Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge 2021


9/52
Astro's Playroom
Timer: En del
Karakter: 10/10

Det er let, men det gør ingenting. Det er et fantastisk lille spil og en kæmpe tur ned af hukommelsens snørklede sti. Nogen vil måske kalde det en teknisk demo af mulighederne i Dualsense, men det er samtidig mindst lige så gennemført som Astro Bot: Rescue Mission. Det eneste negative jeg kan komme på er at det er for kort, men det er samtidig gratis så det er nok fair nok.
Ingen med kærlighed til playstation bør snyde sig selv for denne oplevelse.
Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
@hjorth

Helt enig. Det er fyldt med små nostalgiske referencer, hvilket er virkeligt hyggeligt, og man skal ikke snyde sig selv for det. Vil også mene at jeg var for hård med mit 7-tal.
20/52
Yakuza 4 Remastered
6/10
39 timer

Bedre end 3'eren, men combat er stadig meh som altid. Særligt tydeligt ved sidste kamp, hvor en galakse-hjerne hos Sega mente at vi lige skulle genbruge boss-kampen med Jingu. Historien synes jeg dog var bedre.

Jeg er også lidt nedern over at skulle rende rundt med 4 karakterer. Det fungerer fint for historien, men det gør at karakterers progression føles lidt halvligegyldig fordi du styrer en ny dude lige om lidt.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
13/52
Deliver Us The Moon
6/10
Tid: cirka 6 timer

Et narrativt indiespil, hvor man som ensom astronaut skal finde ud af, hvad der er gået galt på månebasen, som samtidig fungerer som Jordens primære energikilde.
Grafikken er ikke specielt imponerende, men heller ikke grim.
Historien starter egentlig interessant nok, men trækker desværre i langdrag. Gameplay består hovedsagligt af gådeløsning og disse er okay, ikke alt for svære, henimod slutningen bliver de endda også lidt udfordrendende. Mit største problem med spillet er, at det ofte er så mørkt, at det bliver svært at se noget og det blev irriterende og så blev jeg aldrig rigtig engageret i historien. Heldigvis var spillet ikke så langt.
  • 0
14/52
Mortal Kombat 11
8/10
Tid: cirka 6 timer

Virkelig flot og velspillende fighter.
Desværre har newgen versionen en bug, som gør, at cirka halvdelen af alle mellemsekvenser i historien går ud af sync. Det blev ret irriterende. Især fordi historien er helt hæderlig og har mange fine øjeblikke.
Ronda Rousey som stemmeskuespiller til Sonya var også en gevaldig fejl. Det er noget af det værste stemmeskuespil jeg har hørt i nyere tid.
Jeg ender dog stadig på et fint 8-tal, da gameplay og grafik er helt i top.
  • 0
15/52
It Takes Two - Series X
9/10
18 timerish

Det er den fedeste og klart mest underholdende coop oplevelse jeg har haft. Jeg spillede det med min kone, som stadig er på begynder niveau. Af den grund var det udfordrende nok, og i et par tilfælde endte vi med at bytte controller, men ægteskabet bestod.
Styring og gameplay mechanics spiller bare max, og bane designet er noget af det mest originale, innovative og til tider helt geniale jeg har oplevet. Historien er fin. Replikkerne er af og til lidt for corny til min smag, og kærligheds bogen var ret irriterende, men det er også det eneste negative jeg har at sige om spillet.
Jeg glæder mig meget til, at høre mere om Josef Fares' næste spil, for dem er jeg fan af. Et fint og underholdende (A Way Out) og to mesterværker (Brothers a Tale of Two Sons og It Takes Two) er sgu en fin track record.

Kan det anbefales - Ja Sgu!
Live Service - Nej Tak.
21/52
Gears 5
7/10
11 timer, 21 minutter.

Whoo boy. Når det spiller, så spiller det sgu. Men... Jeg ved bare ikke hvad der er for en absolut brainiac der vedtog at serien skulle gå open world. Det er jo meget mere underholdende når det bare er lineært, men en stor del af appealen ved combat er jo også Jack som man løbende opgraderer på, og som giver spilleren taktiske options i kamp. Det vil man helst ikke være fri for jo. Smider nok nogle flere tanker om spillet efter Hivebusters i en aktuel Gears tråd på et tidspunkt, men som det står nu tror jeg egentligt godt jeg vil se mere.

