Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Google stadia oplevelse.


Som en foreslog igår så opretter jeg en tråd omkring jeres oplevelser med stadia. Jeg fik min controller tidligere idag, og har testet den på både chrome på PC og Chromecast.
Oplevelsen på PC via Chrome browser:
Nå jeg har spillet en lille halv time af destiny 2, og her er min mening om det. Unresponsiv AF. Conectionen er betegnet som god, selvom min PC er wired op med ethernet cable og kører 500/500, Ifølge Speedtest. Når du drejer så føles det som om den kommer slentrende efter man har kørt musen over, og stopper efter man har stoppet musens bevægelse. Og at spille det med controller det kan man lige så godt glemme, Det fungere bare ikke ordentligt. Nu er jeg vant til at spille det på PC så ja det har nok noget at skulle have sagt. Ja jeg prøvede at sætte det hele på max.

Og jeg skulle da også lige prøve Samurai Shodown, 1 Kamp kom jeg igennem lukkede det ned, For der var der tale om input lag som bare fanden, Du trykker og det er lige før du kan tælle til 2 inden den reagere, så blocking er umuligt.

Hvad angår controlleren, så er tasterne meget hårde i forhold til hvad jeg er vant til, Den ligger nu meget godt i hånden, men der skal bruges kræfter for at trykke knapperne i bund. Jeg kommer fra en razer controller, så min oplevelse er taget ud fra det. Kan være jeg lige skal ahve fat i min fars Duelshock så jeg kan mærke forskellen, men hvis det er standard så har jeg godt nok ondt af folk der spiller på Konsol med standard udstyret.

Skal lige siges at det sker at mobs har bevæget sig væk når den reagere på at man skyder. Og i ny og næ pixilere den i cutscenes. Ikke noget slemt men dog stadig noget du ikke ville se på en PC eller konsol. Nå jeg lyder meget negativ, men jeg har vitterlig ikke meget godt at sige. Man skal bruge appen for at købe spil, og mine spil er sådan en slider i stedet for et ordentligt bibliotek. Det eneste godt jeg lige kan sige er at det virker fint på mobilen.

Jeg gav den et forsøg på mit fjernsyn, og efter en smule bøvl med at sætte det hele op, Den ville ikke finde min controller de første 3 forsøg, fordi den blev ved med at slukke. Så gav jeg de samme 2 spil en chance mere. Destiny 2 var mere responsive, men om det er fordi jeg er vant til at spille med M/K eller blot en smule meget inputlag, så føles det akavet at skyde ind i horden af mobs der angriber, og aim føles bare ikke særlig responsivt. Men dog bedre end det var på Chrome. Derimod Samurai shodown Var noget bedre, Men stadig der må bare ikke være ret meget lag, når man bruger tilbage på at blokere, for selvom man blokere et slag, så er det ofte at Den ikke har nået at reagere på det, og du tager derimod skade. Nu er det jo også de 2 absolut værste spil jeg kunne have tjekket det på, da de begge kræver timing og aiming. Hvis nu jeg havde prøvet det på assassins creed, er jeg sikker på at det ikke havde været nær så slemt.
I often think so far outside of the box, that some people cant even see me from the box they are sitting in
  • GTY
  • GTY
Jeg regner med at modtage chromecasten her mandag tirsdag. Men det har ikke stoppet mig fra at afprøve Stadia i Google Chrome browser.
Må sige at det går rigtig hurtigt til fra du logger ind første gang til du kan spille. Nu var Destiny 2 så nede på det tidspunkt, så kunne kun prøve Samurai Showdown. Jeg benyttede mig af mus med keyboard USB og spillet havde på intet tidspunkt Latency eller nogen former for lag. Jeg ved at vi i forretningen kører på trådløs 50/50, på den computer, og var meget imponeret, og oplevede ikke som Aule at blokeringer ikke var muligt. Tabte dog den første kamp, men ikke på grund af Latency. Glæder mig til at prøve på tv med chromecasten i mit hjem hvor jeg også kun har 50/50 og Se om jeg bliver nødt til at opgradere hastighed.
I will be back for more gaming
Ok endelig er min connection til google servere kommet op på over 50 Mb up down, nu er den oppe på 400. Kan være at jeg ikke bliver mødt med nær så meget letancy. vil give det et skud lidt senere idag.
I often think so far outside of the box, that some people cant even see me from the box they are sitting in
  • 0
Bare for at følge op på min testning de sidste 3 timer, Styringen i Destiny 2 er stadig træg, det kræver en del tilvending, at man skal reagere før jeg er vandt til, og skyde en smule anderledes end hvad jeg er vandt til. Hvis folk normalt spiller konsol, skal jeg ikke kunne sige om det er et problem, men jeg er vandttil at spille på PC, dermed føles det utroligt træg i forhold til dette. Og nej der er ikke noget problem med forbindelsen.
I often think so far outside of the box, that some people cant even see me from the box they are sitting in
  • 0
Problemet med cursoren i Destiny 2 kan løses ved at gå til Chrome://flags, finde "Enables pointer lock options" og slå det til "Enabled"
Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's
  • 0
Nu har jeg haft adgang til Stadia i lidt over en uge. Først på PC i Chrome browseren, og siden i tirsdags også på TV via Chromecast Ultra og Stadia controlleren.

