Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Hvorfor hader folk Apple...??


OS X = O$ X...
  • 0
Porre
Det er da intet minus. Det må da bare være røv nederen at vide at det produkt man har produceret kører bedre på konkurrenternes produkt. Det handler jo ikke kun om at tjene penge, det handler om at skabe et velfungerne produkt som virker bedre på ens sammenarbejdspartneres produkter end ens konkurrenteres.

dena
http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=18174
http://www.pcworld.com/article/id,136649-page,3-c,notebooks/artic
le.html
Tilføj Shady Panda På Din Xbox Live Friendlist - Så Ses Vi Online
  • 0
Citerer iLive:
Men folk er også mere kritiske når det angår Apples produkter end andres og det forstår jeg ikke.


Den er nem at forstå og du kommer selv ind på det:

Ingen PC OEM har, så vidt jeg ved, været så fjendtlige omkring alternativerne / konkurrenterne som Apple. Ikke i nærheden. Hvis OEM'erne ville, så kunne de smadre Apple sidelæns i deres eget spil med reklamer, kampagner og kun køre på Apples ulemper/ufordele og alt det Apple ikke kan som de kan, eller fremhæve de systematiske løgne fra Apple og spørger forbrugeren om de virkelig tror resten af Apple's PR.

Men det gør de ikke.

Et firma der fremhæver sig selv så meget på bekostning af andre fortjener et extra kritisk synspunkt. Apple er også en af de få, der systematisk udsletter enhver kritik på deres eget support forum. Små problemer med en ligetil løsning bliver beholdt derinde, men enhvert problem som er specifikt, systematisk, og noget som Apple ikke har en løsning til eller det koster dem penge... slettet.


Citerer iLive:
Der hvor Apple også tænker er der hvor de ikke laver OS X til andre computere. Tænk hvis man kunne få OS X på andre PC'er, det ville være det største minus for Apple ever.


Yeps du har perfekt ret omkring OSX. OSX eksistere kun for at sælge Apple hardware / PC'ere. Havde de seperateret OS fra PC, så havde de også været i direkte konkurrence med Microsoft. Se hvordan MS behandler deres modstandere med max 15% af markedet, og OSX ville sælge millioner på blot første dag det ville blive udgivet. MS havde gjort alt for at udslette dem, da de reelt ville have deres første konkurrent (en der kan skade dem, og skade dem hårdt). Så kommer der så også problemet med hardware understøttelse.

Apple har det alt for godt ligenu med deres niche indenfor PC, til at sætte det hele på spil for at vise MS og OEM'erne hvordan "det skal gøres rigtigt".

Ærgeligt, fordi jeg ville elske OSX til PC og kampen imellem alle parterne. Hvis de ville være et nyt MS, så kunne de nok blive det, men damn det ville tage mange år og risikoen for alt falder til jorden og Apple ville falde i den process er også tilstede (ikke at firmaet vil gå under som sådan, men de ville være færdige indenfor PC markedet).

Tillagt 2007-12-05 14:36:
Citerer ShadyPanda:
dena
http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=18174
http://www.pcworld.com/article/id,136649-page,3-c,notebooks/artic
le.html


Ærgeligt det ikke er den hurtigste PC bærbar der bliver brugt. Vista på det bedste fra Apple og PC ... damn, forhåbentlig tror ingen at Apple vinder (håbløst bagefter med flere 100%, afhængig af hvilke tests man vil bruge).
If I'm a child that means you're a pedophile, and I'll be damned if I'm going to stand here and take this from a pervert
  • 0
Citerer Sadako Yamamura:
Yeps du har perfekt ret omkring OSX. OSX eksistere kun for at sælge Apple hardware / PC'ere. Havde de seperateret OS fra PC, så havde de også været i direkte konkurrence med Microsoft.


Nu er det jo ikke totalt umuligt at installere Mac OS X på en PC, så det er noget pis at sige at Apple's hardware kun sælger p.g.a. softwaren.
Tilføj Shady Panda På Din Xbox Live Friendlist - Så Ses Vi Online
  • 0
Citerer ShadyPanda:
Citerer Sadako Yamamura:Yeps du har perfekt ret omkring OSX. OSX eksistere kun for at sælge Apple hardware / PC'ere. Havde de seperateret OS fra PC, så havde de også været i direkte konkurrence med Microsoft.

