Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Bøger: Hvad læser du nu?


Er i gang med The ghost king af R.A.Salvatore, tredje bog af trilogien the transition.

Indtil videre.... Jeg ville have haft en smule medfølelse for Drizzt, hvis det ikke var for Jarlaxle.
What?! Babies creeps me out! - Deadpool
  • 0
Præsidenternes danske værtinde.


OG


Danskerne på Titanic af Michael Müller.
Jeg elsker at skyde :-D
  • 0
A Game of Thrones (på engelsk) - den er fabelagtig indtil videre!
Eat Nutella! - TNKz
  • 0
Har læst The Fall of Hyperion færdig. En god bog, men synes nu alligevel ikke helt den levede op til hvad den første del havde varmet op til. At der så småt bliver arbejdet på at filmatisere den lyder som noget af en dødsejler. Måske kunne den fungere som en mini tv-serie eller lign. Men den kan ikke blive presset sammen til en film - det tror jeg ikke på.

Men jeg er vendt tilbage til A Song of Ice and Fire serien, hvor jeg netop har læst A Feast for Crows færdig. Jeg synes den startede lidt for sløvt ud, og jeg holdte derfor også en pause fra den for at læse Hyperion. Måske synes jeg "Crows" var lidt sløv, fordi bogen forinden (A Storm of Swords) havde været så medrivende, og jeg derfor forventede mere galskab.

Men da jeg endelig samlede "Crows" op igen, gik der ikke lang tid før jeg havde læst den færdig. Den slutter med noget af en cliffhanger, så derfor er jeg naturligvis startet på A Dance with Dragons.
"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
  • 0
Citerer Sejborg:
Men jeg er vendt tilbage til A Song of Ice and Fire serien, hvor jeg netop har læst A Feast for Crows færdig. Jeg synes den startede lidt for sløvt ud, og jeg holdte derfor også en pause fra den for at læse Hyperion. Måske synes jeg "Crows" var lidt sløv, fordi bogen forinden (A Storm of Swords) havde været så medrivende, og jeg derfor forventede mere galskab.

Men da jeg endelig samlede "Crows" op igen, gik der ikke lang tid før jeg havde læst den færdig. Den slutter med noget af en cliffhanger, så derfor er jeg naturligvis startet på A Dance with Dragons.

Er i gang med den præcis samme proces lige for tiden... Læser også A Feast for Crows, men er gået lidt i stå omkring de 150-200 sider. Men jeg må lige tage mig sammen og få gjort den færdig - især hvis den kommer op i tempo og ikke mindst når den ender med en cliffhanger
I'll catch you on the flip side
  • 0
Citerer Jonas Damholt:
Er i gang med den præcis samme proces lige for tiden... Læser også A Feast for Crows, men er gået lidt i stå omkring de 150-200 sider. Men jeg må lige tage mig sammen og få gjort den færdig - især hvis den kommer op i tempo og ikke mindst når den ender med en cliffhanger


Ja. Den kører lidt i tomgang.

Selv er jeg generelt ikke så glad for cliffhangers. Jeg vil hellere have det sluttet ordentligt af. Den varmer nærmest bare op til næste bog. Og det var så en bog der kom ca. 5 år senere. Godt jeg ikke behøver at vente 5 år, men bare kan starte med det samme.
"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
  • 0
For mange, mange år siden læste jeg Star Ka'at-bøgerne (eller, Telekatte på dansk), og fik forleden lyst til at læse dem igen.

Er nu igennem de 2 første, ud af i alt 4. Herlige små bøger
  • 0
Gået i gang med 2'eren i serien A Song of Ice and Fire, altså A Clash of Kings.
Eat Nutella! - TNKz
  • 0
Citerer Sejborg:
Godt jeg ikke behøver at vente 5 år, men bare kan starte med det samme.

Ja, er også glad for, at A Dance with Dragons allerede nu står klar. 5 år havde været lidt bittert
I'll catch you on the flip side
  • 0
Skal hurtigt have læst Foundation and Earth færdig, så jeg kan komme ind på biblioteket og hente J.K. Rowling's nye bog, The Casual Vacancy.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer Sejborg:
Ja. Den kører lidt i tomgang.

