Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Husker du PC Player?


Hvis JA, er denne tråd den helt rigtige til dig!

Mange af os voksede op med vores helt egen, dansk-produceret pendant til PC Gamer Magazine, nemlig PC Player, som senere også indgik et samarbejde med Gamereactor (De gode gamle dage!)

Her hos 3D Realms (os med Duke Nukem, Max Payne og senest Ion Fury), har vi i samarbejde med PC Players tidligere chefredaktør, Morten Skovgaard, igangsat et lille arkæologisk projekt.

En komplet samling af samtlige PC Player (senere Gameplay) magasiner, fra 1995 - 2014, er utrolig svær at støve op. Og endnu mere tragisk er det, at næsten 20 års spil journalistik er ved at blive fortabt i glemmebøgerne.

Derfor har jeg iværksat et projekt. Jeg har over en årrække fået anskaffet mig en næsten 100% komplet samling af magasinerne, og fået tilladelse til at digitalisere samtlige udgivelser.

Disse vil løbende blive delt på en ny "PC Player 1995 - 2014" minde side på Facebook ( https://facebook.com/pcplayerminder/ ) samt en Discord kanal, ( https://discord.gg/y3XpFkN )

Vi vil yderligere dele div. artikler (især fra de tidligere udgivelser), mindeværdige anmeldelser osv. med kommentarer tilknyttet fra de oprindelige redaktører.

Hvis du er bare lidt interesseret i spil og især den Danske spilhistorie, så hop ind på Discord kanalen og Facebook siden, og deltager i snakken om de mange gode minder.

Tak for opmærksomheden!

//Frederik Schreiber
  • 0
Fuck et fedt projekt!

Og btw, virkelig god talk du havde ved Lets Talk About Games - Ret inspirerende at høre både ned- og opture, og glædeligt at se at det primært er optur nu!

Men ja, skønt med den her slags projekter for det er så vanvittigt ærgerligt når kulturarv bare ryger i skraldespanden, selv hvis det er inden for et "mindre" kultur-område som f.eks. gaming.

Btw, glæder mig til at se reklamerne i de gamle blade, de plejer at være ret sjove og overdrevne
Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
  • 0
Jeg var kæmpe fan og absolut månedens bedste dag. Jeg læste kun få sider om dagen for at have den længst muligt.

Mistede dog stor del af min læse lyst da i blev mere og mere konsol anmeldere.
Der fandtes andre konsol blade så det var så ærgeligt at det gik ud over PC player
Y can't metroid crawl ?
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!