Jeg giver mig guys. Gears 5 er godt. Jeg synes stadig Magnus' anmeldelse gav den rigtige karakter, men så skal det være efter min skala hvor en 8'er er sjælden.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
22/52 - Doom 2016
10/10 - stadigvæk
Ca. 7 timer

Jeg kom sgu i tvivl om jeg egentligt havde gennemført Nightmare i Doom 2016, eller om jeg havde valgt den Ultra-Violence fordi Nightmare står markeret med rødt, og derfor ligner noget man skal låse op for ved at gennemføre det. Jeg erindrer heller ikke at man dør så let mod Imps lige i starten hvor du nærmest ingen offensive muligheder har, men det er i hvert fald gennemført nu, og så smed jeg lige lidt achievement hunting ind, collectibles og våben challenges osv.

Gav mig muligheden for at teste alternative våben builds, men jeg tror nu jeg holder fast på mit sædvanlige loadout i fremtiden også, på nær Gauss Cannon hvor jeg nok dropper Precision Bolt efter at have fundet ud af hvor badass borderline-OP Siege-modden er.

Nu skal jeg nok videre med Eternal, for at få kigget på de DLC'er.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
15/52
Mortal Kombat 11 Aftermath
8/10
Tid: ca. 3 timer

En glimrende udvidelse, som er en fin tilføjelse med en god lille historie og et par ekstra karakterer. Kunne man lide hovedspillet, så vil man også kunne lide udvidelsen. Jeg kom udenom tidligere nævnt lyd bug, ved at undlade at installere 4k delen til spillet.
MK11 er efter min mening den bedste fighter på markedet.
  • 0
23/52
Doom Eternal
10/10
9-10 timer

Crazy good game, combat loopet er bare så sygt tilfredsstillende.
Marauderen er heller ikke så slem, synes faktisk Whiplashes er mere træls
Oh, og så er Slayer Gates på Nightmare komplet sindssyge. Jeg er målløs over at man må sådan noget i et AAA-spil. I morgen er det videre med DLC'en.

24/52
Touhou 18: Unconnected Marketeers
6/10
Tid: 3 timer

Gennemført på højeste sværhedsgrad uden continues, med 6 liv i overskud. Underholdende nok for casual funsies, men scoring systemet er busted. Japanske spillere topper nok scoren ud inden for ugens løb.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
16/52
Control
9/10
Tid: ca. 23 timer

Hold nu op et trippy spil! Control er helt sit eget og for fanden det er godt. Historien, universet og humoren er ulig noget andet.
Spillet er også teknisk imponerende, det ser godt ud, kører godt, spiller godt og byder på en masse der kan ødelægges. Noget vi sjældent ser i spil.
Jeg nød virkelig min tid i spillet, læste alle dokumenter og klarede alle side quests. Nu venter der to DLC'er.
Mit eneste minus til spillet er, at man kommer i for mange kampe. Ofte havde jeg mest lyst til bare at gå op på opdagelse uden at blive konstant forstyrret af The Hiss.
  • 0
17/52
Call of Duty WW2
6/10

Meget middelmådig kampagne, som skifter mellem at være rigtig fin og ret fesen.
Spillet er flot, velspillende og lyder godt.
Desværre er der lavet underlige gameplay valg. Quick time events og mærkelige snigemissioner, som ikke rigtig fungerer.
Historien er også en frygtelig omgang melodramatisk vrøvl, som jeg helst havde været foruden.
Heldigvis har spillet en super habil multiplayerdel. Meget klassisk Call of Duty og det fungerer.
Kampagnen 5/10
Multiplayer 7/10
Samlet karakter: 6/10
  • 0
16/52
Yakuza 5
Tid: ca 70 timer
8/10

Yakuza 5 er laaangt! Historien drejer sig om hele 5 protagonister, og hver enkelt del føles nærmest som et lille spil i sig selv. Fire af dem er traditionelt yakuza hvor stort set alting ender med, at nogen får en røvfuld. I den sidste del får man "fornøjelsen" af at styre Haruka. Den del sprang jeg hurtigt over i min første gennemspilning, så denne gang ville jeg give hende en chance, men heller ikke denne gang blev jeg fan af rising popstar button prompt danse simulatoren.
Spillets historie er, af og til på grænsen til det groteske, klassisk yakuza wacky og pisse underholdende. Der er et par nye lokationer med denne gang hvilket er fint. Kampsystemet er ikke helt ringe, men heller ikke helt godt. Det er fedt, at hver enkelt karakter har sin egen unikke stil, dog foretrækker jeg stadig færre karakterer. Spillet er spækket med sideindhold af blandet kvalitet, der spænder bredt fra dance battles og madlavning til gaderæs og bjørnejagt.
Spillet har masser af facepalm moments, og alt er som altid sygt overkarikeret, men det er ikke negativt ment, tværtimod. Alt i alt er Yakuza 5 blandt de bedste kapitler i serien, og kan man lide Ryu ga Kotoku's spil kan det klart anbefales.
Live Service - Nej Tak.
  • 0
17/52
Oddworld Soulstorm PS5
Tid: 20 timer (til den bedste slutning)
7/10

