Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Hvad er der sket med forummet...?


Jeg har været ivrig bruger af GR i 15 år snart, og havde for mange år siden en anden profil. Desværre har jeg både glemt brugernavn og login nu Det er dog ikke det væsentligste.

Dengang var der vildt gang i den, men nu er her nærmest dødt?

Jeg husker blandt andet nogle lange lange tråde med kædehistorier, og evige debatter om alt i øst og vest.

Er her nogen, som har været medlem i over 10 år?
Citerer InOtherNews:
Er her nogen, som har været medlem i over 10 år?


Oh yes, jeg kører på mit 15. år herinde

Aktiviteten herinde svinger lidt. Brugere kommer og går. Nogle brugere forlader os og der kommer nye til. Sådan vil det nok altid være.

Men ja, aktiviteten har bestemt været større. Nogle år har der virkelig været knald på og på et tidspunkt var vi hele 7 moderatorer. Nu er der mere eller mindre "kun" mig tilbage, men jeg holder ved
Citerer InOtherNews:
Jeg har været ivrig bruger af GR i 15 år snart, og havde for mange år siden en anden profil. Desværre har jeg både glemt brugernavn og login nu Det er dog ikke det væsentligste.

Dengang var der vildt gang i den, men nu er her nærmest dødt?

Jeg husker blandt andet nogle lange lange tråde med kædehistorier, og evige debatter om alt i øst og vest.

Er her nogen, som har været medlem i over 10 år?

Der er mere liv i tekstkommentarene, resten er stortset dødt.
Bye bye
  • 0
Hvad blev der i øvrigt af Mike Jezz???
Citerer Carmillah:
Citerer InOtherNews:Er her nogen, som har været medlem i over 10 år?

Oh yes, jeg kører på mit 15. år herinde

Aktiviteten herinde svinger lidt. Brugere kommer og går. Nogle brugere forlader os og der kommer nye til. Sådan vil det nok altid være.

Men ja, aktiviteten har bestemt været større. Nogle år har der virkelig været knald på og på et tidspunkt var vi hele 7 moderatorer. Nu er der mere eller mindre "kun" mig tilbage, men jeg holder ved


Ak ja, jeg husker godt tiden med masser af moderatorer, der var nødt til at være aktive hele tiden fordi hæren af teenagere ikke kunne opføre sig ordentligt Jeg var (måske) en af dem

Jeg har været med siden GR havde sin frække røde farve med afrundede hjørner, i bedste millenium-stil.

Desværre tror jeg mange er smuttet til Facebook og YouTub for at debattere spil m.m. Men jeg er nu stadig glad for, at der findes internetfora endnu. Det er trods alt en anden form for fællesskab man har herinde
Spøjst, at jeg lige valgte i dag til at kigge ind. Ellers længe siden, jeg har været herinde. Men jeg tror det er sandt, at mange bruge andre medier til at snakke spil osv. i dag. Jeg kender i hvert fald, at mange bruger Reddit. Udviklingen med faldende aktivitet var den samme på de danske Nintendo-sider også. Og i dag tror jeg kun, der er N-club tilbage.

Da jeg var teenager brugte jeg nærmest GR, som folk i dag bruger Facebook osv. Det er meget sjovt at tænke på, hvordan tingene i den digitale verden har ændret sig siden da. Fedt, at GR er her endnu dog!
Malus Sylvestris - Formand for Kagepartiet - Kage for folket
Er selv fra 2008 herinde, og ja forummet har tidligere været betydelig mere aktivt... nattråden RIP. Og jeg kan da også huske dengang blogs fra brugerne også var en ting.

Flere af debatterne, er rykket ind i kommentarerne. Så hvis du savner at debattere, går du bare efter hvor mange svar, et indlæg har fået ;)
I think of dieting, then i eat pizza
  • 0
Har været medlem siden jeg var 13 år. De efterfølgende år, og især 15-16 års alderen bruge jeg forummet meget, og tjekkede siden ud flere gange dagligt. Her i dag 14 år efter jeg oprettede en profil, går der mange dage, nogen gange endda måneder mellem mine loggins.
Ved ikke om tiden er rendt fra fora, og som du selv nævner måske flyttet over på Youtube og Facebook.
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
Vi har haft forumændringer i støbeskeen i lang, lang tid. Ledelsen siger at andre ting kommer i vejen, og jeg er tilbøjelig til at tro dem. Måske er tiden ved at løbe fra fora, men vi går ud på et brag, så derfor har jeg arrangeret at mens vi venter på et egentligt redesign, så kan jeg i det mindste få lov til at redigere i de mange emner der ikke giver nogen mening.

