Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge 2021


10/52
Call of Duty: Black Ops Cold War
Timer: En håndfuld vil jeg tro
Karakter: 7/10

11/52
Uncharted 2: Among thieves
Timer: ??
Karakter: 7/10

12/52
Demon's Souls: Remake
Timer: 57
Karakter: 10/10

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

29/52 -

Mafia Definitive Edition - Classic Mode

11 timer

5/10

Sådan lidt playable Goodfellas. Fik i hvert fald lidt vibes af at de havde set den

God nok historie, jeg hyggede mig med den, men gameplay - eh, lidt boring. Det er for det meste bare shootouts med mobstere og Rockstar-style missioner hvor man følger instrukser. Ikke meget variation eller selvstændig tænkning. Men det er ok, karakteren repræsenterer et fuldstændigt ok spil, som at se en film der lige afbrydes af lidt ok men uinspirerende gameplay. Jeg nød det for hvad det var.


PS: Forstår godt at den racing-mission er så infamøs. Jeg spiller ikke mange bilspil, og handling på den racerbil er sgu tricky. Det lykkedes på ca. en halv time, men jeg har på fornemmelsen at det var mere held end dygtighed og at det sagtens kunne have taget længere tid.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

In reply to: @Lilium11

PS: Forstår godt at den racing-mission er så infamøs. Jeg spiller ikke mange bilspil, og handling på den racerbil er sgu tricky. Det lykkedes på ca. en halv time, men jeg har på fornemmelsen at det var mere held end dygtighed og at det sagtens kunne have taget længere tid.

I version 1.0 af spillet var det løb endda sværer. 

  • 0

13/52
Marvel's Spider-Man Remastered
Timer: En del
Karakter: 9/10

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

12/52
Ratchet & Clank: Rift Apart
Ca. 17 timer for platinum
9/10

Betydeligt bedre end Remaket. Generelt havde jeg en rigtigt god tur med spillet. God historie og humor som umiddelbart var noget mere A Crack in Time end Remake. Kampene fylder rigtigt meget, men heldigvis har spillet et glimrende våbenarsenal, så det føltes aldrig som en pligt at skulle nakke fjender. Behøver ikke at være sidste gang at Rivet dukker op. I forhold til det teniske så kører det IMO fantastisk. Ser aldeles smukt ud, kører flydende i Performance RT-mode og jeg lagde ikke mærke til en bug undervejs. Får lavet et nogle okay platformsektioner, men desværre fylder de ikke så meget.

20/52

Mass Effect Legendary Edition

Tid: cirka 34 timer

7/10

Nå, men jeg skal lave en lille bedømmelse af det tyvende spil jeg har gennemført i år - Mass Effect Legendary Edition.

Historien, lore, univers, karaktere er virkelig i særklasse og stadig toppen af poppen.
Desværre føles combat gammelt, AI’en er meget lidt imponerende, side quests/side planets er total filler.
Derudover får man aaaalt for meget unødvendigt loot og spillet har stadig lige lidt flere bugs end hvad godt er. Den sidste kamp mod Saren crashede f.eks. to gange, så jeg skulle starte forfra. 
Samlet ender jeg på en 7er ud af 10

  • 0

30/52 - ME3 Legendary

8/10 - Omtrent 28 timer

31/52 - The Messenger

8/10 - 10 timer, mangler lige et par trophies men de 45 power seals er samlet og spillet er gennemført.

32/52 - Kaze and the Wild Masks

7/10 - 3 timer. Hyggeligt nok spil, men foretrækker nok stadig Tropical Freeze, da dets level design koncepter er uendeligt mere inspirerede. Men det har nok også et noget større budget bag sig. Blev lidt øfferen over banerne med drage-masken dog, det blev lige lovlig "lær mig udenad eller dø" agtigt for min smag. Men det bliver nok et spil jeg kommer til at bruge mere tid på, der er trofæer for speedruns og gennemførsler af baner uden skade og den slags tiltrækker mig jo noget så voldsomt

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

21/52

Streets of Rage 4

Karakter: 6/10

Tid: 1,5 time

Spillede det i co-op og var ok underholdt, men heller ikke mere. Jeg har aldrig været fan af genren og havde svært ved at give det en karakter. Men spillet var pænt og ikke alt for langt.

Vi spillede på easy, hvilket var med til at holde tiden nede, da vi ikke døde særlig meget. 