Selv er jeg generelt ikke så glad for cliffhangers. Jeg vil hellere have det sluttet ordentligt af. Den varmer nærmest bare op til næste bog. Og det var så en bog der kom ca. 5 år senere. Godt jeg ikke behøver at vente 5 år, men bare kan starte med det samme.


... og når du er færdig kan du så se frem til at skulle vente 5 år på The Winds of Winter

Det er fedt at se at Game of Thrones har fået så mange til at kaste sig over bøgerne. Det univers er simpelthen fantastisk. Selv har jeg endnu A Storm of Swords, A Feast for Crows og A Dance with Dragons til gode da jeg insistere på at læse dem på dansk når de nu endelig bliver udgivet, og der er endnu et par måneder til næste udgivelse. Til gengæld får jeg jo så mulighed for at læse noget andet imellem, hvilket nok er godt nok. Jeg synes det er nemmere at køre surt i det hvis man læser en serie eller bare flere bøger af samme forfatter lige efter hinanden.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Citerer Liou:
... og når du er færdig kan du så se frem til at skulle vente 5 år på The Winds of Winter


Er der blevet offentliggjort release date eller gætter du?

Men hvorfor følger George ikke op på den cliffhanger han efterlod i af A Feast of Crows? For satan da! Har godt nok kun læst en lille håndfuld kapitler af Dance With Dragons, så kan være det kommer senere. Men alligevel! ARGH!
"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
  • 0
Er jeg den eneste der læser serien på engelsk? Synes i hvert fald det er dejligt at læse en bog på det originale sprog, især når det er skrevet så forbandet godt!
Eat Nutella! - TNKz
  • 0
Citerer Game Master:
Er jeg den eneste der læser serien på engelsk? Synes i hvert fald det er dejligt at læse en bog på det originale sprog, især når det er skrevet så forbandet godt!

Er også i gang med at læse dem på engelsk. Foretrækker altid ting på deres originale sprog, uanset om det så tv serier, film eller bøger.
Shit happens...
  • 0
  • Liou
  • Liou
Citerer Sejborg:
Er der blevet offentliggjort release date eller gætter du?


Jeg gætter. Men taget i betragtning af at der også gik 5 år mellem A Storm of Swords og A Feast for Crows vil jeg mene 5 år er et udemærket bud. Jeg håber dog selvfølgelig ikke det er tilfældet.

Citerer Game Master:
Er jeg den eneste der læser serien på engelsk? Synes i hvert fald det er dejligt at læse en bog på det originale sprog, især når det er skrevet så forbandet godt!


Når jeg er intereseret i en bog vil jeg typisk først forsøge at finde den på dansk. Lykkes det ikke tager jeg til takke med den engelske version. Det skyldes ikke en eller anden uvilje imod bøger på deres originale sprog, tværtimod, for eksempel ser jeg altid anime på japansk til trods for at jeg ikke fatter et ord. Men i en anime har jeg danske/engelske tekster til hjælp, plus at det modsat bøger er et visuelt historiefortællingsmedium. Det samme med film, spil og tegneserier. Den luksus har jeg ikke når det kommer til bøger.

Det skal ikke forståes sådan at jeg er dårlig til engelsk, altså ud over rent faktisk at tale det. For eksempel er jeg i øjeblikket igang med Wheel of Time I: Eye of the World (aldrig udgivet på dansk) og jeg har læst iværtfald en 13-15 bøger på engelsk. Jeg har det bare bedst med at læse det på det sprog jeg forstår bedst. Samtidig ved jeg dog også at der kun er en måde at blive bedre på, så det er måske i virkeligheden tåbeligt af mig.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Citerer Liou:
Citerer Sejborg:
Er der blevet offentliggjort release date eller gætter du?


Jeg gætter. Men taget i betragtning af at der også gik 5 år mellem A Storm of Swords og A Feast for Crows vil jeg mene 5 år er et udemærket bud. Jeg håber dog selvfølgelig ikke det er tilfældet.


