Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Hjælp: Indstallation af OS på SSD


Hej folkens,

så fik jeg erhvervet mig en ny gamer pc, købt i Fønix Århus.

Jeg valgte dog at købe den uden OS, hvilket jeg har fortrudt lidt... Håber i kan og vil hjælpe alligevel.

Mit problem er at jeg har købt en OEM udgave af, Windows 7 Home Edt. 64bit.

Det skulle være en fuld version, og ikke en upgrade. Når jeg så indlæser cd'en, spørger den om jeg vil opgradere eller lave en Brugerdefineret installation. Hvilket jeg jo er nød til, da PC'en er tom

Nå, men næste er punkt er så, at jeg ikke kan finde min SSD-HDD på listen. Jeg har snakket med Fønix om, at jeg skulle koble den alm. HDD fra og genstarte et par gange, hvilket jeg jo så har gjort uden held.
Så ringede jeg til dem igen, og fik at vide at jeg kunne ændre BIOS opsætningen.. Og der gik jeg så død! Så stort nørd er jeg heller ikke!!

Har prøvet at rode lidt med det, og fandt nogle indstillinger, og valgte SSD som primær. Men det hjalp ikke.. Nu er jeg så på herrens mark, uden at kunne bruge mit splinter nye legetøj !! ARGH!

Er der en eller flere der har god forstand på området, og hvad jeg evt. kan gøre..?

Håber i kan hjælpe

Go' Weekend!
PSN | Vakse-ViggoDK
  • 0
Inde i BIOS skal du sætte dit DVD drev til at være det drev der starter op først. Sekundær skal være din SSD. Dog vil jeg nok lige checke inde i BIOS, om den kan finde din SSD. Hvis den ikke kan det så er der noget galt.
You don't know the power of the dark side!!
  • 0
Hjalp desværre ikke.

Kan har ændret CD/DVD til primær, og BOOT startup som CCD/DVD.
Kan jeg gøre noget andet ?

Citerer The_Avatar:
Inde i BIOS skal du sætte dit DVD drev til at være det drev der starter op først. Sekundær skal være din SSD. Dog vil jeg nok lige checke inde i BIOS, om den kan finde din SSD. Hvis den ikke kan det så er der noget galt.
PSN | Vakse-ViggoDK
  • 0
kan den finde din SSD ?

Du skal også huske at ændre din SSD til ACHI mode inde i bios. For at få maks udnyttelse.
En SSD kan godt være lidt besværligt at arbejde med da den ikke funger som en almindelig mekanisk harddisk
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Citerer The_Dude:
kan den finde din SSD ?

Du skal også huske at ændre din SSD til ACHI mode inde i bios. For at få maks udnyttelse.
En SSD kan godt være lidt besværligt at arbejde med da den ikke funger som en almindelig mekanisk harddisk



Nej, eller det vil sige at den kan finde den i BIOS opsætningen, men ike når jeg skal vælge drev, til at indstallere OS på ...
PSN | Vakse-ViggoDK
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!