Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Salg af Apple ID?


Jeg ved godt, at det ikke er det optimale sted at spørge, men det var egentlig det bedste, da applications tæller som gadgets et eller andet sted.

Er det tilladt at sælge sin Apple ID i salgstråden? Jeg har nemlig en konto med massere af apps, som jeg ikke kan gøre brug af længere. Men jeg kunne forestille mig det ikke var pga. de regler om salg a WoW konti.
  • 0
Problemet med denne som med WoW-konti er jo at man altid kan kræve dem tilbage. Men jeg aner helt ærligt ikke hvor vi står i den retning. Jeg tror lige vi hiver spørgsmålet i vores interne forum en uges tid.
:)
  • 0
Det er en ganske kompliceret affære du spørger til.

Jeg kan sige så meget at det er strengt forbudt iflg. Apples betingelser (læs dem igennem hvis du er i tvivl, søg efter ordet "sell" eller "sælge"). Nyeste retspraksis fra USA siger at salg af "brugte" digitale medier ikke er lovligt. Der findes ingen retspraksis fra Danmark på området, og så vidt jeg er orienteret heller ikke principielle domme i Danmark om hvorvidt at et sådan krav er retsstridigt da der trods alt er tale om et helt almindeligt forbrugerkøb, hvor den slags betingelser måske vil kunne kendes ugyldige efter aftalelovens generalklausul.
There is no replacement for displacement
  • 0
Men betyder det så, at GR giver lov til at jeg sætter den til salg herinde?
  • 0
Nej, det betyder at du må have tålmodighed med et svar fra moderatorerne grundet det meget komplicerede i selve spørgsmålets natur.
There is no replacement for displacement
  • 0
Jeg vil gerne tilføje, at du bestemt har været tålmodig, men vi er bare ikke helt enige om, hvad vi gør. I den forbindelse overvejer vi, om vi helt skal sløjfe eksempelvis at vi godtager salg af WoW-konti, eller åbne helt. Indtil da, er det som altid. Altså kun WoW-konti der er tilladt at sælge.

Vi er i tænkeboks. Beklager ventetiden.
:)
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!