Dansk
nyeste
Atrás

Mød redaktionen

Alt om sitet og magasinet

Hva skete der egentlig med Gamereactor?


For en del år siden efterhånden, virkede det som om der var mange flere medarbejdere på GR. 

Der var videojulekalender med 2-3 værter af gangen osv. 

Der var ligesom et større hold, som man blev bekendt med. (Kan dog ikke huske navne)

det gav et hyggeligt samspil. 

Nu virker det til at det mere eller mindre bliver styret af én? 

Hva skete der? 😁🙃❤

  • 0

Færrer brugere, dårligere kvalitet, mere konkurrence fra andre (og bedre) sites.

Jeg tænker det er en kombination af mange ting. 

Rumble is for lonely chicks
  • 0

Det faste stab af ansatte er blevet mindre, man er gået over til en model, hvor man i højere grad bruger freelancere. Sikkert fordi det er billigere.

Videoerne har aldrig været et hit. Mit gæt er, at de blev droppet fordi meget få så dem.

In reply to: @Høegh

mere konkurrence fra andre (og bedre) sites.

Udenlandske, bestemt. Danske? Der er vel nærmest ingen seriøse konkurrenter? 

In reply to: @Høegh

Jeg tænker det er en kombination af mange ting.

Enig.

  • 0

In reply to: @McCandlessDK

Udenlandske, bestemt. Danske? Der er vel nærmest ingen seriøse konkurrenter?


Sikkert ikke. Men hvis man kan læse engelsk, er GR i hvert fald ret overflødig.
 

Tillagt 2022-01-26 16:37:

GR er en lille 4'er 😉

Rumble is for lonely chicks

Hvis man kun vil læse nyheder, så er jeg enig.

Hvis man vil deltage i debatten, så får 95% af os et handicap i større eller mindre grad.

Jeg giver GR et 6-tal

In reply to: @McCandlessDK

Hvis man kun vil læse nyheder, så er jeg enig. Hvis man vil deltage i debatten, så får 95% af os et handicap i større eller mindre grad. Jeg giver GR et 6-tal

Men det er vel heller ikke de mest spændende debatter der er gang i herinde? Det meste er fanboy-krig, personfnidder eller trolleri. Det kan såmænd også være meget sjovt, men jeg forstår godt hvis det ikke ligefrem trækker mange nye til 🤷‍♂️

Personligt skriver jeg mest herinde ud af vane og som en overspringshandling (indrømmet, ikke en særlig smart brug af min tid). 

Jeg kan gå med til et 5-tal. Men det er udelukkende nostalgi-faktoren der trækker lidt op.

Rumble is for lonely chicks

Som du selv siger, det kan også noget. 
 

Her er sjovere end på resetera og/eller NeoGaf.

  • 0

In reply to: @McCandlessDK

Her er sjovere end på resetera og/eller NeoGaf.


Der er ellers også mange tråde som ender i ren idioti. 
Men tilgengæld er der så også lidt mere inteligente (eller mindre dumme) debatter. Jeg har dog ikke kigget på neogaf i mange år.

Rumble is for lonely chicks
  • 0

Jeg er også fortrængt fra Neogaf for lang tid siden. 
 

Resetera besøger jeg næsten ligeså ofte som GR. Jeg vil ikke være foruden nogle af dem.

Jeg giver Era et 7-tal. Hvor er du på den? 
Nu er det en ting! 

  • 0

In reply to: @McCandlessDK

Jeg er også fortrængt fra Neogaf for lang tid siden.    Resetera besøger jeg næsten ligeså ofte som GR. Jeg vil ikke være foruden nogle af dem. Jeg giver Era et 7-tal. Hvor er du på den?  Nu er det en ting!

Måske 8 eller 9 pil ned (I'm old) - afhængig af dagen.

Rumble is for lonely chicks
  • 0

Der er sgu for meget jrpg og den slags ros til, at jeg kan komme helt derop. 

