Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

LAN-valgfag på højskole


Halløj.

Jeg er en slags lærer på en højskole, og har mulighed for at lave et valgfag i næste valgfagsmodul. Et valgfag er et fag, man har 1 gang om ugen, enten en 2,5 eller 4,5 time af gangen.

Jeg er selv super spilinteresseret og vil gerne betegne mig selv som en gamer, hvorend min spilaktivitet de seneste par år dog ikke understøtter dette. Har dog stadig holdt mig up-to-date, hvilket har føles som værende lidt masochistisk til tider...

Hvorend er, så vil jeg gerne lave et valgfag, der omhandler multiplayer spil på PC/MAC, som man spiller med hinanden i samme lokale. Ligesom en klassisk LAN-aften, hvoraf jeg har haft mange.
Jeg vil gerne bruge faget som en slags sjov gennemgang af klassiske LAN/multiplayer spil, samtidig med at forhåbentligt trække andre end de i forvejen gamende elever til.

Har I nogle forslag, kære GR? Selv kan jeg godt lide tanken om i hvert fald at nå forskellige genrer og spil fra især 00'erne eller før. Jeg har selv bud, men vil gerne høre jer, så skyd endelig løs!

Kh en hjemvenden søn
"If we are not supposed to eat cows, why are they made of food?"
  • 0
Skal i spille, eller bare høre om LAN spil?
https://www.youtube.com/watch?v=MPccW4btUCs
  • 0
Citerer Sethous:
Har I nogle forslag, kære GR? Selv kan jeg godt lide tanken om i hvert fald at nå forskellige genrer og spil fra især 00'erne eller før. Jeg har selv bud, men vil gerne høre jer, så skyd endelig løs!


Før 00'erne?
Tænker du på sådan noget som Doom, Diablo og Age of Empires?
Ved ikke med de første to, men RTS ville jeg i hvert fald tage ind i det nye årtusinde.
Evt. Age of Mythology. Det er relativt simpelt også.

Antaget, at I skal spille dem.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Red & Alert, Warcraft II / III ..

Age of Empire var et virkelig fedt spil!