Dansk
nyeste
Atrás

Spil

Snak om spil til konsoller, Pc, Mac, Android, iOS osv.

Defiance tråden


Hej!

Godt at høre, at spillet er fedt! Glæder mig selv til at modtage det her sidst på ugen!

Jeg ved, at min lillebror, og nogen af hans venner har købt det - men det er kun fordi, at min lillebror har hørt mig tale om det.

Det er minus hype omkring spillet, og meget lidt omtale af det på diverse spilsider og fora. Lidt synd, at spillet bliver overset på den måde, men så er det godt vi gør vores ved at tale om det ^_^

Edit: Haha, jeg er ked af, at jeg svarer som den først.e Du havde nok håbet på, at det var alle andre end mig, men jeg tror desværre ikke, at vi er så mange på Defiance vognen

Forhåbentligt får spillet høje scores rundt omkring, så folk lige kigger på det en ekstra eller første gang.
  • 0
Jeg har lige bestilt Defiance til min box . Jeg ville have bestilt Ultimate Edition men den var udsolgt .
-Mads Hougesen
  • 0
Jeg har spillet Competitive Multiplayer hele aftenen igår, og nøj, hvor er det fedt. Jeg kunne næsten ikke stoppe igen, men jeg er desværre nødt til at gå i seng, da der var work idag.

First off.

ShadowWar er bare nuts. Jeg kan godt lide, at spillet er fucking ligeglad, når den starter en shadowwar camp. Det bliver bare startet et semi random sted på World-mappet med alt hvad det indebærer.

Så der render også folk rundt på banen, der ikke er med, man kan stadig købe items under kampen, og selv de auto-generated missioner, hvor man f, eks skal redde 2 medics fra en flok mutanter er også aktive under Shadow-War!

En af gangene, hvor jeg døde, så respawnede jeg lige ved siden af en Hellbug rede, og jeg slap aldrig væk derfra, så der endte det med at jeg døde til Hellbugs, og måtte respawne igen.

Det vildeste var dog, at i en af kampene var der et Arkfall midt under ShadowWar kampen. Hvem kan stave til KAOS og DØD og ØDELÆGGELSE?!

ShadowWar er Hell on Earth!

Jeg har undret mig over, hvor folk får de der sindssyge biler, der er armeret med raket-kaster og mini-gun fra, jeg tror lidt, at de respawner af sig selv. En af gangene, da jeg døde, og skulle vælge Respawn, fik jeg mulighed for at vælge, at Respawne som "Driver" i en af køretøjerne, og da jeg gjorde det, så sad der allerede en anden spiller klar til at styre Rocket Launcheren. AWESOME!

Jeg havde dog meget svært ved at overskue og skelne mellem, hvem jeg skulle skyde på, og hvem jeg ikke skulle. Ofte blev jeg skudt først, fordi, jeg først fattede af den anden spillere var en modstander, da han skød på mig. Farvene på spillernes tøj er ikke så markante. Den ene hold har en "svag" brun farve, og det andet en "svag" grøn farve. Det kan selvfølgelig være, at det er mit shooter øje, der er utrænet.

Jeg har også spillet Deathmatch, og jeg er overrasket over, hvor fedt det er. De første par kampe fik jeg mega-stryg, og tænkte mehh... Jeg er normalt mest til arcade-agtige shootere, hvor ens figur har lidt mere liv, og det derfor er mere kamp og mindre skyd først. F. eks TimeSplitters, ShadowRun. Det blev dog bedre, da jeg fik spillet lidt mere og kom op på en KD-rate på næsten 1.

Defiance er lidt mere GRAW, Rainbow Six, CS (mine sammenligninger er måske ikke helt korrekte, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal sætte ord på det) -agtigt. Hvor, at du bliver oneshottet af sniperskud i hovedet eller en klam Shot-gun bagfra, og der er MINUS auto-aim, så dit sigtekorns pixels skal ramme din modstanderes hit-boks, der klæber sig op ad deres 3D-Model. Dog har man lidt mere liv - alt efter dit skjold - så der er stadig mulighed for at kæmpe for sit liv.

