Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Den dejligste musik i verden.


Citerer The Pez Dispenser:
i metallicas tilfælde er der stadigvæk flere ligheder med klassisk end med rock. Orion som et eksempel, og sange som ride the lightning, som hovedsageligt består af en meget lang intro, og intet omkvæd.
det er ihvertfald sådan jeg mener at genre skal defineres, efter indhold ikke efter oprindelse.
Derfor er Nu-metal næsten ikke værdigt til at blive kaldt metal, det er rock...
green day, som jo er rock, har da også mange sange med langt indhold, som ikke har noget omkvæd, så jeg kan ikke se hvor du vil hen.

Tillagt 2007-02-06 19:15:
Hmm, er også begyndt og høre Thrash metal, synes de gamle metallica og Slayer er meget gode, måske skulle man også høre musik fra denne genre?
  • 0
Citerer call_of_duty_freak:
Tillagt 2007-02-06 19:15:
Hmm, er også begyndt og høre Thrash metal, synes de gamle metallica og Slayer er meget gode, måske skulle man også høre musik fra denne genre?


lyt noget megadeth det er det fedeste inden for genren:
http://www.youtube.com/watch?v=9jSUwq_e7oo

til det andet:
green day har instrumental dele, men det er ikke helt det samme. opbgygningen er stadigvæk en simpel rock opbygning Intro - vers - omkvd - vers - omkvæd - instrumental del - vers - omkvæd - outro (eller noget i den retning). Men der er selvfølgeligt undtagelser alle steder, metal har bare til tider en mere løs opbygning, tag fx dream theater, eller death.
Bye bye
  • 0
En typisk heavy metal-gruppe består af en eller to guitarister, en bassist, en tromme-slager og en vokalist. En typisk rock band består af en med trommer, elektrisk guitar, elektrisk basguitar og en eller flere forsangere. Så der er selvfølgelig forskel, så måske skal heavy metal have en genre for sig selv?


Rigtig fed musik video TPD ellers
  • 0
Hvor blev topic af!!

Nogen der har lyttet til det?





Tillagt 2007-02-07 00:31:
>Kosen

Bitmonx var nemlig "engang" fede... Men Re-noiser faldt lige i mine ører... Og er det nummer jeg lægger ud med på Fredag..
Apple & Mcintosh ❤️
  • 0
rock og heavy er hvad jeg høre jeg er lige glade med om andre høre techno og rap de høre jo det musik de kan lide men jeg elsker rock spiller selv guitar og trommer måske er jeg 13 år gammel men jeg høre stadig ikke det pis de har valgt at kalde techno det siger mig ikke en skid
  • 0
Revival of the dead.
Citerer wintherkill:
jeg høre stadig ikke det pis de har valgt at kalde techno det siger mig ikke en skid

Du har ingen idé om, hvad techno er...
  • 0
Rihanna, Eminem og Nik&Jay
  • 0
Er efterhånden blevet rigtig glad for elektronisk musik, men har også en ret bred smag. Gider som regel bare ikke kunstnere, som er for mainstream.
  • 0
Drop nu det der med at fortælle folk at de ikke ved hvad techno er, mega dårligt argument!

Jeg hører mest metalcore, death og hardcore, men er heller ikke bleg for klassisk musik eller elektronisk, lytter til alle genre
There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
  • 0
Citerer Mythos:
Drop nu det der med at fortælle folk at de ikke ved hvad techno er, mega dårligt argument!

Vil du gerne uddybe, hvorfor det er et dårligt argument? Hvis man ikke ved hvad en genre indebærer, så burde man ikke kunne sige, at man ikke kan lide den.
  • 0
Hører lidt af det hele. Er dog ikke så meget til alt det dup step fis. Synes det lyder forfærdeligt!

Men ellers er hip/hop- pop- rock- soundtrack musik osv. Lige mig
  • 0
Gad vide, hvad formålet med denne tråd egentligt var (for FEM år siden).
Hvis det var for at få folk til at høre OP's egen musik, så fejlede den vist pænt meget.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Citerer pazzoa:
Synes det lyder forfærdeligt!

Du har bare ikke lyttet til det korrekte musik indenfor genren...

Citerer Ak-master:
Hvis det var for at få folk til at høre OP's egen musik, så fejlede den vist pænt meget.

Hahah, sandt. xD
  • 0
Jeg hører næsten kun rap/hip hop, men Frank Ocean har alligevel fået en utrolig stor status hos mig pga. sin fremragende stemme og kreative tilgang til en genre der har tabt lidt af pusten de seneste år.

The Weeknd er også ganske glimrende, og House of Baloons er til tider fabelagtigt
  • 0
Yay 5 year gravedig!

