Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Top 10 yndlingsspil fra årtiet der gik


Bevares, der er stadig to måneder tilbage af 10'erne, men jeg har kigget på udgivelseskalenderen for resten af året, og jeg vurderer, at der ikke kommer flere spil med chance for at komme på en top 10 over mine yndlingsspil fra det forgangne årti. Og skulle Pokemon: Sword & Syfilis alligevel klare cuttet, så må jeg jo revidere senere. So here goes...


1. Mass Effect 2
2. The Witcher 3
3. Stardew Valley
4. Grand Theft Auto V
5. Skyrim
6. XCOM: Enemy Unknown
7. Red Dead Redemption
8. Crusader Kings II
9. Mass Effect 3
10. Football Manager 2017


Lige ved og næsten:
Metal Gear Solid 5
The Last of Us
NBA 2K12
Civilization VI
XCOM 2



(Listen er baseret på en combo af mit indtryk fra da jeg spillede titlerne første gang, og hvor godt jeg var underholdt på daværende tidspunkt. Og altså ikke, hvor godt de eventuelt holder ved en gennemspilning i dag, ej heller på deres individuelle kvaliteter sat op mod andre titler.)
  • 0
Vilkårlig rækkefølge:

Armored Core 5
Dark Souls
Bloodborne
Hollow Knight
Return of the obra dinn
Yomawari: Midnight Shadows
Residen Evil 2 Remake
Project Zero 5
Superhot Vr
Super mario Maker 2
Dreams
Rocksmith 2014

Det var 11, er heller ikke let når der er så meget at vælge imellem. Har sikkert også glemt et ton spil der havde været super oplagt at nævne.
Bye bye
  • 0
Jeg er ikke Verdens bedste til at få spillet nye spil, slet ikke i AAA-kategorien. Det sagt så er her min umiddelbare liste (har stensikkert glemt noget)

1) Inside
2) Undertale
3) Dead Cells
4) The Last of Us
5) Pyre
6) FTL
7) Deadly Premonition
8 ) Prey
9) Hotline Miami / Hotline Miami 2
10) Nier: Automata

HM:
Walking Dead Season 1
Euro Truck Simulator 2
Mass Effect 2+3
Elder Scrolls: Skyrim
Rart med lidt liv på forum, det har vi åbenbart ikke haft siden Lee West.

Jeg tygget lidt over emnet og jeg tror min liste vil se sådan her ud.

Top 10 2010-2019

1. Mass Effect 2
2. The Witcher 3
3. Battlefield 1
4. Skyrim
5. God of War
6. Titanfall 2
7. Xcom
8. God of War 3
9. Rogue Legacy
10. GTA 5
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
Hmm, prøvede at tænke lidt over hvad jeg havde spillet af gode titler :I
Fuck, det er svært jo! Altså at vælge. Derfor har jeg valgt at ikke kunne tælle ordentligt så ehh:

Celeste - Skal med... så godt og kæmpe ros for at have en assist mode som de introducerer på den mest ikke-nedladende måde, seriøst så godt
God of War - Behøver jeg at uddybe?
RiME - Fedt indie-spil med tydelig inspiration fra Fumito Uedas stil ;P
PostKnight - En af de bedste titler jeg har spillet på mobilen, super vanedannende
Stories Untold - Perfekt gys!
Hyper Light Drifter - Bare yes, så fucking godt
Salt and Sanctuary - Tænk Dark Souls i 2D men derudover står det fuldstændig på egne ben.
IloMilo+ - Hyggeligt puzzle-spil som muligvis er lidt besværligt at få fat i? :I

De her tre tæller faktisk bare som en fordi det er semi-fusket med remasters, eller hvad?
Shadow of the Colossus Remastered
Dark Souls Remastered
Cave Story+



Og jeg føler at jeg har glemt så mange andre gode titler. Vi er seriøst forkælede, både på AAA og indie-fronten
Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
  • 0
Jeg kan ikke stå bag Storie Untold, det sidste kapitel punkterede hele spillet for mig. Jeg var ellers ret hooked, men det kapitel fandt godt nok mange spændende måder at ødelægge alt med retroaktiv virkning. Det minder mig dog om at jeg ejer Observation, jeg må hellere snart komme i gang.
Bye bye
Det har været noget af et årti når det gælder spil. Her kommer min liste, i vilkårlig rækkefølge. Nogle af dem er ikke de spil jeg decideret synes er de "bedste" men det er dem jeg har haft det sjovest med og brugt mest tid på.

