Dansk
Gamereactor
previews
For Honor

For Honor

Under E3 viste Ubisoft deres nye middelalder-kampspil For Honor frem for første gang. Vi fik en lille forsmag på spillets multiplayer-del.

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Hvis man tager de mange stærke spilserier som Ubisoft har, og at de ikke er bange for malke dem en smule, i betragtning, er det rigtig let at glemme, at Ubisoft samtidig er en af de store udgivere, der er mest frisk på at prøve nye ting af, og etablere nye serier. Det har ikke altid være forbundet med succes, men i de sidste par år har vi set dem introducere Watch Dogs, The Crew og samtidig annoncere spil som The Division. Den næste store titel fra Ubisoft er For Honor - et spil der tilbyder blodig og brutal nærkamp imellem riddere, vikinger og samuraier.

HQ

Under E3 fik vi mulighed for at prøve spillet selv, med en Domination-agtig bane kaldet "Dominion", hvor fire spillere fra hvert hold kæmpede om forskellige punkter i banen. En interessant tilføjelse er inkluderingen af AI-kæmpere på hver side. Ligesom i Titanfall er disse AI-soldater hovedsageligt en distrahering, og kan let knuses af spilleren, men de tilføjer unægteligt en del til spillets atmosfære. Sammenlignet med andre middelalder-inspirerede kampspil, føles For Honor mere filmisk og større, selvom banerne i sig selv er mindre, og at antallet af spillere er begrænset.

Selvom vi kun fik prøvet ridderne af, og de er så sandelig generisk designet, vil det endelige spil indeholde helte med navne (både mandlige og kvindelige) i hver af spillets tre faktioner, og vi forventer at meget af spillets historie vil fokusere på disse. For nu fik vi en smagsprøve på kampmekanikkerne, hvor spilleren skal skifte fodfæste, for at kunne ramme fjenden. Du blokerer ved at matche din modstanders fodfæste, imens du holder block-knappen nede. Hvis du formår at gøre dette, kan du slå igen, og en mulighed for at angribe vil åbne sig. Det kommer dog altid til at handle om at få det første angreb ind, da du derefter kan blive ved med at slå på modstanderen derefter. Slå dem til jorden, og så får du muligheden for at lave en brutal henrettelse, alt imens modstanderen hiver efter vejret. Vi er endnu usikre på, om hvorvidt dette resulterer i bonuspoint, eller om det bare er for spektaklets skyld, men det gør dig dog sårbar overfor andre modstandere tæt på.

Dette er en annonce:
For Honor

Der er også specielle angreb, og du har også et super-meter af en slags, som du skal fylde for at kunne bruge dem. Selvom spillet ikke rigtig har skydevåben, lagde vi dog mærke til, at et af disse superangreb kunne udføres på afstand. Du har også et rullefald, men vi fandt det svært at bruge denne evne, da man ikke kunne rulle langt nok væk til at undgå det pågældende angreb. Dette ligner dog noget, som kræver øvelse før man kan udnytte det til fulde.

Banen vi spillet indeholdte en slot under heftigt angreb. Det var ildebrande over det hele, og banens centrum var slottes forgård, selvom udkanten af banen indeholdte tykke skove. Det var ikke et stort område, og du er derfor aldrig langt fra fjenden.

Tydeligvis har spillet meget tilfælles med Chivalry: Medieval Warfare og War of the Roses, men i forhold til mekanikkerne, vover vi at påstå at spillet liger War of the Vikings mest, selvfølgelig uden skydevåben.

Dette er en annonce:
For Honor

Dynamikken imellem de to hold af fire spillere er interessant. Til tider er du i undertal, men da egenbeskydning altid er slået til, og at en dygtig spiller kan blokere samtlige angreb, er der altid mulighed for at være en helt. Naturligvis vil der opstå øjeblikke, hvor du ene mand må forsvare dig mod et overtal af fjender.

Det er interessant valg fra Ubisoft, at fremvise multiplayer-suiten i For Honor først. Det efterlader os med spørgsmålet om, hvad deres plan er med en eventuel kampagne. Vi kan kun spekulere om hvordan denne vil være struktureret, men selvom Ubisoft har valgt at vise multiplayer frem først, føles det som om at kampagnen bliver hovedattraktionen her.

Best case scenario; For Honor vil blande filmisk kvalitet med et hint af Crytek's Ryse: Son of Rome, sammen med mekanikkerne fra Chivalry: Medieval Warfare. Vores interesse er vækket.

HQ

Relaterede tekster

For HonorScore

For Honor

ANMELDELSE. Skrevet af Anders Baad Mai

Et friskt pust for Ubisoft. Et friskt pust for multiplayerspil.

2
For Honor kommer til Xbox Game Pass

For Honor kommer til Xbox Game Pass

NYHED. Skrevet af Jakob Hansen

Normalt får vi en del spil præsenteret til Xbox Game Pass i begyndelsen af måneden. Men nu er spillene til starten af juni afsløret, og vi får kun præsenteret fire af...



Indlæser mere indhold