Måske ved bare at have to-tre kategorier kan vi samle det hele lidt?
Citerer Magnus Groth-Andersen:
Vi har haft forumændringer i støbeskeen i lang, lang tid. Ledelsen siger at andre ting kommer i vejen, og jeg er tilbøjelig til at tro dem. Måske er tiden ved at løbe fra fora, men vi går ud på et brag, så derfor har jeg arrangeret at mens vi venter på et egentligt redesign, så kan jeg i det mindste få lov til at redigere i de mange emner der ikke giver nogen mening.

Måske ved bare at have to-tre kategorier kan vi samle det hele lidt?


En kraftig oprydning/sammenlægning lyder ikke som en tosset idé
Jeg må efterhånden være den som har været en del af GR længst. Jeg joinede dette forum da jeg var 15 år gammel, så 20 år som aktiv bruger. Forummet har bestemt ændret sig, men jeg synes tingene så småt er på vej frem, det kræver dog en større indsats fra GR's side, at skabe fokus på forummet, samt gøre det mere synligt på siden.

Jeg tror GR kommer tilbage!!!
There is a hell, Believe me I've seen it, there is a Heaven, lets keep it a secret
Nu har jeg aldrig været den helt store bruger af forums, og faktisk syntes jeg også som andre siger at der er virkelig godt gang i kommentarfeltet på artiklerne. Nogle diskussioner kører lidt af sporet, men set i forhold til andre steder på nettet (bare i danmark), synes jeg nu der bliver kørt ret god stil herinde.

Jeg har læst bladet siden jeg var helt lille, men hoppede først på internet delen i 2014. At det så tog 4 år før jeg skrev min første post herinde siger også lidt om mig

Forummet tjekker jeg engang i mellem for at se hvad andre har spillet i 52 challenge og hvad folk ellers deler herinde. Og nå ja, nogle gange taler et par glas rødvin for mig, også laver jeg en post på forum. Men ellers er det mest kommentarsporet og de gode artikler jeg kommet for.

Jeg tror aldrig GR vil forsvinde!!!
Gamereactor døde da Lee West forsvandt
Born to game, forced to work...
  • 0
Tjo...nah. Tror næppe det kan gøres så simpelt Lilleblake

Hvis du mener GR er dødt, skyldes det nok snarere tendensen med trykte medier og især gratis magasiner, internet-kultur der bevæger sig væk fra fora og mere hen mod chat (Se på Discord f.eks.) eller den overordnede struktur med GR som et europæisk netværk hvor redaktionerne er skrumpet.

Men imo er GR ikke dødt før Magnus får nok af os, kaster armene i vejret, finder en mic, smider den på jorden og moonwalker væk efterfulgt af en reel mooning.

Hvilket måske er lidt ironisk når det kommer fra mig som ikke er særlig aktiv for tiden - Travlt på arbejdet og derhjemme og så får jeg bare ikke fulgt så godt med herinde. Er dog virkelig spændt på at se de kommende ændringer til designet og strukturen
Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
Ja ok bevares point taken.
Born to game, forced to work...
Det eneste del af GR der døde med Lee var det absurd store fokus på mobilspil.
Noget som ingen savner.

