Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Jordskælvet i japan


Hvad er jeres tanker om det ?
Det ser helt vildt ud og vi skal absolut hjælpe hurtigst muligt.
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Citerer The_Dude:
Hvad er jeres tanker om det ?
Det ser helt vildt ud og vi skal absolut hjælpe hurtigst muligt.

Det er rimelig voldsomt, og man må håbe, at de får styr på det så hurtigt som muligt. Er vist nok nat derude nu, så de kan nok ikke få bare en lille form for overblik før en gang i løbet af lørdagen...
Angående hjælp, så er det nok ikke den samme form for hjælp der er brug for, som det var sidste år på Haiti - altså medicin, telte og den slags... Tror umiddelbart, at de selv er ret godt dækket ind på de områder. Det er så vidt jeg ved en af de største økonomier i verden, så rent finansmæssigt skal de nok klare den(jeg er absolut ikke økonom, så ret mig gerne, hvis I har mere indsigt i emnet), så på den front skal der nok heller ikke startes en indsamling eller lignende som sidste år...
I'll catch you on the flip side
  • 0
Det er vist også blevet udtalt, at de ikke behøver / ønsker økonomisk støtte. tror jeg.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Nej de har nok økonomien i orden men der skal hjælpes hvor det er nødvendigt
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Citerer The_Dude:
Det ser helt vildt ud og vi skal absolut hjælpe hurtigst muligt.


Fedt. Hvornår tager du afsted?
IF LIFE GIVES YOU LEMONS, YOU FIND A NEW GOD
  • 0
Citerer Sturmgeist:
Citerer The_Dude:
Det ser helt vildt ud og vi skal absolut hjælpe hurtigst muligt.


Fedt. Hvornår tager du afsted?


Så snart du har doneret penge til min rejse :p
Y can't metroid crawl ?
  • 0
Ærlig talt så forstår jeg ikke alt den fokus på et jordskælv i japan. Der er alt for meget overfladisk medlidenhed. F.eks. som The_Dude siger:

"... vi skal absolut hjælpe hurtigst muligt."

Men der er da ingen her der rejser afsted for at hjælpe. Når man hverken kan gøre fra eller tid, forstår jeg virkelig ikke hvorfor man skal lægge så meget fokus på det.

Vi sidder alle sammen og siger åh ihh hvor er det synd, mens vi spiser morgenmad og drikker vores kaffe. Men når alt kommer til alt er vi sgu ligeglade. Folk kommer sgu til skade hele tiden og det ville da heller ikke være til at holde ud, hvis man skulle gå og græde hver gang.

Jeg synes bare, at man skulle lade det passe sig selv og leve sit liv i sin sikre skal.

PS: Jeg siger ikke, at jeg er bedre selv, for det er jeg ikke.
That's it! I would like to be shot!
  • 0
Citerer The_Dude:
Citerer Sturmgeist:
Citerer The_Dude:
Det ser helt vildt ud og vi skal absolut hjælpe hurtigst muligt.


Fedt. Hvornår tager du afsted?


Så snart du har doneret penge til min rejse :p


Jeg betaler gerne
Nøglen til lykke er ikke at have de bedste ting. Den er at kunne sætte pris på de ting man har.
  • 0
Og catchen er, at du ikke betaler returbillet?
  • 0
Synes STOREtun har fat i noget
"She doesn't quite chop his head off. She makes a Pez dispenser out of him."
  • 0
Hvor mange er det der er døde (officielt)? 300 og et eller andet?
Af at tænke på at de er 127 millioner i Japan, og at 310.000 døde i Haiti, så synes jeg lidt det er en fis i en hornlygte.
Take a chill pill.
  • 0
Citerer Suduki:
Hvor mange er det der er døde (officielt)? 300 og et eller andet?


Tror nærmere det er omkring 2000.
"She doesn't quite chop his head off. She makes a Pez dispenser out of him."
  • 0
Citerer Suduki:
Hvor mange er det der er døde (officielt)? 300 og et eller andet?
Af at tænke på at de er 127 millioner i Japan, og at 310.000 døde i Haiti, så synes jeg lidt det er en fis i en hornlygte.


