Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Your console of choice?


1992-1998: PC, Point'n'click adventure, Duke Nukem, Little Big Adventure, Age of Empires.. der var mange guldkorn dengang, i PC'ens unge dage. Og jeg fik spillet igennem en god del af dem før jeg fik min første konsol..

1998-2002: Nintendo 64, Guldkornene var egentlig få, men til gengæld var de også virkelig gode. Zelda spillene, Super Mario 64, Golden Eye og Banjo Kazooie var oftest hvad der røg i. Jeg synes at grafikken på Nintendo 64 var overlegen i forhold til konkurrenten Ps1.

2002-2007: Playstation 2,Den var først ude af sin generation, billigere end f.eks. Xboxen, havde et federe design, og havde iøvrigt (næsten) alle de gode titler. GTA-serien (tidsekslusiv), Metal Gear-serien, ICO, Shadow of the Colossus. PS2'ens største styrke var dens kæmpe spiludvalg.

2007-2011: Xbox 360, Egentlig synes jeg Xbox 360 fik nappet mange af de værdier som PS2'en havde lagt ud med en generation tidligere. Den var først ude, den var billigere, og dens spiludvalg i de første par år var ligeledes overlegent. Derudover tilføjede den en strålende online-del, som gav en masse nye muligheder, og senere også nogle rigtigt solide ekslusive titler, samt en controller der for første gang i mit tilfælde føltes virkelig god at holde på. Noget lort at den havde en tendens til at kradse af, men det var ikke noget der har ødelagt den overordnede oplevelse for mig.

Andre konsoller jeg har ejet, og haft stor glæde af, men som ikke helt opnår 'Platform of Choice' i min bog:

Gameboy
Sega Megadrive
Gamecube
Wii
iPhone
IF LIFE GIVES YOU LEMONS, YOU FIND A NEW GOD
  • 0
Playstation 3!

Masser af fede eksklusive spil og serier som Uncharted, Infamous, Heavy Rain og LBP

Elsker looket!!

Et minus er dog de pisse grimme platinum covers!!
Insert funny commert on own risc.
  • 0
Xbox360. Grund: Controlleren!! Har en PS3 as well, men den bliver mest brugt til dvd og BR afspilning. Mine hænder kan bare ikke lide PS controlleren. Ligger simpelthen forkert i min hænder. Men PS3 har en ok billedchip i, så filmafspilning er i god kvalitet.

Ellers så er det mest PC. Grund: den overlegne styring og grafik i forhold til konsoller. Men komformiteten foran Tv'et vinder tit ifh til PC, så jeg spiller spillet på xbox360 i stedet. Eller jeg flytter PC'en ind til tv'et.
  • 0
Citerer DerbyStar:
Et minus er dog de pisse grimme platinum covers!!


+1

Jeg har dog efterhånden lært at leve med dem..
Manchester United forever <3
  • 0
Citerer zepekit:
Spil: Den har flest og bedst titler

At den har de bedste spil er jo din mening, men at den har flest titler er jo forkert

Først var det Gameboy pocket, så var det PS1 og PS2, men nu er det helt klart min Xbox 360 Elite, der trumfer alt! Den har sku hele pakken, med fantastiske spil og en virkelig dejlig online del
Eat Nutella! - TNKz
  • 0
Citerer Game Master:
At den har de bedste spil er jo din mening, men at den har flest titler er jo forkert

Nå ja, rent fysisk er det nok pc der har felst titler.

Men det jeg mener, som du også burde kunne forstå, er at den har flest eksklusive titler som jeg kan lide.
Skal man virkelig skære alt ud i pap?
  • 0
Citerer zepekit:
Citerer Game Master:
At den har de bedste spil er jo din mening, men at den har flest titler er jo forkert

Nå ja, rent fysisk er det nok pc der har felst titler.

Men det jeg mener, som du også burde kunne forstå, er at den har flest eksklusive titler som jeg kan lide.
Skal man virkelig skære alt ud i pap?


det tror jeg. men så må du jo kun kunne lide 4-5 spil (eksklusive titler), da xboxen ikke rigtig har nogen.. medmindre vi hopper tilbage til 2006-7.. hvor mange retailspil er de kastet ud (uden kinect... FØJ!) i 2011??
  • 0
Citerer sheen:
Citerer zepekit:Citerer Game Master:
At den har de bedste spil er jo din mening, men at den har flest titler er jo forkert

Nå ja, rent fysisk er det nok pc der har felst titler.

Men det jeg mener, som du også burde kunne forstå, er at den har flest eksklusive titler som jeg kan lide.
Skal man virkelig skære alt ud i pap?

det tror jeg. men så må du jo kun kunne lide 4-5 spil (eksklusive titler), da xboxen ikke rigtig har nogen.. medmindre vi hopper tilbage til 2006-7.. hvor mange retailspil er de kastet ud (uden kinect... FØJ!) i 2011??

Den bliver du nok lige nød til at forklare en gang til mester jeg snakker ikke om xbox...
  • 0
Citerer zepekit:
Den bliver du nok lige nød til at forklare en gang til mester jeg snakker ikke om xbox...


det kan da ikke være hans problem, nu går du igang med at snakke om xboxen gør du
Y can't metroid crawl ?
  • 0
PS3, af den simple grund at det er den konsol jeg har haft længst tid og har flest spil til.
Journey - Game of the Decade
  • 0
Har aldrig haft én konsol eller format jeg følte kunne overskygge de andre. Har formentlig brugt langt de fleste timer på PC.

Nintendo - både konsoller og håndholdte - står mit hjerte meget nær. Nok mest på grund af Zelda og Mario.

Hvis der er én konsol jer er mest stolt af at have gamet på må det være min Nintendo 64 - Zelda, Mario og Goldeneye - bedre samling spil findes simpelthen ikke.
"People who are shit at things tend to massively over-estimate their competence."
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!