Dansk
nyeste
Atrás

Hardware

Kabler, skærme, harddiske, joypads, teknik

Glem 4G, nu kommer 5G(!)


Samsung har nået en milepæl. Ingeniører fra den koreanske elektronikgigant har med en prototype opnået en download-hastighed på 1 gbps!

1 gbps svarer til hele 125 megabyte i sekundet, og det er hurtigt,
Til sammenligning downloader man med en helt almindelig 3G-forbindelse blot med 7,2 mbps svarende til 0,9 megabyte i sekundet.

De hurtigste mobilnetværk, som man som forbruger i dag kan få adgang til, er LTE-netværkene, som har en praktisk maks-downloadhastighed på cirka 70 mbps, selvom LTE-teknologien i princippet kan opnå hastigheder på op til 100 mbps.

Men med sin nye 5G-teknologi bevæger Samsung sig altså op i en helt anden liga. Ifølge det koreanske nyhedsbureau, Yonhap News Agency, har Samsung således opnået en hastighed på 1 gbps på et netværk på 28 GHz-båndet. Samsung har anvendt en prototype-mobil med hele 64 antenne-elementer for at opnå den høje hastighed.

Samsung har planer om at udrulle 5G-netværksteknologi til forbrugerne i Sydkorea i 2020.
THIS IS HARD TO FIGHTING!
  • 0
Der hvor du har copypastet nyheden fra ( ) står der noget om den slags net i Danmark?
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
@Thor

Skal vi nu ikke lige få 3G og 4G netværket rullet ordentlig ud først.

@Chenjeh


Hvis du mener det er en vigtig nyhed, så er den også vigtig nok til, at du selv formulerer dit indlæg.

Lad være med at copy paste andres artikler.
Bazzinga!
  • 0
Så der stadig et par år før det kommer til Danmark sådan ca. 10 år
Xboxlive ManiackDK
  • 0
Citerer minisnor:
Skal vi nu ikke lige få 3G og 4G netværket rullet ordentlig ud først


Jeg troede faktisk 4G nettet rullede, det fungere fint hos Telia - i hvert fald i København. Eller gør det? Jeg ved det ikke, jeg synes min telefon er ganske hurtig på nettet.

Citerer SuperfreakDK:
Så der stadig et par år før det kommer til Danmark sådan ca. 10 år


Jeg håber da det kan kører på de antenne som 4G benytter af, eller så er det håbløst at sætte antenner op igen.
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
Vi kan starte med alm. 3G dækning. Hvis man rejser en del med tog, eller bare bevæger sig rundt i landet, så vil man opleve at der stadig er store dele af landet hvor der kun er Edge, ja faktisk store dele helt uden dækning, især på midtsjælland.
There is no replacement for displacement
  • 0
I jylland kan du ligeså godt gemme din tlf helt væk mens du rejser i tog. du kommer i hvert fald aldrig på nettet :p
https://soundcloud.com/hampmir (selvproduceret rap & beats)
  • 0
Citerer Kim Olsen:
Vi kan starte med alm. 3G dækning. Hvis man rejser en del med tog, eller bare bevæger sig rundt i landet, så vil man opleve at der stadig er store dele af landet hvor der kun er Edge, ja faktisk store dele helt uden dækning, især på midtsjælland.

Så prøv strækningen i tog, mellem Hellerup og Helsingør ;) Puuuha!
  • 0
Citerer Thor86:
Citerer minisnor kal vi nu ikke lige få 3G og 4G netværket rullet ordentlig ud først

Jeg troede faktisk 4G nettet rullede, det fungere fint hos Telia - i hvert fald i København. Eller gør det? Jeg ved det ikke, jeg synes min telefon er ganske hurtig på nettet.

Citerer SuperfreakDK å der stadig et par år før det kommer til Danmark sådan ca. 10 år

Jeg håber da det kan kører på de antenne som 4G benytter af, eller så er det håbløst at sætte antenner op igen.


Hej .

Jo 4G (LTE) fra Telia kom op at køre i hele landet i dec. 2011. Men først i starten af 2012 blev det skudt rigtigt igang. Der er fin dækning i hele landet, men primært i byerne. Vi dækker i 192 byer.
Kbh. Området er dækket rigtig godt med 4G master, men i og med masterne er centreret mere ned mod jorden end med 3G og i særdeleshed med 2G, for at opnå en højere kapacitet, rækker masterne ca. 3km i radius og DERFOR er det svært at dække hele landet, da en mast dækker ca. 6km i diameter. 192*6km i diameter.
Apple & Mcintosh ❤️
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!