  • 0

14/52
Resident Evil 7: Biohazard
Timer: Omkring 12
Karakter: 9/10

Så kom jeg endelig igennem denne helt igennem forfærdelige oplevelse. Det har kun taget nogle år, men nu står jeg på den anden side og jeg synes det er et gennemført uhyggeligt, klamt spil

15/52
Resident Evil 8: Village
Timer: Omkring 13
Karakter: 8/10

Udemærket spil der gør nogle ting bedre end forgængeren, men som desværre samtidig også taber lidt af den klamme uhyggeligt stemning fra det forrige spil. Udemærket men ikke helt så uhyggeligt som det syvende spil

16/52
Hades
Timer: For mange
Karakter: 7/10

Udemærket spil med lækker æstetik og et fedt gameplay loop. Desværre bliver det meget ensformigt trods variationer undervejs. Det endte dog med at blive lidt kedeligt at nå spillets krævede antal gennemførelser for at se slutningen

17/52
Nioh 2
Timer: Alt alt for mange
Karakter: 6/10

Der er forbedringer i forhold til det første spil, blandt andet i forhold til fjendevariation og combat, men overordnet set er det ikke meget mere end et okay spil i mine øjne

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

20/52

Mass Effect 2 legendary Edition

Tid: 70 timer

9/10

I sin tid havde jeg ME2 på 10/10. Det kan jeg desværre ikke forsvare idag, til det er combat delen simpelthen for ringe og kedelig, også selvom det er blevet piftet op og kører fint. Det er dog stadig et fantastisk rum eventyr og jeg elskede at være tilbage i det univers. ME2 var min favorit i trilogien på PS3, men det var det faktisk længere ikke i Legendary Edition.

21/52

Mass Effect 3 Legendary Edition

Tid: 80 timer

9/10

Det eneste af de tre hvor combat er nogenlunde spiseligt, og jeg er tættere på et 10 tal her end i 2eren. Det var sygt fedt, at spille alle tre lige efter hinanden for første gang, og det sidste kapitel var min klare favorit. Det holder stadig 100% i dag. Jeg spillede ikke dlc's i sin tid, og det var en fejl. I ME3 i særdeleshed gjorde det oplevelsen så meget federe. Mass Effect er en suveræn trilogi, en milepæl i gaming indenfor historie, karakterer, setting og lore. Jeg er stadig kæmpe fan.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

33/52 - Metro Last Light Redux

10-15 timer i guess

Havde i tankerne at spille Exodus igen, men så at jeg havde en uspillet kopi af Last Light til at ligge, så tog lige turen gennem Metro'en igen. Blev lidt irriteret over hvor meget historie det består af, og hvor lidt tid man egentligt får lov til bare at spille. Det er i den grad et punkt som jeg husker Exodus håndterede bedre. Men jeg var underholdt, trods alt.

34/52 - Red Dead Redemption 2

50 timer

Nu med ankomsten af DLSS besluttede jeg mig for at prøve at gøre RDR2 færdigt. Performance-wise er det nu endeligt der hvor jeg vil have det, men billedhastigheder mellem 90 og 120 i 1440p. Jeg prøvede det oprindeligt på konsollen, men synes det tekniske og spillet sådan generelt var for slapt, så jeg gik på et korstog for at forklare alle der ville lytte hvordan det ikke var GOTY 2018, men at den titel i stedet selvfølgelig bør gå til Celeste, men mere realistisk nok til God of War.

Det holder jeg nu engang stadig fat I, for hold da op hvor kan RDR2 være kedeligt. Men alligevel må jeg respektere hvor trofast de har stået ved den kreative vision. Det er Rockstar, så de ved deres spil kommer til at sælge uanset hvad, men de har tydeligvis stadig truffet beslutninger som de har haft vidst ville være upopulære og splitte befolkningen, beslutninger de har truffet fordi det var bedst i forhold til visionen, også selvom det måske ikke var det der skabte det sjoveste spil, og det står i en interessant kontrast til GTA 5, hvor jeg erindrer at de under deres marketing hvor de havde konceptet 'fun' som et nøgleord. Personligt er jeg sgu mest til det der 'fun', men jeg fortryder ikke den tid jeg har brugt med spillet, det har været en oplevelse. Det kan få en af de sølvmedaljer, som spillet så ofte gav mig.

35/52 - Inside

3 timer

Ok experience, lidt simpel puzzle-solving krydret med en appellerende omend minimalistisk visuel oplevelse, udviklet af et meget lille hold. Not too bad.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

22/52

Gears 5

8/10 - kun kampagnen, den samlede pakke med multiplayer, horde osv. har jeg på et 9-tal.

Tid: cirka 15 timer

Coldcrow var oprindeligt faldet af på Gears 5 og var derfor ikke videre imponeret af det. Jeg sagde til ham, at jeg gerne tog en tur mere igennem det(jeg spillede det også igennem sidste år) sammen med ham i co-op, da jeg holdt fast på, at det er et glimrende spil.
Så vi spillede det igennem og det var stadig et godt spil, også anden gang.
Det synes han også. Der var konsensus om, at kampagnen var et 8-tal værdigt.

