Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Guitar tråden.......


Citerer Math101:
Kan jeg sgu godt forstå :p

Det er altid sjov med nyt legetøj haha.

Men for at være ærlig tror jeg at en brugt Fender forstærker og så en overdrive pedal vil være perfekt til dig


Indtil videre er det, jeg satser på
  • 0
Der er jo også heldigvis meget at finde på den blå til fornuftige penge nu i disse tider. Der er mange som mangler penge og så derfor sælger deres udstyr lidt billigere end de måske normalt ville have gjort
Rock N Roll will never die
  • 0
Citerer Math101:
Det med at sætte rør i vil ikke være noget du selv kan gøre da det er ekstremt farligt og kan slå dig ihjel hvis du ikke ved hvad du gør. Så det er bedst at få en fagmand til det


Det er sgu da kun, hvis man rører ved det, mens den er tændt.. Der sker vel ikke noget, hvis man har slukket den.
GR Gangstaz - "Who else is going to love me but the thugs?" 2PAC
  • 0
Citerer Weird Al:
Citerer Math101:
Det med at sætte rør i vil ikke være noget du selv kan gøre da det er ekstremt farligt og kan slå dig ihjel hvis du ikke ved hvad du gør. Så det er bedst at få en fagmand til det


Det er sgu da kun, hvis man rører ved det, mens den er tændt.. Der sker vel ikke noget, hvis man har slukket den.


Jo. Du kan stadig få stød da der stadig bliver opbevaret strøm inde i forstærkerens kondensator efter den er slukket.

Den mængde er nok til at slå dig ihjel. Og det skal drænes før du må arbejde med forstærkeren. Desuden kan det være at forstærkeren skal bias justeres efter et rør skifte for at rørene får den rette mængde strøm så forstærkeren lyder ordentligt.

Hvis man ikke ved hvordan dette gøres kan man hurtigt komme til skade
Rock N Roll will never die
  • 0
Hvor er jeg glad for jeg lige dumpede forbi denne tråd inden jeg skulle til at skifte rør.
Tror vist bare jeg får en prof. til at se på det, og undgår en ristet arm
Hvad min yndlings disney princesse er? Arnold schwartsnegger :D
  • 0
Det plejer at være det smarteste
Rock N Roll will never die
  • 0
Øv kan ikke finde nogle gode brugte tilbud på Fender Hod Rod Deluxe. Min guitar lærer sagde, at det var en god combo til mig, og at der findes nogle gode pedaler, når vi skal spille vores hårde rock numre i bandet.

Jeg synes bare det er mange penge for en ny, men jeg slipper vel for at skulle skifte rør lige med det samme så.

Combo og pedaler kan godt gå hen og blive dyrt, men så kan pedalerne måske være brugte

Jeg bare bare svært ved at se ideen i at købe en Peavy, nu når man kan få den hårde lyd med pedaler.
  • 0
Citerer Chateque:
Citerer Zieglers:
Fender er overvurderet


unsuccessful troll is unsuccessful


"Unsuccessful troll" is true
  • 0
Citerer Sebastian9001:
Jeg bare bare svært ved at se ideen i at købe en Peavy, nu når man kan få den hårde lyd med pedaler.


Det er heller ikke det optimale hvis du alligevel kommer til at bruge clean mere end overdrive. Så kan en pedal sagtens klare det. Dog skal du nok have en ordentlig en ellers lyder det af h til. Enten en Rezza fra Emma, en tubescreamer fra Ibanez eller en Plexitone fra Carl Martin.
Rock N Roll will never die
  • 0
Lyder da godt, der findes en løsning. 6400 er bare mange penge, men hvis jeg kan bruge den i mange år, og den holder og også er god nok, når man skal spille endnu større koncerter engang i fremtiden. Så kan det nok betale sig. Jeg håber der går lang tid, før jeg køber en ny forstærker.

