Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

17' laptop 1600 x 900 eller 1920 x 1080?


Har kigget meget på en Sony Vaio E Series 17 og så opdager jeg at prisen lige er steget 400 kr. over weekenden. Grrrr den var jo allerede lidt over budgettet i forvejen!

Det har fået mig til at overveje de forskellige konigurationer lidt nærmere - mest skærmen. Valget står som overskriften mellem 1600 x 900 og 1920 x 1080. Høj opløsning er bedst tænker man umiddelbart og det er nok rigtigt. En Core i7 ville også være bedre end en Core i5 som jeg vælger, så spørgsmålet er nærmere om 1600 x 900 er godt nok? Jeg er ikke über feinsschmecker eller noget og er f.eks. godt tilfreds med min iPad 2 og græd ikke da jeg så den nye iPad ved siden af.

Jeg kommer mest til at lave photoshop på den - masser af lag og wacom tablet det meste af tiden og kommer ikke til at se film på den.Fortryder jeg det hvis jeg nøjes med 1600 x 900?

Det er også uundgåligt at jeg skal spille lidt på den, men det er ikke noget gaming monster, men f.eks lidt Diablo 3 kan den vel trække - så tænker jeg bare om man overhovedet kan køre spil i den opløsning tilfredsstillende?

Min plan er at kigge ned i Fona og se to 17 tommer for at kunne sammenligne med egne øjne, men vil meget gerne høre jeres mening - det er min første bærbar udover en gammel spand fra 2007 jeg har arvet.

Og ja, hvis penge ikke var en overvejelse så havde jeg valgt 1920 x 1080, men omvendt er det meget godt at overveje beslutninger så man ved hvorfor man tager dem

Hvis du kender til en bedre bærbar for mig, så sig endelig til. Nedenstående koster ca 5700 på sony.dk og er ca 350 kr. billigere i 1600 x 900.

Tak!

----------------

Specifikationer:

Intel® CoreTM i5-2450M, 2.5GHz
Genuine Windows® 7 Home Premium
320 GB Serial ATA (5400 rpm)
6 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-diskdrev
43,8cm LCD 1920x1080 + webcam
AMD Radeon(TM) HD 7650M 2GB
Office 2010 Starter
Ingen beskyttelse
McAfee Online Backup PrøveV
Adobe® Photoshop® Elements
Uden Adobe Lightroom 3
Uden Imagination Studio Suite
Standardtastatur
Batteri op til 3,5 timer
  • 0
1920x1080 især hvis du skal lave noget grafisk og ikke vil have ekstern monitor. Det andet er noget fnidder og dårligt sparede kroner.
:)
  • 0
Enig med Lee. Opløsningen er et dårligt sted at spare.
From rivers of sorrow to oceans deep with hope... I have travelled them - Chuck Schuldiner (Death - Perennial Quest)
  • 0
Helt Enig.

Mit bud ville være en ASUS, jeg synes man får rigtig meget for pengene.
Mit andet råd vil være, at lade være med at købe i FONA, da både service og reklamationsret, er noget de ikke er så glade for.. (LÆS: Personal Experience)
Find i stedet en model der passer til dine krav. Og så søg efter den på pricerunner.dk edbpriser.dk eller alatest.dk

Vil mene at du kan nøjet med en i5 processor, da du næsten kan få det samme til mindre penge.

God jagt !
PSN | Vakse-ViggoDK
  • 0
Tak for svarene. Jeg tror I har helt ret. Nogen gange skal man bare lige høre det fra andre før man er helt overbevist

Påtænker ikke at købe I Fona, men ville bare tage derned for at se forskellen på de to opløsninger på en 17 tommer..

Overvejer som sagt at købe den gennem sony.dk - med de samme specs er det billigste på edbpriser.dk en Asus til 7500 kr. Alatest.dk giver ikke rigtig gode muligheder for an søge efter bestemte specs(?).

En ting jeg også spekulerede på - hvis man har 1920 x 1080, så skal man vel også køre spil i den opløsning for at det skal se ordentligt ud? Og det kræver mere af maskinen end 1600 x 900.
  • 0
Citerer Gorey:
Tak for svarene. Jeg tror I har helt ret. Nogen gange skal man bare lige høre det fra andre før man er helt overbevist

Påtænker ikke at købe I Fona, men ville bare tage derned for at se forskellen på de to opløsninger på en 17 tommer..

Overvejer som sagt at købe den gennem sony.dk - med de samme specs er det billigste på edbpriser.dk en Asus til 7500 kr. Alatest.dk giver ikke rigtig gode muligheder for an søge efter bestemte specs(?).

En ting jeg også spekulerede på - hvis man har 1920 x 1080, så skal man vel også køre spil i den opløsning for at det skal se ordentligt ud? Og det kræver mere af maskinen end 1600 x 900.


Altså, da du kun nævnte Diablo 3 af spil, så regner jeg ikke med at du skal spille noget der er meget mere krævende. Jeg kører personligt Diablo 3, med 30 FPS flydende, i 1440 x 900 opløsning på et Nvidia 7300GO grafikkort, i en antik bærbar.

Så tror nok du kan køre det i 1080p ;)
"Her er jeg. Men ikke lige nu. Ikke om lidt. Men når du..."
  • 0
Heh jamen så er det måske lige før jeg skal give D3 et spin på min gamle bærbar fra 2007 Den hoster dog en lille smule at Torchlight 2 -_-

Aner desuden ikke hvor krævende D3 egentlig er, i forhold til andre nye spil.

Fik kigget på 1600 x 900 vs 1920 x 1080 og er besluttet på at købe en med 1920 x 1080. Kan få 8 GB, Core i5(2. gen), full hd og et GT555M kort for 5600,- så tror jeg slår til.

Jeg skal bare lige tage beslutningen....den er den del jeg er dårlig til1
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!