Forskellen på Defiance og de andre jeg nævner er dog at våbene er pissefede, og så er der EGO-Powers throwet in there for lols! Ja, ja. Der er kedelige/almindelige våben, som shot-gun, lmg og sniper for dem, der kan lide det. Og du kan også spille dem som regular-ass-våben, der bare er modded med bedre scope, ekstra crit, hurtigere reload, osv- hvis det er det, man vil. Jeg er ikke så god til "realistiske" shootere, men så er det godt der er også noget for mig. Plasma Auto-riffler, Bio-Granater, SMG med eletricity ammo, osv.

Jeg er hende idioten, der render rundt med en Votan Auto-Fragger (bedste navn ever) med incendiary rounds komplementeret af Pyro-grenades og sætter ild til alt


LMD (life model decoy) er også den bedste EGO Power ever! Jeg er faktisk overrasket over, hvor tit de rigtige spillere skød på den istedet for mig. Det gælder om at time den rigtigt. F, eks kan du kaste den efter, at du ved, at din modstander har set dig, og du bagefter har forladt deres field of vision, så de ikke ser dig kaste den, og derfor tror, at det er dig, der løber frem igen.

Eller sæt den i et godt sniper spot, og så selv sid lidt væk derfra og snipe. Den var også god, hvor jeg i ShadowWar havde captured et capturepoint, og så satte lmd´en ved flaget, mens jeg selv gemte mig bag en mur. Verdens ældste trick, men det holder stadig.

Man skal også huske, at du kan teleporte og bytte plads med din decoy anytime. Det har jeg brugt de gange, jeg har lavet en då¨rrlig decoy, derer løbet ind i væggen elle rbag et skab. Så løber jeg frem, skyder lidt på de onde, og inden jeg er ved at dø teleporter jeg tilbage i sikkerhed. Det er lidt risky, da din decoy kan være blevet skudt imens, men det er meget sjovt.

Jeg har læst mange steder i anmeldelser og previews, at Multiplayer Player vs Player virker som noget, der bare lige hurtigt er klasket sammen og smidt hurtigt på, så Trion kunne skrive på boksen, at det var med.

Tjaeh, jeg er ihvertfald godt underholdt. Og ShadowWar er bogstaveligt talt multiplayer smidt lagt oven på Story-moden delen, men det er også det, der gør det nice! Jeg er dog mere til Team Deathmatch, da Det virker lidt mere overskueligt.

Jeg er godt klar over, at det helt sikkert ikke er alle, der er ligeså begejstret for Multiplayer i det her som jeg, og jeg har også med, at så snart jeg finder et spil, jeg synes er bare lidt godt, så synes jeg, at det er det fedeste i hele verden.

En sjov detalje i Deathmatch er, at du ikke får nyt ammo, når du respawner, og hvis du joiner et multiplayer spil, uden at have samlet ammo først i "single player" delen, så er du nødt til at finde et Ammo Cache og samle kugler op. De eneste der løber tør for ammo er folk, der joiner et spil uden at have noget ammo til at starte med, så det er totalt overflødigt, men sjov detalje synes jeg. Du kommer højest til at have brug for at samle ammo op en gang under en Deathmatch. Jeg synes det er fedt, og er med til, at give et indtryk af, at alt i spillet hænger sammen og er en stor verden.

Grunden til at PvP er godt er vel fordi, at grundspillet fungerer, og så har de taget det, og så gjort det muligt at skyde andre spillere.

Det blev alligevel til en del skriveri. Det eneste jeg egentligt bare ville skrive var, at jeg har prøvet PvP - og det er helt okay ^_^

Så.

TL;DR: PvP i Defiance er faktisk også meget godt.
  • 0
Det lyder jo rigtig godt. Jeg bestilte min limited edition for snart seks uger siden, og har stadig ikke fået det. Endnu en gang et stort ironisk tak til GAME for at understrege hvorfor at digital distribution er fremtiden.

edit: Jeg har mistet tålmodigheden efter 14 dage, så nu står den på en direkte digital download i aften. Jeg er mildest talt rasende over den behandling og ventetid der er hos Game på både leverancer og kundesupport, men i det mindste kan jeg komme i gang med spillet.
There is no replacement for displacement
  • 0
SÅ!

Nu har jeg lavet min egen tråd på Defiance-forummet angående den seneste reward-fix. I må meget gerne skrive i tråden, så den får nogle hits/views/kommer på toppen/replies, så den bliver set.