Jeg havde troedet du havde Deadly Premonition med Pez!

- Deadly Premonition
- Demon's Souls
- Dark Souls 1, 2 & 3 (tager dem som én, ellers tager de sgu mange pladser)
- Bloodborne
- Doom 2016
- Mass Effect II
- God Of War
- Red Dead Redemption 1
- The Last of Us
- World of Warcraft: Cataclysm

Honorable Mentions:

- South Park Stick og Truth & Fractured But Whole
- Fallout New Vegas
- Kingdom Hearts
- Bad Company 2
- Modern Warfare 3
- Resident Evil 7
- Dead Island
- Persona 5
- Evil Within 2
- D3 Reaper of Souls
- Borderlands 2
- Alien Isolation
- Prey
- Deus Ex
Deadly Premonition er også deroppe af, et eller andet sted på top 30 i hvert fald. De lidt for lange "dungeons" trækker dog lidt ned. Alt andet er nær perfektion.
Bye bye
  • 0
Jeg har slet ikke styr på hvad der er kommet det seneste årti.

Men tror måske:

Super Mario Odyssey (NSW)
Xenoblade Chronicles 2 (NSW)
Xenoblade Chronicles 2 Torna (NSW)
Quake Champions (PC)
Skyrim (PC)
Doom 2016 (PC)
Dragon Quest 11 (NSW)
Lollipop Chainsaw (360)
Deadly Creatures (Wii)
Det kommende Star Wars evt.
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Den er eddermame svær, der er jo kommet bunker at lækre spil igennem det sidste årti. Mere end halvdelen af min liste er udkommet i 2018, selvom et enkelt af dem er et remaster. Den er sammensat lidt efter både minder, hvor gode jeg synes spillene har været, hvor nytænkende de har været, samt hvor underholdt jeg har været og antallet af timer jeg har har brugt på spillene. Min liste er ikke sat i rangorden, men bare sat ind i en kronologisk orden efter hvilket år de er udkommet

Red Dead Redemption 2010
Grand Theft Auto V 2013
Bioshock Infinite 2013
Bloodborne 2015
Dark Souls Remastered 2018
Astro Bot Rescue Mission 2018
Spider-Man 2018
Red Dead Redemption 2 2018
Moss 2018
God of War 2018

Spillene der ikke helt nåede listen:
God of War 3, Portal 2, TeS V: Skyrim, Diablo3/Reaper of Souls, WoW: Mists of Pandaria/Legion, Overwatch, Final Fantasy XV, Legend of Zelda: Breath of the Wild
Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0
Den er svær. Listen er sat i vilkårlig rækkefølge og med det krav at en serie kun må være repræsenteret en gang. Derudover ingen remasters/remakes.

Persona 5 (2017)
Mass Effect 2 (2010)
The Witcher 3: Wild Hunt (2015)
Horizon Zero Dawn (2017)
God of War (2018.)
Fire Emblem: Three Houses (2019)
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel III (2019)
Spider-man (2018.)
Uncharted 4: A Thieves End (2016)
Europa Universalis IV (2013)

Honourable mentions:

Skyrim, Deus Ex: Human Revolution, Danganronpa: Triggerhappy Havoc, Nier: Automata, Grand Theft Auto V, XCOM, Stellaris, Civilization V
Jeg er slet ikke gamer på niveau med jer, når det kommer til antal forskellige spil. Til gengæld har jeg brugt ligeså mange timer i meget få

Her er min liste, vilkårlig rækkefølge på flere platforme, som jeg har enten har spillet overdrevet meget, gennemført fordi jeg kunne holdes til ilden, eller lige-ved-og-næsten-gennemført-men-tabte-sutten.

Assetto Corsa (+2000 timer)
Street Fighter 4/AE/Ultra (+10.000 kampe off/online)
Limbo
Alien:Isolation
Horizon: Zero Dawn
Sekiro: Shadows Die Twice
RDR1 + 2
GTAV
Dying Light + The Following
TLOU

Boblere:
Zen Pinball2/Pinball FX
Witcher 3 (50timer, gik desværre kold)
Arkham City
Arkham Knight
Journey
Inside
Far Cry 3

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!