Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

2019 - 52 spil, hyggesnak


Citerer TheJuice:
Nu kan du jo godt lide underholdende shooters. I den forbindelse vil jeg gerne slå et slag for titanfall 2
Jeg er igang med min anden gennemspilning af det spil.
-jeg kysser lidt med det spil.

+1 for Titanfall 2! En af de fedeste shooters de seneste år - fedt tempo, et par innovative mekanikker, der fungerer rigtig godt, og helt grundlæggende rigtig sjovt at spille.

Også en af grundene til, at jeg er så hooked på Apex Legends, der bygger på Titanfall 2-platformen (dog ikke lige så hektisk i multiplayer desværre).
I'll catch you on the flip side
Citerer MasterJ:
+1 for Titanfall 2! En af de fedeste shooters de seneste år - fedt tempo, et par innovative mekanikker, der fungerer rigtig godt, og helt grundlæggende rigtig sjovt at spille.

Tidsbanen, am I right?!

Og ja, det holder også 100% i multiplayer. Man kan virkelig få lavet nogle "MichaelBay Moments".
Jeg bliver nok også nødt til at smide i et par timer i den del af spillet igen, når jeg har fremført singleplayer igen.
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
Citerer Lilium11:
Men ja, P5 kan i hvert fald 100% anbefales, og så vidt jeg husker så er Alex da vist også ret begejstret for P4 Golden så mon ikke han når dertil før eller siden. Måske det ville være en idé at vente på Royal udgaven dog



Ding ding ding netop

Har haft P5 installeret på min ps4 i lidt tid men så blev Royal udgaven annonceret så nu venter jeg altså på den!
Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
  • 0
Hvis I skal have en lille hurtig en til jeres 52'er og ikke har spillet det endnu.
Så kan jeg varmt anbefale 'What Remains of Edith Finch'.
Spillet har været PS+ og er på GamePass.
Jeg brugte min søndag aften på det i går og det er en rigtig fin fortælling.

Tid: 2-3 timer
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
Citerer TheJuice:
Hvis I skal have en lille hurtig en til jeres 52'er og ikke har spillet det endnu.
Så kan jeg varmt anbefale 'What Remains of Edith Finch'.
Spillet har været PS+ og er på GamePass.
Jeg brugte min søndag aften på det i går og det er en rigtig fin fortælling.

Tid: 2-3 timer


Hop på det spil! Dark souls of walking simulators

Det er som sagt en rigtig fin fortælling, godt udført og ez plat
  • 0
Det er bare en skam, at det kører jammerligt.
På den almindelig PS4 snakker vi 22 fps
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
Kom endelig tilbage til Metro Exodus som er tilgængeligt via Gamepass som jeg fik en måned af for en 10'er. Indtil videre ret god værdi selvom jeg nu havde spillet i forvejen fra Epic Store. Vil anbefale alle på PC der ikke kan lide Epic store at overveje at spille spillet gennem Game Pass. Ekstremt billigt lige nu og så slipper du for Epic.

Lige kort om spillet:

Gik lidt død i spillet da det først udkom, men da jeg så det i Game Pass tænkte jeg at jeg da ligeså godt lige kunne prøve igen. Droppede Ranger Hardcore til fordel for den næsthøjeste hvilket jeg kom frem til var et klogt valg da Ranger virker en kende ringe implementeret.

Spillet går så langt i sin stræben efter indlevelse at den heller ikke forklarer dig hvordan du spiller spillet, så du skal simpelthen bare vide at lige nu skal der mashes E for dette er en QTE og ikke bare en cutscene, du skal vide hvordan du gør alt på forhånd osv. og det er jeg ikke en fan af. Iirc vil de ikke engang vise dig hvilke kastevåben du er ved at vælge. Spillet var godt nok ret nemt på den mode jeg fik det på, men det skyldes mere overpowered våben som jeg havde haft adgang til uanset. Kasteknivene er nemme at ramme med og instadræber næsten alt lydløst.