  • 0

I forhold til nyheder fås de uden tvivl mere dybdegående på diverse engelsksprogede sites. Men faktisk passer det mig fint med gaming nyheder, der serveres kort og kontant som på GR. For mig er det dog primært kommentarsporene, der dagligt driver mig tilbage. Persongalleriet herinde er som en mindre landsby, komplet med diverse tosser, originaler, knallertbøller, rednecks, jubelidioter og sågar enkelte forstandige personager. Og jeg siger bestemt ikke at jeg selv tilhører sidstnævnte kategori😁

Man føler lidt at man kender folk herinde, og det kan jeg rigtig godt lide. Jeg har tidligere forsøgt mig med en profil på Gamespot, men jeg bliver stresset af alt den aktivitet i kommentarsporene. I min optik er Gamereactor noget højere end en 4'er, ellers kan jeg sgu ikke forsvare at jeg bruger anseelige mængder tid herinde😆

Live Service - Nej Tak.

In reply to: @runes

I forhold til nyheder fås de uden tvivl mere dybdegående på diverse engelsksprogede sites. Men faktisk passer det mig fint med gaming nyheder, der serveres kort og kontant som på GR.

De fås også med færre fejl, mindre klikbait etc.
Mangel på dybde er GR's mindste problem når det kommer til nyheder. 

Der findes naturligvis også massere af internationale sites der er mindst lige så dårlige som GR. Så det er ikke fordi de er alene om det. Det er bare ikke en specielt fed klub at være med i. 


 

In reply to: @runes

I min optik er Gamereactor noget højere end en 4'er, ellers kan jeg sgu ikke forsvare at jeg bruger anseelige mængder til herinde😆


Jeg kan på ingen måde forsvare den begrænsede mængde tid jeg bruger herinde 🙈

Rumble is for lonely chicks
  • 0

In reply to: @Høegh

Jeg kan på ingen måde forsvare den begrænsede mængde tid jeg bruger herinde

Og så begrænset er den vel alligevel ikke. 😉
- Men ingen af os kan vel sådan set forsvare at skændes/diskutere etc. i kommentarfeltet på en videospilsside. Tid er dyrebar, især som voksen 😁

  • 0

In reply to: @McCandlessDK

Og så begrænset er den vel alligevel ikke. 😉

Jeg synes jeg skriver herinde ret sjældent. Men alt er naturligvis relativt. 
Tror jeg har kommenteret på 4 eller 5 nyheder her den sidste måned tid.

Rumble is for lonely chicks
  • 0

In reply to: @Høegh

In reply to: @McCandlessDK Og så begrænset er den vel alligevel ikke. 😉 Jeg synes jeg skriver herinde ret sjældent. Men alt er naturligvis relativt.  Tror jeg har kommenteret på 4 eller 5 nyheder her den sidste måned tid.

Jeg vil jo betegne dig som stamgæst, der kommer jævnligt forbi krostuen.

Selvfølgelig ikke ligeså ofte som os andre sutter, der sidder her dagligt.

In reply to: @Høegh

Personligt skriver jeg mest herinde ud af vane og som en overspringshandling (indrømmet, ikke en særlig smart brug af min tid).

Den kan man nikke genkendende til .

Bye bye

kan godt lide når nogle af de gamle travere kigger ind. A blast from the past.

GR er egenlig min største kilde til nyheder eller når jeg skimter reseteras overskrifter på forums. Men jeg magter sjældent deres diskutioner.

Jeg gider ikke alle de andre engelske sider.

Jeg er dog blevet meget mindre aktiv her inde efter grupper er begyndt at være en FB ting. At jeg så lige har meldt mig ud af alle undtagen Den danske PC elite og så en Nintendo gruppe som ikke er elitens. Det er en anden snak :p 

Y can't metroid crawl ?
  • 0

In reply to: @Høegh

Men hvis man kan læse engelsk, er GR i hvert fald ret overflødig.

Og dog

Jeg taler og skriver Engelsk fint. Men jeg er Dansker og det betyder noget, eller? Fuldstændigt irrelevant?