Nu er det jo ikke totalt umuligt at installere Mac OS X på en PC, så det er noget pis at sige at Apple's hardware kun sælger p.g.a. softwaren.


Nej det er noget pis fra din side at bruge den PC-World reklame til noget som helst. Du ved jo godt det var en latterlig sammenligning de lavede med mange fejl, der kun skulle skabe en sensationel overskrift.

Apple har gjort alt de kunne for at forhinde OSX skal køre på andet end Apple hardware... så prøv igen. Nå ja... OSX køre jo bedre på en normal PC end Apple's egne ... det er derimod fakt og ikke pis.
If I'm a child that means you're a pedophile, and I'll be damned if I'm going to stand here and take this from a pervert
  • 0
Citerer Sadako Yamamura:
Nej det er noget pis fra din side at bruge den PC-World reklame til noget som helst. Du ved jo godt det var en latterlig sammenligning de lavede med mange fejl, der kun skulle skabe en sensationel overskrift.

Apple har gjort alt de kunne for at forhinde OSX skal køre på andet end Apple hardware... så prøv igen.


Det var en anden bruger som spurgte efter den test jeg henviste til. Prøv at læse dette forpulede forum igennem, for at få sammenhængen i det.

Og det kan godt være Apple prøver at forhindre dette, men det er stadig ikke umuligt. Altså derfor behøver man ikke købe Apple's hardware for at få fat i deres software.
Tilføj Shady Panda På Din Xbox Live Friendlist - Så Ses Vi Online
  • 0
Fair nok, og jeg beklager
If I'm a child that means you're a pedophile, and I'll be damned if I'm going to stand here and take this from a pervert
  • 0
Det er en påstand. Så du kan jo ikke regne med det fuldt ud.
Tilføj Shady Panda På Din Xbox Live Friendlist - Så Ses Vi Online
  • 0
Citerer ShadyPanda:
Det er en påstand. Så du kan jo ikke regne med det fuldt ud.


En påstand med noget bag sig, men også en der ikke helt er hvad den lyder til. Jeg kan ikke li overskriften da den ligget op til hardcore trolling. Apple OSX er generelt uendelig langt mere sikkert end Windows, men det betyder ikke at OSX er et 100% sikkert system.

Hvad der er mere vigtigt er alle de problemer som har været med bla Leopard. Næppe stabilt og næppe parat til udgivelse. Jeg er ligeglad hvad nogle Leopard brugere siger modsat, der er så mange andre der har haft problemer. Dette er ikke anderledes end Windows XP ... nogle har haft mange problemer med alt fra stabilitet og vira... andre har aldrig haft det.

I sidste ende er sikkerheden og stabiliteten på et OS aldrig bedre end brugerens evner og mønsteret for brug af det OS.

Gad godt at se den liste over de 150 malwares / whateverwares, og hvor effektive de egentlig vil være under et normalt miljø. Jeg tror ikke der er meget hold i det, ligesom mange af anklagerne imod Windows.
If I'm a child that means you're a pedophile, and I'll be damned if I'm going to stand here and take this from a pervert
  • 0
Jeg personligt hader apple, men mest fordi at kundeservice er en stor joke. "prøv at genstarte" folk siger at dem som ikke har forstand på det er dem der ikke kan lide apple, når det i virkeligheden er apple selv. Jeg er her ikke for at være negativ, jeg siger bare apple tit ikke har styr på noget og deres ting har det med at , mmh, lad os kalde det for: at opfører sig som en stædig teenager.
  • 0
Tror det er den ældste tråd der er blevet genoplivet her på siden nogensinde. ^^
"There are only two kinds of people who are really fascinating - people who know absolutely everything, and people who know absolutely nothing."
  • 0
Og et nostalgisk gensyn med de gamle hunde.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
Citerer Ak-master:
Og et nostalgisk gensyn med de gamle hunde.


Ja, hold da op. Jeg tjekkede lige de forskellige profiler ud. Og tråden er mere end ti år gammel, der er alligevel sket meget i ens liv siden da.

Det er alligevel vildt at tænke på sit liv gennem de sidste ti år.
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!