Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge 2021


6/52
wolfenstein 2 the new colossus
10 timer i guess
3/10
Spillet på Xone via Gamepass

Det er bare ikke særlig godt. Elendige mekanikker. Fx er der ikke regenerende liv, så i mange situationer, må man bare sidde og gemme sig og skyde en gang i mellem, for ikke at blive mejet ned. Tit kan man heller ikke finde ud af hvor man skal hen og den der lokationsknap er håbløs. Specielt  når man er i Ubåden.

Spil Gears i stedet hvis du er til action

  • 0

Vildt så forskelligt man kan synes et spil er.

Jeg synes Wolf 2 var en gennemført vild oplevelse og jeg mener, at jeg smed et 8 eller 9-tal efter det.

Jeg synes det er fint nok, at alle shooters ikke bruger  regenerende liv.

Jeg vaklede også lidt mellem 6 og 7, men endte med den sidste, det kører jo godt, ser virkelig godt ud, og mechanics er bestemt heller ikke dårlige. Jeg fandt det bare ikke særlig sjovt, nok mest fordi det er et børnespil. 

Hades derimod, hold nu op det er fedt! Er lige nået til farmand første gang - og fik herre røvfuld selvfølgelig.

Live Service - Nej Tak.

Holder fast på at børn som primær målgruppe aldrig er en undskyldning, det er blot en begrænsning for hvor meget man kan vise, ifht. til mere voksne temaer som blod, sex etc. Sex f.x. der måtte film som Klokkeren fra Notre Dame nøjes med at på det kraftigste antyde i et sprog der er klokkerent for en voksen og flyver lige hen over hovedet på lille mig 😂

Og så genkender jeg heller ikke Niceguys problematik med Wolfenstein, jeg fandt at man i noget højere grad end mange af de der Gears/Cod like spil kan slippe af sted med at udføre ildkampe i fuldt gallop. Fjenderne falder meget hurtigt, så hvis du bare skyder dem rimeligt hurtigt og præcist, så bruger du ikke meget tid på at gemme dig. Meget i modsætning til Gears faktisk, hvor uanset hvor hurtigt og præcist du sigter, så vil fjenderne stadig tage en hæftig mængde ild før de falder, hvilket tvinger dig i dække hvis du vil overleve.

Og så fik jeg lige et spil mere på.

41/52

Streets of Rage 4

2 timer'ish.

Mit første spil i sin genre, sådan for alvor. Har spillet et par af dem i co-op før, men dette er første gang alene. Tror der ryger et par playthroughs mere efter det, det virker umiddelbart ret sjovt, til trods for hvor simpelt det er.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Jamen jeg er nok bare nået den alder, hvor jeg er mest til blod og sex, dog helst hver for sig😆 Nej spil kan selvfølgelig sagtens være fede til trods for et barnligt udtryk, jeg elsker jo Crash, fordi det er sjovt og udfordrende. Det er R&C bare ikke. 

Jeg har ikke spillet Wolfenstein siden det originale, men umiddelbart er jeg som Niceguy også mest til cover og regenererende liv, primært fordi jeg er sindsyg dårlig til shooters, så jeg udfører ingenting i fuld gallop.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

In reply to: @runes

Jeg har ikke spillet Wolfenstein siden det originale, men umiddelbart er jeg som Niceguy også mest til cover og regenererende liv, primært fordi jeg er sindsyg dårlig til shooters, så jeg udfører ingenting i fuld gallop.

Smid Wolfenstein ned på nemmeste sværhedsgrad og du kan stadig få en god oplevelse. 

Jeg satte det ned på nemmeste, da jeg blev ved med at dø i retsalen. Der blev det alligevel en tand for nemt

  • 0

Retsalen er den primære årsag til at jeg ikke tør forsøge på Mein Leben, god damn det level er svært

Be gay, do crimes. #Armthequeer

23/52
Mass Effect 2: Legendary Edition
9/10
Tid: cirka 59 timer

Så fik jeg kæmper mig igennem ME2 LE på insanity. Jeg spillede som infiltrator, en klasse som jeg ikke havde forsøgt mig med før. Den første tredjedel af spillet var ret hård, især mission på Horizon var decideret svær. Men efter jeg fik Widdow sniper riflen, så forsvandt modstanden også, da rigtig mange fjender kunne tages ud med et enkelt skud.
Lidt i modsætning til Mass Effect 1, så holder ME2 stadig rigtig godt, selvom det er 11år gammelt og den remastered version ser godt ud.
Tilbage i 2010 gav jeg det orginale ME2 et 10-tal.
Jeg har nedjusteret til et 9-tal fordi combat føles lidt for simpelt efter nutidens standarder og så fordi, der er lidt for mange ligegyldige sidemissioner, som bare er fyld. Det kan også være metaltræthed fra min side, da det nu var fjerde gang, at jeg gennemførte det.
Men hey, det er stadig et pisse godt spil!
Og stadig et af mine absolutte yndlingsspil.
(fuck it, måsk det er et 10-tal værdigt?!)