Sidst jeg så på TV2 News var det mellem 200-300 samt et skib med 80 passagerer der var forsvundet. Men, det er sikkert meget højere i virkeligheden.
  • 0
Citerer Suduki:
Hvor mange er det der er døde (officielt)? 300 og et eller andet?
Af at tænke på at de er 127 millioner i Japan, og at 310.000 døde i Haiti, så synes jeg lidt det er en fis i en hornlygte.

Det er dem man ved er døde. Der formodes lige nu 1000 døde. Og at stille det op imod at "der er så mange af dem" synes jeg ikke ændrer på hvor forfærdentligt det er. Slet ikke. Om der så kun var døde 5 er det stadig virkelig trist.

MEN

Trods det jeg lige har skrevet, så er jeg lidt enig med STOREtun.
Citerer STOREtun:
Ærlig talt så forstår jeg ikke alt den fokus på et jordskælv i japan. Der er alt for meget overfladisk medlidenhed. F.eks. som The_Dude siger:

"... vi skal absolut hjælpe hurtigst muligt."

Men der er da ingen her der rejser afsted for at hjælpe. Når man hverken kan gøre fra eller tid, forstår jeg virkelig ikke hvorfor man skal lægge så meget fokus på det.

Vi sidder alle sammen og siger åh ihh hvor er det synd, mens vi spiser morgenmad og drikker vores kaffe. Men når alt kommer til alt er vi sgu ligeglade. Folk kommer sgu til skade hele tiden og det ville da heller ikke være til at holde ud, hvis man skulle gå og græde hver gang.

Jeg synes bare, at man skulle lade det passe sig selv og leve sit liv i sin sikre skal.

PS: Jeg siger ikke, at jeg er bedre selv, for det er jeg ikke.

Jeg farer ikke op af stolen over det her. Jeg gad godt jeg gjorde. Men det gør jeg altså ikke. Det gjorde jeg heller ikke over Haiti.
Det er katastrofer, folk dør, det er horribelt, men det sker langt væk, og skal jeg være ærlig, så rammer det mig ikke.
Måske er det viden om at selvom medierne gerne vil have os tro det her er sensationer og slemme enkeltstående events, så dør folk hver eneste dag. Afrika er langt værre som katastrofe. Det er måske ikke pludseligt og voldsomt, men hvor mange døde har vi der? Meeeen, det tænker vi ikke lige så tit over, og det kan man ikke lige fange familien Danmarks interesse med.

Jeg ved sgu ikke. Gid vi ikke var så pisseligeglade, men siden vi er det, kan vi så ikke lade være med at lade som om vi virkelig går op i det hver gang?
Citat 13brevkasse: Lyt til Belial - Belial er klog og med på noderne
  • 0
Citerer STOREtun:
Men der er da ingen her der rejser afsted for at hjælpe. Når man hverken kan gøre fra eller tid, forstår jeg virkelig ikke hvorfor man skal lægge så meget fokus på det.

Vi sidder alle sammen og siger åh ihh hvor er det synd, mens vi spiser morgenmad og drikker vores kaffe. Men når alt kommer til alt er vi sgu ligeglade. Folk kommer sgu til skade hele tiden og det ville da heller ikke være til at holde ud, hvis man skulle gå og græde hver gang.

Jeg synes bare, at man skulle lade det passe sig selv og leve sit liv i sin sikre skal.


True True. Selvfølgelig er det forfærdeligt for dem men jeg kan fx ikke se hvorfor tv2 nyhederne skal bruge en halv dag på at dække den nyhed? Det er skrækkeligt at så mange mennesker mister livet. Men ja som du også siger, så er det jo nærmest hverdag i Afrika hvor den ellers står på borgerkrig i ja ved gud hvor mange lande? Men det er selvfølgelig interessant for medierne fordi Japan er et multi kulturelt samfund som på flere punkter (Ikke alle) minder om vores måde at leve på og derfor er det måske mere aktuelt at høre om end en borgerkrig i Afrika som fortsætter på sit 30'ede år.
Rock N Roll will never die
  • 0
Citerer Math101:
Det er dem man ved er døde. Der formodes lige nu 1000 døde. Og at stille det op imod at "der er så mange af dem" synes jeg ikke ændrer på hvor forfærdentligt det er. Slet ikke. Om der så kun var døde 5 er det stadig virkelig trist.


