Dansk
Gamereactor
artikler

Farvel og Tak

Efter 4 spændende år hos Gamereactor er tiden inde til at forlade reden og udforske nye horisonter

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

Da jeg voksede op i den lille Sønderjyske by Toftlund, var en af de største glæder altid, når jeg kunne komme til Åbenrå og hente den nyeste kopi af Gamereactor. I indholdsfortegnelsen bed jeg bestemt mærke til introduktionen af de enkelte skribenter. Det må være det bedste job i verden tænkte jeg altid til mig selv. Rejse verden rundt, skrive om computerspil og arbejde med min absolutte favorit fritidsaktivitet. Specielt en Bengt Lemnes preview af Oddworld: Strangers Wrath gjorde, at jeg gik og drømte om muligheden for at arbejde med det samme. Mange år senere, da jeg stadig studerede Medievidenskab på Københavns Universitet, skrev jeg en besked om min passion til Magnus. Kort efter blev jeg inviteret til en job samtale om en mulig position som pratikant på redaktionen. Hvad jeg troede skulle være en jobsamtale endte med at være en 2 timer lang snak om - det dengang kommende - Final Fantasy XV. "Kan du starte imorgen?" lød det fra Magnus. Jeg har sjældent svaret med et mere stålfast ja.

Nu er 4 år kommet og gået siden den samtale. Alle drømmene jeg havde imens jeg som knægt læste artiklerne af Thomas Tanggaard, Bengt Lemne og resten af Gamereactors OG crew er blevet udlevet. Jeg har været på mine presseture til London, besøgt Tokyo Game Show og dækket E3 - hele to gange endda. Jeg har været til både Microsoft, Sony og Bethesda pressekonferencer, givet Hideo Kojima en pose Anton Berg, joket med legendariske Hidetaka Miyazaki og krammet min barndomshelt Yoshinori Kitase. Ja, alle drømmene er blevet opfyldt.

Farvel og Tak

Mest af alt har jeg fået en personlig retfærdighed for det misfoster af et spil som Square Enix kalder for Final Fantasy XIII. Okay, så dårligt er det heller ikke, hvilket jeg også endelig indrømmede i en artikel om hele Fabula Nova Crystallis-projektet. Det har i det hele taget været en fornøjelse at agere som ikke bare Gamereactor Danmarks, men hele det globale netværks ekspert indenfor alt relateret til Square Enix's japanske studier. I sidste ende må alle gode ting slutte før eller siden, hvorfor jeg også har taget beslutningen om at bevæge mig videre.

Dette er en annonce:

Jeg vil selvfølgelig også savne det fantastiske community her på siden. I har været efter mig med stavefejl, uenigheder omkring mine anmeldelser og rost mig når, jeg leverede et godt stykke håndværk. Det har været en fornøjelse at bringe jer indhold - oftest af god kvalitet håber jeg. Jeg vil derfor også afrunde min korte tak til jer alle sammen med de artikler, anmeldelser og interviews jeg er mest stolt af.

Final Fantasy XV anmeldelse

Kort efter at være startet her på siden fik jeg til opgave at anmelde en af 2016's absolutte stortitler. Det var min første anmeldelse, hvorfor trykket også føltes som enormt. Alt i alt synes jeg det blev meget godt - selvom jeg måske til tider lod hypen og min indre fanboy tage over.

Vores Top 100 liste

Dette er en annonce:

I 2016 besluttede Magnus og jeg os om - med feedback fra resten af redaktionen - at lave en top 100 liste over de bedste spil nogensinde. Det tog en krig hvor vi høstede både hæder og had. Jeg står stadig ved beslutningen om at udelade både Super Mario 64 eller Ocarina of Time.

Min top 20 over de bedste historier

Den her artikel tog mig rigtig lang tid at sætte sammen. Jeg har altid spillet for at få gode historier. Alt andet var på bagsædet og kun en ekstra bonus. At lave en top 20 over historier var derfor meget sværere end en top 100 over bedste spil.

Final Fantasy XIII retro-anmeldelse

Specielt retro tror jeg ingen af min retro-anmeldelser nogensinde var. Alligevel var det fedt at anmelde spil jeg gerne selv ville have kastet mig over som anmelder dengang de udkom. Final Fantasy XIII var selvfølgelig uundgåelig i denne sammenhæng.


Final Fantasy Dissidia NT anmeldelse

Den største skuffelse jeg har fået lov at anmelde var PlayStation 4-versionen af dissidia-serien. En lunken version af et fremragende PSP-spil endte med at danne grundlag for min længste anmeldelse til dato.

Nier Automata anmeldelse

Allerede inden jeg fik min anmelderkopi var jeg ikke i tvivl om, at NieR ville levere for alle pengene. Jeg spiller det stadig en gang imellem dagen i dag. Selvom 3 år er gået, er NieR: Automata stadig et af mine mest spillede spil. Prøv det!

Hideo Kojima interview

Ja, titlen siger sig selv. Selvom jeg ikke er kæmpe fan af manden var det stadig en fantastisk oplevelse at besøge ham I Tokyo. Vi snakkede lidt om det dengang mystiske Death Stranding og meget om danske film.

og til sidst er der selvfølgelig min snak med mit kæmpe idol - Yoshinori Kitase. Rigtig mange tak for denne gang alle sammen, vi ses på sitet en dag til en diskussion i kommentarfeltet.

Ha' det godt!

HQ


Indlæser mere indhold