Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Yndlingsgenrer i spil


Vi har vel alle en eller flere favorit genrer. Den/dem vi holder lidt mere øje med nye udgivelser indenfor. Som med alt andet, så er genrer i computerspil et lidt diffust begreb med en million underkategorier for hver genre, men her er min personlige top 5 groft sorteret:

1. RPG
2. Simulation
3. Strategy
4. Action/adventure
5. Sport-sim

Og her er så tre genrer, jeg ikke gider røre med en ildtang:

1. JRPG (faktisk alt, der har anime/manga tema)
2. Shooters
3. 3D platformers

Hvad er jeres?
  • 0
Lidt det omvendte af din
Mine favoritter er ca.
1. Jrpg
2. 3d platformer
3. Shooters
4. Action Adventure
5. Point n click
Y can't metroid crawl ?
  • 0
For mig som anmelder har jeg længe tænkt over at det faktisk er en nødvendighed at have visse genretræk og spilgenre man synes bedre om end andre, også i en tydelig grad. At være en jack-of-all-trades, i min optik, virker som en blindgyde i forhold til hvilken dybde af viden og kendskab man kan bidrage derfor.

Så derfor har jeg selvfølgelig også nogle yndlingsgenre.

1. Kamspil ("Fighting Games")
2. Action-rollespil
3. Platformer
4. SHMUP ("Shoot 'Em Up")
5. Beat 'Em Up

Nummer fem kunne på sin vis slås sammen med kampspil, og hvis da, så må Roguelike-spil tage den femteplads.
  • 0
Rytmespil
Shmups
Stealth
Platformers
FPS
RPG

Det var vist 6 stykker, men nu er jeg jo også kendt for at gå et skridt for langt. Listen er i vilkårlig rækkefølge.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
1. 3d platformers
2. andre
3. resten
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Favorit genre. Den er sgu svær. Jeg spiller nok flest fps titler sammen med vennerne eller bekendtskaber igennem internettet, ellers er RTS også noget jeg nyder ret meget, specielt spil som Company Of Heroes 2, Halo Wars 2 og selvfølgelig Total war serien. Skal jeg skrive - sort på hvidt - ser min liste nok sådan ud...

1. FPS
2. RTS
3. Sports simulator
4. Survival Horror
5. Car simulator

Jeg spiller dog alle genre, så det vil nok være lettere at vælge favorit spil fra hvert år, end genre for mit vedkommende.
There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
  • 0
Hmm den er svær for jeg synes virkelig der er mange genrer derude i dag, og nogle gange blender de sammen og skaber nye, som jeg altid er i tvivl om kan puttes ned i de allerede etablerede genrer. Kan man eksempelvis smide MMORPG ind under RPG generelt eller er det sin egen genre? For jeg har godt nok brugt meget tid på begge dele, men kan jeg nu smide MMO ind under RPG generelt behøves den/de ikke fylde 2 pladser på min top 5

1. RPG/MMOPRG/Action RPG hvis de kan presses i samme kasse
2. Action adventure
3. FPS
4. Sports-sim (næsten eksklusivt fifa, men det spiller jeg også meget og har gjort det i mange år)
5. MOBA

Jeg synes dog valget er ufatteligt svært da der næsten gemmer sig guldkorn på tværs af alle genrer i dag
Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0
Action Adventure og Survival Horror
100% PS fangirl - Tilføj mig som ven på din på PS4: Joeyvind Twitter: @joeyvind
  • 0
1. RPG/JRPG (ryger sgu i samme kasse)
2. Action/Adventure
3. Strategy
4. Racing/Karting (ryger også i samme kasse)
5. Platform eller Simulation

Tror umiddelbart min liste ser sådan her ud. Jeg kan dog ikke beslutte mig i forhold til nummer 5
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!