PS: Fik den gode ending til trods for at jeg myrdede fjender der havde overgivet sig osv. så tænker ikke kravene er særligt store. Anywho, kunne ret godt lide spillet. Godt nok er jeg ikke fan af deres open world, det tilføjer lige rigeligt med spildtid, men til gengæld så synes jeg også at der er blevet mere plads til rent gameplay i forhold til tidligere titler der godt kunne lide at slå bremserne i rimeligt tit. Grafikken og lyddesignet er flot, gameplayet tilfredsstillende og performance generelt rimeligt godt kørende selvom jeg havde lidt drops her og der. Intet der ikke er til at leve med dog.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Jeg er gået igang med Supraland, er godt 8 timer inde i det. Og det kan VARMT anbefales. Spillet er lavet af en enkelt gut fra tyskland. Grafikken er utrolig børnevenlig og egentlig meget fin til tider og gameplayet er ala Portal med puzzles, metroid med opgraderinger og lidt Talos Principle smidt oveni. Jeg vil tro jeg er omkring "end game" nu, og har været underholdt hele vejen. I starten er det meget nemt (som alle andre spil), men det bider lidt mere jo længere du kommer. Jeg har dog ikke prøvet at støde panden mod en mur endnu, men det kan være det kommer. Puzzles bliver i hvert fald større og større.
Ellers gør det heller ikke det store, da spillet er fyldt med referencer til spil og film. Altid sjovt at finde de små nik, hemmelige rum (dem er der mange af) og sommetider løse en puzzle på en måde der nok ikke var tiltænkt. Det er fedt når spillet tillader det.
Mest af alt kan jeg lide, at der ikke er noget pil at følge. Der er en lille, lille historie du skal følge, men ellers er der frit at gå rundt, indtil du kommer til et sted der kræver en upgrade.. Så backtracking er også en stor ting i dette spil, men du låser op for smutveje efterhånden som du komme frem.

lang tekst, og jeg vender nok lige tilbage når det er gennemført. Men indtil videre er det en varm anbefaling herfra, og god sommer derude
Jeg har haft Brutal Legend stående på hylden i i 5 år og nu tænkte jeg det skulle have et skud. Endte vel med at spille det i små to timer, så var jeg tilbage på Gears of War
  • 0
Efter at være blevet færdig med Nioh må jeg indrømme jeg sidder med en knap så lækker smag i munden. Spillet er såmænd helt fint på parametre som tempo, våbendifferentiering og en del af spillets boss kampe. Desværre bliver spillet hæmmet af irriterende elementer som rimelig aggressivt genbrug af både fjender, baner og bosser der går igen adskillige gange i løbet af spillet.

Når først kampsystemet er behersket bliver langt de fleste almindelige fjender trivielle da det i de fleste kampe, boss kampene ikke medregnet, handler om at vente på modstanderen har lavet sin animation, så man selv kan få et slag ind, inden man gentager processen. Det kan godt være fordi jeg lige har gennemført Sekiro, men for mig føltes kampsystemet af en eller anden grund mangelfuldt på trods af fede våben, moves og et dejligt tempo der til dels leder mine tanker hen i Bloodborne. For mig var Bloodbornes kampsystem dog langt mere tilfredsstillende

Grafikken er pæn, men alt for meget genbruges i både baner, banedesign, fjender og bosser hvilket giver mig en følelse af at man sagtens kunne have skåret en del af spillets baner fra. Nioh formår heller ikke at skabe skabe den sammenhængskraft mellem områder som FromSoftware i mine øjne har mestret i blandt andet Dark Souls 1 og Bloodborne og det skyldes temmelig sikkert den måde deres verden er opdelt i levels. Der er genveje som i Souls spillene der leder en tilbage til tidligere områder i de enkelte baner, men vildere bliver det aldrig, hvilket er en skam

Jeg tror ikke jeg kommer til at bruge meget mere tid med denne titel, og med rygterne om at to'eren bliver mere af det samme, springer jeg nok pænt over næste gang
Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0
Speaking of soulsborne titler, har også forsøgt mig med lidt Sekiro men damn den formular er ved at være tyndslidt. Det jo ikke andet end en gang sten-saks-papir. Eller måske snarere Simon Says.
Be gay, do crimes. #Armthequeer
Citerer Lilium11:
Speaking of soulsborne titler, har også forsøgt mig med lidt Sekiro men damn den formular er ved at være tyndslidt


Jeg synes nu Sekiro leverer et et noget anderledes combat system i forhold til hvad de plejer at levere. Elden Ring skulle blive mere som Dark Souls, men jeg synes bestemt ikke Sekiro hører under den samme gamle formular som resten af Soulsborne gør. Hvor langt er du nået i Sekiro ?

