Dansk
nyeste
Atrás

Sjov og off-topic

Alt det sjove og alvorlige - fra spiljokes til filosofi

Mike's guide til at skrive en blog


Rigtig god guide, som i sig selv godt kunne havde været en blog

Lidt konstruktiv kritik kunne være at bruge <*b>slet stjernerne for at få koden til at virke<*/b> i stedet for at lave brackets, de kan godt forvirre mere end at gavne, kunne jeg forestille mig.
It's my party, and I'll cry if I want to.
  • 0
Alene det, at du orker at skrive det ned, og at det står på en så overskuelig måde, fortjener stor ros. Lad os håbe, at det får flere folk til at gribe til tastaturet.
~ "No cloud, no squall shall hinder us."
Glimrende guide og flere af punkterne kan med fordel overføres til andre skriftlige opgaver.

For en god ordens skyld vil jeg dog tilføje 2 punkter mere:

6. Skriv din blog i word eller et andet tekstprogram

En god blog kan nemt tage lang tid at skrive, så du kan med fordel skrive den i et tekstprogram som f.eks word, da det giver et bedre overblik over teksten mht. afsnit og komposition. Derudover er det meget nemmere at redigere i din tekst, da du kan gemme undervejs.

7. Gennemlæs din blog for stavefejl, forkert grammatik og lange sætninger.

Når du nu har brugt tid og energi på at skrive din blog, så er det da synd, hvis den er fyldt med fejl og svage formuleringer. En tekst uden stavefejl og grammatiske fejl er meget nemmere at læse og dermed en bedre oplevelse for læseren.

Nogle af de mest typiske "fejl":

Nutids-r Dette er generelt en af de hyppigste fejl blandt danskere, da vi ofte kan have svært ved at høre forskel. Hint: Brug et verbum som f.eks at cykle/jeg cykler, der er nemmere at høre forskel på og erstat det med verbum i teksten.

Lange sætninger Prøv som udgangspunkt at begrænse sproget til hovedsætninger og bisætninger efterfulgt af et punktum. Hvis du får brug for indskudte sætninger, så begræns det til 1 indskudt sætning. Hvis der er mere end en indskudt sætning, kan argumentet som regel opdeles i to hovedsætninger med et punktum. Dette får din blog til at virke mere fokuseret og to-the-point.
Bazzinga!
  • 0
Spændende læsning med gode ideer
www.tjekbil.dk/slutseddel
  • 0
Takket
Du besvarede alle mine spørgsmål
Og de gav mig tanker at tænke på...
  • 0

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!