Jeg vil være med!

Hører mest nogle få enkelte bands, hvorfra jeg kan lide stort set alt deres musik:

The Strokes (pop-rock)
Modest Mouse (indie-rock)
Iron Horse (modest mouse tribute, blue grass)
Lukas Graham (soul-pop)
It's my party, and I'll cry if I want to.
  • 0
Elena Siegmann
Aerosmith
Guns & Roses
Avenged sevenfold
Black sabbath
D-A-D
Dizzy Mizz Lizzy
Lidt Eminem
Korn
System of a down
White snake
Eagles of death metal
Coldplay
Laibach

https://www.youtube.com/watch?v=MPccW4btUCs
  • 0
Citerer oliman22:
Elena Siegmann
Aerosmith
Guns & Roses
Avenged sevenfold
Black sabbath
D-A-D
Dizzy Mizz Lizzy
Lidt Eminem
Korn
System of a down
White snake
Eagles of death metal
Coldplay
Laibach
Alt det er jo dejlig musik Især A7x og Gnr
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=oqSulR9Fymg Beethovens 14 sonata

og så i en heavy udgave - det ene udelukker ikke det andet:

http://www.youtube.com/watch?v=MZuSaudKc68


og så en trashmetal udgave på klaver kan man næsten kalde det:
http://www.youtube.com/watch?v=zucBfXpCA6s
en ung same der ville gøre sig glimrende i RTS spil med den hastighed der er på.


og så beethovens 17 der er helt modsat, og decideret smuk:

http://www.youtube.com/watch?v=LfjD-DQ5REk


Begge med den gudsbenåede pianist Wlhelm Kempff, han har for mit vedkommende gjort en stor forskel på hvilke Beethoven stykker jeg har lyst til at høre.
There is no replacement for displacement
  • 0
Citerer call_of_duty_freak:
Det der death metal er fandeme noget lort!(IMO) Det eneste der kommer fra forsangerens mund er sådan noget her.



WROOOOOOOOOOOOOHAHHHAHAHAOHHH, GROAAAAAAAH.

Alt i alt synes jeg at man på ingen måde kan tænke når man hører sådan nogle syge bands på youtube. Den værste jeg nogensinde har stødt på er The Berzerker, det mest frygtelige death band i verden, deres musik er da lige til og få hovedpine af!

http://www.youtube.com/watch?v=dqjt-0N-1rs

Er det musik?

Og hvad er de fyre dog på?


Hør lidt kamelot og lidt ozzy..
  • 0
Jeg vil ikke bruge ordet dejlig om musik lol... med mindre jeg er Hippie.. det er der vist ingen fare for.... selv om Hippie piger kan være søde...

Jeg høre sgu meget forskelligt musik og har ikke en genre jeg klynger mig til... decideret Heavy (og alle dets afskyginger) har aldrig rigtigt sagt mig noget... Rammstein ja men det er sikkert heller ikke heavy hvis man spørger "Eksperterne"..

Men må indrømme jeg har en kæmpe svaghed for musik fra 30'erne og 40'erne...
Er derfor ekstra stor fan af musikken fra Bioshock Infinite

Desuden de mere skæve kunstnere som Tom Waits og Nick Cave.. oh for ikke at forglemme Eels
"let røven og gør noget"
  • 0
Citerer Kim Olsen:
og så i en heavy udgave - det ene udelukker ikke det andet:

http://www.youtube.com/watch?v=MZuSaudKc68

Awesome! Nu kan jeg vældig godt lide klassisk musik og rock/metal, så nogle flere af sammensplejsninger, tak! Også gerne den anden vej rundt, så rock/metal numrene bliver spillet af et symfoniorkester, lidt ala. det Metallica gjorde.
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
dbbuu, kender du til bandet Apocalyptica? Cellister, der laver covers af bl.a. Metallica's musik.
This post is 99% beef and the rest exaggeration
  • 0
Nej mindes ikke at have hørt om dem før.
Har lige hørt nogle af deres sange, og kunne godt lide det
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
Haha..

Tror simpelthen jeg går ud i haven og graver mig ned!!!!


OT.. Jeg kunne forestille mig at jeg dengang havde haft lysten til at udvide Andres horisont - og min musiksmag var åbenbart bedst og umiddelbart, hvad jeg kan læse mig til, ikke til "diskussion"


Idag (2013), er det nu stadigvæk noget lækkert musika det trance, psytrance, progressive.. Men jeg kan jo ikke vælge oplevelsen for andre.

Dog sjov læsning.. Tror desværre jeg dengang har været lidt for meget til den type fester.
Apple & Mcintosh ❤️
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!