Jeg er langt fra altid enig i den måde Magnus gør tingene på og noget af det synes jeg er decideret dumt.
Men alt i alt synes jeg han gør et godt stykke arbejde med GR.
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
TheJuice

Savner faktisk lidt Lees kærlighed til mobilspillene
Er lidt træt af at den gennemsnitlige gamer stadig ikke tror på at der eksisterer gode spil til mobilen :I

Men tja, deres tab
Lad os samle alle nazister/nynazister/white supremacists/white nationalists/alle andre der deler den slags holdninger i en stor raket og skyde den direkte ind i solen!
  • 0
@ Alex - Okay, granted, der findes måske nogle få stykker

Men det store flertal er glad for, at der ikke skal bruges energi på det længere.
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
Nogen ville sige at det døde under Lee West, men ikke nødvendigvis pga West så meget som det bare var tiderne der ændrede sig.
Bye bye
Naah... Forummet var allerede langsomt døende da Lee tog over.
Til gengæld har de seneste par år budt på mere aktivitet i kommentarfeltet.
Diskussioner har bare ændret og flyttet sig.
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
Citerer TheJuice:
Naah... Forummet var allerede langsomt døende da Lee tog over.
Til gengæld har de seneste par år budt på mere aktivitet i kommentarfeltet.
Diskussioner har bare ændret og flyttet sig.


Nu har jeg ikke været inde og analysere på det, men jeg jeg spiller mange gamle spil og læser altid lige en anmeldelse først herinde. Der er langt flere kommentarer på de anmeldelser, der ligger tilbage fra Lees tid
  • 0
Jeg kigger personligt også med på sidelinien, men min aktivitet er ikke-eksisterende af nogle forskellige årsager.

Men hvorfor er der så stille herinde? Jeg ved det egentlig ikke. Det sjove er, at der er relativt meget gang i det svenske forum, hvor aktivitet fra d. 17.10.19 er på side 3. På den danske er der på side 1 en tråd, hvor der sidst er skrevet i den d. 13.09.19 - altså for mere end en måned siden.

Uden at jeg skal lyde negativ, så tror jeg tiden for det danske Gamereactor forum er overstået. Der er til gengæld meget mere aktivitet under nyhederne, som Pez også skriver.

Siden har dog også fået lov til at stå til i for lang tid, og det kunne være interessant at vide, hvad Gamereactor egentlig ellers laver (ikke Magnus eller lignende, men udviklerne / ledelsen), siden det ikke er muligt at få ryddet op på siden. Det er trods alt organisationens ansigt udadtil. Men det er jo i hvert fald ikke noget, der har indflydelse på brugeraktiviteten på det svenske fora, så det har det nok heller ikke på det danske.

Uanset hvad, så har Gamereactor været en fantastisk tid, hvor jeg har været medlem siden 2007, hvor jeg købte en PS3. Der gik cirka et år, og så blev jeg moderator, og det har virkelig været sjovt i de tider, hvor aktiviteten har været højst. En tid, som jeg absolut ikke ville have været foruden

Og som Abild skriver, så er det virkelig sjovt at se, hvordan tingene ændrer sig. Jeg kan også huske, før Facebooks tid, hvordan DKBN i høj grad blev brugt som platform til at connecte med andre.
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
@ NG - Det er ikke korrekt.

Nu tog jeg for sjov lige og kiggede på tre titler fra Lees tid og sammenlignede dem med tre fra Magnus'

Gears of War 3 - 37 kommentarer
Gears 5 - 54 kommentarer

GTA 5 - 143
Red Dead 2 - 300+

CoD Modern Warfare 2 - 132
CoD Modern Warfare(2019) - 24 kommentarer pt.
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0
@Juice

Nu har jeg ikke gået ind og analyseret på de enkelte spil, men jeg generelt synes jeg der en meget aktivitet, når jeg læser de gamle anmeldelser. Jeg tror også der er langt flere unikke brugere der kommenterede dengang, end nu, hvor det er de samme 12 fjolser (inklusive mig selv) der skændes om FPS og renegerende liv
  • 0
@ NG - Nu tog jeg tre tilfældige ældre spil og sammenlignede med et nyere i serien og ud fra de 6 titler, så understøtter det ikke din mavefornemmelse.

Om der så er flere unikke kommentarer, det skal jeg ikke kunne sige, det kan meget vel være.

Men hvis du vil være med til at holde liv i forummet, så kan du passende gå ind og lave din top10 spil for årtiet der er gået.
All gave some, some gave all: TheMcCandless, Mandela, Aule10, RSkovbo, KriNix, lazaRuS og Hund. Gone but never forgotten...
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!