Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Ubisoft og Bethesda


Jeg vil gerne vide hvorfor er det egentlig st Bethesda har lov til at lave spil fyldt med fejl og stadig få 10. når ubisoft laver assassins creed unity bliver de svinet til med st de har for mange fejl og den slags. Jeg syntes ikke at det er fair idet mindste skulle bethesdas spil dykke i karakteren for at lave den slags spil. Så de kan lære at de skal udgive spil som faktisk er færdige.

Viser endu en gang at vi gamere har ingen rygrad
?
  • 0
Citerer Shantier:
Viser endu en gang at vi gamere har ingen rygrad


Det er da i hvert fald en påstand der vil noget, men jeg tænker at du i særdeles taler for dig selv her? ;)

Nå, men jeg tror at det er fordi at der er forskel på fejl. Virker det sådan nogenlunde eller er det fuldstændigt og aldeles broken? Noget i den stil tænker jeg gør sig gældende.

Når det så er skrevet er jeg enormt harm over at Bethesdas spil ALTID få superhøje karakterer uanset, hvor rædselsfuldt lortet virker. Ikke bare her på GR, men næsten også alle andre steder.

Det underminerer fuldstændigt spilsidernes troværdighed synes jeg.

Giv dog spillet en karakter der er fair og afspejler, hvad vi har med at gøre. Jeg synes ikke vi(og slet ikke anmeldere skal undskylde for eksempelvis Bethesdas evige sjuskeri).

Skriv dog at spillet er noget makværk, men alligevel pissesjovt og hver en krone værd. Fordi at når det kører derudaf på alle pumper ER det godt.

Det ville jeg respektere, men et 10 tal til et spil med broken main quest, en konsol der dårligt kan køre det etc.

I guder, hvor er det dog bare dumt synes jeg. Men sådan er det jo åbenbart og jeg bestemmer jo heldigvis ikke noget
Jeg har ofte tænkt det samme.

Tror at Bethesda endnu er en af "the good guys", hvor at fx Ubisoft for længst blev placeret i "the bad guys" puljen. Derfor de længere line at gå på.

Jeg synes helt bestemt at Bethesda slipper afsted med for mange ting. Fallout 4's engine er fuldstændig håbløs. Det virker enormt doven at udgive et spil med så stort budget med så dårlig grafik og en broken engine.
  • 0
Nu er jeg Bethesda fanboy helt tilbage fra de første Fallout-titler, Daggerfall og Morrowind. Så jeg mener selvfølgelig, at de er legender i deres egen ret. Og erhvervede mig også lige FONAs tilbud på Fallout3+4+XboxOne1TB (https://minetilbud.dk/tilbudsaviser/fona). Så jeg står jo faktisk til halsen i dem ;)

Men jeg har godt hørt den her kritik før. Er der nogen der kan uddybe, hvad det er der går galt? Jeg har ikke oplevet hverken Skyrim, Fallout 3 eller 4 som buggy? Der var lige noget oppe på toppen af en skyskraber i Fallout 4, hvor jeg kunne falde gennem vægge. Men det var heller ikke ligefrem et 'main area' jeg var i. Så det er selvfølgelig en bug, men udover det fungerer de da upåklageligt. Men jeg leder selvfølgelig ikke efter fejlene.

Ift. sammenligningen med Ubisoft, kan jeg godt være med på, at kritikken omkring bugs har været lidt hård. Men når du kigger uden for bugs og på storyline og gameplay, så er der da også tale om en helt anden type spil. Assasins Creed er venstrehåndsarbejde fra top til tå på de parametre. En latterlig storyline og repetitive quests som dem hos AC skal man da lede længe efter. Eller måske bare lede hos et MMO.
  • 0
Citerer Bartho:
Jeg har ikke oplevet hverken Skyrim, Fallout 3 eller 4 som buggy?


Virkelig?

Men der er jo også folk som vinder i Lotto. Så hvorfor ikke?

To fejl jeg oplevede i Skyrim vanilla.

Esbern nægter at komme ud af sit rum og så stopper main quest jo der.

Hende tøsen med det spidse ansigt vil ikke forlade vandet i grotten da den oversvømmes og så stopper Thieves guild questen der.

Begge fejl jeg ikke har oplevet i Skyrim Legendary edition. Her har jeg til gengæld oplevet en enkelt, hvor mit save game blev ødelagt og et par hundrede timers spil var spildt.

Derudover de mange hundrede af småfejl bugs og glitches, som ikke nødvendigvis er spilødelæggende, men som bare er udtryk for at Bethesda enten er lud dovne eller i bedste fald bare nogle ualmindeligt dårlige spilsnedkere.

Alt sammen på PC. Jeg har heldigvis aldrig spillet Skyrim på PS3, men rygtet vil vide at det heller altid var lige sjovt
  • 0
Citerer Cisplatin-Final:
Esbern nægter at komme ud af sit rum og så stopper main quest jo der.

Hende tøsen med det spidse ansigt vil ikke forlade vandet i grotten da den oversvømmes og så stopper Thieves guild questen der.


Prøv at unlock din FPS så skal du se løjer
https://www.youtube.com/watch?v=MPccW4btUCs
  • 0
Citerer oliman22:
Prøv at unlock din FPS så skal du se løjer


Ja, det fandt jeg ud af, men alt alt for sent. For da havde jeg købt Legendary Edition, hvor problemerne ikke er.