  • 0

Det er altid nervepirrende for mig at læse, den slags her. Det gør mig super ked af det at nogen har den oplevelse, og jeg siger altid til mig selv, at jeg skal forblive totalt og mega åben for andres kritik, selv hvis den ligesom rammer ret centralt ned i noget man ikke rigtig føler man kan adskillige sine privatperson fra. 

Trafikken på Gamereactor er ikke faldet, den stiger hele tiden. Jeg er lidt holdt op med at bære det på mig som et slags eksempel på at jeg gør noget rigtigt, det er en tendens der startede før jeg startede, og "fortsætter" egentlig bare med mig. 

Jeg tror stadig at jeg tror på det jeg kan, og jeg tror fortsat også at jeg kan tage hjem til Klara og lille Sigurd hver dag og mene at jeg gør det bedste med de ressourcer jeg har stillet til rådighed. Er der blevet færre af dem? Njaaaaa, internationalt er der ikke, der er flere programmører, designere, alle mulige slags folk jeg ikke har berøring med her fra min pind i Lyngby, men her i Danmark? Måske er der? Vi har stadig en stor stab af freelancere, det er jo ikke forsvundet, og hvor nogle er faldet fra, så har vi nogenlunde samme antal. 

I forhold til videoerne? Det er faktisk et virkelig, virkelig godt spørgsmål. Jeg husker E3 pre/post shows, versus livestreams og videojulekalendere. Faktisk så mange dem, men her tror jeg (måske) at jeg kan slippe helskindet fra når jeg siger at der manglede opbakning fra selve organisationen til at bibeholde det momentum. Det gik lidt i sig selv. Det er jeg stadig ked af. 

Jeg synes selv, og det kommer til at virke så selviscenesættende det her, at vi har et unikt udtryk og en solid stab af dygtige skribenter, der leverer previews, anmeldelser og tekster, og det er vel nok det man kommer for. Hvis man gerne vil læse nyheder, eksempelvis, så er det da rigtigt at kan man leve med engelsk indhold, det kan jeg eksempelvis sagtens selv, så er der nok stærkere medier derude. 

Igen, det gør mig ked af det når gamle brugere falder fra, og mener at det er redaktionel beslutning jeg har truffet som er grunden til at de ikke gider at kigge forbi længere. Det skær virkelig, men jeg er også uhyggeligt tyndhudet med de her ting. Jeg vil  gerne vide om der er noget JEG kan gøre anderledes sådan helt lavpraktisk. Med fare for at et Skidesaar kigger ind, jamen så kan jeg ikke rigtig noget ved teknikken, så meget som det ellers vil give mening at jeg som udadvendt fanebære ville kunne præge fordelingen af ressourcer, så kan jeg tydeligvis ikke. Jeg skrev i årevis, årevis, og selvom at der hele tiden foretages rettelser, så virker det fortsat som om at den store, brede omvæltning der skal fikse det hele? ja, den glimrer ved sit fravær.

Så her er jeg, og gør det bedste jeg kan. Jeg vil gerne hjem kl. 16 hver dag de her dage, til min søn. Ham havde jeg ikke i starten, og var nok ikke lige så besat af en 08-16 livsstil som jeg er nu. Måske er det gået udover viljen til at skrive rundt til kendte GR-ansigter og sætte videoer op, eller finde på et podcast, eller noget helt tredje. Jeg kan og vil ikke udelukke det. Jeg forsøger at gøre det bedste jeg overhovedet kan, og vil så gerne modtage konstruktiv feedback.

Jeg kan ikke lave et GR for alle, det tog mig lang tid at indse det, men jeg vil altid gerne prøve. Håber at det her lyder som jeg håber det lyder. Ellers beklager jeg. Igen.

Når der er plads til ris, skal der sgu også være plads til ros. Og ved du hvad Magnus, jeg synes du gør det glimrende. GR er stadig min foretrukne gaming site, selvom mit engelske er ligeså godt som mit danske. Jeg synes sitet er landet et rigtig godt sted for de aktive brugere. Et sted hvor der er plads til alle og alles meninger, men hvor en spade samtidig godt må kaldes for en spade. 