Jeg begynder at overveje den billige Vox igen, men jeg må høre derude op Fender'en er pengene værd Jeg håber og stadig på et brugt tilbud snart dukker op.
  • 0
Det er bedst at du prøver dem begge for at se hvilken der passer bedst til dig. Der vil være fordele og ulemper ved begge forstærkere.
Rock N Roll will never die
  • 0
Jeg har en hot rod deluxe, og kan kun anbefale den!
Dog er den ikke så god til metal, men ellers kan den det meste.

Har så købt nogle pedaler til den, og det gør at den har fået en okay MÆÆÆTAAAL lyd alligevel!
Har også haft den ude at spille et par koncerter med den, og der kan den også sagtens fyre op!

Hvis du er til oldschool rock eller bare rock i det hele taget kan jeg godt anbefale den, da den har en suuper fed lyd (især hvis du sætter en strat eller en tele til, ejer ikke selv en sådan guitar men har haft mulighed for at låne nogle. Og god damn!)
Hvad min yndlings disney princesse er? Arnold schwartsnegger :D
  • 0
Citerer Sebastian9001:
Øv kan ikke finde nogle gode brugte tilbud på Fender Hod Rod Deluxe.


Jeg har fundet en på 4sound til 5500 med kabinet, footswitch og cover

http://www.4sound.dk/forum/forum_posts.asp?tid=142338
Rock N Roll will never die
  • 0
Hey ville lige høre om nogle af jer har erfaringer med Roland UA-11 duo capture?
eller måske kunne anbefale noget andet optage udstyr til en billige penge, da jeg er blevet meget intresseret i at lave mine egne sange

kan ihvertfald slet ikke finde noget om ovenstående, på internettet ud over et par koreanske/kinesiske/japanske videoer...

Anyways se lige hvad jeg har købt idag!

http://www.dv247.com/assets/products/50881_l.jpg

Gibson les paul studio alpine white, jeg er som nyforelsket
Hvad min yndlings disney princesse er? Arnold schwartsnegger :D
  • 0
Citerer The_killerburger:
Hey ville lige høre om nogle af jer har erfaringer med Roland UA-11 duo capture?
eller måske kunne anbefale noget andet optage udstyr til en billige penge, da jeg er blevet meget intresseret i at lave mine egne sange

kan ihvertfald slet ikke finde noget om ovenstående, på internettet ud over et par koreanske/kinesiske/japanske videoer...

Anyways se lige hvad jeg har købt idag!

http://www.dv247.com/assets/products/50881_l.jpg

Gibson les paul studio alpine white, jeg er som nyforelsket


Køb Cubase og Guitar rig. Du bliver SÅ glad

Nogle der har erfaringer med flydende broer?

PT er jeg konstant udstyret med stjerneskruetrækker og umbraco, det kan jo ikke være rigtigt
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • 0
Citerer The_killerburger:
Hey ville lige høre om nogle af jer har erfaringer med Roland UA-11 duo capture?
eller måske kunne anbefale noget andet optage udstyr til en billige penge, da jeg er blevet meget intresseret i at lave mine egne sange


Nej ikke rigtig men som Cisplatin siger så prøv Cubase og Guitar Rig det spiller bare

Og tillykke med den nye spade.

Citerer Cisplatin:
Nogle der har erfaringer med flydende broer?

PT er jeg konstant udstyret med stjerneskruetrækker og umbraco, det kan jo ikke være rigtigt


Stemmer guitaren ikke som den skal når strengene er låst fast eller hva?
Rock N Roll will never die
  • 0
Jo den stemmer skam. Men jeg kan ikke får broen helt plan nu og så ryger fidussen jo med flydende bro.

Jeg skulle spille noget Sepultura og stemte derfor i D, nu er jobbet overstået og så vil jeg jo gerne i E igen
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • 0
Citerer Cisplatin:
Køb Cubase og Guitar rig. Du bliver SÅ glad


Cubase er det softwaren, og guitar rig det der pedal board ?

Har ikke særlig meget styr på alt det der.
Søger jeg cubase kommer der et program frem, og søger jeg guitar rig kommer der både software og program frem?

Og hvordan fungere det?

