Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

52 Spil, 1 års challenge 2021


Beklager, har først lige opdaget tråden nu. Den er hermed gjort sticky
  • 0
11/52
Frontlines: Fuels of War.
Tid?
4/10

En Battlefieldklon fra 2008 med en ligegyldig kampagne.
Da spillet var nyt, var det sikkert ok/middelmådigt. Men det er en genre der har udviklet sig meget og det ses. Spillet fremstår i dag, brunt og grimt. Kampene er undervældende og AI'en hjernetom.
Eneste grund til jeg spillede det var, fordi det var blevet gratis på Xbox store.
4/10
  • 0
3/53
Dead Space 3
ca 10 timer
3/10

Våbenopgradering er blevet gjort unødvendigt bøvlet og i det hele taget er det bare skrald i forhold til det først. Anbefalingen herfra er lad det her ligge og spil Dead Sapce igen i stedet.
  • 0
@Carmillah

Sætter pris på det, men Hjorten har nu været forbi og gøre det for en måneds tid siden, så jeg ved ikke hvad det er du egentligt har gjort, men med sidens stand taget i betragtning skulle det da ikke undre mig hvis man kan sticky en tråd flere gange

16/52
Sniper Ghost Warrior Contracts
16 timers tid, gik også lidt ekstra på jagt efter trofæer.
4/10

Ikke særligt godt, alt for meget jank og bugs, hvilket gør det svært at anbefale, men jeg var alligevel underholdt i højere grad end de 4/10 antyder. Når det virkede, var jeg egentligt rimelig tilfreds. Det er hvad de lover, du har en sniper. Du er nærmest et spøgelse (stærblinde vagter) og du er en warrior der påtager sig kontrakter, og det havde jeg cravings for. Synes ikke jeg har spildt min tid. Karakteren er bare lav pga. alt det jank, og de mange bugs/performance problemer jeg rendte ind I.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
12/52
Gears of war hivebuster dlc

I starten tænkte jeg lidt fuck it jeg er færdig med GOW serien men efter lidt tid endte jeg faktisk med at være fint underholdt. Miljøerne er virkelig flotte. Kan godt anbefales.


13/52
Far Cry new dawn


Fin far cry oplevelse efter bogen ikke et fantastisk spil men ok underholdning hvis man er i mangel på bedre.
  • 0
4/52
Star Wars battlefont 2
Platform Xone- Via gamepass
Timer ca 6
6/10

Havde ikke mange forventninger til denne titel og når man kommer lige fra Dead Space 3 er alle spil gode, så måske er 6 tallet lige højt nok. men jeg var underholdt og synes det var fint kampagnen holdt sig relativt kort. Er dog ikke noget jeg kommer til at spille igen
  • 0
4/52
Tales of Berseria - PS4
Ca. 50 timer
9/10

En glimrende hævnhistorie. Lidt forfriskende at spille som en karakter, som frem for at være lidt af en goodie-two-shoes, i stedet er dybt besat af hævn og had, og som intet problem har med at tage menneskeliv, hvis det fremmer hendes hævntogt. Glimrende hovedperson og karaktergalleri. Gameplay er udmærket
  • 0
12/52
Control Ultimate Edition - PS5
18 timer
8/10

Control UE kører sindsygt lækkert i performance mode, og med dualsense controlleren føltes det virkelig som en nextgen oplevelse. Det emmer af stemning og ser skide godt ud. Jeg kunne godt have brugt noget mere variation i fjenderne, og så havde jeg lidt svært ved at sluge spillets generelle præmis, jeg har ikke spillet Alan Wake, så den var ny for mig.
Control er ikke noget nemt spil, i hvert fald ikke for mig, og jeg måtte justere lidt på sværhedsgraden undervejs, da jeg havde seriøse problemer med et par af boss kampene. Alt i alt var Control en underholdende oplevelse, men alligevel ikke en verden jeg ønsker at fordybe mig yderligere i.
Live Service - Nej Tak.
5/52
Saints Row: Gat Out of Hell
4 timer
9/10
Spillet på x360 via games with Gold

Pisse godt spil og for første gang i lang tid et spil som gerne måtte have været længere.
SR er bare alt hvad GTA mangler. Klar anbefaling herfra.
  • 0
Det lyder godt nok som en virkelig høj karakter til et spil der snittede meget middelmådigt, da det udkom.
Men hey, hvis du synes det var topdollar underholdning, så kan ingen jo tag det fra dig
@McD
Det er jo hverken noget teknisk vidunder eller særlig smukt, men på dumhedsfaktoren og hvor meget jeg hyggede mig med det er det en solid 9er.
5/52
Ys VIII: Lacrimosa of Dana - PS4
Ca. 55 timer
10/10

Har holdt lidt øje med om jeg kunne finde det fysisk i noget tid, og lykkedes endelig med at finde det. Gik dog ind uden de store forventninger, på trods af at det er Falcom der står bag. Var fanget efter de første par timer. Spillet er aldeles fremragende. Fremragende historie, glimrende karakterer, spændende og mystisk verden samt fint gameplay. Bedste spil jeg har spillet i år.
8/52
Diablo 3: Reaper of Souls
Timer: Et par håndfulde or so
Karakter: 8/10