  • 0

36/52 - Yakuza 5 Remastered

70 timer

Hold da fast, en lang omgang. Jeg kan på ingen måde klage over manglende content her, men til gengæld måske lidt over hvor meget Shinada føles lettere ligegyldig, med meget begrænset forbindelse til historien, som om de bare havde vedtaget at der skulle være 4 fighters, og jeg tænker bare det er lidt underligt, mon ikke Haruka kunne have været nok, selvom hun ikke slås direkte, men i stedet gennem de her rytmeminispil. Oh well, stadig fin underholdning, men jeg ser nu frem til part 6 hvor jeg ikke længere skal spille som de her non-Kiryu randos. Ikke at Akiyama og Saejima ikke er nogle stand-up dudes, men mere fordi at det føles mere meningsfuldt at koncentrere sig om én karakter. Når der er 4-5 forskellige, så spørger man jo sig selv hvorfor overhovedet gide bruge tid på træning med sin mester for at lære nye moves når du spiller som en ny figur om 4 kapitler alligevel.

37/52 - Death's Door

6 timer og 20 minutter.

Mere dybdegående tanker om det spil kan findes i kommentar-sektionen til anmeldelsen herinde. Men det var pretty good :3

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Er du blevet for fin til at give karakterer Lillian? 

Helt enig mht. Shinada, ham kunne de godt have undladt. 5eren er et godt spil, men fuuuck det er langt. Det er Like a Dragon i øvrigt også, jeg er næsten færdig med det, og det har været 60 meget underholdende timer.

Live Service - Nej Tak.

Jeg har ikke lige haft orket karakterer, det bliver alligevel ofte lidt arbitrært, og jeg har haft lidt den oplevelse at en 6'er eller 7'er for tit bliver afgjort af humør-svingninger, og desuden ofte kan være en svær størrelse at lave et retvisende billede med. Mass Effect 1 og RDR2 f.eks, ganske skidt gameplay, men super world-building og fortælling. Jeg føler lidt at 5-6/10 sælger disse titler for kort, men at det også er svært at give dem mere når de halter på så fundamentale ting.

Men det kommer i etaper, jeg ender sikkert med at begynde at kaste karakterer efter ting igen før eller siden.

Nå, men jeg har også gennemført et spil mere. Tre gange faktisk.

38/52 - Enter the Gungeon

Tid - 15 timer i alt

Har fået nakket fortiden med 3 karakterer, ud af hvad der indtil videre lader til at være 4? Jeg fik også trofæet for at få master rounds på alle bosser, altså at klare dem uden at blive ramt, i et go, på 3. gennemførsel. Andre gange er det gået knapt så fedt - Jeg ved ikke helt med den her roguelike genre, jeg synes min fun-faktor afhænger massivt af om jeg kan få nogle ordenlige skydere. Nogle gange finder jeg bare ikke andet end vandgeværer og en ærgerlig muskedonner. Men det er et spil du kan gennemføre uanset rng'en, så det er ikke rigtigt en undskyldning, men det er sgu godt nok sjovere når du får noget ordentligt grej.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

Fair nok. I tilfældet rdr2 er det bestemt heller ikke nogen nem opgave at sætte en karakter på. Nok den flotteste og mest detaljerede verden der nogensinde er skabt, og de er tro mod deres vision og koncept bevares, men det laver bare ikke om på, at det på bundlinjen er et alt for langt, sygt repetetivt og pisse kedeligt spil imo.

22/52

Yakuza: Like a Dragon

Tid: 69 Timer

9/10

De første 5-10 timer havde jeg det lidt stramt med Like a Dragon. Som kæmpe fan af Yakuza serien havde jeg det svært med overgangen fra action smadder med rpg elementer, til turbaseret og mere rendyrket jrpg. Faktisk var jeg tæt på at droppe det inden det rigtigt kom igang, gudskelov gjorde jeg det ikke. Det er en af de titler der bare bliver bedre og bedre jo længere man kommer, og da jeg først havde accepteret kampsystemet, var jeg fuldstændig hooked. Det er klassisk Ryu Ga Gotoku, med et sprudlende og semi vanvittigt persongalleri, masser af wacky ekstra stuff, crazy submissions der stort set altid, på den ene eller anden måde ender med, at nogen skal have en (nu turbaseret) røvfuld. Det er helt ligesom det skal være.

Like a Dragon er fuld af mange timers cutscenes, men det er helt fint, for historien er blandt de bedste af alle Yakuza spillene. Hen mod slutningen udvides persongalleriet på en måde, der vil give alle fans af serien øjeblikkeligt gåsehud. Spillets dungeons, i særdeleshed de sidste, er ganske fede og udfordrende, og man føler der er bang for the buck hvis man bruger et par timer på grinding. 