Jeg er glad for Abe, og har været fan at præcis denne slags gameplay siden Another World og Flashback. Jeg var godt underholdt af Soulstorm, det er udfordrende og til tider ganske svært, for mig anyway. Desværre er styringen ret upræcis, det er pisse frustrerende, og trækker en karakter ned.
Spillet vækker gode minder frem af Oddysee og exodus, men alligevel syntes jeg, at det manglede noget af den magi, der i sin tid fik mig til at elske de to PS1 klassikere. Det er dog stadig et fint spil, og jeg kommer helt sikkert også til at spille næste kapitel.
Live Service - Nej Tak.
  • 0
25/52
Resident Evil 8
Tid: Ca. 26 timer, gennemført det 4 gange på hver sværhedsgrad og lavet challenges, derudover lidt Mercenaries
8/10

26/52
Mass Effect 1 Legendary
Tid: 16 timer
5/10

Jeg havde egentligt tænkt mig at ligge på en 6'er, historien er solid, godt skrevet stuff men dated as fuck gameplay, og remasteren er af lidt mangelfuld kvalitet. Men jeg hyggede mig stadig med dette gensyn. Ser frem til 2'eren på et senere tidspunkt
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
18/52
Outriders
7/10
Tid: 35 timer

Spillet havde en hård fødsel og de første par uger efter udgivelsen var plaget af virkelig meget jank og servere der ikke kunne følge med.
De problemer har de heldigvis fået styr på.
Tilbage står en underholdende loot shooter, som gør sig bedst i co-op.
Spillet har flere steder lidt b-feel, især i mellemsekvenser og stemmeskuespil, men gameplay fejler ikke noget. Crafting/modsystemet er spillets perle og jeg så det gerne blive en standard til genren.
  • 0
18/52
Mass Effect 1 Legendary Edition
Tid: 30 timerish
7/10

At skulle give karakter til ME1 LE, er ikke nogen let opgave. På den ene side er det stadig et gammelt spil, der til trods for små forbedringer og ny maling, stadig fremstår som, ja et gammelt spil. Combat føles håbløst outdated og kedeligt, uden variation og med en rigid tilgang til 3.person shooter genren, som absolut ikke er er blevet kønnere med årene.
På den anden side så holder historie, karakterer, setting og lore stadig 100% idag. Det var sygt fedt at dykke ned i universet igen, få genopfrisket galaksens lore og ikke mindst at blive (gen)introduceret til et af de fedeste persongallerier nogensinde i en spilserie.
Hvorom alting er, så er Mass Effect 1 stadig kun forretten. Gameplayet var svært at få ned, men i historie sekvenserne imellem skyderierne, smagte den udmærket. Karakteren 7 afspejler mere gensynets nostalgiske glæde, og min store kærlighed til trilogien, end den er en objektiv vurdering af spillet ud fra nutidig standart.

Nu til hovedretten. Her er jeg sgu spændt på, om jeg stadig kan forsvare en sikker 10/10.
Live Service - Nej Tak.
19/52
The Crew 2
5/10
Tid: ca. 34 timer

The Crew 2 er som en fattigmandsudgave af Forza Horizon tilsat fly, både og motorcykler. Desværre gør den tilføjelse intet godt for spillet, da flere af dem er decideret usjove.
Man kan ikke lade være med at sammenligne Crew med Forza, som det prøver at kopiere, men gør alt værre end.
Det ser grimmere ud, bilfysikken er langt fra ligeså god, det kører dårligere, det har cringe cutscenes og sådan kunne jeg blive ved.
Reservedelssystemet er lavet til et loot system, hvor man får nye dele enten som grøn, blå, lilla eller gul loot - because Ubisoft.
Når jeg alligevel giver spillet 5, så er det fordi bilræsene og især rally er fine nok. I de løb fungerer spillet som et sjovt arkaderæs.

Kan det anbefales? Nej.
Spil Forza Horizon i stedet for.
  • 0
Godt at se faklen blive båret videre
Y can't metroid crawl ?

In reply to: @The_Dude

Godt at se faklen blive båret videre

Tilføj dine 6-7 titler!

  • 0

27/52 - Mass Effect 2

7/10

25 timer ish'

Jeg er nok lidt sød ved det pga. nostalgiske følelser, men damn den her 3rd person shooting combat er sgu drøjt. Bedre end i 1'eren, men vi snakker stadig bare uendelige stimer af sponges som du hjernedødt plaffer ned. Jeg huskede det som værende en del bedre, men oh well

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

01/52

The Legend of Heroes: Cold Steel 1

8/10

60 timer ca.

