Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Skifte CMOS Batteri - Bærbar


Jeg har en ældre Zepto Znote 6615WD, hvor det virker til, at CMOS batteriet er brugt op. Hver gang jeg tænder PC'en, glemmer den tid/dato, og starter, så vidt jeg kan regne ud, hvorfra jeg slukkede sidst. Hvis jeg fx havde den tændt d. 1. klokken 14:00, er dato/tid stadigvæk d. 1. kl 14:00.

Giver det andre komplikationer end, at uret ikke fungerer?

Kan jeg selv skifte CMOS batteriet, og hvis jeg kan, er der i så fald nogen, der ved, hvordan det fungerer på denne (eller lign.) model?

Det er i bedste fald træls at skulle rette datoen, hver gang jeg tænder computeren.

Hvis I mener, det kan være andet, der er galt, end CMOS batteriet, der er dødt, vil jeg også gerne vide det.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hela
Reklame er ikke tilladt. Kontakt Gamereactor angående reklame.
- Maageman
  • 0
din bios vil med stor sandsynlighed sætte alt til default indstillinger, men ellers er det "bare" alt der er styret af et ur der er påvirket, det vil dog også ændre ting der ikke er default i bios, eks. hvis du har pillet ved spænding på kernen, ram, boot rækkefølge etc.

Så få den åbnet, jeg har ikke selv haft åbnet Zeptos bærbare, men det er jo lidt mere besværligt end en stationær, og med lidt held har du, eller kan google dokumentation, for der er nok ikke meget hjælp at hente hos producenten der nu opererer fra Ghana.

Batterierne, i hvert fald i de stationære, er små 3 volts der kan købes hos eks. en cykelhandler eller betteributik, ofte "CR2032". men kig hellere en gang ekstra inden at du køber et forkert.
There is no replacement for displacement
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!