24/52

Wteckfest

7/10

Tid: 21 timer 

Wreckfest er sjov arkaderæs med imponerende bilfysisk, bilerne kan virkelig blive smadret, så de intet er værd længere. At spillet er lavet af et studie på under 30 mand er virkelig en bedrift.

Jeg var i tvivl om spillet skulle have 7 eller 8 og endte på et stort 7-tal, jeg var glimrende underholdt hele vejen igennem, men samtidig var det et spil, som jeg spillede i mindre sessioner.

Wreckfest er på GamePass og på Series X, kører det i 60fps og står godt i 4k

Kan det anbefales? Ja!

  • 0

42/52

Psychonauts

6/10

11-12 timer

Underholdende og kreativt platforming eventyr. Barnligt udtryk, men referencer til selvmord og indebrændte børn finder nu alligevel sted, det kunne man godt dengang

Desværre er gameplayet lidt for tyndt for min smag, det havde sine øjeblikke men det er næppe noget jeg kommer til at spille igen. Ydermere så er der måske lige rigeligt med collectibles, særligt de her figments er der hundreder af i hver bane og du har ingen måder at finde dem på, pånær at gå ud og lede. I lignende spil som f.x. Spyro kan du jo få Sparx til at pege i retningen af juveler du evt. måtte mangle. Bestemt ikke en dårlig oplevelse dog. Glæder mig til at give 2'eren et skud på et tidspunkt, så håber jeg at nogle af mine kritikpunkter blot er relikvier fra en svunden tid.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

7/52
Last Stop
8 timer i guess
9/10
Spillet på Xone via Gamepass

Måske mit GOTY. Det har bestemt sine mangler, men som en der er vil med B sci fy film, som var det her et fantastisk spil. Jeg mangler lidt muligehden  i de fleste valg at være lidt mere badass, men bortset fra det så virkelig godt spil.

Fik jeg nævnt jeg er vild med gamepass. Har ikke hørt noget om det på Gamereactor så det var gået hen over mit hovedet. Hvis det ikke var på GP havde jeg aldrig givet det et skud.

43/52

Ion Fury

7/10

Omkring 9-10 timer

Underholdende fast-paced boomer-shooter, også tilpas udfordrende på allerede næsthøjeste sværhedsgrad. Jeg er bestemt mere til mere moderne takes på fast-paced shooters som Doom Eternal, men dette er 100% også værd at spille.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

25/52

Hades

10/10

Tid: ca. 34 timer 

Hades er roguelike genren perfektioneret. Det kører godt, det ser godt ud, det er sjovt, det er udfordrendende, det har en glimrende historie som fungerer og det undgår for det meste at blive uretfærdigt på den der bullshit måde, som roguelikes ellers nogle gange gør.

Spillet er ren narko, det er voldsomt svært at lægge fra sig og gang på gang, fandt jeg mig selv sidde med det langt over min sengetid.
Hades er fra 2020, men kom først i år til Playstation og Xbox - og hvis det via den vej kan tælle som et 2021 spil, så er det måske årets spil for mig.

Jeg spillede Hades via GamePass på min Series S og X.

Snyd íkke dig selv for Hades!

26/52

Warhammer Chaosbane: Slayer Edition

6/10

Tid: ca. 13 timer

Et ARPG sat i Warhammer fantasy. Slayer Edition er den udgave, der er optimeret til de nye konsoller og med de to tilhørende udvidelser.
Spillet ser ganske godt ud og kører glimrende. Jeg spillede 3/4 dele af det igennem co-op, hvilket forøgede underholdningsværdien. Den sidste fjerdel tog jeg solo og her begyndte spillets mangler at blive tydelige. De samme fjendertyper gik alt for meget igen. Bosserne var alt for nemme, især den sidste boss var en joke og man kunne ikke sætte sværhedsgraden højere op, før man havde gennemført spillet (jeg spillede på very hard).
Spillet var ok underholdning, men heller ikke meget mere end det og derfor får det et 6-tal.
Måske jeg spiller de to udvidelser igennem, det ved jeg ikke helt endnu.

  • 0

44/52 - Ratchet and Clank: Rift Apart

7/10

15 timer, nemmeste plat ever lol. Ingen trophies for at gennemføre på Renegade Legend, samle alle Guld-bolte, opgradere alle våben, intet. Bare nogle små random ting, og gennemførsel.

