Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Netflix US begynder at blokere....


Udlændinger der bruger bl.a en amerikansk VPN, for få adgang til det amerikanske udvalg.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/nu-blokerer-netflix-din-am
erikanske-konto/5384101


Jeg synes helt ærlig talt det er for ringe, at det er et skridt som er nødvendigt at tage. Udvalget i Europa / Danmark er simpelthen ufattelig dårligt, så hvis dette skete, så kunne jeg godt finde på at opsige vores abb. Der er er slet ingen logik i det udvalg som løbende kommer i Danmark.

Hvis vores blev blokeret, ja så ville jeg kontakte Unblock US, som jeg har en konto hos, for at få hjælp til fortsætte. Unblock US vil jo også ende med miste kunde på dette stunt.

Og så synes jeg et eller andet sted det er ret emsigt af Sony / Netflix.
Ifølge artiklen så lægger Sony pres på Netflix.

Hvad synes I?
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
Det er jo sådan set bare at bede om at ting bliver piratkopieret eller streamet ulovligt. Hollywood er håbløst bagud.

Kim Dotcom siger det sådan set meget godt.

https://twitter.com/kimdotcom/status/288199968932630528
https://www.youtube.com/watch?v=MPccW4btUCs
  • 0
Netflix er jo som sådan nødt til at bøje sig for leverandørens krav, man kan så håbe på, at den test de kører bliver sådan en, som kan skelne mellem indhold, så det eksempelvis kun er Sonys film, der giver problemer. Hvis det endelig bliver ført ud i livet.

Mit US kører nu stadig fint, og det er jo heller ikke første gang at Netflix piller ved den slags, som regel følger eksempelvis unblockus så ret hurtigt efter med en løsning.

Men kunne jeg kun se den danske Netflix, så ville jeg ikke bruge penge på tjenesten. Så enkelt er det.
:)
  • 0
Citerer oliman22:
Det er jo sådan set bare at bede om at ting bliver piratkopieret eller streamet ulovligt. Hollywood er håbløst bagud.

Kim Dotcom siger det sådan set meget godt.

https://twitter.com/kimdotcom/status/288199968932630528


Når man nu endelig har en tjeneste som fungere godt - rigtig godt i min optik, så er det hul i hovedet at gøre dette.

Citerer Lee West:
Netflix er jo som sådan nødt til at bøje sig for leverandørens krav,


Desværre. Jeg har også forståelse for at ens leverandør stiller krav, men kravet giver ingen mening i min optik. Hvis det er for at vide, hvorhenne deres kunder befinder sig rent geografisk, må der være smartere måder at gøre dette på, end tvinge folk til at opgive noget.

Det med tvinge folk til noget er næsten altid en dårlig ting.

Vores US kører også fint, og skulle det ændre sig, så vil jeg som sagt lave om på min VPN.

Citerer Lee West:
Men kunne jeg kun se den danske Netflix, så ville jeg ikke bruge penge på tjenesten. Så enkelt er det.


+1. Jeg følger den danske Netflix på Facebook. De kommer med ofte opdateringer om de film eller serie som de løbende tilføjer, og ofte er det simpelthen så gamle film / serie som ryger op. Det udvalg kan jeg ikke bruge til noget.

Nu har vi endelig et produkt som fungere rigtig godt - vel og mærket for forbrugerne. Lad nu vær med vær på tværs.

Det svarer til man ville begrænse Spotify - helt helt håbløst idé.
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
  • Z
  • Z
Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvordan de vil stoppe det her helt. Udvalget af private VPNer (eller sågar VPSer) er simpelthen for stort. Det virker umiddelbart blot som en masse snak for at få Hollywood-selskaberne til at være stille.
  • 0
Citerer Z:
Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvordan de vil stoppe det her helt. Udvalget af private VPNer (eller sågar VPSer) er simpelthen for stort. Det virker umiddelbart blot som en masse snak for at få Hollywood-selskaberne til at være stille.


Indrømmet, jeg har slet ikke vanvittig meget forstand på det. Men jeg håber da du har ret. Det er vel også svært at bevise alle accounts er tilknyttet en falsk adresse. Hvis det er det som skal til.
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
Citerer Thor86:
Det svarer til man ville begrænse Spotify - helt helt håbløst idé.

Hvilket jo allerede er sådan. Har oplevet flere gange, hvor jeg ikke kunne hører en sang, fordi at den ikke er tilgængelig på det danske Spotify -_-'
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
Citerer dbbuu:
Citerer Thor86 et svarer til man ville begrænse Spotify - helt helt håbløst idé.
Hvilket jo allerede er sådan. Har oplevet flere gange, hvor jeg ikke kunne hører en sang, fordi at den ikke er tilgængelig på det danske Spotify -_-'


Nu bliver jeg nysgerrig: Hvilket musik høre du, som ikke er tilgængelig i vores region?