Det er stadig et udmærket spil som jeg efterhånden har kastet en del timer efter. Det når ikke helt toeren, men det er nu ganske hyggeligt alligevel
Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0
13/52
NBA2K21 - Xbone versionen
Timer: alt for mange
5/10

NBA2K er min guilty pleasure, så er det sagt. Det er det eneste sportsspil jeg har rørt siden FIFA 2000. Det er muligvis også det værste spil i forhold til mtx, og derfor betaler jeg aldrig fuld pris for det. Spillet kører flydende, og det føles virkelig som rigtig basketball. Det gør det også i 21 versionen, men det er også det eneste positive jeg har at sige om det. Jeg spiller kun career single player delen, og den er blevet markant forringet i denne udgave, som er den ringeste version af spillet i årevis. Det føles som ren hån, mod dem der har betalt penge for det, det gjorde jeg heldigvis ikke - tak gamepass. Jeg kommer ikke til at spille basketball fra sofaen igen, før newgen versionen kommer ned i pris.

Kan det anbefales: NEJ - vent til newgen.
Live Service - Nej Tak.
  • 0
6/52
Ys IX: Monstrum Nox - PS4
Ca. 50 timer
9/10

Endnu et glimrende eventyr med Adol Christin. Denne gang i fængselsbyen Balduq. Endnu engang fangede historien hurtigt, hvilket hjælpes af at man er smidt ind i et mysterium nærmest lige efter man har trykket på 'New Game'. Den nye gruppe af karakterer er fremragende, historien er god og Balduq tager sig godt ud. Gameplayet har fået et løft siden det forrige. Af de forskellige kampsystemer jeg er stødt på i forskellige ikke-turbaserede JRPGs, er dette nok det jeg har været bedst underholdt af. Karaktererne kæmper vidt forskelligt og fik da et par personlige favoritter i kamp.

Spillet når dog ikke helt højderne fra forgængeren. Historien er god, men når bare ikke helt samme niveau som Ys VIII. Derudover er Balduq bare ikke helt så spændende at udforske som den mystiske og varierede Isle of Seiren. Men på trods af det, så har Falcom bare gjort det igen. Er faldet fuldstændig for den måde de laver JRPGs på.
  • 0
7/52
Astro's Playroom - PS5
Ca. 2 timer
7/10

Har været heldig at få anskaffet mig en PS5, og det første jeg har fået spillet er denne lille, hyggelige, gratis titel. Det overraskede mig faktisk. Hyggelig lille titel, som viser hvad Dualsense kan. Gameplayet er okay. Det er dog verdenerne som faktisk er det jeg synes bedst om. De er fyldt med referencer til forskellige PlayStation titler, både multiplatform og eksklusives. Dette er foruden det faktum at collectibles blandt andet består af gammelt PlayStation hardware. Det spiller 100% på at vise Dualsense frem og på nostalgi. Alt sammen i en sød indpakning.
  • 0
17/52
Halo 2 - Legendary
12 timer
6/10

Wew boy, angiveligt en af de hårdeste FPS-kampagner i mands minde, men nok af de mest forkerte årsager meget af tiden lol. Jeg fandt en video der gik i dybde med hvorfor spillet er så tough, og det skyldes at Chief og Arbiter er de svageste enheder i spillet, lige på nær flood spores, og at fjenderne er hyperaktive og reagerer på under et halvt sekund på din tilstedeværelse med en storm af projektiler, hvor f.eks. Elites typisk er i stand til at affyre Plasma riflerne hurtigere end du selv kan, fordi bare jack deres rate of fire op, hvorfor ikke. Det jo Legendary for pokker, tænkte Bungie velsagtens.

Så er der alle de her forbandede Jackal-snipers, der kan one-shotte dig uanset hvor meget liv du har. Der er mange af dem, og det bliver basically bare trial n' error hver gang de dukker op. Skidt balance i Legendary er grunden til at jeg ikke giver en bedre score, for resten af spillet er ellers et markant step-up fra Combat Evolved. Bedre baner, mere variation. Men kikset balancering i Legendary holder det tilbage.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
1/52
Assassins Creed: Black Flag - Nintendo Switch
Tid: ca. 10 timer
8/10

Kan huske, at jeg spillede det på PlayStation for nogle år siden.
Det var en tre-måneders tørn på et tankskib, troede faktisk jeg havde gennemført det før, men der var en del jeg ikke kunne huske!
Syntes det var et rigtig fint spil, hvis man nu ikke var til det helt store kunne man bare tage ud og jage lidt og sende sine skibe ud på missioner.
Det sidste Assassins Creed spil jeg havde gennemført, var 3'eren på Xbox, så nu mangler jeg kun .. 5 spil mere i serien?

