate (arcade) 

6/10

Som ovenstående, men combat var en smule refined i forhold til 1eren. Derfor en karakter mere.

Jeg ELSKER min nye maskine🕹❤

Live Service - Nej Tak.
  • 0

Ja ja, så har Rune købt en arkademaskine fyldt med spil der kan gennemføres på 45minutter, udelukkende for at slå mig i antal gennemførte spil!

  • 0

Hah, du ved det😁

Live Service - Nej Tak.

30/52

Super Puzzle Fighter II Turbo - ATgames Ultimate (arcade)

Tid: 5-6 timer til gennemførelse på 1 Credit (på medium)

9/10

Puzzle Fighter er endnu et blast from the past. Vi spillede det meget på PS1 i sin tid, og det holder stadig 100! Og på arcade maskinen bliver det nærmest bare endnu federe. Det tog mig nogle forsøg at gennemføre det på én credit, og det medførte nogle eder og forbandelser i frustration, men sværere er det så heller ikke. Det er dog som two player spil at det virkelig shiner, og her er det stadig noget af det fedeste og mest vanedannende man kan smadre sine venner, kone og børn i😁

Anbefales? Ja!!

Live Service - Nej Tak.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!