Overall, jeg er positivt overrasket. Combat føles som en Doom Lite, og det er selvfølgelig en kende for simpelt for min smag, men det har været underholdende nok til en enkelt gennemspilning. Grafikken er flot, og teknikken generelt kører på skinner. Hvad der afholder spillet fra virkelig at imponere er at det stadig er skrevet virkelig dovent, humoren står stadig i Nicolai Stockholms skygge og handlingen er bare grotekst tandløst balv, hvor alt der bare ligner et snert af en konflikt løses inden for bogstaveligt talt 15 sekunder efter det er startet, hvilket seriens rødder taget i betragtning er skuffende. Derudover synes jeg også platforming fylder alt for lidt, og Gold Bolts deles ud fuldstændigt gratis. Jeg ville gerne have haft bedt om mere diversitet her. Det er lidt som kritikken går mod Doom Eternal, men i Doom er combat bare stærkt nok til at bære spillet i sig selv, det samme kan jeg ikke helt sige her. Og de der Pocket Rifts er spildt potentiale.

Overall, uendeligt meget bedre end remake som jeg synes er utilgiveligt skidt. Dette derimod, er godt. Ikke på niveau med OG-spillene, men underholdende til i hvert fald et enkelt playthrough.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Quake : Remastered 

Tid: 25 Timer

9/10

Det fangede mig mere end det tidligere har gjort. De første 4 episoder er gode til trods for de halvfesne sci-fi baner. Episode 4 giver lidt velkomnent variation selvom det også er en meget Sandy agtig episode med store rum og lidt underlige designs hist og her. Har dog også sin charme at det bliver lidt mere abstrakt. 

Mission Pack 1-2 var også glimrende, der er et par mindre gode baner iblandt de gode, men ikke noget der når at trække ned. Hver udvidelse har nye textures, fjender og våben. Våbnene og fjenderne i Mission Pack 1 gør ikke den store forskel, men i mission Pack 2 ændre de hele  balancen på en god måde. Man har super udgaver af alle våben, hvilket giver mere rum til at bruge de våben man før gemte lidt på. Det ændre meget hvordan man oplever de forskelligd fjender.

De to nye episoder var som modsætninger af hinanden. Den første episode er meget crypt og kloak, der er ikke noget nyt, bare vanilla Quake med gråt og brunt overalt. Den sidste episode er derimod fantastisk. Den er pakket med detaljer og kompleks arkitektur. Der er masser af nye teksturer og typer af områder man aldrig har set før. Der er lagt et ton timer ind i det visuelle design, men det stopper ikke der for udformningen kg fjendepladseringerne er mindsr ligeså gennemført. Det er noget af det bedste Quake indhold hidtil.

Bye bye

27/52

Diablo 2 Resurrected 

8/10

Tid: ca. 12 timer

Det er virkelig en flot remastered(for ikke at sige smuk) og jeg har allerede smidt 15 timer efter den (de 12 timer var tiden for at gennemføre normal). Til at starte med, troede jeg slet ikke, at jeg skulle spille det, men jeg er i den grad blevet suget ind.

Styringen med controller fungerer langt bedre end den orginale med mus, men inventory er et hassel de bibeholder selvfølgelig den orginale stil, men det er sgu noget bøvl.

Det er Diablo 2 på godt og ondt og på visse måder, kan man godt mærke, at det er et 20år gammelt spil og nogle steder er det lidt forældet gameplay og mekanikker. 
Men Diablo 2 er stadig et virkelig godt spil.

  • 0

28/52

Gears 5: Hivebusters

8/10

Tid: ca. 3 timer

Udvidelsen til Gears 5 som byder på glimrende 3-player co-op. 
Der er blevet skruet op for farver og action og det fungerer rigtig godt. Der er især mange ting, der kan skydes i stykker for kreavtive måder at slå locust(swarm) ihjel på.
God solid udvidelse til i et forvejen glimerende spil.
Udvidelsen er forresten inkluderet i GamePass Ultimate. 

- Jeg ville ønske at flere udvidelser til Microsofts first party spil var en del af GamePass Ultimate - jeg kigger på dig Wasteland 3!

  • 0

13/52
Scarlet Nexus - PS5
N/A
6/10

Spillet havde umiddelbart potentiale. Kunne godt lide historien og spillets karakteres. Problemet er at det er de to punkter der skal holde spillet oppe. Gameplayet er underholdende nok i de første par timer, men bliver meget hurtigt meget ensformigt. Det er ikke gode tegn for et kampsystem at man helst ikke vil i kamp. Kan man se bort fra meget ensformigt kampsystem, så gemmer der sig en fin historie. Selvom man kan spille spillet fra to personers synsvinkler, så kommer jeg nok ikke forbi igen. Ikke lige forløbigt i hvert fald.