Tæller Animal Crossings: New Horizon, når man endelig har betalt det sidste huslån af? :'D
  • 0
12/52
Tetris Effect: Connected
Tid ?
10/10

Det er jo "bare" tetris, men det er det bedste tetris nogensinde. Det ser forrygende ud og lyder fantastisk. Med headset på bliver det en sanseoplevelse. De nye multiplayer modes er en glimrende tilføjelse og tilføjer mange timers sjov.
Er du til Tetris(og hvem er ikke det), så kommer du ikke udenom Tetris Effect.
18/52
Persona 5 Strikers
6/10
36,5 timer

Altid nice at besøge the Phantom Thieves igen, og meget mere story indhold end jeg havde regnet med, men jeg fandt kampsystemet ret meh. Som om at spillet har en masse dybde til sig, men det er næsten altid bare mere effektivt at spamme svagheder i det uendelige, så selv sidste boss bare var en øvelse i stunlockery. Jeg fandt det stadig min tid værd, og Persona 5 æstetikken er kun endnu mere lækker i 60fps. Soundtracket er som vanligt også lige i skabet, men jeg synes ikke gameplayet trækker den hjem. Kan dog stadig anbefales hvis man er glad for Persona 5.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
8/52
Spider-Man: Miles Morales - PS5
Ca. 15 timer
8/10

Hyggede mig godt med min tid i selvskab med Miles Morales. Gameplay er meget som i det oprindelige dog med nogle nye egenskaber. Var godt underholdt af historien og karaktererne er gode og bliver spillet godt. Har været godt for Miles Morales at få sit eget eventyr, specielt hvis han får en væsentlig rolle i det næste Spider-Man, hvilket jeg går ud fra at han gør. SSD'en i PS5 har været god for spillet og alt flyder bare når man er inde. Derudover er det lækkert at svinge sig rundt som Spider-Man i mere end 30 fps. Generelt et rigtigt godt spil Selvom Miles voksede på mig som karakter, så ser jeg dog stadig frem til at spille som Peter Parker i det næste Spider-Man.
  • 0
19/52
Touhou Luna Nights
6 timer
6/10

Hyggeligt lille Metroidvania baseret på Touhou-serien. Det differentierer sig fra andre spil i genren gennem det her lommeur som du render rundt med, der er i stand til at stoppe tiden midlertidigt hvilket bruges til at løse simple puzzles og til at hjælpe i kamp. Derudover har de en mekanik kaldet graze der går ud på at hvis du bevæger dig tæt på fjender eller projektiler uden faktisk at ramme dem, så udløser det bonusser der healer lidt HP og MP. Det fungerer egentligt fint nok hvis ikke det var fordi du har skills der slukker din hurtbox, men stadig lader dig graze ting lol. Ret broken. Men det var en ok oplevelse alligevel.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
2/52
Telltales Batman
Nintendo Switch
Tid: ca. 5 timer
8/10

Det var på tilbud i Nintendo shoppen, og tænkte, jeg ville give det et skud. Kunne virkelig godt lide "Wolf Among Us" da jeg spillede det til PS3 i sin tid, og Telltales Batman er jo samme stil.
Syntes det er et rigtig godt spil - er vild med den her type spil, hvor man egentlig ikke skal så meget, men ens actions bestemmer udfaldet af historien.
Og så syntes jeg det er en fed historie, de har med i spillet.
Er nu godt i gang med efterfølgeren "Enemy Within", som indtil videre klarer sig lige så godt
  • 0
14/52
Disco Elysium Final Cut PS5
50 timerish
10/10

Disco Elysium er uden tvivl det bedste rpg jeg har spillet. Jeg har aldrig været så investeret i en karakter før. De valg man kan træffe, og de tanker det sætter igang omkring ideologier, psykologi og menneskeligt fordærv er intet mindre end fantastisk. Det er et voksen spil man bliver klogere af at spille, ikke mindst klogere på sig selv. Det er en rejse ind i det menneskelige sind.
At et nystartet independent studie har skabt det her, er sgu et lille mirakel. Spillets og ikke mindst instruktørens forhistorie er også meget atypisk, og værd at læse op på.
Lyd, stemmeskuespil, grafisk udtryk, dialog, upgrade mechanics og historie - alt går op i en højere enhed, og jeg har aldrig været mere sikker på en 10er.

Disco Elysium er et mesterværk, og er man klar på en meget læse/lytte tung oplevelse, så kan jeg slet ikke anbefale det nok.
Live Service - Nej Tak.
  • 0
9/52
Atelier Ryza Ever Darkness & the Secret Hideout - PS4
Ca. 40 timer
7/10

Det starter virkeligt langsomt ud. Så langsomt at jeg var tæt på at droppe det. Men som historien, som er okay, men ikke noget at skrive hjem om, begynder at tage lidt fart, så åbner spillet. Karaktererne er okay de fleste af dem. Spillet har et udmærket crafting-system, som dog godt kunne bruge lidt QoL forbedringer til menuerne, men ellers er det udmærket. Jeg er vild med den grafiske stil og i bund og grund er det et skide hyggeligt spil, som voksede på mig hele vejen igennem. Det er ikke udfordrerne. Det har ikke en fremragende historie. Men det var et hyggeligt eventyr, og det er også meget rart en gang i mellem. Et solidt spil, som gør at efterfølgeren får et skud. Forhåbentligt er kritikpunkterne fixet i det.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!