Spiller man bare direkte ind i pedlaen og så simulerer computeren div. effekter?
Hvad min yndlings disney princesse er? Arnold schwartsnegger :D
  • 0
Det er begge to programmer men Guitar Rig er et emulerings program som kan emulere forskellige guitar forstærkere og pedaler osv, mens at Cubase er et program du indspiller i. Dog kan du også godt optage det du spiller i Guitar Rig og det er meget nemt at finde ud af i forhold til Cubase. Jeg vil foreslå dig at du køber Guitar rig og så et ordentligt eksternt lydkort til din pc, så du kan begynde at lege lidt med at indspille osv.
Rock N Roll will never die
  • 0
Guitar rig er sådan set bare et simuleringsprogram, eller emulering, hvis man skal sige det rigtigt fint

Jeg synes virkelig du skal kigge på Guitar rig. Det kan godt være Cubase er lidt overkill, men det er det jeg selv bruger og kan stå inde for. Man kan sikkert finde noget simplere og billigere.

Men til Cubase kan man også købe en masse plugins, guitar rig eksempelvis fungerer som et plug in

Det der med broen, anyone?
A proud member of The Camel Toe Appreciation Society - TCTAS
  • 0
Har desværre ikke styr på dit problem med broen ): ...
Hvad er en flydende bro btw :b

Ehm... Men ville det så sige at jeg spiller ind i Roland UA-11 duo capture hvis jeg køber den, og derefter kan man emulere div. effekter osv. igennem guitar rig ?
Hvad min yndlings disney princesse er? Arnold schwartsnegger :D
  • 0
Citerer The_killerburger:
Hvad er en flydende bro btw :b


Det er når broen på dit tremolo system på guitaren nærmest flyder og hvor du kan lave dive bombs osv. Det er desuden kun double locking tremolo som kan være flydende og det er som regel enten af mærket Floyd rose eller Schaller der sidder på guitaren.
Rock N Roll will never die
  • 0
Min musiklærer har en Hot Rod Deluxe, så kan jeg teste den næste mandag med hans pedalsæt, da han alligevel vil have det liggende i bilen. Der er nemlig langt til 4sound. Hvis det er noget, så finder jeg en brugt, eller ny hvis det bliver nødvendigt

Citerer The_killerburger:
Jeg har en hot rod deluxe, og kan kun anbefale den!
Dog er den ikke så god til metal, men ellers kan den det meste.

Har så købt nogle pedaler til den, og det gør at den har fået en okay MÆÆÆTAAAL lyd alligevel!
Har også haft den ude at spille et par koncerter med den, og der kan den også sagtens fyre op!

Hvis du er til oldschool rock eller bare rock i det hele taget kan jeg godt anbefale den, da den har en suuper fed lyd (især hvis du sætter en strat eller en tele til, ejer ikke selv en sådan guitar men har haft mulighed for at låne nogle. Og god damn!)


Jeg har ellers indtryk af, at du er en metal fyr Godt, at det lige kan gå an, men nu er metal heller ikke min stil. Ellers andet du kan sige om den? Er den nem nok at få med til gigs, er den for høj til hjemmebrug, kan den fungere med en akustisk og lever clean lyden op til forventningerne?
  • 0
Citerer Sebastian9001:
Jeg har ellers indtryk af, at du er en metal fyr Godt, at det lige kan gå an, men nu er metal heller ikke min stil. Ellers andet du kan sige om den? Er den nem nok at få med til gigs, er den for høj til hjemmebrug, kan den fungere med en akustisk og lever clean lyden op til forventningerne?


First off så elsker jeg metal, men er også vild med oldschool rock osv. Når jeg selv skriver sange, blander jeg gerne noget jazz blues og rock sammen.
Jeg er sådan til lidt af det hele

Jeg har ikke noget problem med den clean lyd og syntes det lyder super godt !
Det nok ikke mig du skal sprøge ang. clean da jeg næsten altid bare har en smule drive på når jeg spiller.

Den er super fed til gigs, har selv spillet et par koncerter med den, og den er såmend let nok at slæbe med !

Og er der noget der hedder for højt til hjemmebrug


Den er måske lidt men jeg har vendet mig til det
Hvad min yndlings disney princesse er? Arnold schwartsnegger :D
  • 0
Lyder fedt
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!