14/52
Ace Attorney - Switch
Ingen ide
8/10

Første gang jeg giver mig i kast med Ace Attorney-serien og jeg var godt underholdt. Spillet har nogle fine mordmysterier og et cast af excentriske personer, som er med til at gøre det underholdende at løse de mysterier. Det simple til næsten ikke-eksisterende gameplay, gør dog at spillet, med en omgang maling, holder fint selvom det er 20 år gammelt. 

15/52
Ace Attorney: Justice for All - Switch
Ingen ide
8/10

Generelt gør det samme sig gældende som i det første spil.

16/52
Persona 4 Golden - PSVita
Ca. 55 timer
10/10

Fantastisk spil. Intet mindre. Altid en fornøjelse at besøge Inaba.

17/52
Tales of Arise - PS5
Ca. 55 timer for hovedhistorie plus en del side quests
10/10

Har begrænset erfaring med Tales-serien, men har dog stiftet bekendsskab med den i forbindelse med Tales of Berseria, og selvom det var et glimrende spil, så trumfer Arise det bare på mere eller mindre samtlige parametre. Spillets verden er både interessant og varieret at bevæge sig rundt i, samt rigtig flot. Spillet har et varrieret karaktergaleri, som heldigvis i løbet af spillet har en masse interaktioner med hinanden, både historiemæssigt men også igennem spillets skits. Historien holdt mig fanget hele vejen igennem. Gameplay er et skridt op fra Berseria. De forskellige karakterer er alle vidt forskellige i kamp, men uden at nogen føles væsentligt dårligere end de andre, så balancen er ramt godt. Generelt er kampsystemet ganske underholdende. På nuværende tidspunkt et godt bud på mit GotY.

  • 0

24/52

Hades - series X

10/10 

Timer: rigtig mange

Hades, hvad kan jeg sige om det andet end, fuck det er et fedt spil! Og det skøre er, at der gameplay vise er intet der tiltager mig ved denne titel. Jeg har stort set ingen erfaring med genren, og efter jeg første gang så en gameplay trailer, var min umiddelbare reaktion, at det kom jeg aldrig til at spille. Jeg valgte så alligevel at give det en chance, grundet hypen,og gudskelov for det. Hades er min største positive spil overaskelse i mange år. Det er muligvis det mest afhængigheds skabende spil jeg nogensinde har prøvet. Normalt spiller jeg primært spil der kræver, at jeg har minimum et par timer til en session. Med Hades har jeg tændt konsollen utallige gange bare lige for et kvarters hurtigt fix. Da jeg nåede frem til end credits, var jeg på ingen måde færdig, og endte med at bruge meget mere tid på at ordne side missioner og nå til epilogen.

Gameplayloopet er simpelt og repetetivt, men fuck hvor er det underholdende at dø igen og igen og igen og... Historien er forholdsvis overfladisk men medrivende nok til, at jeg ikke kunne lægge den fra mig før jeg var helt i mål. Hades fortjener virkelig alt den praise det har fået👏🏼

Kan det anbefales? Fandme ja, det er ren heroin.

Live Service - Nej Tak.

Hades er udemærket men kommer aldrig aldrig nogensinde i nærheden af en ti'er i min bog. Til det er det simpelthen for repetitivt at komme igennem så mange gange som slutningen nu kræver. Bevares, der er da lidt variationer rundt omkring ligesom bosser også varierer i ny og næ, men overordnet set blev jeg træt af de samme omgivelser, fjender, upgrades mm. længe før jeg nåede til sidste gennemspilning som mest af alt føltes som pligt for at se slutningen. Jeg har ikke rørt det siden, og jeg tænker ikke jeg skal spille det igennem lige med det samme. Faktisk er jeg glad for at jeg ikke investerede andet end mit GP abb. for at spille det, for havde jeg bare købt spillet for sig selv ville jeg have været skuffet

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

Det er jo smag og behag Hjort. Jeg har det lige omvendt, jeg er vildt imponeret over, hvordan man med relativt simple virkemidler, og hvad jeg formoder må være et ret skrabet budget i spiludviklings sammenhæng, kan lave noget der både er sygt udfordrende, medrivende og ikke mindst ekstremt vanedannende, selvom det reelt set er det samme igen og igen. Hades det virker bare i min optik. Der er sikkert mange der vil sige præcis det samme om Candy Crush, men igen smag og behag.

Live Service - Nej Tak.

In reply to: @runes

Det er jo smag og behag Hjort.

Uden tvivl, det er også derfor jeg skriver at den aldrig får en ti'er i min bog og generelt holder mig til min egen oplevelse med spillet  

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all

In reply to: @hjorth

In reply to: @runes Det er jo smag og behag Hjort. Uden tvivl, det er også derfor jeg skriver at den aldrig får en ti'er i min bog og generelt holder mig til min egen oplevelse med spillet

Nu bliver jeg nysgerrig, hvad vil du så give spillet?

Live Service - Nej Tak.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!