Dansk
Gamereactor
esports
Counter-Strike: Global Offensive

Publikumlyde er åbenbart et taktisk problem ved CS:GO-turneringer

Abonner på vores nyhedsbrev her!

* Påkrævet felt
HQ

At være en dygtig, professionel Counter-Strike: Global Offensive-spiller kræver snilde, taktisk sans og selvfølgelig evnen til at lokalisere fjenden hurtigt. Dog har vi løbende fundet ud af, takket være interviews med spillere samt tydelige live-optagelser, at spillerne også bruger publikums reaktioner og lyde til at finde ud af hvornår modstanderen er nær.

Dette blev særligt tydeligt ved den nylige ESL Pro League Season 5-finale, og siden da har fans og spillere diskuteret om hvorvidt publikummet bør tie stille for at bevare det ukendte element, eller om hvorvidt dette bare er en del af spillet.

Nu har Cloud9's Mike "shroud" Grzesiek tilbudt sin indsigt i problematikken i en ny Twitch-udsendelse, og forklarer præcis hvordan det hele foregår.

"The whole audience on LAN really plays a factor when you're in a one-versus-one, when one-versus-two, when you're sneaking through a smoke, or when you aim at a wall. That's when the audience helps you."

Faktisk har både han og holdkammerater udelukkende brugt lyd fra publikum til finde fjenden:

"Me and [n0thing] do this thing-especially Jordan-when we're in a one-versus-two or a one-versus-one, where we look at a wall. Why? Because when you look at a wall or smoke, the crowd is going to get loud. If the crowd gets loud, then you know he's there. [It's] easy. [Players] do it all the time."

Hvad synes du om denne tendens?

Counter-Strike: Global Offensive

Relaterede tekster



Indlæser mere indhold