Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

27" eller 32"

Jeg har set på to skærme. Har kun omkring 2000kr, og har altid hørt, at Samsung laver gode skærme. De to jeg har på, er dem her:

Samsung Odyssey G3 S27AG320 27" gaming skærm

​https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/skarme-tilbehor/monitor/samsung-odyssey-g3-s27ag320-27-gaming-skarm/383084​

Samsung Odyssey G3 S32AG320 32" gaming skærm

https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/skarme-tilbehor/monitor/samsung-odyssey-g3-s32ag320-32-gaming-skarm/383080​

Jeg er bare lidt i tvivl, om det er bedre med en 32" skærm. Tænker næsten den bliver for stor. Synes også at have læst, at der skal være flere pixels i en 32" ellers kan ikoner og sådan noget virke lidt pixeleret på en stor skærm. Jeg kan heller ikke rigtig se nogen forskel på den 27" og 32" skærm. Så tænker I ikke at 27" ville være bedst, og måske være skarpere? Jeg har heller ikke et dyrt grafikkort. Mit grafikkort er i mellemklassen, så tror ikke jeg vil komme til at spille i 4K opløsning men i Full HD.

Håber I kan hjælpe lidt​​​😊

It's not the years in your life that count. It's the life in your years - Abraham Lincoln
  • 0

Personligt er jeg mest til 27" skærm, fordi du sidder lige foran. Medmindre du har meget stort behov for den ekstra "real estate" på skærmen, så ville jeg vælge 27'eren.

Med den større skærm vil du se at pixeldensiteten bliver lavere ved samme opløsning, og dermed et skarpere billede på den lille, så af den grund kunne 27'eren måske også være et godt valg. Hvad end du vælger, så ønskes du held og lykke med det.

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Personligt synes jeg egentligt at 1080p fordelt over  27 tommer er at strække den maksimalt, 32 må blive ret grynet. Jeg ville allerede begynde at kigge mod 1440p ved 27 tommer når man typisk sidder ret tæt på en pc skærm, og hvis jeg selv skulle spille på en 1080p skærm ville jeg nok kigge efter en god 24 tommer i stedet 

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all

Mange tak for jeres svar. Jeg har ikke så meget forstand på skærme. Men jeg har fundet denne:

https://www.elgiganten.dk/prod…-gaming-skarm-sort/329243

Kan I anbefale den? Eller er der en anden under 2500kr, som du kan anbefale. Den må ikke være curved. Kan simpelthen ikke med skærme som er kurvet. Den må også gerne være 27". Ikke større.

Mange af skærmene er omkring 4-5 år gamle, men det har ikke betydning, når de køre 1440. Er det rigtigt?

It's not the years in your life that count. It's the life in your years - Abraham Lincoln
  • 0

Umiddelbart virker det som en skærm der kan godkendes ud fra mine personlige preferencer. 1440p er for mig perfekt til en 27 tommer. 165hz er også rigeligt højt, medmindre du spiller konkurrencebaserede spil på et ret højt niveau. Spiller du derimod store grafisk flotte spil, stiller 1440p + grafisk lir alligevel ret store krav til hardware, hvorfor 165hz som sagt er mere end rigeligt

Der er også HDR understøttelse og så er den G-sync kompatibel. En lav responstid er også et plus, her skriver de 1ms responstid.

Det eneste der bekymrer mig lidt er tilkoblingsmulighederne. Displayport 1.2 og hdmi 2.0 er ikke de nyeste standarder. Jeg mener både Hdmi 2.0 og DIsplayport 1.2 har en maks native grænse på 1440p 144hz

Uanset hvad, kan jeg se du linker til elgiganten, De har 30 dages fuld retur og 50 dage hvis du er klubmedlem hvor du kan prøve produktet af derhjemme og se om det passer til dit behov. Ellers hopper du bare ned og bytter tilbage igen. Jeg gjorde det med et par skærme og der var ingen problemer selvom den eneste ombytningsgrund var at de ikke passede til mit behov. En skærm der på papiret lyder god kan sagtens skuffe fælt, så har du mulighed så tag den med hjem og prøv den af  

Freedom is merely privilege extended, Unless enjoyed by one and all
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!