Sekiro bliver til tider nærmest et rytme spil når man skal deflecte, dodge og jumpe de forskellige angreb og det er egentligt ganske interessant i mine øjne og helt anderledes fra eksempelvis det første Dark Souls hvor man kan sidesteppe og blocke næsten alt i hele spillet. Hvis man leger med på FromSoftwares præmisser om hvordan spillet skal spilles bliver det rent faktisk ret godt og intenst. Man skal selvfølgelig have styr på sin muscle memory og lære at deflecte, ellers kommer man ikke langt. Når man først har vænnet sig til systemet virker andre action titler ret tamme ved siden af. Nioh føles nærmest kedeligt ved siden af Sekiro i mine øjne. Jeg tror dog slet ikke markedet er mættet er genren endnu og jeg ser meget frem til Elden Ring med Miyazaki og R.R. Martin ved roret. Jeg tror Soul fans har noget stort i vente
Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0
Tror heller ikke markedet er mættet. Til min store arrigskab så har markedet tendens til først at mættes af noget sådan 4-5 år efter jeg er blevet træt af det

Men jo, det er helt klart en anderledes oplevelse fra Dark Souls, uden tvivl. Jeg er lige kommet forbi den der abe-boss, og jeg mener efterhånden at have et rimeligt tag på kampsystemet og jeg synes ikke spillet er dårligt på nogen måde men jeg mener bare at jeg efterhånden har brug for mere. Meget mere. Devil May Cry 5 f.eks. slår spillet med længder og bredder imo, så gudskelov for at det eksisterer. Det er også meget bedre optimeret.

Jeg kan godt se sammenligningen med et rytmespil faktisk, men så vil jeg hellere bare "nøjes" med den ægte vare
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Citerer Lilium11:
Jeg er lige kommet forbi den der abe-boss


Den er også ret overraskende synes jeg, især den sidste fase kom bag på mig, jeg sad lige og hoverede over egne evner overfor kæresten da svinet kom tilbage efter endnu en omgang i ringen... Jeg var lige ved at skide grønne grise over udsigten til endnu en fase i den kamp! Jeg havde dog langt sværere ved en boss som Jinsuke Saze i starten da Deflecting aldrig har været min force i Soulsborne spillene. Det bliver man dog lidt tvunget til at lære lige der hvis man vil videre og det var en hård kamp for mig Når deflecting dog sidder nogenlunde i skabet bliver det et helt anderledes spil at spille. Min anden gennemgang jeg startede op på i går, går ufatteligt meget hurtigere end min første gennemspilning

Citerer Lilium11:
Devil May Cry 5 f.eks. slår spillet med længder og bredder imo, så gudskelov for at det eksisterer


Der er jeg faktisk uenig for en gangs skyld DMC5 er også et super spil, men jeg spillede det ikke længe før jeg hoppede tilbage i Soulsborne for at få gennemført Sekiro, DS2 og DS3. Jeg kan ikke helt sætte en finger på hvad det er, men DMC har aldrig rigtigt været min kop te på trods af at jeg er ret glad for 'hack'n'slash' genren
Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0
Ja, det er et fedt nok øjeblik. Man tror lige man har vundet men så PLUDSELIG!