Dette issue betyder meget for mig:


http://forums.defiance.com/showthread.php?51371-The-quot-only-
get-reward-when-you-contribute-mission-quot-fix-is-not-working-as
-intended.


Så, nu har jeg ihvertfald gjort mit for at blive hørt.

Tak!
  • 0
Er jeg den eneste der har problemer med at fjender respawner få minutter efter at de er døde? Det er et ret stort problem når der er mange fjender på et snævert område og at man er tvunget til at gå til enden af området. Når man så har snipet de første 10-12 stykker, bevæger sig ned, ja så kommer de bagfra imens at man er i gang med at skyde de resterende.
There is no replacement for displacement
  • 0
@ Kim.

Nej, det problem har jeg ikke. Altså, der respawner ofte nye monstre, når jeg skudt dem, der er der, men det tror jeg er meningen. Altså, når du har bøffet nogle 99´ers, så kommer der nye 99´erne dimser op fra jorden, og så vælter det ud med flere af dem.

@ Mike Jezz.

Jeg er fuldstændigt uforstående over for, at du synes, at alle våben næsten er ens. En af defiance styrker er da netop, at der er rigtigt mange forskellige våben. Autolobber, der skyder med eksploderende hoppebolde, Burst Fire Shotguns, Raket kastere, du selv kan detonere for at det skal regne med død og ødelæggelse, og en masse andre fede våben.

Jeg synes, at der flere forskellige slags våben i det her, end i mange andre 3rd. person shottere, jeg har spillet.

Vi forventer nok noget forskelligt.

Jeg har set et par folk på det officielle forum brokke sig over, at de allerede keder sig efter kun 200-300 timer spilleri. Jeg er like. HOLD DA KÆFT! 300 timers levetid er da mere end udmærket for et skydespil. Det er da meget sjældent, at jeg køber et nyt spil, der kan underholde mig i mere end 200 timer.

Når det så er sagt, jeg sagtens mærke, at min iver efter at spille spillet er faldet gevaldigt efter, at jeg har gennemført hoved missionerne.

Jeg kan rigtigt godt lide spillet, men jeg ved ikke, hvad jeg skal igang med nu. Så sjovt er det heller ikke, at klare contracter, hvor man skal rende rundt og skyde x antal monstre. Slet ikke med det nye reward system.

Jeg og et par gutter fra Defiance-klanen har lige nogle Coop missioner, der skal klares 100%. Det er stadig sjovt at spille med dem, men kan godt mærke, at det er ved at blive lidt steneren at rende rundt alene.

Tillagt 2013-05-02 18:56:
Jeg indrømmer gerne at spillet ikke er meget mere end middelmådigt. Jeg og mine online-buddies elsker spillet, men de ting vi elsker ved spillet er nok ting andre er ligeglade med.
  • 0
Jeg mangler stadig at gøre hoved historien færdig, men jeg er stødt ind i noget der meget godt opsumerer spillet.

Jeg er nu i San Franciscos gamle bydel. Her støder jeg ind i mutanter og hellbugs. Der er absolut ingen forskel fra starten af spillet, når jeg kommer i kamp med Dark Matter, så er musikken stadig den samme som da jeg første gang gik i krig med nogle raiders.

Mine våben er kun minimalt bedre, omend det sker at man er heldig og finde noget effektivt, min primære strategi er uændret, nemlig at køre alt ned der ikke er en elite enhed.


Variationerne, eller mangel på samme, er nu ved at gøre mig oprigtigt irriteret, og selvom at jeg stadig synes at Defiance er sjovt, så kan jeg nu ikke længere undsige mig spillets hovedproblem: Der er absolut stort set ingen variation på nogen front overhovedet. eneste plus er at de scriptede missioner faktisk er ganske sjove, omend også frustrerende grundet ubalance i fjendemængden, men grundlæggende set er der ekstrem mangel på variation i enhver henseende.

Jeg håber virkeligt ikke at jeg er alt for langt fra at gennemføre historiedelen, for efter det så stopper jeg, især da jeg ikke gider at læse 117 guides for at finde ud af hvilke missioner kan kan finde for at få rep med bestemte fraktioner, som så i øvrigt ikke giver de store fordele ud over adgang til lidt bedre våben.
There is no replacement for displacement
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!