Dansk
nyeste
Atrás

Tekstkommentarer

Kommenter GRs anmeldelser, nyheder og artikler

God of War: Ragnarök. Det fedt, hvor naturligt alt bare lyder, og der er virkelig mange effekter føler jeg. Der er de søde små nuttede væseners mumlen i skoven, monstrenes frådende brøl, planternes liv (som kan være ekstremt farlige), Kratos' evige grynten og selvfølgelig de hæsblæsende kampscener med hvirvlende kaos knive og gennemborende økser. Lyder det ikke lækkert? Det gør det altså!

  • 0

Årh, den står i mellem Forbidden West og Grounded. Men jeg bilder mig ind at sige Grounded. Det spil blev jo officielt udgivet i år. Udover nogle gentagelser i de fire hovedkarakters replikker, så spiller musik og lydside bare skidegodt i spillet. Alt fra gå igennem et mikroskopiske laboratorie med robotter til mørke underjordiske gange med myre, orme og edderkopper så passer lydsiden til scenariet. 

  • 0

Forza Horizon 5

  • 0
  • Missing Avatar
  • Lean

har desværre ikke rigtig hav tid stil at spille nogen af de nye spil i år, så det kan jeg ikke rigtigt svare på

Tillagt 2022-12-05 21:30:

har desværre ikke rigtig hav tid stil at spille nogen af de nye spil i år, så det kan jeg ikke rigtigt svare på

  • 0

Har kun kørt i gamle spil det sidste år eller 2, så kan ikke udtale mig om bedste lydside på nye spil - desværre

  • 0

Jeg synes Horizon Zero Dawn var rigtig stærk på lydsiden og jeg var svært imponeret under hele spil oplevelsen. Dog er det overgået af God of War: Ragnarok. Musikken, stemningen, lydeffekterne i kamp, brag, våben der flyver gennem luften, og selvfølgelig Kratos dybe stemme bidrager til en mega fed oplevelse! 

  • 0

Eftersom alle andre nok kommer til at nævne Ragarok, synes jeg Powerwash Simulator fortjener have noget opmærksomhed.

Nu arbejder jeg selv med spil-lyd, og lad mig fortælle jer, at lave vand sound design er en kunst... og særligt når det er sprays!

Det er utroligt svært at få sprays til at lyde som slaskende væske, fremfor noise, og det mestrer spillets lyddesigner til fulde.

Derudover har vedkommende også formået at gøre det umulige: han har en formået at gøre støj, der normalt ville irritere menneskets øre, til en behagelig, hyggelig og nærmest meditativ lyd - og det kræver fandme nogle chops at kunne gøre det godt. 

  • 0

når vi snakker lyd og især ost så vender jeg altid tilbage til Faster Than Light 

  • 0

Jeg synes at Assassin's Creed Valhalla har en fed lyd, og god musik når man sejlede. Spillede lige nogle timer forleden dag, og det holder altså bare, også lydmæsigt.

Football Manager :)
  • 0
  • JT
  • JT

Nu har jeg ikke spillet så mange forskellige spil i år, og ikke spil fra I år. Men jeg har spillet New World, hvor de da i hvert fald har haft held med at lave en ting rigtigt. Nogle fede lyde.

  • 0

Jeg synes Xenoblade Chronicles 3 har et rigtig godt soundtrack, så det må blive den.

  • 0

Af de spil jeg har fået spillet i år så må det være Ratchet and Clank: Rift Apart

  • 0

Astros playroom. Sony Playstation har virkelig givet den gas med at give brugerne en god oplevelse med god lyd + haptic feedback. Astro gav mig et smil på læben som jeg husker fra da jeg spillede Crash Bandicoot for første gang. Lille sjov oplevelse gennem memory lane med easter eggs med Playstation klassikere. 
Modern Warfare 2 er også et godt bud. Men det overraskede mig ikke på samme måde som Astros playroom.

  • 0

Jeg har ikke rigtigt spillet andet en COD hele året.. 

Men er imponeret over opgraderingen i lyden fra warzone 1 til 2.0

Skuddene fra forskellige , bomber på afstand og de forskellige køretøjer..  alt lyder bare meget bedre i warzone 2.0

  • 0

Jeg har spillet life is Strange true colours og fenyx rising. Så er ikke helt opdateret på det. Syntes musikken i Life is Strange var spot on 😂✔️

  • 0

Vil trods Elden Rings gennemførlighed sige Outer Wilds, da musikken og stemningen er så medrivende. Elsker at besøge de forskellige alien astronauter og høre dem jamme på deres instrumenter 🥰 Det giver også altid et ubehageligt sus når solen går supernova ☄️🌌

  • 0

Jeg synes ret godt om musikken/stemningen i Stray

  • 0

Må uden tvivl svare Elden Ring!

  • 0

Elden Ring er det åbenlyse valg, men er faktisk imponeret over Lego Star Wars Complete Saga så mit valg lander på det. Man får helt gåsehud med den komplette samling af filmenes lydspor.