Desværre var det blevet spoilet for mig, så jeg var klar på det men well playet ikke desto mindre. Man kan også sige at bossen kun havde én HP bar så det var måske lidt oplagt at der ville være lidt mere til det, men man gætter det nok ikke
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Citerer Lilium11:
Desværre var det blevet spoilet for mig, så jeg var klar på det men well playet ikke desto mindre


Ahh det er nitten, jeg havde heldigvis ikke rigtigt set så meget udover nogle kampe, lidt om slangen og så den der Corrupted Monk boss de viste igen og igen op til lanceringen

Citerer Lilium11:
Man kan også sige at bossen kun havde én HP bar så det var måske lidt oplagt at der ville være lidt mere til det, men man gætter det nok ikke


True, det var måske en smule afslørende, især med tanke på tidligere bosser der lavede noget af det samme, her kigger jeg mod dig Lady Butterfly!!
Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0
Så kom jeg gennem Assassins Creed Syndicate
Det her spil er det jeg mindes jeg er mest splittet om i lang tid. På plus siden er kampsystemet virkelig godt og det føles genialt, når man glider fra den ene fjende fra den anden. Det er også et plus de har fået integreret en grabling hook. I det hele taget er jeg normalt ret glad for AC serien.

men jeg synes om muligt styring er blevet endnu dårligere, specielt når man skal jagte et offer og man pludselig ender et helt andet sted. Loadingtiderne når man dør er virkelig lange. Og så kan jeg slet ikke forstå hvordan man kan bruge Karl Marx på den måde. Hvad skal vi næste gang? Hjælpe Rudolf Hess i 30ernes Tyskland?
  • 0
@NG69 - Hvordan holder sammenligning mellem Karl Marx og Rudolf Hess nogen steder?

Spoiler: det gør den ikke din historieløse tegning. Marx var ikke engang kommunist!

Han havde f.eks. været død i over 30 år, da den russiske revolution brød ud.

Må man så heller ikke bruge Adam Smith i et spil, fordi USA har startet flere krig krigen end nogen anden i nyere tid?
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
NG69 - kampsystemet har da ikke ændret sig ret meget ift. de foregående titler, men kan dog godt nikke genkende til styringen er kluntet... især den mission hvor man skal skygge en hestevogn, over en længere afstand, var ved at koste mig en gamepad.
I think of dieting, then i eat pizza
  • 0
Det sgu altid lidt sjovt at læse folk der lovpriser Assassin's Creed kampsystemet. Det er ikke alt der behøver at være DMC men jeg håber da ikke at det alternativ folk ønsker sig er en serie der op indtil de nyeste par kapitler har gradvist automatiseret kampene mere og mere.

Men jo, lad os bare holde ved det med at styringen virkelig kan være langhåret til tider. Det er som om styringen er bygget op omkring at spillet gætter nogenlunde på hvad du er ude på, og så håber spilleren ellers bare på at det lykkedes. Vælger at bebrejde overfloden af automatiske systemer og jeg vil vove at påstå at hvis styringen var baseret mere på mekanik frem for kontekst-sensitive scripts så havde det føltes noget bedre
Be gay, do crimes. #Armthequeer
  • 0
Jeg vil næsten vove at påstå, at kampsystemer var mest automatiseret i de første to AC spil.
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
Ja joh, der kom lidt flere features/mechanics ind i kampsystemet, de sidste par spil (op til Origins). Jeg vil dog mene at grundstammen i kampsystemet ikke forandrede sig synderlig meget, men så vidt jeg husker prøvede man endda at lege med noget combos i Syndicate.
I think of dieting, then i eat pizza
@Juice
Det var et retorisk spørgmål, selvfølgelig kan man ikke sætte den op en til en. +1 for historieløs tegning. Jeg er blevet kaldt mange ting, men aldrig en historieløs tegning
Jeg gider ikke gå ind i en større politisk diskussion, det tvivler jeg på der kommer noget godt ud af, men uanset om du kalder Marx for kommunist eller socialt er han og Engels manifest baggrund for forfærdelige forbrydelser, som jeg synes bliver bagateliseret med at bruge ham på den måde, som de gør i Syndicate
  • 0
@NG - Men kan han holdes ansvarlig for, hvordan andre tolker og videredigter på hans tanker?

Så skal vi også holde Adam Smith ansvarlig for alle USAs ulovlige krige og mord i "frihedens" navn?
Den holder sgu ikke du.

Vær nu lidt objektiv, også selvom din formand gik af i weekenden
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
@Juice Ministeren for fadøl og billag har aldrig været min formand ;)

Come on. Er du en af de der "den eneste grund til kommunismen er fejlet gang på gang, er fordi det ikke er rigtig kommunisme? typer?
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!