Unlocker jeg FPS nu, går det helt galt med physics og så er det ikke kun mammoths der falder ned fra himlen
  • 0
For mig tæller karakteren kun for et samlet indtryk - og jeg elsker sådan set at det ikke nødvendigvis kan rationaliseres. Spil kan sagtens være mere end summen af de enkelte bestanddele for oplevelsen. Sådan er det for mit vedkommende med Bethesdas rollespil. Er de perfekte og ufejlbarlige? Nej. Er det de spil i verden jeg måske har fået mest underholdning ud af uden at køre træt i det? Ja, højst sandsynligt. Derfor ville jeg også give 10. New Vegas som en overbuggy undtagelse.

Et andet godt eksempel jeg ofte hiver frem: Deadly Premonition. Et makværk fra top til tå, men alligevel så drønunderholdende og passioneret et spil. Nogle hader det for hvad det er - et grimt spil med skodgameplay. Andre elsker det for, hvad det også er - en fuldstændig syret totaloplevelse. Jeg er en af de sidste. Sådan er vi så forskellige.
  • 0
I skal ikke tro jeg er en Bethesda hater jeg elsker Bethesda de er mit yndlings spilfirma en af mine yndlings spil er Skyrim. Men det er bare noget jeg har tænkt over måske er en af grundene til at det er ok med bethesda er at man ved at de vil fixe det og giver tid til spillet. Når man ser et dårligt Assassins Creed tænker man øv så kan vi håbe at næste års spil bliver godt
?
  • 0
Citerer Cisplatin-Final:
Citerer oliman22 røv at unlock din FPS så skal du se løjer

Ja, det fandt jeg ud af, men alt alt for sent. For da havde jeg købt Legendary Edition, hvor problemerne ikke er.

Unlocker jeg FPS nu, går det helt galt med physics og så er det ikke kun mammoths der falder ned fra himlen


Du ved godt at legendary udgave ikke er patchet mere end almindelig patchet skyrim ?

Jeg har vanilla skyrim og oplevede ingen main quest bug.
Det har intet med evner eller dovenskab at gøre men tilgengæld den store åbne frie verden fyldt med ai der passer sig selv. Du kan ikke forudsige bugs i den type spil
Og jeg har ikke spillet med det fps trick
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Citerer The_Dude:
Du ved godt at legendary udgave ikke er patchet mere end almindelig patchet skyrim ?


Jo da

Tillagt 2015-12-12 11:31:
Citerer The_Dude:
Jeg har vanilla skyrim og oplevede ingen main quest bug.


Nej, men det gjorde jeg og fandt andre med samme problem da jeg prøvede på at Google en løsning.

Citerer The_Dude:
Det har intet med evner eller dovenskab at gøre men tilgengæld den store åbne frie verden fyldt med ai der passer sig selv.


At Esbern ikke vil åbne døren ind til sin lejlighed, således at questen kan fuldføres. Synes jeg ikke man kan feje ind under at spillet er open world.

Citerer The_Dude:
Du kan ikke forudsige bugs i den type spil


Nej, ikke alle og det tror jeg heller ikke at nogen forventer. Synes dog at "vigtige" quests Skal kunne gennemføres og helst af alle de der har købt spillet.

Om det så er dovenskab ved jeg jo ikke og det er jo nok sat lidt på spidsen, mest af alt fordi at lige præcis Bethesda gentager de samme fejl igen og igen. På et eller andet tidspunkt skal man også lære af sine fejl synes jeg.

Ellers er det sjusk eller måske bare hastværk. Begge dele synes jeg dog ikke er acceptable, men det er Min mening og du kan jo så bare mene noget andet. Sådan er det

Men ellers er jeg enig og derfor piver jeg heller ikke uhæmmet over at NPCer sidder fast hist og her. Eller at de går ind i døre, ores der ikke mines etc.
  • 0
Hvis det er i en instance kan man måske kalde det sjusk. Men hvis det er ude i den åbne verden er der en del flere faktorer der spiller ind i hvad der sker
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Citerer The_Dude:
Hvis det er i en instance kan man måske kalde det sjusk. Men hvis det er ude i den åbne verden er der en del flere faktorer der spiller ind i hvad der sker


Citerer Cisplatin-Final:
Esbern nægter at komme ud af sit rum og så stopper main quest jo der.

Hende tøsen med det spidse ansigt vil ikke forlade vandet i grotten da den oversvømmes og så stopper Thieves guild questen der.


Jeg ved ikke hvad en instance i Skyrim er, men jeg føler mig på meget sikker grund når jeg holder fast i at main quests og de "store" guild quests skal kunne gennemføres.

Så det holder jeg altså fast i og jeg synes det er sjusket når de ikke fungerer
  • 0
det er fx en dungeon du går ind i. Når det evt loader ind i et nyt område
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Citerer The_Dude:
det er fx en dungeon du går ind i. Når det evt loader ind i et nyt område


Nå okay, men dem synes jeg også skal virke så

Grunden til at jeg forresten altid nævner at jeg taler om Legendary vs vanilla er så folk ved at jeg taler om spillet patchet helt færdigt.

Så slipper man for de der håbløse kommentarer gående på om man nu også har patchet spillet til seneste patch ;)

Nå ja og så fordi at jeg synes det er den version folk skal købe. Jeg er nemlig helt vild med både Dragonborn og Dawnguard. Lidt mindre med hearthfire, men det er da fint nok, hvis man godt kan lide at bygge sit hus selv.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!