  • 0

Her må jeg pege på Stray. Helt igennem fantastisk lyd, der gav så meget mere til spillets atmosfære, selv om nogle nok vil mene, at jeg fik mjavet lige lovlig meget. 🙂

  • 0

Jeg går fuldstændig mainstream!

Elden Ring satte sig i mig som en af de mest helstøbte og overraskende spiloplevelser overhovedet og en af dem som faktisk var skelsættende af min oplevelse af spil.

Det spil skaber oplevelser på en (for mig) fuldstændig enestående måde. Og det er da helt sikkert at lydsiden bærer en stor del af ens indlevelse af hele den oplevelse.

Musikken synes jeg er mesterligt udført. Måden musikken skifter alt efter hvor du er og hvad du laver er gennemført fedt lavet.

Stemmeskuespillet er fantastisk. Fik oprigtigt gåsehud af det dialog der eksempelvis kører efter man nakker Margit the Fellomen.. Bare som ét af mange eksempler.. Små dryp, spell effects, det hele virker bare.

Det er godt nok lavet til at jeg rent faktisk bemærkede lyden som noget der gjorde indtryk på mig. Og det sker alligevel sjældent.

Så ja.. I choose you Elden Ring!

Glædelig jul!

Get conscious!
  • 0

Det må være ratchet and clank. Jeg synes virkelig st lydsiden af spillet var godt udført, og det fik både stemning og actions til at føles impactfull.

  • 0

Hmm, hvilket spil i år med den bedste lydside. For mig handler en "god lydside" om mange ting, men primært at jeg skal lægge positivt mærke til den. Det kan være noget særlig god musik, lydeffekter der bare sidder lige i skabet, eller stemmeskuespil der er bedre en jeg havde regnet med.

Ud fra den betragtning, så må jeg nok give æren til den nyeste World of Warcraft udvidelse, Dragonflight. Simpelthen fordi jeg er blevet meget positivt overrasket over hvor godt stemmeskuespillet er i denne omgang, og hvor meget af det der er. Det øger virkelig indlevelsen, og det er bedre en jeg havde regnet med. En masse andre lydmessige detaljer er blot bonus - her kan nævnes lydeffekterne med den nye feature "Dragonriding", god baggrundsmusik og lydjingles helt tilbage fra Warcraft 3, der frembringer en dyb følelse af nostalgi.

Det er værd at hædre!

  • 0

For mig bliver det God Of War: Ragnarok som tager kagen for bedste lydside (tæt efterfulgt af Elden Ring). 

Først og fremmest er soundtracket fra Bear McCreary endnu engang fantastisk. Bear og Santa Monica Studio har formået at skabe en musik som understøtter det nordiske univers og Kratos og Atreus fortælling. Gennem min gennemspilning er jeg obs på soundtracket og jeg glæder mig vitterligt til at høre det næste nummer, ligesom jeg glæder mig til at udforske den næste verden og se den næste cutscene, hvilket mig værner om soundtrackets kvalitet. 

Lydmix og sound effects er også top notch. Nogle timer inde i spillet i Midgård, stoppede jeg op og lyttede til de forskellige lyde og specielt effekterne fra Kratos og hans udstyr: Når man holder trekant inde og Leviathen får en skorpe af is, Chaos blades lyde af ild/lava/destruktion, Kratos stønnen og brølen når han kaster øksen og forskelligheden mellem at kaste med R1 og R2, når Atreus skyder med sonic pile, sneen som daler, vinden i træerne, forskelligheden mellem slæden som løber over sand vs over sne, høre karakterenes åndedræt og se dampen fra munden, og jeg elsker når man samler/træder på healing og rage stones.

Jeg er endnu ikke færdig med Ragnarok, men jeg er godt opslugt i det. Jeg har to scener som jeg tænker tilbage på ift. lydsiden. Det ene er fra Kratos og Thors første kamp, hvor is og lyn mødes og hvor massivt og destruktivt hele lydsiden gennem kampen er, men uden at det overdøver og uden at man føler sig fortabt i brag og eksplosioner. Den anden er slutningen (spoiler alert) på det første nordiske God Of War fra 2018: slutningen hvor Baldur kvæler Freya og Kratos tager fat og siger "the cycle ends here". Musikken, lyd universet og stemmeskuespillet, som når Freya skriger "he robbed me of everything". er så vel orkestreret, at det sidder helt ude i fingerspidserne på mig, og det er en af de 'gaming sekvenser' som jeg oftest går tilbage for at se. Myrekryb!!

Det er helt klart at lydsiden virkelig er skabt for at skulle give en universet den ekstra dimension og at man som spiller skal lægge mærke til den, specielt eftersom at GoW er så forbandet et cinematisk og fantastisk spil. <33

god jul!

  • 0

Jeg tilslutter mig koret og siger God of War Ragnarok. Jeg spiller det på PS5 med Sonys Inzone H9, og slap nu af hvor det spiller max. Jeg indviede det headset med Ragnarok, og jeg blev fuldstændig blæst bagover. Lydsiden er intet mindre end sublim i det spil.

Live Service - Nej Tak.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!