Jeg var skeptisk i starten, men endte med at elske denne titel, og håber vi snart kommer til at se mere til Kasuga and friends.

Kan det anbefales? Hvis man kan lide Ryu Ga Kotoku, eller bare jrpg så kæmpe JA!

Live Service - Nej Tak.
  • 0

In reply to: @runes

for historien er blandt de bedste af alle Yakuza spillene

Det må fandeme ikke sige meget, for da jeg hørte GBs GotY podcast for 2020 og Alex gennemgik spillets historie(han var meget glad for det), så tog jeg mere flere gange til hovedet over, hvor tåbelig historien lød 😅

 

In reply to: @runes

Kan det anbefales? Hvis man kan lide Ryu Ga Kotoku, eller bare jrpg så kæmpe JA!

Anbefaling og JRPG i samme sætning er et oxymoron!

Ej, spøg til side. Lækkert, at du fandt et spil, som underholdte dig virkelig længe.
Personligt er jeg begyndt at have det stramt med de her 50+ timers spil. Hvilket også er årsagen til, at jeg ikke rigtigt kan tag mig sammen til AC Valle.

  • 0

Hah! Jamen historierne er jo generelt herre lame I de spil, that's why I love em😁

Live Service - Nej Tak.

In reply to: @runes

Hah! Jamen historierne er jo generelt herre lame I de spil, that's why I love em😁

Det giver mening, især når jeg tænker på din filmsmag.
#Bollywood 

Hah, du ved det.  One love Aamir Khan (Indiens Tom Hanks)❤😁

Live Service - Nej Tak.

Lidt flere Halo-titler tilføjet til samlingen.

39/52 - Halo ODST

5 timer

Meget kort, og hele sektionen hvor man render rundt i byen tilføjer ikke noget nævneværdigt fedt til oplevelsen. Håber de håndterer den slags bedre i Infinite. Men når man faktisk er i gang med banerne, så er det Halo som man kender det, og udfordrende taktiske ildkampe.

40/52 - Halo Reach

6 timer og 30 minutter

Noget bedre end ODST. ODST kunne godt virke lidt for meget som Halo 3 re-hash, men nye features som armor powers ændrer gameplayet en smule. Udmærket prequel-spil, og til tider ret tough, særligt mod slutningen hvor jeg virkeligt kom i knibe på ammunitionen, det blev omtrent så desperat et last-stand som plottet gerne ville have det til at være. Mon det var meningen?

Thumbs up til begge spil.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

23/52

Ratchet and Clank Rift Apart

13 timerish

7/10

Rift Apart ser skide godt ud, kører upåklageligt og man mærker med det samme, at det er et newgen spil. Der er som altid fede våben, og der er fuld fart på. Det var så det positive. På den kritiske side fandt jeg det bare ikke særlig sjovt, hverken humoren eller gameplayet som jeg nåede at køre træt i, selvom spillet ikke er særlig langt. Mine gaming skills ikke er for sindsyge, og jeg spiller de fleste spil på normal, men på den setting fandt jeg Rift Apart alt for nemt. Jeg døde kun få gange, fordi jeg faldt ned. Det er ikke et dårligt spil, men bestemt heller ikke særlig godt. Jeg må nok bare erkende, at jeg er vokset fra R&C som serien er nu.

On a side note må jeg beklageligvis også erkende, at jeg har haft et tilbagefald. Jeg kom til at kigge på trophylisten, efter jeg havde gennemført spillet, og det gik op for mig, at de to jeg manglede for at tage platin, kun ville tage mig 10-15 minutter at erhverve. Og så faldt jeg i! Og jeg var så tæt på mit 1 år clean batch, men nu har jeg slået mig selv tilbage til start😔

Live Service - Nej Tak.
  • 0

Det gælder ikke som at falde I hvis man bare er 10-15 minutter off, og lige laver dem hurtigt.

Det er først når man finder collectible-guiden frem til Assassin's Creed: Quest for the 8000 Viking Helmets to Gather!, at man er faldet i gryden

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Hah, den sti kommer jeg aldrig til at gå ned af igen🤞🏼😬

Live Service - Nej Tak.
  • 0

Enig med Lillian, det tæller ikke som et tilbagefald.

Jeg synes dog 7 lyder højt til RC, hvis det ikke er godt. 7 ud af 10 er en pæn scor. Det du beskriver lyder mere som et 5-tal eller et knebent 6-tal i mine ører. 

Jeg har forhåbentlig snart nogle spil at tilføje til listen her igen. 

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!