Jeg føler også i har ramt en fin balance mellem hurtige nyhedsfix og længere og mere dybdegående artikler, så chapeau herfra. 

Live Service - Nej Tak.

Hopper lige ind for at give ekko til ovenstående. Jeg synes engagementet fra Magnus' side er fint tilstrækkeligt, og naturligvis skal der også være plads til at tage sig af familie-liv og lign.

Jeg ved ikke hvordan ellers det kan siges, men jeg har absolut heller ikke behov for at få nyhedsindhold formidlet på dansk, men ikke desto mindre dukker jeg op herinde dagligt for at se hvad der rører sig blandt hvad der næsten kunne kaldes de andre der frekventerer stamværtshuset. Så kan bølgerne da gå højt, men det har det jo ofte også med at falde til ro igen. Man må vel også acceptere at der er folk der kommer og går, men det har jo ikke nødvendigvis meget med problemer på sitet at gøre, det kan jo lige så nemt blot være folk der rykker videre i deres liv, eller måske bare ikke havde behov for et dansk-sproget vandhul trods alt. You're doing ok my man, keep going

Be gay, do crimes. #Armthequeer

Stemmer i med de ovenstående. Du gør det godt Magnus. Kommer forbi GR flere gange om dagen og får vel 95% af mine gaming nyheder herfra. Også her jeg primært kommer for at læse previews og anmeldelser.

Og selvom jeg ikke er blandt de mest aktive i kommentarfelterne, så er jeg generelt enig i at der er ramt en fin balance.

Fortsæt det gode arbejde Magnus.

Jeg er lidt nysgerrig over hvordan det står til antal unikke brugere. Er det også stigende? Kommentarfeltet er slet ikke så alsidigt, som det var hvis man kigger på ældre anmeldelser. Er det bare de aktive brugere der er blevet mere aktive eller er der mange der bare er med på en lurer?

  • 0

In reply to: @Niceguy69

Jeg er lidt nysgerrig over hvordan det står til antal unikke brugere. Er det også stigende? Kommentarfeltet er slet ikke så alsidigt, som det var hvis man kigger på ældre anmeldelser. Er det bare de aktive brugere der er blevet mere aktive eller er der mange der bare er med på en lurer?

Godt spørgsmål. Jeg ved ikke lige hvor meget jeg kan gå i detaljer uden at komme til at give et ikke-retvisende billede. Det jeg kan sige er at antallet af views, og antallet af skabte brugere, stiger. Hver måned. Det er ikke det samme som at Gamereactor har mere succes af den grund, det er sælgernes evne til at lave samarbejder og den slags, som jeg forsøger at holde mig helt og holdent fra. 

Det er gode nyheder for bevågenhed omkring de reklamer der eksempelvis er, det er lettere at nå de lovede mål, og her taler jeg igen af begrænset erfaring, men det handler mest af alt om hvor meget centrale partnere tror på medier som Gamereactor, der fortsat er lidt af den gamle skole set overfor den voksende inlfuencer-kultur. 

Så hvorfor er der færre kommentarer, og faste kunder i butikken? Vores data viser at der er mange der er med på en lurer, også flere og flere der kigger logget ind på en bruger de har lavet, men de engagerer sig ikke så meget. Det skal jeg ikke kunne sige hvorfor. 

Tillagt 2022-08-12 11:07:

Desuden; tusind, tusind tak for de pæne ord. Jeg skrev ikke hvad jeg skrev fordi nogen skal have ondt af mig. Jeg får løn, jeg tager hjem, jeg går i seng (og sover herre dårligt, men det er min egen skyld), men det betyder nu alligevel meget at det giver mening for nogen at bruge Gamereactor. Mange tak til jer.

For at kommentere skal du være logget ind. Bliv medlem her - bliv medlem nu!