Et meget traditionelt JRPG med stor fokus på historie fortælling. Fantastisk musik til tider.

02/52

Super Mario 3D World + Bowsers Fury

9/10

timer: 25 kun Bowsers Fury er 100% clear

Fantastisk Mario platformer. Det holder stadig. Noget af det bedste musik i serien. Bowsers Fury var nogle gode timer. Det havde dog fps drops hver gang bowser kom frem. Men underholdende var det.

03/52

Resident Evil Village

8/10

timer: hmm 12 tror jeg

Godt spil. klam atmosfære visse steder. var spændende at følge med i selvom jeg ikke har spillet 7eren.

04/52

Nier Replicant

10/10

35 timer

har fået 4 ud af 5 slutninger. Den sidste kræver en gennemspilning fra start til slut. Det spil er perfekt over hele linien.

05/52

No More Heroes 2

9/10

15 timer ca.

Efterfølgeren til at af mine absolut bedste spil nogen sinde. Den gør det næsten lige så godt. Jeg synes så at 2D mini games er et skridt tilbage i forhold til de mærkelige praktiske jobs i 1eren. Boss kampene er som altid højdepunkterne.

06/52

AC Valhalla

7/10

120 timer ca. Platin trofæ

Jeg ville have platin i dette spil for at få så meget ud af mit køb som muligt. Det er ca. 30 timer for langt. Der er så meget at lave at det er FOR meget.

07/52

Tetris Effect Journey Mode expert

9/10

timer: NA

Fantastisk udgave af Tetris. Main theme er så flot. spil det.

08/52

Biomutant

6/10

timer: 11

Jeg synes det var så kedeligt at jeg rushede og skippede hvad jeg kunne til sidst. tog mig 11 timer at klare story plus minimal exploration. kan ikke rigtig anbefales.

jeg ved ikke hvad der sker for formateringen. Den vil ikke rigtig poste det som jeg skriver det.

Y can't metroid crawl ?

@The_Dude

Så sjældent man ser Trails serien nævnt herinde i nogen form. Så det giver sgu et hjerte!

Tillagt 2021-06-10 11:49:

10/52
Stellaris - PC
N/A timer
9/10
 

Spillet til victory conditions blev mødt. Går ud fra at det tæller med som gennemført. Et fremragende spil, som kun bliver bedre og bedre som tiden går.

11/52
Grand Theft Auto III
Ca. 27 timer
8/10
 

Ren nostalgi. Var i sin tid mit første PS2-spil og selvom man godt kan mærke alderen, så holder det langt hen ad vejen stadigvæk.

  • 0

09/52

Nekromunda: Hired Gun

Timer: 6,5

7/10

Fin shooter men ikke noget sindsygt prangende. Har dog lidt Doom vibes. Skulle ikke have loot.

Det kan anbefales til et par 100 kr.

Y can't metroid crawl ?
  • 0

Necromunda ligner også noget jeg godt turde prøve på et tidspunkt når det bliver billigt nok, ender på Gamepass eller bliver kastet efter mig via Humble Bundle

Nå, men jeg fik lige et spil mere igennem.

28/52 - Halo 3 Legendary

7 timer

7/10


Spillet synes at være lidt mere fair end Halo 2, jeg brugte derfor også 5 timer mindre på det. Her var kun få sektioner hvor spillet ikke virkede helt gennemtænkt, herunder f.eks. en sektion på Tsavo Highway nær slutningen hvor du basically bare er efterladt til dine mariners AI's nåde, om hvorvidt de kan finde ud af at skyde fjender. Generelt vil jeg i øvrigt også gerne have nemmere og mindre akavet kontrol over hvilke mariner der kører med mig, og hvilke våben de bruger. Der var også et træls øjeblik hvor jeg var kommet til at hoppe ind i en Pelicans' passager-sæde, hvorefter spillet øjeblikket gav mig et checkpoint og præmiehatten bag roret gav sig på en hovedløs dommedagsflyvning der nok tog 20 minutter at redde mig ud af


Synes spillet har et rimeligt bredt udvalg af fjender der alle modsvares bedst med hver deres våbentyper og de formåede faktisk at få Assault Riflen til at være god denne gang, generelt bedre våbenbalance så det ikke blev som i CE hvor jeg rendt rundt med en pistol/plasma pistol konstant fordi det pretty much var den eneste måde at tage Eliter ned på. PS: Og så har det sgu et ganske fint soundtrack. I like this game.

Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!