Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Gode råd vedr. køb af skærm til PC


Hej alle.

Min gamle kvadratiske 19" SyncMaster er gået til grunde, og nu har jeg en god undskyldning for endelig at gå ud og investere i en ordentlig widescreen.

Jeg ved dog ikke meget om skærme, og er lidt usikker på hvad jeg skal lede efter.

Jeg ved at den SKAL have Full HD og den skal være mellem 22-24". Mit budget hedder 1200-1800 kroner. Jeg har naturligvis luret lidt rundt, og jeg favoriserer generelt Samsung og LG. BenQ har også mange skærme til en billig penge, men har aldrig rigtigt hørt noget om dette mærke. Jeg bruger primært min skærm til grafik/film men også spil når lysten griber mig.

Kort sagt - jeg er på et relativt sparsomt budget og er lidt i tvivl. Enhver der har bare lidt erfaring med de nævnte mærker samt hvilke specs man skal kigge på er meget velkommen til at dele ud af deres visdom på forhånd tak.
"Man kan ikke holde på noget, man ikke har i hånden"
  • 0
Alt hvad du kan købe nu om dage er full HD, mere eller mindre.

JEg har haft Dell skærme længe nu, både hjemme og på arbejdet, og er meget tilfreds med dem. Så personligt ville jeg starte med at se på sådan en fætter her

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da
&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=447121&~ck=dellSearch&baynote_bnran
k=0&baynote_irrank=3
Jeg får ret og jeg får fred
  • 0
Ikke smart at købe Dell, hvis budgettet er <1800kr ;)

Koffiz, de tre mærker du nævner laver stortset ikke noget møg længere, så kig mere efter specs og om der er HDMI (i tilfælde af du vil kunne hooke f.eks ps3 op osv). Der er ét andet mærke i prisklassen jeg kan nævne, det er Asus VE-serien, tjek dem ud.
  • 0
Citerer Trolle:
Ikke smart at købe Dell, hvis budgettet er <1800kr ;)


Ikke? Det er ellers ikke mit indtryk at Dell skærme er specielt dyre.
Jeg får ret og jeg får fred
  • 0
Det kan godt være du har ret, de er faldet i pris siden sidst jeg har set på dem, men min erfaring siger mig bare at man skal give 1-2 K ekstra for at få samme specs som de andre mærker. Dell-mærket alene koster mere, uden at være af væsentligt bedre kvalitet. De dyre skærme er klart fede, men prisen...meh..
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!