Citerer oliman22:
https://www.livingsmarttv.dk/breaking-netflix-spaerring-af-usa-prof
iler-dk-var-pure-loegn/


Sweet! EB er aldrig en god kilde, men nu valgte jeg smide historien herind alligevel.
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
Citerer Thor86:
Nu bliver jeg nysgerrig: Hvilket musik høre du, som ikke er tilgængelig i vores region?


Alt Taylor Swift er fjernet.
https://www.youtube.com/watch?v=MPccW4btUCs
  • 0
lulz!

Hun har faktisk lavet nogen ok sange...... Men det er vidst på Spotify overall, og vel ikke kun i EU ?
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
Citerer oliman22:
Citerer Thor86:Nu bliver jeg nysgerrig: Hvilket musik høre du, som ikke er tilgængelig i vores region?

Alt Taylor Swift er fjernet.


Hun har selv fjernet sit musik derfra
* A reputation takes a lifetime to build and seconds to destroy*
  • 0
Citerer Sploink:
Citerer oliman22:Citerer Thor86:Nu bliver jeg nysgerrig: Hvilket musik høre du, som ikke er tilgængelig i vores region?

Alt Taylor Swift er fjernet.

Hun har selv fjernet sit musik derfra


Yup, noget som Thom Yorke også gjorde, da han mente at "Spotify betalte kunstnere for lidt".
Take a chill pill.
  • 0
  • Z
  • Z
Citerer Thor86:
Citerer Z:Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se, hvordan de vil stoppe det her helt. Udvalget af private VPNer (eller sågar VPSer) er simpelthen for stort. Det virker umiddelbart blot som en masse snak for at få Hollywood-selskaberne til at være stille.

Indrømmet, jeg har slet ikke vanvittig meget forstand på det. Men jeg håber da du har ret. Det er vel også svært at bevise alle accounts er tilknyttet en falsk adresse. Hvis det er det som skal til.


Det største problem, som jeg ser det, er at Netflix endnu ikke har givet en officiel forklaring eller frigivet en pressemeddelse.... og indtil da kan vi kun gætte, men har dog svært ved at se andre forklaringer.

Når det så er sagt, så er har jeg svært ved at se, hvordan Netflix teknisk vil afgøre, om man benytter en VPN (eller DNS). Det er kun de offentlige adresser, der er i fare for at blive blokeret - med mindre at der findes en smart måde, som jeg ikke kender til! Så mit bud er, at de har forsøgt noget blokering af en række offentlige adresser, men lad os nu se, hvad der sker!

Det ville dog være meget nemt at opsnappe, hvis en account f.eks. logger ind via en amerikansk eller hollandsk IP for fem minutter senere at logge ind via en dansk.
  • 0
Citerer Thor86:
Nu bliver jeg nysgerrig: Hvilket musik høre du, som ikke er tilgængelig i vores region?

Har et familie medlem som er amerikaner, og som bruger Spotify. Kan ikke lige komme på nogle navne, men har oplevet, at jeg ikke kunne hører nogle, af de sange hun hørte.
Min kæreste har en polsk bruger, og hun kan ikke hører flere danske sange.
You make Buu mad, Buu make you dead! What Buu says, Buu do. - cookie for the people
  • 0
Citerer dbbuu:
Har et familie medlem som er amerikaner, og som bruger Spotify. Kan ikke lige komme på nogle navne, men har oplevet, at jeg ikke kunne hører nogle, af de sange hun hørte.
Min kæreste har en polsk bruger, og hun kan ikke hører flere danske sange.


Danske sanger giver til dels mening for mig, om end det er lidt mærkeligt at begrænse det.

Et sted, så er det jo logisk nok - det er bare drøn irriterende.
Vi får en halv generation af unge mænd med metalhofter. Det bliver fedt, når jeg som 50-årige kan løbe fra de 30-årige. (Sagt om dem som går med hængerøv) (PSN = theNestle) jeg er fuld :-( jeg savner den brændeovn hos mine forældre... Camilla! Mm...!
  • 0
Citerer Sploink:
Hun har selv fjernet sit musik derfra


Det gør det ikke mindre trist
https://www.youtube.com/watch?v=MPccW4btUCs
  • 0
  • Z
  • Z
Citerer oliman22:
Citerer Sploink:Hun har selv fjernet sit musik derfra

Det gør det ikke mindre trist


Det viste sig at være et fedt PR-stunt for Swift. Pladesalget eksploderede uden lige.

Jeg har dog svært ved at forestille mig, at musikindustrien vil lave lignende stunts i fremtiden og permanent ignorere streaming-tjenester som Spotify. De skal nok komme tilbage - ultimativt bliver det spørgsmål om at få opbygget en fanskare, der køber og betaler merchandise og koncerter. Det er dér pengene ligger for nutidens musiker.
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!