NÃ¥h okay. Fair nok.
"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
  • 0
Bøger: Hvad læser du nu?



Amundsen af Nils Aage Jensen.


Udsigt fra et skyttehul af William A. Foley.


Bag skodderne af Helle Stangerup.
Jeg elsker at skyde :-D
  • 0
Citerer Ak-master:
Skal hurtigt have læst Foundation and Earth færdig, så jeg kan komme ind på biblioteket og hente J.K. Rowling's nye bog, The Casual Vacancy.

Er de værd at læse? Har haft dem alle i noget tid, men da jeg mangler den første bog i serien har jeg ikke rigtigt kunne komme i gang endnu. Men hører at det skulle være stærke sager.

Er i gang med 198Q og Salmens Lot, begge er rigtigt gode, særligt førstnævnte. Vist en velfortjent nobel pris nominering^^.
Bye bye
  • 0
Citerer The Pez Dispenser:
198Q

Tastefejl?

Men ja Foundation er bestemt værd at læse. Særligt den originale trilogi.

Er kommer over halvvejs i The Casual Vacancy. Det er da godt skrevet og hun maler et meget levende billede af det lille samfund, som bogen omhandler.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Citerer Ak-master:
Tastefejl?

Jep, den hedder 1Q84, bliver ved med at rode rundt i titlen.
Bye bye
  • 0
Har læst A Dance With Dragons færdig. Jeg synes den virker lidt uforløst, og det er som om George bare bliver ved med at køre flere ting i stilling, uden sådan rigtigt at følge dem til ende. Der er også nogle karakterer det efterhånden er lidt svært at se relevansen i at have med, da de bare kører deres eget show. Men de bliver vel nok kørt tilbage i centrum før eller siden. Den er dog klart bedre end A Feast for Crows.

Nu er jeg gået i gang med The Walking Dead: The Road to Woodbury.
"Once you realize what a joke everything is, being the Comedian is the only thing that makes sense."
  • 0
Har lige fået disse to mobbedrenge ind ad døren i dag:

http://imgur.com/W5CKK

Hvad skal jeg læse først?
I'll catch you on the flip side
  • 0
  • Liou
  • Liou
Endelig færdig med The Wheel of Time: Eye of the World af Robert Jordan. Det er lidt en blandet fornøjelse. Efter at have læst de 2 første bøger i George Martins A Song of Ice and Fire virker karakterene temmelig kedelige i sammenligning. Slutningen synes jeg heler ikke var god. Efter at have brugt 700 sider på at puste det hele op, er det lidt af et antiklimaks når den endelelige kamp er ovre på et kapitel. Men bogens verden er til gengæld svær at sætte en finger på. Yderst velskabt og interesandt fantasy verden. Det bliver nok ikke den sidste bog i WoT serien jeg læser men lige nu trænger jeg godt nok til at læse noget helt andet.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0
Jeg har lige læst: Margrethes nye liv OG Se, de vinker.
Jeg elsker at skyde :-D
  • 0
  • Liou
  • Liou
er et godt stykke over halvejs i "Inside HBO's Game of Thrones" af Bryan Cogman. Rigtig lækker bog, god kvalitet, flot artwork, baggrundsviden om opbygningen af serien og det mest basale om den fantastiske verden George R.R. Martin har skabt. Der er et par ting jeg synes det er synd de har udeladt, og andre som de kommer lidt for let hend over. Jeg havde gerne givet nogle af alle de store 2 siders billeder bogen også indeholder i bytte for et kapitel om Direulvene eller mere info og interviews med de, nogengange ret vigtige, karaktere som af en eller anden grund ikke har fået så meget plads i bogen. Med det sagt har den dog indtil videre været en fornøjelse at læse og kan næsten ikke vente til værken 3. sæson eller En Storm af Sværd som jeg har ønsket mig (og forhåbentlig får) i julegave.
Tidligere kendt som Komisch-Nasenloch.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!