Jeg har udover Destiny 2 og Samurai Shodown fået købt Mortal Kombat 11, Rise of the Tomb Raider, Metro Exodus og Assassin's Creed Odyssey.

Jeg er voldsomt imponeret af, hvordan Stadia fungere under gode forhold, og på TV via Chromecast Ultra og Stadia controlleren. Her mærker jeg ingen input lag, og spillene kører smooth og med fremragende skarp billedkvalitet. Her mærker jeg ikke, at spillene streames overhovedet, og det føles som om jeg spiller på en native konsol. Det er en fremragende oplevelse.

Når jeg siger gode forhold, så mener jeg over ethernet, for på WiFi kan der af og til være nogle udfald i forbindelsen. Det kan dog stadig gå an det meste af tiden, men jeg vil ikke anbefale at bruge det over WiFi på nuværende tidspunkt.

Jeg kører desuden med en 100/100 fiber forbindelse, og WiFi med mesh enheder rundt i huset. Stadia måler min forbindelse som "God", og ikke "fremragende"

Personligt er jeg i øjeblikket ligeglad med 4k, da jeg ikke har en eneste 4k skærm i mit hus endnu. Jeg går mere op i, om spillet kører godt og min. i 60fps, og det gør samtlige spil som jeg har prøvet. Men jeg har også slået 4k fra.

På PC i Chrome browseren kan man lige nu kun kører spillene i 1080p, men senere vil de også åbne op for 4k her. Igen, det er ikke så relevant for mig lige nu.

Derudover oplever jeg heller ikke noget input lag i Chrome på min gamle Lenovo bærbar. Men spillene ser ikke helt så skarpe ud som på TV via Chromecast Ultra. Spillene er dog stadig flotte og kører godt, men der er lidt artefacts/pixelering at spore, når der sker rigtig meget på skærmen, eller der kommer en voldsom overgang til noget nyt. Det er dog ikke noget, som genere ret meget.

Google har her åbenbart nogle udfordringer med stream-decoding i Chrome browseren, som de arbejder på. Det skal de nok få styr på, og så bliver det rigtigt godt.

Jeg brugte både mus/tastatur og en trådet PS4 controller på PC. Begge virkede upåklageligt for mig. Ingen mærkbar input lag at spore for her.

Det faktum, at Google har skabt en streaming-tjenestem der virker så fremragende, forsvinder fuldstændig ud af mediebilledet. På nær Aule11, så har jeg næsten kun læst om positive tilbagemelderinger fra Stadia kunder på Reddit og andre fora.

Jeg synes det er ærgerligt, at der er så meget negativitet omkring tjenesten, når den nu fungerer så godt. Der er stadig forbedringsmuligheder, især på PC og over WiFI, men også her har jeg haft en ganske god oplevelse på min gamle Lenovo bærbar.

Der mangler selvfølgelig også en masse features endnu, og spiludvalget er bestemt ikke prangende. Men det kan næsten heller ikke være anderledes med en ny tjeneste. Potentialet er dog stadig enormt, og når der lanceres helt nye titler, så bliver det virkelig godt.
Citerer dres-dk:
Jeg kører desuden med en 100/100 fiber forbindelse, og WiFi med mesh enheder rundt i huset. Stadia måler min forbindelse som "God", og ikke "fremragende"


Du kan udelukkende få "Fremragende" når du kører over en 4K skærm, spøjst nok. Det var noget der undrede mig meget inden jeg fandt ud af det, fordi jeg kørte over en 1000/500 forbindelse med ethernet. Så du skal endelig ikke tage det som en indikation for at din forbindelse kan/burde være bedre

Citerer dres-dk:
Google har her åbenbart nogle udfordringer med stream-decoding i Chrome browseren, som de arbejder på. Det skal de nok få styr på, og så bliver det rigtigt godt.


Der er et fix godt på vej, men for nu kan du benytte dig af Chrome Canary i stedet for det normale Chrome - det gør faktisk en markant forskel på grafikken. Modsat de andre kanaler på Chrome (stable, beta, developer) så installeres Canary som et separat program, så du kan bruge den stabile Chrome-channel til browsing og Canary til Stadia, uden at skulle ind i indstillingerne og ændre kanal hele tiden.
Note to self: Dont drink tap water at Jerry Garcia's
  • 0
  • GTY
  • GTY

Så gik den sgu ikke længere.

Google trækker endelig stikket. I havde ret i det!

https://www.bt.dk/erhverv/google-traekker-stikket-paa-spiltjenesten-stadia

I will be back for more gaming
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!