Jeg kommenter ikke om det er synd eller ej.
Mere at vi altid går amok over den mindste skid der bliver slået.
Take a chill pill.
  • 0
Havde det bare været et jordskælv havde der ikke været så meget fokus på det...det er på grund af den meget store tsunami der er kommet en stor medie sag ud af det....samt at det er problemer med atomkraftværker...og hvis det skulle nedsmelte kan det få konsekvenser for hele stillehavet
  • 0
Overdrev måske for de sager man læser om her hjemme påvirker mig heller ikke når jeg aldrig har hørt om de pågældende personer.
Er det koldt, måske. Men sådan er jeg bygget for som skrevet af en tidligere dør folk dagligt så det er old news.

Haiti og de der ting bekymrede jeg mig heller ikke over somm mange andre gjorde.
Blev nok bare lige påvirket af billederne på tv og så at japanere ser rare ud xD
Ikke at alle andre ikke gør det.

Inter rasistisk her hvis folk efter denne tekst har den tanke. For lige at slå det fast nu
Y can't metroid crawl ?
  • 0
  • C0RE
  • C0RE
Jeg synes ikke nyheden om Japan er pustet for stor. Som Buller siger, så er der mange aspekter i det. Især når et af verdens rigeste lande bliver ramt af en katastrofe er det klart at det er sensationelt, fordi ressurserne til at forhindre det, burde være tilgængelige. Uden den samme symbolske værdi, kan det sammenlignes med 9/11.

Det er ikke gode nyheder for et land der i forvejen er i mange kriser. Uden at være ekspert på området ved jeg at deres økonomi har været nedadgående i mange år, de har kæmpe kulturkonflikter og et efterhånden usundt syn på partnerskab. Har læst at mænd ikke synes de har tid til kvinder, og ikke har noget imod at leve alene, damn...
Du skal ikke kaste med sten, hvis du er kristen.
  • 0
Citerer The_Dude:
Hvad er jeres tanker om det ?
Det ser helt vildt ud og vi skal absolut hjælpe hurtigst muligt.
Citerer The_Dude:
Overdrev måske for de sager man læser om her hjemme påvirker mig heller ikke når jeg aldrig har hørt om de pågældende personer.
Er det koldt, måske. Men sådan er jeg bygget for som skrevet af en tidligere dør folk dagligt så det er old news.


Hvordan i alverden kan du skifte mening om så alvorlig en sag på godt 4 timer?

Det kan godt være, at der er mennesker, der ikke bliver rørt af begivenheden, men jeg bliver nedtrykt og direkte chokeret, når jeg ser huse og biler blive skyllet væk i Japan, som måske er mit yndlingsland, en utrolig smuk kultur og flinke folk. Det er en tragedie af dimensioner, og mange mennesker er allerede døde eller savnet. Hvad hvis det var din søn eller mor, der var forsvundet? Var jeg en rig mand, så havde jeg doneret et par millioner - præcis som Bill Gates gjorde en gang, så vidt jeg husker, men det var til et afrikansk land.
Der findes mange stier, der fører til toppen af bjerget.
  • 0
via mobil

Min pointe er netop, at folk ikke bliver oprigtigt berørte før det rammer dem selv. Når man kan sidde på så lang afstand, både geografisk og følelsmæssigt, og være tilskuer til sådan en situation bliver det bare ikke andet end vores trang til drama der skal dækkes.
That's it! I would like to be shot!
  • 0
Simon har heller ikke skiftet mening som sådan. Japan er også et af mine yndlingslande derfor bør vi hjælpe med eftersøgningen men kender dem ikke irl så det er ikke noget jeg går og er ked af.
Det er vidst sådan jeg vil forståes
Y can't metroid crawl ?
  • 0
  • Twii
  • Twii
Det rammer da mig fordi jeg har kontakter i Japan.

Der er panik lige nu fordi den ene side af familie vil gerne ud af landet og den anden side vil gerne blive. Hun bliver trukket rundt i mor og far's skænderiger over hvordan de kan sikre sig selv, imens i nyhederne bliver der bekræfter endnu flere dødstal, plus situationen på atomkraftværket.

Hvis jeg havde pengene ville jeg da hjælpe hende/familien omgående.
Tell me something - Do you ever feel a strange sadness as night falls?
  • 0
Tragisk

Håber ikke at det er ligeså galt, som i 2004, som det heller ikke burde være, da Japan er et af bedst udrustede, når det gælder den slags.


Btw. Så er der også rygter om at Pokémon-skaberen er død i oversvømmelserne
I have fury! :P
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!