Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Køb af sekundær skærm i portræt-mode


Hej Gamereactor-folk,

Jeg står i den situation, at jeg overvejer at købe en sekundær skærm til min stationære. Den ville primært blive brugt til at tjekke stuff mens jeg gamer, men også til at f.eks. have en PDF åben mens jeg skriver opgave, eller at kunne skrive en anmeldelse mens jeg spiller. Da jeg lige nu tager et kursus i Unity-udvikling på uni ville det også være super aktuelt at have en video-tutorial åben mens jeg skriver kode eller har Unity-editoren åben. Så det er altså praktisk multitasking, der er formålet, og tekstlæsning- og skrivning er også hensigten med den sekundære skærm.

Anyway! Netop fordi tekst og produktivitet er fokus for den sekundære skærm, så har jeg haft kig på skærme, som kan drejes 90 grader, altså til portræt-mode. Så jeg ville høre: er der nogen der har sådan et setup, med én vertikal og én horisontal skærm? Umiddelbart tænker jeg, at en portrætskærm er federe i 16:10 end 16:9, da det ser lidt underligt ud med en meget lang skærm, og at der med 16:10 også kan være mere indhold i bredden, men jeg vil meget gerne høre andres erfaringer med det, før jeg smider penge efter en skærm mere. Jeg tænker også at den burde være IPS fremfor TN, hvilket min nuværende er, da IPS har bedre synsvinkler. Den ville nok også være 20", mens min nuværende er 23", fordi det ser lidt stort ud med to 23" ved siden af hinanden, men det er nok bare mig. Så: er det mere produktivt med en ekstra skærm, som er vertikal? Er det nederen? Får I den brugt? Er der nogen faldgrupper, når man skal købe sådan en fætter? Lad mig høre hvad I synes
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!